Nyt mammat haluan tämän asian selväksi: Miten vaahdotetaan voi ja sokeri???

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja ei voi olla näin vaikeeta, 09.07.2009.

1. Tosi monessa reseptissä käsketään tehdä niin. Mut kun mä heitän margariinin ja sokerin kulhoon, ja vispaan, niin ei siitä vaahtoa tule.

2. vieras

vieras Vieras

No ei se ihan kirjaimellisesti vaahtoa ole, mutta sellaista kuohkeaa mössöä. :D Käytä voita, se on parempaa. ;)

3. Edna Birch

Edna Birch Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.05.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    vispaat ihan järkyttävän kauan, siis tosi kauan. mielellään sähkövatkaimella. ja sen laardin tulee olla pehmeää, ei sulaa.

4. vieras

vieras Vieras

se on vaahtoa silloin kun margariinisokerimössössä ei enää tunnu sokerin kiteitä

5. vieras

vieras Vieras

vatkaat sähkövatkaimella niin kauan että seos on valkoista

6. MorbidMama

MorbidMama Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.05.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vispaat..käsin??? Siinä kyllä saattaa kestää.. :saint:

7. ap

ap Vieras

No ei tod ku koneella. Mut ei siitä siltikään vaahtoa tule, vaan sellasta voisokerimössöä.

8. MorbidMama

Rekisteröitynyt:
    05.05.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, no mä kypsähdän siihen sekottamiseen melko nopeaan...olisko viis minsaa tms. Mutta ei se koskaan ole pahemmin lopputulokseen vaikuttanut...että sokerit on vielä havaittavissa pieninä rakeina.

9. vieras

vieras Vieras

Mä vatkaan puolituntia koneella niin että se on kuohkeaa vaahtoa.Samoin jos munat ja sokeri pitää vaahdottaa.=)

10. MorbidMama

Rekisteröitynyt:
    05.05.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ohoh..vau! Tuleeko niistä kakuista sitten kuohkeampia..siis huomattavasti???

11. j

j Vieras

Puoli tuntia?!?!?! Mulla on tullu ihan hyviä kakkuja ja leipomuksia, vaikka vatkaan vaan pari minuuttia.

12. mammutti

mammutti Vieras

Just näin ja pehmee voi vaahtoutuu helpommin ja sitä saa vatkata isolla teholla tosi kauan. Itse teen sen yleiskoneella et eka sillä leikkuuterällä soosiksi voi-sokeri ja sitte vaihdan vatkainterän :)

13. vastaan

vastaan Vieras

Tulee,todella kuohkeita.Mm täytekakku pohjasta tulee aivan ihana!!Meille koulussa opetettiin tuo puolituntia vatkausta kun tilaustöitä tehtiin ja niistä tuli niin ihania aina ettei ole voinut tavasta luopua. :)

14. ap

ap Vieras

Herranjestas, puoli tuntia! Kolme minsaa on mulle pitkä aika. Eikös vatkain ylikuumenekin, jos puoli tuntia surruttaa.

15. vieras

vieras Vieras

Ei ainakaan mun kone. Leipomon tilaustöitä piti vatkata noin kauan ja kyllä niistä ihania tuleekin. :)

16. vieras

vieras Vieras

Eikä siis oikeesti pidempi vatkaus - kuohkeampi kakku. Ei ihme jos et ole saanu vaahtoa aikaan kun kolme minsaa vatkaat ;)
    Kokeile seuraavaksi kunnolla riittävän pitkää vatkausta :)

17. Alex

Alex Vieras

Voin vaahdottamiseksi riittää ihan lyhyt vatkaus. 20 sek. riittää.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri