Nyt meni mulla ihan yli hilseen. Olen raskaana, enkä taatusti ole harrastanut seksiä kuukausiin :O

  • Viestiketjun aloittaja puulla päähän lyöty
  • Ensimmäinen viesti
porvoiden porvoo
Aika huono provo.

Ensinnäkin lähtee jo siitä että kenellekään ei tehdä testejä labrassa ellei siihen ole lähetettä, ja näin ollen siellä ei labran tädit saa testailla mitä huvittaa niistä näytteistä.
Toisekseen, olis luullut sinun itses tekevän jo toisen ja kolmannenkin testin jos näin olis käynyt.
Kolmannekseen, tosi huono pila
 
mutta
Alkuperäinen kirjoittaja porvoiden porvoo:
Aika huono provo.

Ensinnäkin lähtee jo siitä että kenellekään ei tehdä testejä labrassa ellei siihen ole lähetettä, ja näin ollen siellä ei labran tädit saa testailla mitä huvittaa niistä näytteistä.
Toisekseen, olis luullut sinun itses tekevän jo toisen ja kolmannenkin testin jos näin olis käynyt.
Kolmannekseen, tosi huono pila
Ei labran tädit testailekaan, vaan lääkäri saattaa haluta sulkea raskauden mahdollisuuden pois, ja pyytää testata sen samasta näytteestä. Minun ystäväni raskaus selvisi näin myös. Meni lääkäriin muiden syiden takia jne.
 
Tosiaan jotku kohdun alueen kystat/kasvaimet voivat nostaa raskaushormonia veressä, ja myös jotkut lääkkeet. Oletko ap syönyt viime aikoina jotain lääkkeitä??

Kyllä ainakin meillä päivystyksessä otettiin raskaustesti ihan "ilman lupaa", jos tuli esim vatsakipujen takia sinne. Ihan peruskokeisiin kuuluu. Ja olen minä kerran miehenkin virtsasta tilannut raskaustestin, hänellä oli myös joku kasvain joka nosti hcg-arvon positiiviseksi B)
 
vieras
ei multa ainakaan ole aikanaan kyselty mitään lupia kun otettuu verikoe ja olinkin sitten raskaana ..millä tavoin se olisi muka erikseen kielletty jos verta otetaan testejä varten et mikä on ?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja porvoiden porvoo:
Aika huono provo.

Ensinnäkin lähtee jo siitä että kenellekään ei tehdä testejä labrassa ellei siihen ole lähetettä, ja näin ollen siellä ei labran tädit saa testailla mitä huvittaa niistä näytteistä.
Toisekseen, olis luullut sinun itses tekevän jo toisen ja kolmannenkin testin jos näin olis käynyt.
Kolmannekseen, tosi huono pila


No tekihän ap toisen testin joka oli kans positiivinen. Lukisit tarkemmin ennen kuin kommentoit!
 
Anne
Alkuperäinen kirjoittaja porvoiden porvoo:
Aika huono provo.

Ensinnäkin lähtee jo siitä että kenellekään ei tehdä testejä labrassa ellei siihen ole lähetettä, ja näin ollen siellä ei labran tädit saa testailla mitä huvittaa niistä näytteistä.
Toisekseen, olis luullut sinun itses tekevän jo toisen ja kolmannenkin testin jos näin olis käynyt.
Kolmannekseen, tosi huono pila
No älä nyt viitti. Ap on ollut jonkun sairauden vuoksi lääkärissä ja on tämän asian vuoksi määrätty labrakokeita. Kuten ap kertoi, lääkäri on määrännyt jotain lääkettä jota ei saa käyttää raskaana, ja siksi otettu siinä samalla testi.

Luuletko sä oikeasti että lekureiden labralähetettä kirjottaessaan täytyy erikseen kysyä joka ainoan arvon mittaaminen? Multa on otettu kerralla kymmeniä arvoja, eikä todellakaan lääkäri ala kyselemään että saako otta sen arvon? Saako ottaa sen ja tämän? No entä saako tämän arvon ottaa? Lekuri ilmoittaa että nyt otetaan labroja sen ja sen selvittämiseksi, ja se että minä marssin labraan ja rullaan hihan ylös on asiayhteydestä ilmenevä suostumus toimenpiteelle.

Ja hCG:sta:
"Koriongonadotropiini on trofoblastisolujen tuottama peptidihormoni, jota erittyy raskauden aikana trofoblasteista heti hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisestä lähtien. hCG:tä voi erittyä myös trofoblastituumoreiden (korionkarsinooma, mola hydantidosa, maksakarsinoomat yms.), ovario- ja testistuumoreiden sekä lasten germinoomien yhteydessä. Hormoni voi esiintyä sekä intaktissa muodossa että vapaana beta-ketjuna.

Istukkasyövän seurannassa positiivinen tulos merkitsee taudin aktivoitumista. Ei-seminooma tyyppisissä kivessyövissä hCG-taso on koholla noin 50%:ssa tapauksista"

http://www.vshp.fi/medserv/klkemi/fi/ohjekirja/2122.htm

Eli jos hCG on koholla eikä seksiä ole harrastanut, vaihtoehtoja on muitakin kuin raskaus. Että se siitä provosta....


 
murunen jänskää
tääläki jänskätään..tulehan kertomaan heti kun asiasta tiedät :) minä olen esimerkki siitä tapauksesta että menkat tuli, maha ei kasvanu juurikaan paljoa. toukokuussa testi ja heinäkuussa synnytys :) ja erikoista vielä se että olin aiemminki tehny testejä ( sillon kun raskaus oli jo alkanu jälkikäteen ajateltuna ) mutta ne näytti negatiivista. samoin kävi toisessa raskaudessa mutta tiesin vaan äkemmin nyt ja kävin ultrassa..
 
Sehän ei olisi varmaan Suomessakaan eka kerta että labratulokset olisi sekaantuneet keskenään.
Toivotaan että olisi kyse vaikka tästä, eikä siitä huonoimmasta mahdollisesta eli syöväsät.

Munasarjakystakin on mahdollinen, siitä vissiiin selviää suht helposti leikkauksella..

Jännää miten moni ajattelee että tämä olisi vedätystä, miksi he ajattelevat että hcg:n nousu liittyy vain ja ainoastaan raskauteen?
 
hui :eek:

mä tiiän yhen naisen kuka lähti töistä mahakipujen vuoksi ja 2h sen jälkeen synnytti. ei siis yhtään tavatonta.

sit kaverilla ei yhdestä raskaudesta tuntunut potkuja ollenkaan, kun vauva oli väärinpäin ja potki tonne "sisälle". sanoi vaan seuraavassa raskaudessa et on pikkasen ihmeellistä kun tuntuu potkut kun viimeks ei tuntunut mitään... et syitä voi kyl olla monia miks raskautta ei ole aikasemmin huomattu...
 

Yhteistyössä