Nyt pelottaa ja paljon:(

  • Viestiketjun aloittaja Mikä mun on...
  • Ensimmäinen viesti
Mikä mun on...
Huomenia!
tänään sitten lääkärille aika kun on vaan niin ihmeellinen olotila ollut jo jonkun aikaa janyt sit pelko että mulla on aivokasvain tjms:/
Tiedän että mulla on selkä ja niska,oikeapuoli todella jumissa ja aivan täynnä ihmeellisen tuntosia jumikohtia jne...¨
Mutta eniten huolettaa että voiko tämä aiheuttaa semmoisen olon että aivankuin ois krapula tai sellainen olo päässä että ois ku pienessä huppelissa ja kävellessä keinumisen tunne ja aivan oudon tuntuinen tila.Päätä ei kyllä säre silleesti ku todella harvoin,mutta muuten sit tuntuu pää ihan turralta ja koko naamataulu välillä sellainen turra.Ja oksetuksen tunnetta on myös...
Onko muilla ollut tämmöistä ja onko johtuneet niskoista?
 
qqw
On, juuri kaikkia noita oireita, johtuivat todella pahasta niskajumista. Päätä särki, oli kasvojen puutumista, huimausta, pahaa oloa. Mikään särkylääke ei auttanut, kokeilin myös piikkimattoa, saunaa yms. Hieroja voi auttaa, lisäksi kannattaa mahdollisuuksien mukaan alkaa harrastaa jotain, mikä auttaisi tuohon (esim. kuntonyrkkeily, jokin niska-hartia-jumppa tms.) Toivottavasti se siis ei ole mitään vakavaa, paljon auttaa jo se, että saa oman mielenrauhansa edistämiseksi poissuljettua aivokasvain- yms vakavammat diagnoosit!
 
Mikä mun on...
Niin ja vielä lisäksi tulee yhtäkkiä semmoinen heikotus ja kylmän hikeä pukkaa jne...Tuntuu että jalat menee ihanveteläksi ja voimat katoaa.
Lääkitys minulla on verenpaineeseen ja ne on olleet ihan normi lukemissa.Tänä aamuna oli 115/73.
Toivotanettä syy löytyy.
 
"pöö"
Alkuperäinen kirjoittaja Mikä mun on...;24931328:
Niin ja vielä lisäksi tulee yhtäkkiä semmoinen heikotus ja kylmän hikeä pukkaa jne...Tuntuu että jalat menee ihanveteläksi ja voimat katoaa.
Lääkitys minulla on verenpaineeseen ja ne on olleet ihan normi lukemissa.Tänä aamuna oli 115/73.
Toivotanettä syy löytyy.
Silloin kun verenpaine tippuu liian matalaksi, tulee juuri noita kuvailemiasi oireita. Voimat suorastaan valahtaa kropasta. Inhottava tunne. Ehkä lääkkeet tiputtavat verenpainettasi liikaa? Oletko seurannut pidemmän ajan verenpainettasi? Oletko varma että se on koholla jatkuvasti, vai onko koholla vain silloin kun lääkärissä se mitataan?
 
Mikä mun on...
[QUOTE="vieras";24931368]Voi olla muutakin. Kilpirauhashäiriöitä, anemiaa, vitamiinipuutoksia, neurologisia sairauksia.[/QUOTE]

Kaikki kokeet otettiin tässä vähä aikaa sit ja ne oli normit,mm noi kilpirauhaskokeet jne..Korvat on myös jatkuvasti lukossa...
 
Mikä mun on...
[QUOTE="pöö";24931443]Silloin kun verenpaine tippuu liian matalaksi, tulee juuri noita kuvailemiasi oireita. Voimat suorastaan valahtaa kropasta. Inhottava tunne. Ehkä lääkkeet tiputtavat verenpainettasi liikaa? Oletko seurannut pidemmän ajan verenpainettasi? Oletko varma että se on koholla jatkuvasti, vai onko koholla vain silloin kun lääkärissä se mitataan?[/QUOTE]

Mulla aloitettiin verenpainelääkitys 5kk sitten ja heti vahvoilla lääkkeellä,losatrix 50mg.Sen koommin ei ole seurattu paineita muuta kun että kotona mittailla ja mittaankin joka aamu ja ilta paineet.Viimeviikolla oli tyyliin 90/60 välillä jam oli todella hutera olo.Ja kun se heikotus olo iskee kuin aivan yhtäkkiä ja silloin läx voimat ja yritäppä siinä sit tehä fyysisesti raskasta työtä nii ei paljoa naurata:/
Kesällä sain sit keskellä pvää kohtauksen missä pyörryin ja oksensin ja maailma musteni ja olin ihan toimintakyvytön loppupvän.Alko vaan sumeta silmissä ja heikottamaan ja sit mentiin..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24931592]Oletko katsonut verenpainelääkkeen sivuvaikutuksista, että muistuttavatko oireitasi?[/QUOTE]
Ei kun siis mitä hittoa minä selitän. Ovathan nuo oireet todennäköisesti verenpainelääkkeestä johtuvia.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mikä mun on...;24931494:
Mulla aloitettiin verenpainelääkitys 5kk sitten ja heti vahvoilla lääkkeellä,losatrix 50mg.Sen koommin ei ole seurattu paineita muuta kun että kotona mittailla ja mittaankin joka aamu ja ilta paineet.Viimeviikolla oli tyyliin 90/60 välillä jam oli todella hutera olo.Ja kun se heikotus olo iskee kuin aivan yhtäkkiä ja silloin läx voimat ja yritäppä siinä sit tehä fyysisesti raskasta työtä nii ei paljoa naurata:/
Kesällä sain sit keskellä pvää kohtauksen missä pyörryin ja oksensin ja maailma musteni ja olin ihan toimintakyvytön loppupvän.Alko vaan sumeta silmissä ja heikottamaan ja sit mentiin..
No mikset ole jo lääkärillä? Selvä juttu mistä johtuu.
 
"vieras"
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far20252&p_teos=far&p_osio=&p_selaus=

Haittavaikutukset

Haitat ovat yleensä lieviä ja liittyvät lääkityksen aloitusvaiheeseen. Lääke voi aiheuttaa huimausta ja väsymystä. Joskus se voi nostaa veren kaliumin pitoisuutta. Harvinaisissa tapauksissa lääke voi aiheuttaa voimakkaan yliherkkyysreaktion. Tällöin pitää ottaa heti yhteys lääkäriin.

Yhteiskäytöstä muiden lääkkeiden kanssa kannattaa keskustella lääkärin tai apteekkihenkilökunnan kanssa.

Alkoholi laajentaa verisuonia ja saattaa herkillä ihmisillä voimistaa haitallisesti verenpainelääkkeen vaikutusta. Verenpaineen tilapäinen lasku voi ilmetä huimauksena. Hoidon alussa mahdollinen huimaus voi haitata autolla ajoa.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00855#s2

Oireet

Lievä kaliumarvon suureneminen ei aiheuta oireita. Jos kaliumin pitoisuus on yli 5,5 mmol/l, alkaa esiintyä lisääntyvästi väsymystä, lihasheikkoutta, erilaisia tuntoaistimuksia jäsenissä ja vaikeissa tapauksissa lopulta halvausoireita. Suuri kaliumpitoisuus aiheuttaa sydämen toiminnan häiriöitä, jotka näkyvät muutoksina sydänfilmissä.


Lisäksi aiheuttaa pahoinvointia eli sinun pitää mennä äkkiä lääkäriin. Ei ole leikin asia.
 
"mama"
kuulostaa samalta kun mun oireet vuosi sitten. tänä syksynä sitten vihdoin yksi lääkäri totesi johtuvan siitä kun niska menee jumiin ja tämä aiheuttaa migreenin oireita. siihen sitten taas auttaa migreenilääkkeet. ja tosiaan migreeni yleensä aiheuttaa kovaa päänsärkyä mutta mulla taas nuo muut oireet olivat vahvempia.
 
Kuolemansairas
"Saattaa haitata autolla ajoa..." Itse sain Losatrixia verepainelääkkeeksi lähtöpaineisiin 125/70. Lähti taju liikennevaloissa. Miten joku voi olla edes tolpillaan, jos verenpaine on 90/60???
 

Yhteistyössä