odotan neljättä lasta, miksi ihmisten kommentit on niin ilkeitä...

  • Viestiketjun aloittaja muorii
  • Ensimmäinen viesti
Jotkut ihmiset sanoo kaikenlaista ikävää ja tyhmääkin. Ehkä sanovat ilman että sen enempää ajattelevat mitä se sanoma saa toisen ajattelemaan. Yritä olla ajattelematta tai kommentoimatta sitä enempää, kun joku seuraavan kerran niin sanoo.
 
lklk
mä kans odotan neljättä. 3 edellistä poikia ja AINA kaikki TUNTEMATTOMAT kysyy että kumpi sieltä ny on tulossa ja kun vastaan että veljessarja jatkuu :) niin ihmisten kommentit: " Eikä!" tai "Voi, olispa ny tyttö tullu". Siis mitä V*ttua?! Vastaan aina niille vaan, että ihan hyvä että poika tulee, eipä se tyttö tässä pärjäis :D
En ymmärrä miks tuntemattomat ihmiset käyttäytyy tolla tavalla. Ärsyttävää...
 
"trumpetti"
Ap:n tilannetta en tiedä, mutta tunnen ihmisen, joka sai juuri neljännen lapsen, vaikka rahaa niiden elättämiseen on haettu sossusta jo toisen lapsen syntymästä alkaen, samalla valitetaan ahtautta, köyhyyttä, autonvaihdon tarvetta, valvottuja öitä jne. Siis koko ajan. Mutta sen sijaan, että tekisi asialle jotain, kuten vaikkapa menisi ansaitsemaan rahaa, väännetäänkin lisää lapsia.

En ole sanonut pahasti, mutta en mä hirveän nättejä asiasta ajattele...
 
"joo"
[QUOTE="trumpetti";26304917]Ap:n tilannetta en tiedä, mutta tunnen ihmisen, joka sai juuri neljännen lapsen, vaikka rahaa niiden elättämiseen on haettu sossusta jo toisen lapsen syntymästä alkaen, samalla valitetaan ahtautta, köyhyyttä, autonvaihdon tarvetta, valvottuja öitä jne. Siis koko ajan. Mutta sen sijaan, että tekisi asialle jotain, kuten vaikkapa menisi ansaitsemaan rahaa, väännetäänkin lisää lapsia.

En ole sanonut pahasti, mutta en mä hirveän nättejä asiasta ajattele...[/QUOTE]

Joo peesi tähän .
Tunnen perheitä joihin on tulossa viideskin lapsi ja olen aidosti onnitellut mutta tunnen myös perheitä joihin on tulossa kolmas ja en oikein osaa onnitella.
He valittavat ; jaksamisesta, eivät pärjää lasten kanssa, kaikki on vaikeaa , rahat eivät riitä jne. jne. ei siinä voi enää onnitella vaan kysyä oliko vahinko :( sori vaan.
 
Täällä naapurissa, mutta ei kuitenkaan samalla tiellä, niin asuu pariskunta, joilla myös on neljä poikaa. Ihmismieli vilisee niin kovasti, niin sitä "väkisin" alkaa ajattelemaan, että onko joku neljästä lapsesta vahinko, vaikka tietenkin kaikki varmasti rakastettuja ovat. Itselläni ei ole kokemusta neljästä lapsesta, vaan odotan toista ja olen päässyt "helpolla", kun netissä on ollut ilkeitä kommentteja, mutta live-elämässä ollut välillä jopa mukavaa. Jos nainen sanoo, että ei tee lisää lapsia, niin monesti nainen silti haluaa lapsia ja kohta ollaan raskaana. Itse rakastan luonnollista hedelmällisyyttä ja luonnollista raskautta (siis että raskauden aikana korkeintaan paria lääkettä) ja haluaisin kokea luonnollisen synnytyksenkin, ku ekaa saamassa oli kunnon epirudaali ja toisen laskettu aika on 13.8.2012
 
Itse olen melko varman että jos/kun meikä tyttökin sen vauvan mahaansa viimein sais, alkaa varmasti ihmiset kysymään että onko vahinko. Ainakin miehen kaverit. Toisaalta toivon että sitten vaan suoraan kysyvät, ettei ala ilkeet ja vääristyneet huhut liikkumaan. Mutta joo, en ymmärrä tuollaista... : / Olen jo valmistanut itseäni noille kyselyille. "Joo, ihan vahingossa olen unohtanut syödä pillereitä melkein vuoden."
 
aa.p
[QUOTE="trumpetti";26304917]Ap:n tilannetta en tiedä, mutta tunnen ihmisen, joka sai juuri neljännen lapsen, vaikka rahaa niiden elättämiseen on haettu sossusta jo toisen lapsen syntymästä alkaen, samalla valitetaan ahtautta, köyhyyttä, autonvaihdon tarvetta, valvottuja öitä jne. Siis koko ajan. Mutta sen sijaan, että tekisi asialle jotain, kuten vaikkapa menisi ansaitsemaan rahaa, väännetäänkin lisää lapsia.

En ole sanonut pahasti, mutta en mä hirveän nättejä asiasta ajattele...[/QUOTE]

no meillä ei ole köyhyyttä eikä jaksamisen kanssa ongelmaa. vaikka tukiverkostoja ei ole, hyvin jaksetaan ja rakastetaan touhua lasten kanssa yhdessä. käydään ulkomailla ja elämä on ihan mallillaan. ikinä en ole valittanut valvotuista öistä, meillä kun lapset on olleet harvinaisen hyviä nukkumaan yönsä ja terveitäkin.
tuntuu, että ihmisille on hirvittävän vaikeaa se, että minä jatkan kotona oloa VIELÄKIN.
ja lisäksi kun olemme jopa saaneet palautetta ihmisiltä miten ihana perhe olemme kun touhuamme lasten kanssa, lapset hoidetaan hyvin ja selvästikin nautimme elämästä...samat ihmiset kysyy nyt OLIKO VAHINKO?
 
"trumpetti"
no meillä ei ole köyhyyttä eikä jaksamisen kanssa ongelmaa. vaikka tukiverkostoja ei ole, hyvin jaksetaan ja rakastetaan touhua lasten kanssa yhdessä. käydään ulkomailla ja elämä on ihan mallillaan. ikinä en ole valittanut valvotuista öistä, meillä kun lapset on olleet harvinaisen hyviä nukkumaan yönsä ja terveitäkin.
tuntuu, että ihmisille on hirvittävän vaikeaa se, että minä jatkan kotona oloa VIELÄKIN.
ja lisäksi kun olemme jopa saaneet palautetta ihmisiltä miten ihana perhe olemme kun touhuamme lasten kanssa, lapset hoidetaan hyvin ja selvästikin nautimme elämästä...samat ihmiset kysyy nyt OLIKO VAHINKO?


Sanojan häpeä se onneksi on, ei sinun. :)
 
"vieras"
No ihmiset nyt kauhistelee kaikkea mahdollista, ei ehkä kannattais niin kovasti välittää ihmisten puheista.
Enkä itse näe niin suurena mörkönä vahinko kysymystä, se kai on yks yleisempiä kysymyksiä raskauteen liittyen.
 
"eräs"
Minulle aikoinaan oma kummitätini sanoi kolmatta odottaessani, että eiköhän tämä nyt ole sinullekin se viimeinen. En tiedä mitä nyt sanoisi, kun lapsia on viisi.

Ap:lle, älä välitä ilkeilijöistä, nauti raskaudesta.
 
"Vieras"
Eiköös sitä vain heijasta siihen mitä itse jaksaisi. Eli monelle 4 lasta on ihan liikaa. Ei siinä välttämättä mistään ilkeilystä ole kysymys. Itse en kyllä vastaavia kommentoisi, viidennestäkään lapsesta. Toisille sopii suuri perhe.
 
Donatella
Mulla palo päreet ihan totaalisesti suvun kanssa kun olin tänne meille järkänny kahvit ja kutsunut sukulaisia kylään kertoakseni että oon raskaana (lapsi toivottu ja yritetty, koti ja vakkarityö) niin sisko haukko henkeään "Voi ei, voi ei, voi eeeiii!" lyöden päätään oven karmiin ja täti meinas pyörtyy eteiseen "Ou mai gaad, ou mai gaad!" Olin iha sillee et häh!?! Loukkaannuin verisesti. Siskolle olin vieläpä kertonu että jätin pillerit pois! Täti ihmetteli että oon niin nuori (23) ja vasta otettu asuntolaina - miten me nyt pärjätään! Sanoin suoraan kaikille että ottakaa kahvia ja pullaa ja unohtakaa mitä just sanoin. Olohuone oli täynnä porukkaa. En voinu kattoa ketään silmiin kun olisin purskahtanu itkuun. Mies tuli hiljaa mun taakse ja silitti selkää kun tajus että loukkaannuin. Se oli inhottava paikka.
 
"vieras"
Mulla palo päreet ihan totaalisesti suvun kanssa kun olin tänne meille järkänny kahvit ja kutsunut sukulaisia kylään kertoakseni että oon raskaana (lapsi toivottu ja yritetty, koti ja vakkarityö) niin sisko haukko henkeään "Voi ei, voi ei, voi eeeiii!" lyöden päätään oven karmiin ja täti meinas pyörtyy eteiseen "Ou mai gaad, ou mai gaad!" Olin iha sillee et häh!?! Loukkaannuin verisesti. Siskolle olin vieläpä kertonu että jätin pillerit pois! Täti ihmetteli että oon niin nuori (23) ja vasta otettu asuntolaina - miten me nyt pärjätään! Sanoin suoraan kaikille että ottakaa kahvia ja pullaa ja unohtakaa mitä just sanoin. Olohuone oli täynnä porukkaa. En voinu kattoa ketään silmiin kun olisin purskahtanu itkuun. Mies tuli hiljaa mun taakse ja silitti selkää kun tajus että loukkaannuin. Se oli inhottava paikka.
Kivat sukulaiset sulla:-X

Kannattaa muistaa, että lapsi ei ole aina kaikille ILOuutinen. Sen oon itekin huomannut. Appivanhemmat ei edes onnitelleet kolmannen kohdalla ja koko raskaus vaiettiin kuoliaaksi. Ne varmaan kuolis järkytyksestä jos tietäis että neljättä yritetään. Ei kannata pahottaa mieltänsä toisten puheista, pääasia että itse ootte onnellisia:))
 
Mä oon huomannu saman asian. Meillä kun kolmatta ootin niin monelta lispahti "taasko sä oot raskaana?" Miten niin TAAS?? :O ekaa lasta hehkutettiin hirveesti ja toistakin vielä mutta kolmas oli sitte "taas"-linjaa. Voin hyvin kuvitella mitä neljännen kanssa olis. Itse asiassa anoppi viime viikonloppuna sano mulle että ettehän te enää tee lisää lapsia. tekis mieli ihan sen kiusaksi tehdä
 
"vieras"
Täällä naapurissa, mutta ei kuitenkaan samalla tiellä, niin asuu pariskunta, joilla myös on neljä poikaa. Ihmismieli vilisee niin kovasti, niin sitä "väkisin" alkaa ajattelemaan, että onko joku neljästä lapsesta vahinko, vaikka tietenkin kaikki varmasti rakastettuja ovat. Itselläni ei ole kokemusta neljästä lapsesta, vaan odotan toista ja olen päässyt "helpolla", kun netissä on ollut ilkeitä kommentteja, mutta live-elämässä ollut välillä jopa mukavaa. Jos nainen sanoo, että ei tee lisää lapsia, niin monesti nainen silti haluaa lapsia ja kohta ollaan raskaana. Itse rakastan luonnollista hedelmällisyyttä ja luonnollista raskautta (siis että raskauden aikana korkeintaan paria lääkettä) ja haluaisin kokea luonnollisen synnytyksenkin, ku ekaa saamassa oli kunnon epirudaali ja toisen laskettu aika on 13.8.2012
:eek:
just
 
"vieras"
Minulta kysyttiin kans ku neljättä odotin,että taasko teille uuttapukkaa tulemaan. Tuumasin vaan että joo näyttää tulevan,mutta teille ei näytä sitten tulevankaan. Eipä ole sen jälkeen ko ihminen maininnu meidän lapsi lukumäärästä. Niitä on nyt kuus.
Ja tämä ihminen jakso aina laskea ja kommenttoida meidän tilannetta isoon ääneen toisille.
 
"alma"
Mä en kyllä ymmärrä, miten kukaan voi kysyä tollasta. Vaikka olisi miten monta lasta ja miten väsynyt äiti. Mitä se silti kenellekään kuuluu, oliko vahinko vai ei?
Kun joku kertoo rakaudesta iloisesti, niin silloin onnitellaan. Se on niin yksinkertaista. Sitten voi tietenkin kylän (tai kaksplussan) akkojen kanssa pohtia niitä itseä askarruttavia asioita.
 
minnee
No harvemmin sitä onneksi itse on mitään ilkeää kuullut. Toistaiseksi ainokaista odottaessani yksi miehen kavereista sanoi kuullessaan vauvauutisen, että "Pelottavaa!". Eikä kyse mistään pennusta, vaan kolmikymppisestä aikamiehestä.

Kun kerroin miehen siskolle, että haaveilemme toisesta vauvasta, hän sanoi vain että "Älkää nyt enää!" Hän on siis sitä mieltä, että ihmisen ei pitäisi kolmekymmentä täytettyään enää tehdä lapsia. Muistan, kun keskusteltiin juuri ennen raskautumistani hänen kanssaan lapsentekoiästä, ja hän jo silloin ilmoitti, että meidän ei kannattaisi enää yrittää, kun ollaan liian vanhoja.

ap:lle: ihmiset osaavat olla yllättävän tahdittomia. :( Onnea sinulle ja perheellesi pikkuisen johdosta! :)
 
Saman olen huomannut. Kolme (tai jopa kaksi) lasta tuntuu olevan se raja minkä yli ei saa mennä tai muuten olet itsekäs sarjasynnyttelijä.
Paitsi jos vaihtaa kumppania välillä. Silloin on kyllä ok lisääntyä miten haluaa jos kaikilla ei ole sama isä ja äiti. :rolleyes:
 

Yhteistyössä