Odottavan äidin turvavyö

Itselläni on samanlainen kuin tuo Huuto.netissä myynnissä oleva turvavyönalennin.. eli vyö menee sitten mahan alta. Olen itsekin ostanut Huuto.netistä, maksaa uutena jotain 40 ? esim. Lastentarvikkeessa.

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=63016530
 
Hei!

Itsekin ajan työmatkoja 2h/pvä ja todennut tuon huuto.netissä huudettavana olevan vyön erittäin hyväksi. Vielä ei vauvamasu ole kovinkaan suuri, mutta jos vaikka joutuu äkkiä jarruttamaan niin uskoisin, että vyöstä on jonkinmoinen apua! Suosittelen! Mielestäni noita vyönalentajia saa ostettua Lastentarvikkeesta, itse sain lainaksi kaverilta.

pikkulintu77 ja jantteri 16+1
 
Olen itse raskauden aivan alkuvaiheilla. Olen tuosta turvavyönalentajasta lukenut jonkin verran. Mietin, että millä VIIKOILLA olisi suositeltavaa jo aloittaa sen käyttö? Itse ainakin haluaisin turvata pienokaisen kaiken mahdollisin tavoin, johon vaan itse ehkä voi vaikuttaa :heart:
 
Suosittelen tuota! Mulla kanssa käytössä rv 15 asti. Täältä tilasin: www.pikkupingviini.fi Muistaakseni paketissa luki, että toisesta raskauskuukaudesta asti voi käyttää. Mulla työmatkaa 45 km suuntaansa, joten tarpeeseen tuli :)
 
Kiitos kaikille vastanneille! :hug: Itse en ollut moisesta kapistuksesta kuullutkaan, ennen kuin neuvolatäti siitä mainitsi. Onneksi mainitsi, sillä vyö varmasti vaikuttaa vauvan turvallisuuden lisäksi myös ajomukavuuteen. Nyt vain vyötä hankkimaan!
 
Mulla myös käytössä tuo pikkupingviinin malli. On sinänsä parempi kuin lastentarvikkeessa myytävä, että tuota pikkupingviinin voi käyttää hameen ja esim. pidempien takkien kanssa. Vyötä alentava osa kun ei tule tuossa mun omassa haarojen välistä vaan molemmin puolin minua reisien kohdalta. Mutta siis sen ohjeissa lukee, että toisesta raskauskuukaudesta lähtien. Olen itse käyttänyt tässä raskaudessa heti plussaamisesta alkaen, vaikka en mä oikeastaan koe sitä vielä tarvitsevani (menossa nyt rv 6+6).
 
Kyllä tuo kapistus ihan hyvä on.. :)

Se ohjaa turvavyön reisien päälle, ei mahan.. jos joutuu siis äkkijarruttaa tai ajaa kolarin, paine ei kohdistu mahaan.
Itse aiemmassa raskaudessa ostin heti kun jouduin tekemään äkkijarrutuksen, silloin oli onneksi niin alussa raskaus ettei ollut mitään vaaraa.

Taitaa muuten riippua autosta miten turvavyön saa ohjattua, joissakin voi saada reisien päälle, joissakin menee väkisin mahan päälle vaikka kuinka laittaisi alle.
 

Yhteistyössä