Odottavia äitejä Vaasasta?

Odotan esikoistani ja olen ihan raskauden alkuvaiheessa. Olisi kiva jutella jonkun samassa tilanteessa olevan kanssa ja treffailla. Ystäväpiirissä ei juurikaan ole samassa tilanteessa olevia joiden kanssa jakaa ajatuksia. Täytän loppuvuodesta 24 ja mieheni on samanikäinen. :)
 
Heippa! Täällä toinen esikoistaan odottava! Ihan alkuvaiheessa ollaan täälläkin ja vertaistukea ja juttuseuraa vailla. =) Muissa kaupungeissa näyttäisi olevan mammakahvila-toiminta hyvinkin aktiivista, miten lie vaasassa? Ainakaan en ole löytänyt mistään mitään keskustelua moisesta?
 
Me käytiin kahtoon Gerbystä hiljattain asuntoa :) Tällä hetkellä asutaan Vöyrinkaupungilla, mutta koko ajan etitään isompaa asuntoa. Millon sulla on LA? Mulla on syyskuun lopussa. Eka neuvola ois tossa parin viikon päästä. Saas nähä, voihan se olla, että joku muukin löytäis tän keskustelun ja saatais pieni mammakahvitteluporukka vaasaanki aikaan! :)
 
Noniin, tänne päin vaan, täälä on mukava asustella :) Mulla on siinä heti lokakuun alussa, että melko samaanaikaan näköjään :) joo, olis mukava saada pieni porukka kasaan! Meillä on eka neuvola 3.3 eli onko siihen nyt kolme viikkoa. Ultraan meinattiin kanssa mennä yksityiselle jo samoihin aikoihin elikkä mulla tuolloin viikkoja 8, mutta saa nähdä :)
 
Suosittelen lämpimästi sitä gynekologiasema Liljaa. Me käytiin siellä varhaisultrassa, ja jo viikolla 6 näky hyvin kun pieni sydän tykytti... :) Ja oli tosi viihtysä paikka, mukavat lääkärit ja ultraki tehtiin mukavan hämysässä valaistuksessa.
 
Minäkin oon melkein Vaasasta, tarkemmin ottaen Sepänkylästä! Kylläkin 33+0 tulee jo täyteen maanantaina :) Ite en menny mihinkään erikoisuuksiin, esim. 4D ultraan tai yksityiselle, vaikka oliskin ollu kivaa. Mutta ne ultrat on tehty keskussairaalas ja kerran neuvolassakin hämäräs valaistukses silti :)
 
Yllätysesikoinen tulossa :D Ikää 22v., avomiehen kans seurusteltu ja asuttu yhdessä 1 ½ vuotta, ei olla kihloissa tai mitään.
Tietääkseni melkein kaikki kunnat/kaupungit jo tarjoaa niskaturvotusultran, joka on vapaaehtoinen (rv 11-13?). Että saadaan se downriski mitattua, pitää käydä veriseulonnassa myös. Mulla laskettiin riskiksi 1:13 000, eli jos saan 13 000 lasta, niin yhdellä on downin syndrooma :)
Sit se rakenneultra (rv 19-21?) kans. Mulla kävi niin, että varasin äitiyspolille sen niskaturvotusultran sille viikolle kun oli laskettu että on rv 12, mutta ultrassa paljastui että olikin rv10. Sain sitten uuden ajan, eikä maksanut mitään silti :) Mutta oli se hauskaa se ihan eka ultra kun sellanen soikion muotoinen hahmo siinä pomppi ylösalas, ja oli vasta muutamia senttejä pitkä kokonaisuudessaan :)
 
Täällä ollaan vielä! Meillä on nyt eka neuvola takana. Sydänääniä saatiin kuunnella :) Kiinnostaisko teitä käydä yhesä vaikka kahvilla joku päivä? Ite kaipaisin kamalasti juttuseuraa samassa tilanteessa olevista...
 
Ne oli kyllä niin ihanat kuulla ne ensimmäiset sydänäänet :heart: Sf-mitta on kohdunpohjankorkeus, eli mulla kun on tämmönen tosi iso maha jo, niin se mitataan häpyluusta niin ylös minne kohtu loppuu, eli mulla tohon tissien alapuolelle. Mitä isompi maha, niin sitä isompi mitta :) Olis kiva käydä kahvilla ennen ku lähen synnyttään :D Tässä tuntuuu ettei kauaa mee enää, vaikka tänään 36+4 "vasta" :)
 
Löysin yhen toisenkin ketjun täältä netistä, jossa vaasalaisia mammoja koittaa järkätä kokoontumista. Muutamilla on jo lapsia, ja muutamat odottaa esikoista. He meinaavat järkätä kahvittelua ens tiistaille, pääsettekö teki paikalle? :) Klo 12.00, paikka vielä auki. Ketju löytyy tuolta vau.fi sivustolta "Vaasassa asuvat ja Vaasan lähistön odottajat."
MammaVsa,mihin katosit? Kävittekö siellä varhaisultrassa?
 
En kyllä ite uskalla luvata enää mitään, eilen käytiin synnärillä kun supisteli niin reippaasti. Saatiin kuitenkin lähteä kotiin parin tunnin päästä kun supistusten väli piteni. Mutta että lähellä on jo, kun vähän oli jo aukikin. Mun osalta pitää siis kattoa sitten kun on vauvan kanssa kotiuduttu :)
 

Yhteistyössä