Odotuksen Odottajat!

Hei vaan! Tässä alottelen nyt tätä luvattua yleisketjua,.. :)

Juu, elikä tää ois nyt ihan kaikille joilla ollu/oletettavissa piiitkä ja kivinen tie tässä hommassa..



KÄRSIVÄLLISET KYYTILÄISEN KAIPAAJAT

(nm..............lääkkeet?/hoidot...........ya..........haaveissa)
* = ei mitään apuja

Luomusti & kotikonstein


pilvilinna ~ * ~ 9/07 ~
stellina ~ arimidex ~ yk14 ~ esikoinen
mama-84 ~ * ~ 12/06 ~ toinen,1.yhteinen
Sannuli-81 ~ clomit ~ 8/07 ~ esikoinen
Pantalaimon ~ clomit ~ 9/07 ~ esikoinen
pikkuvadelma ~ clomit, luget ~ 12/06 ~ toinen
taru82 ~ clomit ~ 1v2kk ~
Lumikeiju ~ * ~ yk6 ~
Rouva Pikkumyy ~ * ~ yk1, km2/08, tm8/08 ~ 1.yhteinen
Gilmore ~ * ~ kesä07 ~ esikoinen
surppi ~ menopur ~ ? ~


Järeemmät keinot käyttöön


Veena ~ 2.iui ~ yk17 ~ esikoinen
kirma ~ iui, clomit, menopur, pregnyl ~ 9/06 ~ toinen
soja ~ zumenon, PAS ~ n.1v ~ esikoinen?
Tiinuli81 ~ primolut+puregon,arimidex, ivf ~ n.3-4v ~ esikoinen
Rouva B ~ puregon, Gonal-F, iui ~ 3v tjot ~ esikoinen
Pupuvaimo ~ menopur, iui ~ kohta 3v. ~
Maricce ~ 1.IVF ~ 2/06 ~
Inkku83 ~ iui, ivf ~ 1v7 kk ~ esikoinen
miranda-81 ~ clomien jälk., laparoskopia ~ ? ~ toinen
haltia ~ IVF/ICSI ~ 2v. ~ esikoinen
J3N3 ~ iui, metut, clomit, puregon+pregnyl ~ ? ~
Evenstar ~ metut, iui 09, clomit, arimidex ~ esikoinen
millis1981 ~ ivf/icsi tammikuussa ~ 3+1,5v. ~ esikoinen
dreamer78 ~ ivf/icsi ~ ? ~ kolmas?, 1.yhteinen (m1)
aitiliini83 ~ primolut, pas ~ ? ~ kolmas



??? TAUSTALLE VAIENNEET ???


Adelina ~ clomit ~ ? ~ toinen?
Leni80 ~ * ~ 2/06 ~
futuremami ~ icsi/iui? ~ 1,5v. ~ esikoinen



LOMAILIJAT


Orion
Tähtisäde ~ menopur ~ 11/07 ~ esikoinen
pohtijatar ~ ivf ~ 2v ~
tao ~ clomihexal, ivf marraskuu ~ n.4v ~ esikoinen
Justiina80 ~ clomit ~ 11/05 ~
risukasa- ~ iui, laparoskopia? ~ 4/06 ~ toinen


++IHMEIDENTEKIJÄT++


Jennuli 9.6
JJ-t 1.8.
Andala 23.9.


(viimeksi muok. 24.9.08)

OO-pinon "juuret":
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1067275#m11180281
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1041202
 
Kiitos uudesta ketjusta! :flower: Mun tiedot vois päivittää..tänään perjantaina on kp2/28 (kierron pituus taitaa nykyään olla tuo 28) ja yrityskierto 3 meneillään :)

Hyvää viikonloppua kaikille!! :heart: :wave:
 
mm77 kiva kun on uusi kesäsekapino :D voit laittaa mulle kp2/n.32 ja se siis tänään elikkä lauantaille kp 3!!!

sain gyneajan kp 14 ja ajattelin nyt gynen mielipiteestä hulimatta ottaa ne cloimit kp 5-9!! eihän sitä ikinä tiedä! nyt kun aika sopivasti sillon kun johtofollin pitäis näkyä, ja jos ei näy niin voin huoletta ottaa terot!
 
Hei kanssasisaret!!

On mukava kuulua porukkaan joten lisätkää minut mukaan!!

Kp 4/30 esikoisesta yritystä on 1v7kk

tutkimuksissa ollaan käyty. Mies ok ja minulla todettiin 14.2.2008 endometrioosi
nyt olis tarkoitus koettaa yhden kerran inseminaatiotai ja sitten jos ei tärppää on vuorossa ivf.
 
Hei Inkku83! :wave: Kiva että saadaan mukaan uuttakin porukkaa!
Laitan sulle eilisen mukaan listaan kp3, voidaan sit myöhemmin väsätä taas kokonaan tuore lista!
Täällä on ainakin yks endonvaivaama ennestään (minä ) ja toinenkin sitä aavisteleva (JJ-t).. saadaan lisää tietoo ja kokemusten jakamista senkin osalta ;)
 
tao
Vieläkö mahtuu mukaan ?
Ensimmäistä toivotaan ja laparoskopiassa todettu endo. Toinen torvi ihan tukossa, toisesta läpi tipoittain, jonka johdosta kokeillaan nyt neljä kiertoa clohexalia, jos vaikka auttaisi. Ja jos ei tulosta, niin marraskuussa eka ivf.
Kierto 24-26 ja yritystä takana vajaat 4 vuotta.
 
kp23/30m kiitos uudesta pinosta yk 4 meneillään, Pregnyl pistos apuna tässä kierrossa, sekä luget. Tosin Pregnyl taisi mennä harakoille, miehen allergiakohtausten takia juuri otolliseen aikaan, Mutta ei voi mitään!

Mukavat illanjatkot ja PlussaOnnea! :flower:
 
Tähtisäde
Jee uusi ketju! Mulla kun noi kierrot ja päivät ja kaikki on ihan sekaisin niin mulle voisi laittaa listaan kp27/?. Odottelen tätiä tuonne n. 2.7 asti ja sitten aloitan Femoston kuurin ellei ala tätiä kuulua. 13.8 on seuraava ultra, jossa katsotaan Clomien teho annoksella 100mg/pv. Ja tekee jo mieli ottaa edes yhtenä päivänä 150mg kun olen 100% varma, että 100mg ei riitä mihinkään.... Mun piti pitää kokonaan taukoa palstailusta elokuuhun asti, mutta täällä mä vaan olen. :D

 
Tervetuloo uusille ja vanhoille! :wave: toivottavasti meni suunnilleen oikein kaikki tiedot! Jos joku osaa niin voi päivitellä seuraavaan listaan vaikka oikein värien kanssa, mä en oo ehtiny vielä niin tarkkaan perehtyyn näihin systeemeihin :kieh:

tao, en oo uskaltanu juur osin endon takia kokeilla klomifeeniä.. onko tossa clomihexalissa samanlaista vaaraa?

Rouva Pikkumyy, meillä kans miehellä on allergia joka kyllä välillä hankaloittaa yrittämisiä.. :ashamed: mutta sitä murhettahan ei oo sitten kun satsi laitetaan sisälle polilla.. B)
 
tao
Moikka mm77 ! Lääkäri sanoi että tuo hexali on ihan samaa kuin clomifeeni. Se tuli väliaikaisesti tilalle, kun tuota toista eivät Suomeen saaneet. Muistaakseni Saksalaista ja ihan samat aineet.
Itseäni vähän hirvittää, kun monella endottarella se on villinnyt endoa rajusti. Mulla onneks endoa suht vähän, mutta löytyy kuiteskin, eli voihan se siitä "leimahtaa liekkeihin".

Onko sinulle tehty skopia, ja miten paha endo on ?

 
Ooohhh uusi pino! B)

Olen nähtävästi käynyt vielä höpisemään tuonne vanhaan pinoon, mutta löysimpä nyt tännekin. Omat tiedot siis kp 4/24-28 ja yk14.

Hohhoijaa, jokseenkin väsy olo. Tänään on tullut kuurattua ja siivottua! Äsken tulin saunasta ja nyt pitäisi mennä miehen kainaloon sohvalle katsomaan illan leffaa (ja syömään mansikkarahkaa ja litkiin viiniä :p )

Tervetuloa mukaan uudet pinoilijat :wave:
 
tao Joo, niin vähän aattelinkin että periaatteessa samaa ainetta, eri nimellä.. mulla endo varmistu vasta nyt keväällä, kun näky jo ultrassakin endometrioomana :/ sitä ennen kyllä ollu omia epäilyjä jo parin vuoden ajalta monenlaisista oireista, loppukierron kipuja, vasemmalla (sama puoli kun missä nyt se rakkula) semmosta kiristävää paineentunnetta, välivuotoja, "jähmeät" ja hyytymäiset menkat, ym. omituista.. oon koittanu ehdottaa tähystystä mutta ei olla suostuttu kun kivut ei oo kai kuulostanu tarpeeks pahoilta, en oo tarvinnu särkylääkkeitä ollenkaan (vielä..koputtaa puuta!), vasta nyt kun se rakkula munasarjassa havaittiin niin alettiin puhua että tarvii leikata jos kasvaa (apua.. :| ) Jostain sivulta juuri luin että lähes aina endometriooma on merkki lajemmalle levinneestä endosta :( no, sen tietää vasta jos sinne laikkaukseen saakka joskus joutuu/pääsee. Sitä ennen koitetaan kaikki jotta raskaus saatas käyntiin ja toivoo että se hoitais paikkoja.. =)

Meillä kattellan myös elokuvaa (Beachia).. vähän raaka mutta pakko kattoo, onhan siinä Leonardo :D ja sit vielä oikein kiva leffa ennen yöunia.. Uinu uinu lemmikkini! :x :kieh:
 
Mukavaa, uusi pino siis, uudella nimellä! Hyvä, että kaikki pitkään yrittäneet syytä katsomatta saa tähän pinoutua. :)

Mulla nyt KP9/ 26-28. Yritystä takana 11/05 asti, jolloin lopetin Yasmin pillerit.

No, NYT SE UUTINEN: Tänään, juurikin 15min sitten, tuli apteekin ovistestin 2 viivaa. Toinen haaleampi, ja toinen tummempi. ööötotajoo. Mitähän tää nyt meinaa?

Liikuntaa olen alkanu harrastamaan enempi, olen alkanu ottaan helokkiöljykapseleita ja monivitamiinin aamuisin, viikko sitten lisäksi omenaviinietikkaa rkl joka päivä. Saattaa noilla olla vaikutusta? En tiedä. Mutta nuo on ainoastaan muuttuneet.


Koko aikana en ennen ole saanut kuin yhen vaivasen näkyviin...No, huominen sen näyttää.

Viime yönä kyllä peittoja pöllyytettiin. Pitää vissiin kiitää vielä nytkin tuonne peittoon "herättelemään" miekkosta!!! :D

Kaikille endosta kärsiville etenkin toivotan voimia ja jaksamista. Se on pirullinen tauti. Kunpa tulisitte raskaaksi, niin se helpottaisi. Ystävälläni endo, ja tuli vuosien luomuyrittämisen jälkeen leikkauksen jälkeen hormonivalmisteita apuna käyttäen raskaaksi. Heillä yritystä takana ainakin 8v.

Harmiteli itsekin sitä, ettei aiemmin hakenut apua.

Oletteko muuten huomanneet että Treella toimii suhtkoht tuore klinikka, OVUMIA? Sillä on ihan ok sivut. Oma lääkärini Rossi tekee siellä muutaman päivän viikossa myös. Ovat saaneet hyviä tuloksia prosentuaalisesti lapsettomuuden hoidossa. Siellä on joku erityinen labra, ainoana Suomessa, jossa aivan "steriilit" olosuhteet tms. En oikein muista mitä hän kertoi, kun toivon, ettei tartte inseminaatioon saakka mennä. Mutta katselkaa sivuilta.

Itse olen positiivisesti yllättynyt yksityisen maksuista. Mulla eka käynti, jossa sisätutkimus, tilanteen kartoitus ja hoitomuotojen kertominen 71e, tämä aukiolotutkimus 101e.

Ultraan menen jos ja kun ens kierrossa aloitan ne clomifenit. Tuota satasta isompaa laskua en siitäkään odota. Noista hinnoista KELA- korvaus on jo annettu. Ja sen saa onneksi suoraan kassalla! Välillä käy itsellänikin mielessä, että miksi en hakeutunu aiemmin....

Reipasta sunnuntaipäivää KAIKILLE! Ovisplussia ja oikeita plussia toivoen: Justiina

:flower:
 

Justiina80 :wave: eiköhän se ovulaatio oo sitten tuloillaan ihan lähipäivinä.. huomenna näyttää jo varmaan vahvempaa viivaa (jos siis se vaaleempi oli varsinainen testiviiva?)!
Samoihin aikoihin muuten on lopetettu pillerit, mä lokakuussa05, mutta sen jälkeen puol vuotta ne kierrot oli mitä oli, enimmäkseen liian lyhyitä 3 viikon (18-29!) ja menkat useimmiten liki olemattomia, pari päivää semmosta ettei tarttenu edes pikkuhousunsuojaa! Ja sitten keväällä vasta tapasin tän nykysen ukkelin ja siitä lähin sit ollukin yritystä.. alunalkaenkin siis ilman ehkäsyjä :whistle:
 
ohhoh, uusi pino =) =) =) =)

:flower: Tervetuloa uudet mukaan :flower:

Oon tikutellut ovista, mutta eihän sitä näy....tietenkään. Tiistaina soittoaika lääkärille ja tarvii kirjoitella muistilista että muistaa kaikki tarvittavat kyssärit joskien IVF-hoitoa.

 
Justiina: Ei muuta kuin uutta testiä kehiin vaan. Mullakin menee yleensä niin että plussaa kohden se viiva tummenee. Mutta tosiaan kannattaa varuiksi romantisoida kokoajan ettei vaan mene ohi (jos ei näkyisikään testissä).

Mulla on jotenkin nyt muutaman päivän ollut ihan masis tän koko touhun kanssa. Johtuu kai siitä että se inssi siirtyi syksylle. Jotenkin tuntuu että miten se nyt voisi edes tärpätä kun ei ole tähänkään mennessä tärpännyt :headwall: Mutta eiköhän tässä fiilikset lähde taas kohoamaan kun tuo tätsykin ymmärtää lähteä..
 
Semmoinen asia tuli mieleen että kun kokoajan tentataan lapsien tulosta (siis koskas teille niitä lapsia tulee, miksei tule, miksi ette halua lapsia ja kyllä ennen osattiin tehdä lapset nuorina jne.), niin mitä te vastaatte? Onko kukaan keksinyt mitään näpäkkää vastausta? Kun tekisi mieli vastata jotain että lopettaisivat kyselyn.

Ärsyttää vaan niin tuo jatkuva tenttaus :headwall:
 
Veena, mä oon joutunu myös venyttään hoitojen alotusta.. mulla piti jo talvella tehdä hampaitten oikomisleikkaus, mutta se aika on "yllättäen" siirtyny aina vaan.. yks aika piti olla tän kuun alussa mutta sekin meni sit sivu suun.. (kirjaimellisesti :kieh: ) seuraava aika ois syyskuun alussa ja oon yrittäny aatella että ois järkevää malttaa odottaa sinne asti, kun eihän ne raskaanaolevalle tee mitään ei-pakottavia leikkauksia ja homma siirtys sit vuodella.. ja kuitenki haluis päästä näistä ärsyttävistä raudoistakin joskus eroon ja purennan sellaseks että on parempi syödäkin! Mutta tosiaan, kaipa sitä on koittanu asennoitua jo niin että tää ei etene mihinkään ennen syksyä... ja siltä kyllä nykysin vahvasti tuntuu :headwall: jotenki se endon varmistuminen vei sen enimmän toivon että miks ihmeessä tulis mitään kun ei oo tullu ennenkään vaikka se on ollu varmaan lievempänäkin.. :|

Mulla/meillä on ollu oikeestaan helppoo noiden kyselyjen suhteen, mun pari kaveria on tienny yrityksestä alusta saakka, ja viime syksynä kun jouduttiin tutkimuksiin niin kerrottiin porukoillekin ja sisaruksille. Ja varmaankin jos jokkut muut sukulaiset ym. jokka ei tiedä rupee uteleen niin voin kyllä todeta päin naamaa että -kun ei tuu niin EI TUU. Piste. Tai vaihtoehtosesti: Kun en tuu paksuks panemallakaan! Ja jos niitä hoitoja joudutaan tekeen useempiakin, niin -Kuule on ronkittu ja ruiskittu, EIPÄ VAAN TUU! Eiköhän jää kyselyt siihen... :LOL:
 
mm77: :LOL: noi on hyviä!!!!!

Meillä siis se tilanne ettei olla kellekkään kerrottu yrityksestä (paitsi kerroin viime viikolla yhdelle ystävälleni, joka helpotti oloa kyllä paljon). Muuten vaan olen vastailu jotain että "ei vielä" tms. Ihmiset vaan osaa olla kyllä niin inhottavia. Yksikin kommentoi miehelle että pitääkö hänen tulla näyttään miten niitä lapsia tehdään jos et itse osaa :eek: Siis hyi hemmetti. Joo, mutta tosiaan ois mukavampi vastata nasevasti takaisin niin tajuaisivat että asia ei heille kuulu.
 
Joo,.. sen takia oon aatellu että parempi jos ainakin ne kaikki tietää miten asia on, joiden kanssa eniten ollaan tekemisisssä.. varmaan jos joku tietämätön alkais tollasia levehtiin ja muutenki vitsaileen jostain että 'hehheh, paksuna pelkästä miehen näkemisestä', sun muista 'kikkelimyrkytyksistä' ni oisin ihan poru kurkussa :'(
 
Tietysti kaikki parhaat kommentit tulee mieleen vasta parin minuutin viiveellä, miten ois pitäny sanoo.. tolle "taidoillaan" ylpeilijälle ois voinu tokasta vaikka että -no tuuppa näyttään taitos sitten lääkäreillekin jos niin helppoo on, lapsensaantiongelmat on sillä sitte ratkastu..! :p :kieh:
 

Yhteistyössä