Odotuksen Odottajat!

Tähtisäde, Osiris, Sannuli, Meea ja Pantis: Voi, että sitä odottelee kaikenmaailman oireita tulevaksi, mutta ei.... Pelkään pahoin, että meidän yritys ei ole tuottanut tulosta. Mulla ei oikeasti ole mitään erityistä. Eilen nippaili mahaa enemmän, mutta mä varmaan kehitän niitä oireita itselleni. Olotila on samanlainen kuin aina ennenkin.
Tiedän jo nyt, että vaikka eka yritys on epätödennäköinen, niin tulen pettymään karvaasti. Onneksi saadaan vielä yksi yritys tälle vuodelle joulukuun alussa.

Osiris En pidä kiirettä testaamisella. Ehkä perjantai aamuna voisin testata. Sitten on pp 13. Miten itse ajattelit testata?

astrid: Miten menee? Oletko testaillut? Odotan jännityksellä ja toivon parasta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tähtisäde:
Tämä alkaa jo tuntua harrastukselta, johon ei edes kuulu kuin normaali kuukausittainen rutiini, joka alkaa aina alusta ja päättyy tätiin. Pirun kallis harastus... :headwall:
Vitsit, oon niin samoissa fiiliksissä sun kanssa näiden hoitojen suhteen. Rahat menny, omat ja lainatut, ja tulosta vaan ei tuu....tänkin inssin osalta oon jo ihan varma, ettei mitään oo mukaan tarttumassa.....ja sama "harrastelu" jatkuu taas parin viikon päästä.....:( Just haaveiltiin kullan kanssa jostain ihanasta reissusta jonnekin kauas, mutta ei mitään mahdollisuuksia lähtee, ku tää meidän yhteinen harrastus tosiaan vie kaiken irtoovan...ei siinä mitään, mielelläänhän tässä makselis,jos tietäis, että joku kerta vielä se palkinto sieltä tulis, vaan kun mitään takuita asiasta ei ole.... :'(

Haltia: Mä haluun sua rutistaa ja sanoa jotain lohduttavaa, mutta en osaa. Tää on niin surkeeta ja epäreilua ja ihan väärin. Toivon sulle paljon voimia, lohtua ja ystäviä vierellenne jakamaan surua. :hug:

).( pp 3 ekan inssin jälkeen menossa, ei oireen oiretta oo vielä ilmaantunut vaikka kuinka kuulostelis. Sitä alkaa jo varautuun pettymyksen tässä vaiheessa piinailua jo. Viime kierros olin jotenkin niin varma, että oisin raskaana, ja sit tipuin niiiiin korkeelta ja kovaa, kun menin tekeen raskaustestin pp12 ja se oli nega. Ja ku menkat sitten alkoi pp14 niin silti ihan hajosin, vaikka olin jo 2 pvää tienny etten oo todnäk raskaana. Sitä vaan aina loppuun asti syvällä sisällä toivoo ihmettä. En tiä miten sitä taas kokoo ittensä jos se nega sieltä jälleen tulee....
 
Viol Itsekkin ajattelin testailla perjantaina. (Sikälimikäli menkat eivät putkahda ennen sitä.) Mulla on silloin pp14.
Nyt on kyllä taas niin tutun ärsyttävä pms-fiilis, tosi ärtynyt olo kaikesta mahdollisesta...
 
Viol mulla on ainoastaan rinnat ihan super kipeet, mut ne on aina ennen menkkoja ja lisäksi mun luge annos nostettiin tässä kierrossa 200:sta 400:taan... ja niiden sivuoireisiin kuuluu rintojen pingottuminen... eli oon aika varma et nega!!!ei mitään muuta oireita, mut sydämestäni edelleen toivon että nyt tulis jo odotettu +, keskiviikkona sitten selviää!oon täs miettiny et uskaltautuisiko tekemään kotona raskaustestin tiistaina, kun ke aamuna joudun verikokeisiin missä sit selviää ollaanko paksuna vai ei!jännittää ihan sikana!!!!!niin ja tosi ärtynyt olen!
 
Meea: Niin, miksikäs sulle tehdään verikoe keskiviikkona? Onko ihan vaan omasta halusta vai oliko joku muu syy? Pidän peukut pystyssä sinulle! Jospa ne luget hämäis vähän noita oireita ja olisit ihan oikeasti raskaana!!

Onhan tämä vähän tyhmää, kun pitää koko ajan fiilistellä, että tuntuuko olotila erilaiselta... Minulla on sellaista epätoivoista oireiden miettimistä. Olen melkoinen realisti, mutta omissa ajatuksissani käyn koko ajan läpi näitä asioita. 80 % ajasta tulee mietittyä mahdollista raskautta ja mahdollista epäonnistumista.
 
Viol:mulla on ihan samate.. alkaa välillä jo itseäkin harmittaa jatkuva oireiden kyttääminen ja ajattelu koko asiasta!

meille tehtiin siis ensimmäinen inssi nyt, ja lääkäri vaan sano et verikokeista otetaan tässä kierrossa tulos... ei tartte pissiä tikkuun!sano et samalla kattoo miten on kierrossa menny kaikki, lääkitykset jne. en kyl tiiä miks en voi tehdä raskaustestiä kotona vaan joudun sinne verikokeisiin... veikkaan et johtuu tosta inssistä!ihan sekavaa tekstiä, ite pohdin samalla asiaa!!!!
 
Tulin valamaan uskoa teihin piinailijoihin! Voin kahden plussan kokemuksella sanoa, että ne oireet voivat todellakin puuttua kokonaan. Minä olen molemmat vahvat viivani testannut, kun menkat päivän pari myöhässä ja molemmilla kerralla ainoana oireena oli vilu. Ja se ällistys plussatestistä onkin sitten ollut sen mukainen, kun sitä on olettanut, että asiaan kuuluu kaikenmaaliman vaivat laidasta laitaan. Peukutuksia teille :wave:

Meillä asiat on edenneet :D . Kutsu ivf-suunnitteluun tuli, 13.1. eli TOSI pian!!! Meikä on NIIN täpinässä! Nyt sitten pitää tässä jonoaikana meidän molempien käydä labrassa, oli lähetteessä melkoinen litania lyhenteitä mitä tutkivat.
Tämä lomalla olo on sujunut todella hyvin, mieli on hyvä ja olotila paljon iloisempi kuin ennen. Ja on ihanaa, kun on jotakin mitä odottaa..ja jouluaika menee kuitenkin nopsaa ja sitten lähtee rullat pyörimään!

Listan päivittäjälle, minun perään voi laittaa: ivf alkuvuodesta

Palailen :wave:
 
Maanantai 10.11.2008



TOIVOJAT
[/url]

astrid.............3v..............clomit.pregnyl+inssi............1/28-35
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa...........5/27-28
Moonex.................synarela,menopur,puregon,ivf.......7/?
jastu...................................clomit, iui..........................8/?
miranda-81..............puregon, pregnyl, luget, iui.........10/28-32
pikkuvadelma....12/06........clomit, luget......................14/30
dreamer78...............................ivf/icsi.........................14/32-37
mama-84.........12/06..................................................14/28
surppi.......................menopur, pregnyl, luget............17/?
Veena............yk18..........3.iui, taukoa........................19/24-28
Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui.....21/26-30
Osiris...............3v.............puregon, pregnyl, iui..........21/28-29
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl.............22/25-28
Viol....................1v......................iui............................22/28
Irene80............6/06..................2.iui..........................22/28-32
stellina........9/07.....arimidex,Gonal-F,pregnyl, iui......24/n.26-28
Pantalaimon......9/07...........clomit+metut..................24/29
Meea.........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget........26/30
Tiinuli81.........vuosia..........1.ivf, siirto+punktio vk50.....26/?
soja.................n.1v.......................2.ivf.......................28/28
Gilmore...............kesä07.............................................29/30-32
Evenstar.......yk0.....metut, iui 09, clomit/arimidex....73/~43-52
risukasa-..........4/06.........laparoskopia?, iui...............?/25-31
Ronja80.......yli vuosi.........icsi marraskuussa..............?/?
Almuna...........1,5v........menopur+pregnyl..................?/?
anniette................................tutkimukset...................?/?
haltia................2v..................ivf/icsi...........................?/?



Piinailijat

stellina pp5
Pantalaimon pp8
Viol pp9
Tähtisäde pp10
Osiris pp10
Sannuli-81 pp10
kinky cat pp11
Meea pp12

Haamuilijat

kinky cat.................................icsi...............................?/?



Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
kirma..................9/06......ivf alkuvuodesta
Rouva B............3v tjot

Maricce..............2/06..........ivf
taru82..........reilu vuosi
Inkku83............1v7kk.........iui/ivf
Pupuvaimo.....kohta 3v......menopur, iui
Lumikeiju........yk6 (myös aiempia yrityksiä )
J3N3..........iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget
aitiliini83..........primolut, pas



SYKSYN PLUSSAT

Andala.........yk15, 4/07.....luomu
Virtis........yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08
Velvet Kiss.....11/07.........clomit, 1.iui
pilvilinna.............9/07........luomu
 
Hienoo kirma että homma alkaa edetä vauhdilla! =)

Mä odotan epätietosen kauhulla ja toisaalta innolla ensviikon gynekäyntiä.. pelkään jos siellä näkyy jotain pahempaa kun viimeks, ja toisaalta odotan että kaikki alkais eteneen edes johonkin suuntaan. Tietäis jonottaako skopiaa vai onko pakko mennä ja kokeilla tällä varustuksella ja alkaa suunnitella hoitoja.
Avauduin tossa juuri veljelleni mun terveydentilasta ja mun/meidän jatkosuunnitelmista hedelmöityshoitojen suhteen. Vois olla mahdollista että sen yks kaverikin auttas mua ja antas lahjotuksen, jos liian epävarmaks menee "exän" kanssa :| että siinä toivottavasti aukeni vielä yks "ovi", yritän kaikki mahdollisuudet ensin ennenkun hakeudun kalliille yksityiselle ja käytän tuntemattoman aineksia.
Mutta sanoin kyllä ettei vielä kysy mitään, tottakai ensin haluan yrittää tutuinta (rakasta :ashamed: ) ukkelia :heart:
 
kirma: Kiitos, kun jaoit omia kokemuksiasi! Joillakin palstoilla naiset tuntee kiinnittymiset ja tihkuu verta sen jälkeen yms. Sekaisinhan tässä itsekkin menee, kun päätä vaivaa koko ajan omilla tuntemuksilla :p Tämä on tätä naisten touhottamista :)

Meea: Varmasti haluavat tarkkailla sun veriarvoja lääkityksen takia. Onko ollut alakanttiin, yläkanttiin vai juuri sopiva (ja olet raskaana!). Ei siinä sen kummemmasta varmaan ole kyse. Ja kaipa nuo ammatilaiset kannustaa olemaan testaamatta liian aikaisin, joten siksi on kehoitettu ettet tee kotitestiä. Meillä tehtiin luomu-inssi ja oli kans ensimmäinen.
 
Mitenkäs isänpäivä meni? Meillä meni varsin hyvin, eipä juuri edes tuntunut pahalta, vaikka välillä kävi mielessä, kuinka varma sitä oli viime vuonna, että tässä vaiheessa olen vähintäänkin maha pystyssä. Mukavaa yhdessäoloa koko perheen kanssa, eipä mitään erikoista tehty.

Veenalle erikoiskiitokset ihanasta juttutuokiosta! Oli tosi kiva nähdä taas ja tilittää oikein kunnolla. Vaikkei sitä jalkapalloa päästykään karkuun. :D

risukasa: Hauskaa, että muitakin vaihtoehtoja on! ;) Mutta toivon kyllä, että teillä onnistuu eksän/nyksän kanssa. :hug:

Hienoa kirma, että saitte ajan noin nopeasti! :)

Kanssapiinailijoille isot tsempitykset ja pitkää pinnaa! Mulla alkoi jo perjantaina tutut vihlonnat alamahalla, joten odottelen melko pessimistisenä vain tätiä. :| Onneksi on viikko aikaa päättää, jatketaanko vielä yksi kierto clomeilla, vai jäädäänkö suosiolla loppuvuodeksi tauolle. :/ Tavallaan tekisi mieli vielä kerta kokeilla. Toisaalta kunnon tauko kaikesta voisi olla myös hyvä. Joka tapauksessa soitan heti huomenna TYKS:n labraan ja varaan ajan kierronkartoitukseen sekä sokerirasitukseen. Jälkimmäinen pelottaa mua ihan hirveästi... :ashamed:
 
Kirmaa Komppailen oireettomuudessa. Mulla tosiaan vaan huimausta aikoinaan, enkä sitä laskenut oireisiin mitenkään. Laitoin jännityksen piikkiin.

Missä päin Meea olette hoidoissa? Eka IVF yksityisellä puolella testattiin verikokeesta, ajattelin vaan eroaako yksityinen/julkinen juurikin tämän asian suhteen. Mähän ite testailin vaan negaa (pp13 muistaakseni ohuen ohut haamu), järkytys olikin suuri kun verikokeet näytti hcg:n olevan taivaissa.

Risukasa; ootko minä päivänä menossa gynelle? Toivottavasti asioita selviää taasen johonkin suuntaan

Täällä ollaan menossa 0-ultraan tänään. Ja tohon aikaisempaan avautumiseen liittyen ( Ja Pantalaimon tossa myös kyseli isukkipäivän kulusta).. Isäntä tuli eilen illalla rahanipun kanssa toivottamaan hyvää yötä. Oli isältään käyny lainaamassa rahaa lääkkeisiin. Haluaa kuulemma lisää kiljuvia muksuja isäinpäivän aamuna sängyn ympärille kakkua heittelemään (meillä jäpiskä heitteli isäänsä kermavaahdolla nassuun kun ei isi heti herännyt :whistle: ) Välillä tuntuu ettei sitä kiinnosta, mutta tollaisina hetkinä on niin tyytyväinen että juurikin tuo mies on minun :heart:

Positiivista viikkoa kaikille. Ite lähden nyt hyvillä mielin kohti sairaalaa. Viime viikko ryvettiin niin pohjamudissa kaikin puolin (ystävä ilmoitti raskaudestaan, rahat loppu yms yms) että tää viikko ei voi olla muuta kuin plussaa -toivottavasti myös tämän porukan piinailijoille!!
 
PP10, haamu tai plussa , minusta kyllä luotettava. :heart: Ihmiset ja meidän hormoonimme ovat kyllä erilaisia, kuinka nopeasti nousee. Minulla ovis kp 14 illalla ja kp 25 aamulla sain haamun testiin, mikä pikkuhiljaa vahvistui siitä. :heart:

PlussailuOnnea kaikille! :heart: :flower:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pantalaimon:
....sokerirasitukseen. Jälkimmäinen pelottaa mua ihan hirveästi... :ashamed:

Mä olin viime viikolla... ja kyllä jännitin sitä. huh huh. Ja ällöähän se litku on. En oo viä lääkärin kans jutellut arvoista, mut ne oli: ennen 5,7, 1tunti jälkeen 8,2 sekä 2h jälkeen 5,9... eli rajoissa pysyvät, mutta tiedän(?) että mun inskassa on jotain vikaa. Onhan mulla PCO eli insuliiniresistenssiä varmaan hiukan. Mutta ruokavaliolla tuon verensokerin saan pysymään aisoissa. Heh - kun sais ruokavalion pysymään aisoissa... Just joo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kinky cat:
onko pp10 tehty haalea plussa testissä "luotettava"..mulla noita varastossa on että voi tehdä, (ihan omaksi kiusaksi) ja tiedättehän te kaikki miten sitä ei millään malta olla testailematta

Tarkoittaakos tää SITÄ?!?!?!?
tuuhan kertomaan kun se vahvenee!! ;)
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Täällä onkin tapahtunut monen moista ja tekstiä on kyllä niin paljon etten millään pysty tuota määrää lukemaan, mutta.

Haltia: Vaikea ymmärtää miten elämä voi olla noin epäreilua. En oikein osaa sanoa muuta kuin että toivottavasti saatte uuden tärpin heti seuraavasta kerrasta ja että siinä menee kaikki hyvin.

Velvet Kiss suunnattomat onnittelut :flower: Ihanaa että niitäkin välillä tulee :)

Ja Astrid! Oooohh! Nyt sorkat pystyy että tulee komea plussa b :) d

Ja Pantsu: Kiitos lauantaista! Oli kyllä kivaa ja terapeuttista :)

).( Hiljaiselo täällä vietelty siis viime välikierto ja tämä välikierto. Viime kierto meni ihan hyvin, sen kannalta että pystyi vähän irrottautumaan tästä touhusta. Nyt vaan lähinnä turhauttaa tämä odottaminen. Jos meidän hoitoja oltaisiin jatkettu suorilta, ois jo kaikki 4 inssiä takana. Sitten vielä vähän surullisempiin asioihin.

Silloin kun kävin ekan kerran gynellä (olikohan toukokuussa?) niin hän sanoi että vasemmassa rinnassani on jokin möykky, jota pitää tarkkailla, mutta että se varmaan häipyy siitä itsekseen. No tavallaan olen jotenkin onnistunut sulkemaan koko asian mielestäni, jotenkin tässä lapsettomuudessa on tarpeeksi käsiteltävää. Gynekään ei ole siitä uudestaan maininnut ja itse en ole siellä aiemmin oikein mielestä mitään tuntenut. Tai siis sellaisia myhkyjähän siellä on että mikä sitten ei kuulu joukkoon. Nyt olen kuitenkin huomannut että mielestäni siellä on yksi isompi myhky. Soitin terveyskeskukseen ajan tälle päivälle, ja katsotaan mitä sitten tapahtuu. Toivottavasti siellä ei olisikaan mitään tai sitten se olisi joku rasvapatti. Mitään muuta en todellakaan tähän väliin kaipaisi. Pelottaa ihan kauheasti :'(

Sellaista tähän väliin. Paljon voimia kaikille hoitojen kanssa kamppailijoille ja onnea matkaan piinailijoille.
 
Moonex Ylihuomenna sen karun totuuden kuulee, onko tässä kuussa edes ovulaatioo. Ei oo ollu oikein minkäänlaisia tuntemuksia siihen suuntaan niinku yleensä :/ jospa se yrittää tulla nyt siltä puolen missä endopaise on eikä voi siks onnistua.. ainoastaan sitä puolta on vihlonu, mutta sitä nyt vihloo muutenki usein.

kinky cat, +++ bd Hyvältä kuulostaa! Jospa sunkin vierailu jäi lyhyenlaiseks tässä pinossa ;) :D

Veena, kannattaa se varmaan tutkia jos on vähänkään epävarmuutta! Toivottavasti se on vaan joku rasvamöykky, tukkeutunu talirauhanen tms! Mullakin oli joskus kainalon saudulla semmonen, noin herneen kokonen, lääkäri tunnusteli sen ja käski alkaa käyttää suihkedödöjen (tukkii huokosia) sijaan voidemaista pallodödöö. Ja sit se onneks hävis, sanottiin etten sais kokoajan velloo sitä sormissani..
 
Tervehdys vaan kaikille,

ohrasestihan siinä kävi sitten lopulta... Eli plussan (joka ei koskaan vahvistunut hirveän vahvaksi, mutta näkyväksi kuitenkin) testiin sain,vieläpä kaksi kertaa, mutta eilen alkoi kovat vatsakivut ja yöllä runsas vuoto. |O
Oisko sitten joku kemiallinen tms., mutta jokatapauksessa ketuttaahan se vietävästi.

No, uuteen yritykseen lähdetään heti tässä kierrossa...
Jättäydyn nyt nuolemaan haavojani vähäksi aikaa..

Kaikille hyvää alkavaa viikkoa ja teille piinailijoille oikein oikein paljon plussaonnea!

Toivon myös, että kinky cat sun haamusi vahvistuu.

pettynyt Astrid

 
Hirveästi voimia kaikille piinailijoille. Tässä pinossa jos jossain kaikki ovat ansainneet sen plussan jos toisenkin. :hug:

Meillä kävi nyt niin että lääkearsenaali saa toistaiseksi jäädä, koska minä plussasin, täysin luomukierrosta :heart: Hoidot piti tällä viikolla aloittaa. Takaraivossa kalvaa kuitenkin suurentunut km riski pco-laisilla, mutta ainakin munatorvet ovat auki.
 

Yhteistyössä