odotusajan painonpudotus

Onko kukaan pudottanut painoa odotusaikana? Itsellä on nyt ylipainoa, mutta tarkkaan en painoani tiedä. Olen entinen bulimarektikko ja vaaka lähti kun aloin paranemaan, ihan siksi että pelkään aloittavani oksentelun jos alan taas käymään vaa'alla useita kertoja päivässä, kiusausta vaa'alle on vaikea vastustaa.
Nyt olen raskaana viikolla 5+1 ja ekasta raskaudesta 4v sitten ylipainoisena on kokemusta, tuolloin neuvolan täti oli sitä mieltä että painonpudotu on vauvalle hyväksi minkä toki teidän itsekin.
Nyt pitäisi varmaan todella alkaa asialle jotain tekemään, onko muita samassa veneessä? Tai muita jotka ovat odotusaikana laihduttaneet?
Pyrin syömään suht terveellisesti ja tiedän miten minun pitäisi syödä, herkkuja tosin menee mitkä pitäisi saada pois mutta se o0n ruokahimojen vallassa vaikeaa. Liikuntaa yritän alkaa taas harrastamaan enemmän kuin kävelylenkit koírien kanssa :)
Muita liikakiloisia odottajia? :)
 
Heip! Itse olen raskaana viikolla 24 ja nyt alkaa tosissaan ressaamaan tää paino. Ennen raskautta sain painon pudotettua 88->76kg ja nyt on paino noussut jo 7kg. Toivoisin ettei painoa tulisi ainakaan enempää kuin viime raskaudessa (13kg, toisin silloinen alotuspaino oli tuo 88kg). Nyt oon yrittäny saada itteäni niskasta kiinni mutta kun ei! Liikuntaa harrastin ennen odotusta todella reippaasti, noin 5krt/vko salilla + hyötyliikuntaa, nyt jäänyt vain hyötyliikuntaan ja pyöräilykin on neuvolan ohjeiden mukaan tästä edespäin pannassa. Nyt tarvittais kannustusta että pysyy erossa herkuista.
 
Heipsan:) Olen rv 28 ja painoa löytyy 80,7 kg. Ennen raskautta painoin 77,8, joten alle kolmessa kilossa olen saanut painonnousuni pidettyä.. Tarkoituksenani oli kuitenkin säilyttää paino samana koko raskauden ajan, (ihan oma tavoite siis, neuvolasta ei olla puututtu mitenkään) kun ylipainoa oli ennen raskautta jo se kymmenisen kiloa. Nyt siis aion pudottaa loppuraskauden aikana nuo 2,9 kg, mikä lienee ihan realistinen tavoite 12 viikolle ;) Töitä täytynee kuitenkin tehdä, kun vauvakin kasvaa jo niin nopeasti. Tsemppiä teille (ja itselleni;)) Pudotus on tarkoitus toteuttaa ihan perinteisin keinoin, eli herkut pois. Sillä on aiemminkin saatu pysyvimmät tulokset.
 
upeita tuloksia teillä! wau! itse sain enne raskautta 78-->70 kiloon ja nyt rv 39 vaaka näyttää 96kg :ashamed: iso osa tosin on turvotusta kun paino esim. ma-->pe nousi viime viikolla 4,5 kiloa ja en mie NIIN paljoa voi syödä lisäpainoa itselleni :headwall:

Noh, tuossa justiinsa koetan pinoa värkätä jossa voi jutella odotusaikana ja sitten synnytyksen jälkeen poppoolla, tai tsempata sitten palautumaan entisiin uomiin toinen toistaan...itse ainakin haluisin painoni vuoden sisällä ennen raskautta lukemiin, varsinkin JOS vielä uusi raskaus jostain aikaa suunnitteilla...(olisi kyllä viimeinen) mutta siis näillä eväillä...onneksi vaaka kohta ees hieman heilahtaa alaspäin kyn synnytys koittaa....max 3 viikkoa vielä ;)
 
Itse haluaisin pudottaa painoa reilusti tai edes vähän en missään nimessä halua että se nousee, voisiko joku kertoa vinkkejä miten sitä saa laskettua?
Odotan esikoistani rv 5+5 ja painoa on tällä hetkellä 95kg, kilot on nousseet huomaamatta kesän jälkeen jolloin painoin 80kg joka tuntui sopivalta painolta minulle, pituutta minulla on 174cm!

Vinkkejä otetaan vastaan, kiitos!
ja tsemppiä muille odottajille! :)
 

Yhteistyössä