Ohjatut jumpat, miten lastenhoito ?

  • Viestiketjun aloittaja Tuleva äiti
  • Ensimmäinen viesti
Tuleva äiti

Miten lastenhoito järjestyy jos käytte ohajatuissa ryhmissä? Hoitaako isi, mummi vai kummi...
Joissain kuntoklubeissahan on ilmainen lastenhoito muutaman kerran viikossa, mikä on mielestäni hieno juttu.
Oletteko käyttäneet?
Ja kuinka monta kertaa viikossa pienen lapsen äiti joutaa ohjatuille tunneille?

terv.Tuleva äiti ja himokuntoilija
 
Joissakin keskuksissa on tosiaan lastenhoitoa tarjolla, mutta aika moniin paikkoihin on ikärajoitus lapsilla (eli ihan vaivoja ei voi jättää). Yhden lapsen kanssa kuntoilu on kuitenkin tosi helppoa, kun lähtee reippaalle kävelylle lapsen päiväunien aikaan. Lumessa vaunujen työntäminen se vasta kuntoilusta käy!
 
siinä salilla missä mä käyn spinningissä niin sielä on ilmanen lastenhoito joinain päivinä,mutta eivät ota muistaakseni alle 3vuotiasta...vai oliko alle 2vuotiasta...

meillä iskä hoitaa sen aikaa,joskus äärimmäisessä hädässä mummu on hoitanu hetken ku isi on ollu ylitöissä mutta siis isi yleensä aina :)
 
Hepsu
meillä isi hoitaa kun meen jumppaan ja kun iskä on iltavuorossa mamma tai mummi tulee meille kattomaan poikaa siksi aikaa =) ja mä käyn viis kertaa viikossa ohjatuissa jumpissa,eikä se ole mun mielestä liikaa vaikka olenkin äiti. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 12:06 Hepsu kirjoitti:
meillä isi hoitaa kun meen jumppaan ja kun iskä on iltavuorossa mamma tai mummi tulee meille kattomaan poikaa siksi aikaa =) ja mä käyn viis kertaa viikossa ohjatuissa jumpissa,eikä se ole mun mielestä liikaa vaikka olenkin äiti. =)
Ihan uteliaisuudestani kysyn, miten sinulla riittää aikaa käydä 5 kertaa viikossa jumpassa? Harrastaako miehesi mitään? Minulla tunnin jumppaan menee noin kaksi tuntia aikaa matkoineen, joten siinäpä se ilta menisikin.
 
Hepsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 22:44 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 12:06 Hepsu kirjoitti:
meillä isi hoitaa kun meen jumppaan ja kun iskä on iltavuorossa mamma tai mummi tulee meille kattomaan poikaa siksi aikaa =) ja mä käyn viis kertaa viikossa ohjatuissa jumpissa,eikä se ole mun mielestä liikaa vaikka olenkin äiti. =)
Ihan uteliaisuudestani kysyn, miten sinulla riittää aikaa käydä 5 kertaa viikossa jumpassa? Harrastaako miehesi mitään? Minulla tunnin jumppaan menee noin kaksi tuntia aikaa matkoineen, joten siinäpä se ilta menisikin.
Hyvin riittää aika,ja joskus kyllä jätän väliin jonkun tunnin.mulla menee noin puoltoista tuntia matkoineen.Käyn ma,ke,to,pe ja su jumpissa ja spinningtunneille. Ja mieheni harrastaa jääkiekkoa mutta niillä on jäähallivuoro aina aamuisin ja iltaisin vasta yhdeksän aikoihin. Ja vaikka käyn noin usein niin jää silti aikaa vielä iltaisin kotona... ja kun olen vielä kotona pojan kanssa niin ehdin päivän aikana tehdä kaikki hommat ja viettää aikaa pojan kanssa,niin voin sitten hyvillä mielin lähteä illalla jumppaan. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2006 klo 16:19 Hepsu kirjoitti:
ja kun olen vielä kotona pojan kanssa niin ehdin päivän aikana tehdä kaikki hommat ja viettää aikaa pojan kanssa,niin voin sitten hyvillä mielin lähteä illalla jumppaan. :)
Ok, minä ajattelin kohdalleni työssäkäyntiä ja jumppia, silloin voisi olla jo hieman vaikea repiä tunteja. Iloista liikkumista!
 
moi
Meillä on sujunut tosi hyvin sellainen järjestely, että isi on hoitanut vauvaa 4 kk alkaen, jotta minä pääsen 2 kertaa viikossa jumpalle, vauvan kanssa käyn sitten kerran viikossa vauvajumpassa. Tekee tosi hyvää päästä välillä kotoo pois ja saada kunto taas nouseen. Minusta se on ihana katsoa, miten myös mieheni itseluottamus vauvan hoidossa on koko ajan kasvanut, kun on saanut olla enemmän myös yksin vastuussa, kun olen jumpilla, ja varmasti tekee myös vauvalle hyvää olla isin hyvässä hoidossa. Itse olen selvästi paljon virkeämpi, kun pääsen välillä ihmisten ilmoille ja kunnolla jumppaileen.
 
Gerbeera
Meidän alueella ei ole lastenhoitoa jummppien ajaksi. Isä on paljon töissä
joten jumppaan ei niin vain pääse. Vaihdettiin just paikkakuntaa ja täällä on tosi huonosti viikonloppuisin ohjattuja tunteja :kieh:

Kotijumppa ainut kunnon mahdollisuus mutta ei se ole niin kivaa.
 
Ohjaan itse tunteja useana iltana viikossa. Lapsi on pääasiassa isän kanssa, joskus mummon tai ystävien. Kun olin periaatteessa äippälomalla, isä käytti välillä vauvaa tuntien välissä tissillä. Aikataulujen sumplimista! Harvoin joudan jumpalle itse vapaa-aikana. Päivä tunnit on ihania, sillä niille ehtii pari kertaa kuussa lapsen ollessa hoidossa. Niinä iltoina kun en ohjaa itse, lenkkeilen rattailla juosten tai kävellen kahden lapsen kanssa, tai koko perheellä.
 
Moi! Minä käyn 2/krt viikossa jumpalla ja kunto noussut hyvin, kun käyn myös rattailla lenkkejä päivisin. Vauvan isi hoitaa silloin kun olen jumpilla ja hyvin toiminut. Tekee todella hyvää päästä välillä kotoa pois ja kunnon hikijumpalle. Uskon että myös miehelleni tekee hyvää saada kahdenkeskeistä aikaa vauvan kanssa, jotta luottamus omiin hoitotaitoihin lisääntyy B)
 

Yhteistyössä