Ohjeitä terveeliseen ruoka tapaan??

Viestiketju alueella 'Ruokavinkit' , aloittaja PikkuMyy-78, 08.11.2009.

  1. PikkuMyy-78

    PikkuMyy-78 Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2006
    Viestejä:
    151
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin nyt kehiin sitten terveelistä ruokaa,välipalat,aamupalat,iltapalat ja ruoka. Kuinka terveelisesti teillä syödään? Jos syöt terveelisesti mitä syöt ja huomioon otetaan myös lapset, lapsilla ikää 1.4v,7v ja 8v. Sitten tarvisi kadottaa tai päästä eroon karkki himosta,mitä tilalle voisi syödä kun tekee makeeta mieli?
     
    #1
  2. safkaseireeni

    safkaseireeni Uusi jäsen

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2010
    Viestejä:
    9
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tärkeintä on pistää perusasiat kuntoon, hienosäätöön on aikaa myöhemmin.

    1) Selkeä, pysyvä ateriarytmi. Ei illatpitkät kaapillakäyntia, vaan aamiainen+lounas+iltapäiväpala+illallinen + iltapala
    2) täysjyvä- ja ruisleipä käyttöön, pullat ja patongit ja muu vaalea leipä pannaan muuten kuin juhlapäivinä
    3) kerma- ja voipohjaiset kastikkeet ja muut vastaavat ruuat vain juhlapäivinä, sama koskee pizzaa, hampurilaisia, sipsejä ja muuta pikaruokaa/naposteltavaa
    4) juomaksi rasvatonta maitoa, vettä, laimeaa sokeritonta mehua. Limsa on juhlajuomaa.
    5) Joka aterialla salaattia (ei majoneesipohjaista!) tai lämmin kasvislisuke, esim. pakasteesta papuja mikrossa tai muita valmiita sekoituksia joita löytyy todella paljon erilaisia pakastealtaista
    6) kasvisruokaa ainakin kahdesti viikossa
    7) ruuanlaittorasvana kasvisöljy
    8) karkkipäivä käyttöön kerran viikossa, jälkiruokana arkena esim. hedelmä, kiisselit, marjat
    9) santsaus kuriin; normaali ihminen pärjää yhdellä reippaalla ateria-annoksella pääruokaa
    10) kevyemmät ja terveellisemmät ruuanlaittotekniikat käyttöön: höyrytys, keittäminen, uunissa... Paistinpannu lepäämään useimpina päivinä.
    11) Leipä + fiksut päälliset on erinomainen aamupala/välipala/iltapala. Salamit, metwurstit ja rasvaiset juustot ovat juhlaruokaa, parhaita päällisiä ovat kasvikset, kinkku, kevytjuustot, raejuusto jne
    12) aamiaisella ei sokeri- tai suklaahuurrettuja muroja
    13) jos aterialla jää nälkä, täytetään maha salaatilla ja kasviksilla
    14) makeanhimoon rusinat, kevyt jälkiruoka, hedelmät ovat erinomaisia. Yleensä makeanhimo johtuu liian vähäisestä oikean ruuan saannista! Toisaalta 1-2 suklaapalaa päivässä ei kenenkään ruokavalion terveellisyyttä kaada, kannattaa vain suosia oikeaa suklaata jossa on vain vähän sokeria, maitoa eikä keinotekoisia väriaineita, se ei aiheuta samanlaista ahmimishinkua kun supersokeriset karkkisuklaat

    ---------------------------------------
    Terveellistä kasvis- ja muuta ruokaa sekä luksusherkkuja:
    http://safkaseireeni.blogspot.com

     
    #2
  3. enosetä

    enosetä Uusi jäsen

    Rekisteröitynyt:
    08.02.2014
    Viestejä:
    7
    Saadut tykkäykset:
    0
    Rasvattomassa maidossa on enempi sokeria kuin täydessä maidossa. Aito lehmänmaito on parasta ja oikea voi. lailla pitäisi kieltää monet niin sanotut kevyt tuotteet koska ne ei ole terveellisiä. Kevytlevitteet yms on keinotekoisia ja esim nämä kevyt levitteet rasvet joita ihmiset laittaa leivälleen ovat yhtä prosessia vaille muovia. tällaisia monet vaan terveystuotteina käyttää
     
    #3
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti