Oikeasti. Kyydin pyytämisestä.

Kaverisi kysyy kyytiä samoihin koiranäyttelyihin, minne olet itsekkin koirasi ilmoittanut. Matka näyttelyihin on 45km/suunta, lisäksi joutuisin heittää yht. 55km lenkin kaveria hakiessa ja viedessä. Hänellä ei korttia.
Sanon että tietenkin, pistetään bensat puoliksi.
Kaveri vastaa: Menethän sä sinne jokatapauksessa, mutta voin mä sulle jotain maksaa.
Onko tämä nyt oikein??
 
vierass
Törppö kaveri. Jättäsin kuskaamatta, hommatkoon muun kyydin. (Kyse ei oo nyt ees rahasta vaan tosta tavasta millä olettaa että tietty kuljetat ja pitää sua pihinä kun pyydät siitä asiaankuuluvaa bensarahaa).
 
Ken guru
Kaverisi kysyy kyytiä samoihin koiranäyttelyihin, minne olet itsekkin koirasi ilmoittanut. Matka näyttelyihin on 45km/suunta, lisäksi joutuisin heittää yht. 55km lenkin kaveria hakiessa ja viedessä. Hänellä ei korttia.
Sanon että tietenkin, pistetään bensat puoliksi.
Kaveri vastaa: Menethän sä sinne jokatapauksessa, mutta voin mä sulle jotain maksaa.
Onko tämä nyt oikein??
Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Suu auki vaan, ja rohkeasti sanomaan jos on muuta mieltä :).
 
..."...voin mä sulle jotain maksaa"....

Pyh ja pah, vähintäänkin mun mielestä puolet bensoista, ite laittaisin ylimääräistä automaattisesti kerran lenkin joutuisit vuokseni tekemään.

Ei ole oikein mielestäni sua kohtaan ja toivottavasti tämä kaverisikin sen ymmärtää hoksata.
 
Vois kokeilla tuota samaa aamulla bussissa. Kuskin ilme on varmaan näkemisen arvoinen jos tuolle tokaisisi että enpä muuten maksakaan tätä matkaa kun ajat jokatapauksessa tän bussireitin..:rolleyes:

Mulle olisi kyllä itsestään selvää jakaa bensakustannukset tuollaisessa tilanteessa. Outo kommentti kaveriltasi.
 
Ei se oo bussikuskin palkasta pois vaikka se sut ilman päästäisikin eli kannattaa kokeilla =)

Vois kokeilla tuota samaa aamulla bussissa. Kuskin ilme on varmaan näkemisen arvoinen jos tuolle tokaisisi että enpä muuten maksakaan tätä matkaa kun ajat jokatapauksessa tän bussireitin..:rolleyes:

Mulle olisi kyllä itsestään selvää jakaa bensakustannukset tuollaisessa tilanteessa. Outo kommentti kaveriltasi.
 
ajattelematon
Kortiton ja autoton ihminen ei välttämättä tajua ajatella, että siitä tosiaan tulee lisämutkaa reilusti ja polttoainetta kuluu, kun tehdään "ihan vaan pieni mutka". Ei se silti oikeuta olemaan törppö.
 
"Keh"
Kortiton ja autoton ihminen ei välttämättä tajua ajatella, että siitä tosiaan tulee lisämutkaa reilusti ja polttoainetta kuluu, kun tehdään "ihan vaan pieni mutka". Ei se silti oikeuta olemaan törppö.
Joo, meillä oli aikoinaan tanssiporukka, joka kulki vuoroin tanssilavoille (juu, niille ei kulje julkiset) milloin kenenkin autolla. Joukossa oli yksi autoton, joka piti aina noukkia kotoaan, ylimääräistä ajoa vähintään noin 50 kilometriä. Kertaakaan tuo ei rahaa tarjonnut. Kerran sai auton jostain lainaksi (kun oli jo 2 vuotta kulkenut muiden kyydeillä) ja tarjosi meille muille reteästi kyytiä. Ensimmäiseksi ajoi huoltoasemalle ja pyysi rahaa auton tankkaukseen!!! Sen jälkeen ei tahtonut jostain kumman syystä saada kyytiä muilta...
 
ajattelematon
[QUOTE="Keh";30250351]Joo, meillä oli aikoinaan tanssiporukka, joka kulki vuoroin tanssilavoille (juu, niille ei kulje julkiset) milloin kenenkin autolla. Joukossa oli yksi autoton, joka piti aina noukkia kotoaan, ylimääräistä ajoa vähintään noin 50 kilometriä. Kertaakaan tuo ei rahaa tarjonnut. Kerran sai auton jostain lainaksi (kun oli jo 2 vuotta kulkenut muiden kyydeillä) ja tarjosi meille muille reteästi kyytiä. Ensimmäiseksi ajoi huoltoasemalle ja pyysi rahaa auton tankkaukseen!!! Sen jälkeen ei tahtonut jostain kumman syystä saada kyytiä muilta...[/QUOTE]

Samoin autoton ja ajokortiton ei ihan ymmärrettävästi aina hoksaa ajatella pysäköintikuluja tai sitä miten helposti tai vaikeasti pysäköintipaikkaa on jossain paikoissa ylipäätään saatavilla. Kun kulkevat muiden kyydeissä tai julkisilla voivat kuvitella, että no ihan siihen viereen vaan ajat, vaikka olisi tietöitä tai asukaspysäköintiä tai julman kallista tai yksisuuntaisia katuja tai muuta, mitä ei tiedä tai tule ajatelleeksi.
 

Yhteistyössä