Oireet yhtäkkinen kova päänsärky ja paine ("pää räjähtää") sekä huimaus

  • Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti
mustikka
Minäkin suosittelen vielä kysymään toisen lekurin mielipidettä.. kun ei koskaan tiedä. itselläni tuli päähän kova paine kun olin hirveessä flunssassa, korvat lukossa ja kauhee nuha ja yskä, eli ihan siitä johtu. Mulla myös taustalla tota jännityspäänsärkyä ja todella jumissa olevat niskat, lääkäri kyllä sanoikin että lisää sitä paineen tunnetta myös kipeänä ollessa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
MÄ luulen että täällä roikkumalla ja arvailuja lukemalla sun olos pahene.
Migreenimahollisuuskin on,mutta jos verenvuoto päässä,siitä olis rajummat oireet.
Mun ohje on että lepoa nyt ja rauhoitut,ei lääkäri olis sua päästänyt pois jos olisi ees arvelu että vakavaa.

Arvelen että panadolia otit gramman?
Aika mieto lääke,jos tuo auttoi.
sekin kertoo ettei kovin vakavaa kipua ole jos noin "kevyellä" lääkkeellä kipu katosi.

Ota iisisti ja nä palstatohtorien arvailut jätä oman onnen nojaan.

Joo siis päivystykseen mennessä oloni oli aika huono tai siis minua huimasi ja päässä oli tosi ikävä paineen tunne, mutta kun siellä lepäilin odotellessa niin huimaus lakkasi ja sain sen 1g panadolia niin sitten 3 tunnin päästä kun lääkärille pääsin, ei enää hirveästi särkenyt, oli vain se paineen tunne poskiontelossa ja koko oikeassa puolessa päätä takaraivoon asti. Tosiaan jos jotain aivoverenvuotoa tms olisi niin kai olisi jo mennyt pahemmaksi aikaa sitten. Lääkäri ehdotti migreeniä myös mutta minulla joskus ollut 2 migreenikohtausta ja tämä oli kyllä aivan erilaista, ei ollenkaan migreenimäistä. Siis kun se kova kipu kesti vain pari minuuttia ja sen jälkeen vain jomottavaa kipua, ja se paineentunne oli se pahin mitä säikähdin. Ja huimaus johtui varmaan paniikkikohtauksesta, luulisin.
 
No,jos nyt parempi niin lepäile vaan ja rauhoitut.TUo huimaus on yleistä kun pelästyy,hyperventiloi ja happi ei kulje normisti.

Migreenikin voi muuttaa muotoaan.

Mutta älä rasita silmiäsi nyt näytön vuoksi,lepoa ja kattelet kuinka huomenna tilanne on kehittynyt.
vakavalta ei kuulosta minusta.
 
Mulla on tullut vastaavanlainen kohtaus parisen vuotta sitten tai siis useampia kohtauksia pienen ajan sisällä. Mulla diagnoosina oli just se että ensin jännitysniska oireili tuolla kovana kipuna ja se kipu laukaisi ahdistus- ja paniikkikohtauksen johon kuului tuo huimaus ja paineen tunne päässä. Mä olin ihan varma että se on menoa nyt mutta tässä sitä vielä ollaan :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pikkubertta:
Mulla on tullut vastaavanlainen kohtaus parisen vuotta sitten tai siis useampia kohtauksia pienen ajan sisällä. Mulla diagnoosina oli just se että ensin jännitysniska oireili tuolla kovana kipuna ja se kipu laukaisi ahdistus- ja paniikkikohtauksen johon kuului tuo huimaus ja paineen tunne päässä. Mä olin ihan varma että se on menoa nyt mutta tässä sitä vielä ollaan :D
No nyt tuntuu tosiaan paremmalta jo, mutta oli kyllä tosi pelottavan tuntuinen tuo "kohtaus", oltiin autolla liikkeellä juuri ja päästiin nopsaan siitä ajelemaan päivystykseen, meinasin jo ensin että täyty mennä suoraan sairaalaan kun pelkäsin tosiaan että jokin aivotulppa tms kun tuntui niin hirveältä ja pyörrytti, mutta ehkä se sitten liittyi vain tuohon jännitysniskaan ym. Mutta täytyy kyllä varmaan mennä vielä omalääkärille kun tuo poskiontelopaine on aika kauan jatkunut ja samoin kipu tuolla oikealla takaraivossa samassa kohtaa, sitä siis on ollut aika ajoin varmaan puolen vuoden ajan lievänä. Mutta ei kai tässä siis mitään akuuttia hätää sitten ole..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkubertta:
Mulla on tullut vastaavanlainen kohtaus parisen vuotta sitten tai siis useampia kohtauksia pienen ajan sisällä. Mulla diagnoosina oli just se että ensin jännitysniska oireili tuolla kovana kipuna ja se kipu laukaisi ahdistus- ja paniikkikohtauksen johon kuului tuo huimaus ja paineen tunne päässä. Mä olin ihan varma että se on menoa nyt mutta tässä sitä vielä ollaan :D
No nyt tuntuu tosiaan paremmalta jo, mutta oli kyllä tosi pelottavan tuntuinen tuo "kohtaus", oltiin autolla liikkeellä juuri ja päästiin nopsaan siitä ajelemaan päivystykseen, meinasin jo ensin että täyty mennä suoraan sairaalaan kun pelkäsin tosiaan että jokin aivotulppa tms kun tuntui niin hirveältä ja pyörrytti, mutta ehkä se sitten liittyi vain tuohon jännitysniskaan ym. Mutta täytyy kyllä varmaan mennä vielä omalääkärille kun tuo poskiontelopaine on aika kauan jatkunut ja samoin kipu tuolla oikealla takaraivossa samassa kohtaa, sitä siis on ollut aika ajoin varmaan puolen vuoden ajan lievänä. Mutta ei kai tässä siis mitään akuuttia hätää sitten ole..
Mä muistan vielä kun ensimmäinen kohtaus tuli niin olin 1,5 vuotiaan tytön kanssa kaksin saunassa, aattelin ettei päästä saunasta ikinä pois, mies oli töissä ja puhelin tietysti olohuoneen pöydällä. Jollain konstilla sain tytön saunasta pois ja soitettua miehelle että tulisi kotiin ja viemään mut sairaalaan. Kun mies vihdoin pääsi kotiin, kohtaus oli mennyt ohi eikä silloin lähdetty sairaalaan mutta sitten seuraavana aamuna kohtaus uusiutui ja sitten mentiin ja lujaa...

 
Ap
Kirjoittelen tässä vielä. Tänään aamulla iski paniikkikohtaus, ja tuli myös kova paineentunne otsaan, tiesin sen olevan paniikkikohtaus ja yritin vakuuttaa että ei ole mitään vakavaa, joten se menikin aika nopsaan ohi. Eli saattoi tuo eilinenkin olla pitkälti paniikkikohtausta. Poskionteloissa ja otsassa on paineentunnetta koko ajan ja päätä vähän särkee, joten veikkaisin että se on sitten ennemminkin jotain poskionteloista johtuvaa, ja tuo päänsärky myös pahaan niskajumitukseen liittyvää. Paitsi että minulla ei ole nuhaa tai flunssaa ollenkaan, joten lääkäreitten mielestä silloin ei voi olla poskiontelotulehdusta. Jotain varmaan kuitenkin on, kun niin usein on tuo paine onteloissa ilman flunssaakin. Mistähän sitten voi moinen johtua :/ Kai se olisi pyydettävä jos lääkäri voisi laittaa lähetteen röntgeniin niin näkee jos on jotain siellä onteloissa kuitenkin.
Minulla on vaan niin P***a omalääkäri, että siltä ei voi olettaa saavansa asianmukaista hoitoa :(
 
MV
Mulla on ollut jo noin viikon verran lievää päänsärkyä ja lisäksi jatkuvaa paineen tunnetta vasemmalla puolella päätä. Mulla on hartiat jumissa ja taipusta migreeniin. Lisäksi olen nukkunut tosi huonosti lähiaikoina ja viime yönä kärsin pitkästä aikaa lievästä paniikkikohtauksesta (kaikki asiat tuntuvat miljoona kertaa kamalammilta yöllä ja sitten sitä kehittelee mielessään kaikkea ja siinäpä sitten iski paniikki...). Paineen tunne on tänään siirtynyt hiukan myös oikealle takaraivoon ja tuntuu myös vasemmassa poskiontelossa. En ole vielä käynyt asiasta lääkärillä, mutta menen tässä lähiaikoina työhöntulotarkastukseen, joten otan sitten siellä puheeksi, jos ei oireet tässä ala helpottamaan. Oliskohan mulla enemmän nyt kyse niska-hartia jännityksestä vai jostain muusta?
 
Mie kävin eilen lekurissa melko samankaltaisten oireiden takia. Siellä odotellessa tuli vielä kuvottava olokin, ei kuitenkaan laatta lentänyt vaikka lähellä olikin. Paineet mulla olis suht samaa luokkaa. Koko eilisen päivän suhisi korvissa hiljakseen ja päätä särki, erityisesti just otsa alueelta. Lääkäri sanoi että hänen mielestään tää on hyvälaatuista asentohuimausta joka menee ohitse kolmessa kuukaudessa viimeistään. Jos tila pahenee nii lekuriin pitää mennä sitten uudestaan. Mitään veri- tai muita vastaavia kokeita ei otettu, mutta muuten kyllä tutki jos jollakin tavalla. Mulla on niska-hartia alue usein aika jumissa ja sitäkin lääkäri esitti yhdeksi syyksi näihin huomauksiin ja päänsärkyyn.
 
MV
Mullakin vikisee ja suhisee korvissa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Suvussa on huonokuuloisuutta ja tinnitystä. Jos nämä oireet johtuisivat huonosta ryhdistä, heikoista hartialihaksista ja jännityksestä niskan alueella niin apuna voisi olla hieronta ja ehkä liikunta. Päätin kokeilla näin aluksi "lääkkeeksi" kevyttä keppijumppaa ja venyttelyä. Eli yritän saada niskat vetreäksi ja toivon vaivan helpottuvan sillä. Se ei ole niin kovaa treeniä, että tämä lievä päänsärkykään hirveästi haittaa. Paniikitkin helpottais varmasti, jos ton paineen tunteen saa pois ja ehkä pieni liikkuminen auttais nukahtamaankin... Toivotaan.
 
daniel
vuonna -00 veli kuoli aivoveritulpan ratkettua. yhtäkkinen kova päänsärky ja kova oksennuskohtaus, siiihen jo melkien jäi. muutama minuutti ja ajasta ikuisuuteen. Kyllä sitä kannattaa jos noin rajujakin kipuja päähän tulee, niin käydä kuvaamassa, on se ihan hyvä käydä katsomassa, sitten tietää ainakin odottaako yllätystä, vai leikkausta. Itsellä ei näkynyt poikkeavuuksia, vaikka vasemman puolen ohimon tuntumassa ajoittain "räsähtää" ja kylmätväreet levähtäää kehoon. lyhyt tapahtuma mutta ILKEÄ!! =)
 
normi?
mulla tuli kans pari päivää sitte tommonen päänsärky,painetta ja huimausta ja korvia särki eikä tienny että miten päin ois pitäny olla ku sattu niin kamalasti. Se tuli viä kaks kertaa peräkkäin..
 
annan tämän teille tänään
erittäin pirteä äitini joka ei koskaan edes syönyt lääkkeitä halusi elää 90 vuotiaaksi kun hän sai aivotulpan joka luokiteltiin kakkoseksii esti verenkierron aivoissa mitä edelsi kova päänsärky ja stressitilanne, hän oli alle seitsemänkymmen, vaikeata oli nähdä hänet rullatuolissa saati sitten ajatella hänen kuolevan mutta kun hän kysyi jos saisi poistua olimme henkisesti valmiita, hän nukahti pois muttei ennen vasemman jalan amputointia mikä oli sekin vaikeata nähdä hänelle tapahtuvan. kun hän kysyi mitä mietin kuolemasta sanoin että ei tarvitse pelätä vielä tapaamme toisemme, hänen ilmeensä kirkastui ja hän hymyili onnellisesti päiviä ennen lähtöänsä ja nukahti pois hassua sanoa turvallisin mielin.
 

Yhteistyössä