Olen 24v mies ja epäilen, että ole jotenkin pitkäaikaissairas. En vain tiedä mistä taudista voisi ol

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En usko, että kovin vakavasti sillä nämä ovat jatkuneet jo vuosia mutta ei terveyteni ole täysin kunnossakaan.

Oireita monenlaisia mm . huonoa suolrntoimintaa, välillä koko aineenvaihduntani hirttää useiksi päiviksi kiinni myös virtsaneritys tällöin huomaan olossani, että kaikki nesteet jäävät eöinistäön tai ei aivan kaikki mutta suurinosa eikä tarvetta kuselle menemiseen tule rakkoon kyllä tule päivän aikana jonkin verran mutta hyvin paljon vähemmän kuin yleensä eli jos tavallisesti virtsaan 1-1.5 litraa päivässä niin näinä päivinä veikkaisin, että virtsan eritys laskee 5-7dl koko päivältä. Ja jos yritän juoda niin olo alkaa olla turvonneen tuntuinen ja vedet hölskyy vain vatsassani mutta eivät tunnu lähtevän eteenpäin..


Usein tämä asia vain normalisoituu päivien kuluessa itsekseen ja menee ohi. Mutta eihän tuo normaalia ole. Tuolloin mulla on myös kylki ja vatsakipua ja ummetusta mutta munuaisissa ei veriarvojen mukaan pitäisi olla vikaa.


Tunnen myös välillä oloni voimattomaksi ja väsyneeksi ja etenkin kun aineenvaihdunta käy hitaalla mutta välillä muutenkin..

Jotenkin myöskään en oikein fyysisesti tunne itseäni mieheksi tai samanlaiseksi kuin muut ikäiseni miehet..
Jotka siis tuntuvat suorastaan puhkuvan testosteronia ja voimaa.. :D

Minulla on korkeahko hieman outo poikamainen ääni enkä muutenkaan ole kovin miehekäs..

Kuitenkin perusverenkuva on kunnossa ja testosteroni arvot jotka ovat mataöahkot mutta kevyesti viirearvojen sisällä..

En oikein tiedä mistä pitäisi lähte tutkimaan.
Ainut missä oli pientä häikkää oli kilpirauhasveriarvo ja lääkärin mukaan se saattoi olla sattumaa tai sitten viitata alkavaan kilpirauhasen vajaatoimintaan..
Uusinta koe vasta tammikuussa mutta se oli vain aavistuksen koholla.

Jotenkin mulla on voimakas epäilys että en tule olemaan kovin pitkäikäinen. Mutta tuskin toivottavasti ihan vielä kupsahdan mutta olen varma, etten yli 60 vuotiaaksi elä..
 
vierailija
En ole ennen kuullu/lukenut, että jotkut tarkkailevat virtsamääriään
Ymmärrän toki, jos pitää niitä kirjata ylös jonkun sairauden/lääkityksen takia. Olet todennäköisemmin terveempi kun et seuraa itseäsi noin paljon, anna mennä vaan.
Ja lääkärillä olet jo käynytkin lab.kokeissa ja niihin on tehty jatkosuunnitelmat.
 
vierailija
Virtsan eritys menee käsikädessä tuon ummetuksen kanssa. Kokeile vaikka.
Ylipäätään ajoittainenkin ummetus sotkee koko kropan toiminnan, ja kaikkihan me nykyään tiedämme että koko kehon hyvinvointi on täysin riippuvainen suolen hyvinvoinnista ja toiminnasta.

Tästä seuraa kysymys, että mitä ruokavaliosi sisältää? Kuituja? Kuituja? Kuituja? Raakoja hedelmiä, kasviksia, marjoja? Täysjyvää? Sopivasti jodioitua ruokasuolaa? Mistä saat d-vitamiinisi? Rautasi?
Jos et saa kuituja, niin kokeile vaikka kuukausi Vi-siblin kuitulisää - takaan yllätyt olossasi.

Ja sitten tosiaan se liikunta. Sitä et taida harrastaa, ihan jo tosta ummetuksesta ja nesteiden kertymisestä päätellen. Jos et harrasta mitään lihaksia kehittävää, niin on varmaan ihan luonnollista ettei olo ole kovin miehinen.

Kokeilepa ihan noita perusasioita; terveellinen hyvä ruoka, kuidut ja liikunta. Niin palataan sitten vuoden päästä asiaan?
 
vierailija
En pelaa ja liikun päivittäin.
Joko käyn uimassa ja salilla tai ajan parin kymmen kilsan lenkin pyörällä päivässä.
Syön muuten terveellisesti paitsi kasvikset jäävät aika vähiin ruokavaliossani..
T. Ap
 

Yhteistyössä