Olen niin onnellinen! Vauva keväälle 2014!

Pakko päästä tänne hehkuttamaan!

Ollaan tuon herran kanssa jo tässä puolivuotta mietitty tuota vauva asiaa, että olisihan semmonen taapero ihana ja olisi hyvä tilanne saada lapsi ennenkuin minulla alkaa rankemmat opiskelut ja kun työsopparikin kerta loppuu alkutalvesta :)

Päätettiin siis että jätetään toukokuussa pillerit pois ja toivotaan, että tärppäisi!
Olen niin sanoinkuvaamattoman onnellinen :) !

Viimeset pari päivää päätöksestä mennyt tavallista ahkerammin vauvan vaatteita ja tarvikkeita selaillen... Ja mies nyt luonnollisesti etsii jo farkkuautoa ;)

Mutta tuli noista tavaroiden katselemisesta mieleen, että listaisiko joku niitä tärkeimpiä mitkä pitää olla kun vauva syntyy?

Sekä kuinka kauan teillä on menny e-pillereiden jälkeen, että olette tulleet raskaaksi?
 
Äitiyspakkaus sisältää paljon tarpeellista ensi taipaleelle vauvan kanssa, mutta kumminkin kannattaa sänkyä miettiä ellei tahdo vauvaa nukuttaa äitiyspakkauksen laatikossa ja vauvan kuljetuksia miettiä (vaunut ja autoon turvaistuin). Vauvaan saa hukutettua pienen omaisuuden, joten kannattaa vertailla hintoja ja miettiä mitä vauvalle oikeasti tarvitsee :)

Onnea vauvanteko projektiin! :)
 
Äitiyspakkauksen kannalla olen myös, googlaa kelan sivuilta äitiyspakkauksen sisältö. Siitä saat
vähän esimakua mitä kaikkea tarvitaan. Ja käytettynä löytyy (suht edusllisestikin) vaikka ja mitä
Itse en aio periaatteestakaan hankkia mitään tarvikkeita, korkeintaan jotain vaatteita, uutena, koska maailma on väärällään käytettyä tavaraa :)
Pillereistä: Meillä tärppäsi alle 2vkoa pillereiden lopettamisen jälkeen, mitään vuotoja ei tullut lopettamisen jälkeen, eikä koko raskausaikana ole, ainakaan vielä, tullut mitään vuotoja. Viikkoja nyt 17+1.
Mutta hurrrjasti onnea teille projektiin, toivottavasti kaikki menee hyvin :)
 
Onnea, toivottavasti tärppää ;) Meillä meni tasan vuosi pilleriden lopettamisesta.. Vinkkini on, että unohtakaa "liika yrittäminen" ja stressaaminen, silloin se tulee kun sitä vähiten odotta, ainakin meidän kohdalla :)
 
j.j
Paljon onnea yritykseen! :) Mä olin ilman ehkäsyä 2vuotta enkä tullut raskaaksi, "tuomioksi" sain etten tule saamaan koskaan lapsia. No, kovista menkkakivuista johtuvista syistä alotin pillerit joulukuun viimeinen päivä, neljä viikkoa sen jälkeen sain tietää olevani raskaana. :) Nyt rv 18+3 :heart:
 
vauvan sänky , vaunut, turvaistuin, sitteri :) bodeja 60-62cm menee alussa.
Kannattaa ehdottomasti katsoa vaikka tori.fi kautta käytettyjä! vaunut ja sen sellaiset ei kuitenkaan normaalissa käytössä huonoksi mene ja ihan siistejä ja uudenveroisia on tarjolla. Turvaistuinta käytettynä ostettaessa kannattaa selvittää ettei ole ollut kolarissa.
 
Me päätettiin jättää myös pillerit pois toukokuussa, mutta viime vuonna : ) Eli siis olin noin vuosi sitten samassa tilanteessa kanssasi.
Raskaaksi tulin vasta joulukuun kierrosta - eli pillereiden jälkeen meni aika kauan ja ehdin jo masentua, mutta sinulle voin jo hyvissä ajoin sanoa, että vaikka heti ei tärppäisikään niin se ei tarkoita, että ei tärppäisi ollenkaan! Kärsivällisyys palkitaan! Toki, joillainhan tärppää heti :)
Nyt Rv 22 ja mietiskelen myös noita vauvan tavaroita. Meille on oma äitini ostanut jo yhdistelmävaunut lahjaksi vauvalle, sänky saadaan serkultani käytettynä ilmaiseksi. (Kyseessä Stokken Sleepi)
Vaatteita olen ostanut vain vastasyntyneen kokoiselle, ja niitäkin vain sen verran mitä luulen aluksi olevan tarpeellista. Vielä olisi edessä kaikki kulutustavara kuten nuuskurätit ym. Eikä tuttipulloja ja tuttejakaan ole vielä hankittu. Miehelle on jäänyt hankittavaksi itkuhälytin, isompi auto ja turvaistuin :)
Onnea hirmuisesti plussan odotukseen, ONNEA!
 

Yhteistyössä