olen sosiopaatti. haluatko kysyä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
[QUOTE="vieras";27559346]Mikä sinusta tekee sosiopaatin? Kuka diagnoosin on tehnyt? Onko kysymyksesi sarkasmia vai oletko tosissasi?[/QUOTE]

diagnoosin tekivät psykologi ja psykiatri alan laitoksessa oireiden perusteella. ihan vastailen jonkun aikaa jos jollakin on jotain kysyttävää.
 
"hmm"
[QUOTE="vieras";27559942]Häiritseekö asia sinua? Oletko ajatellut tehdä jotain sen eteen?[/QUOTE]

ei varsinaisesti, joskus hyvin lievästi koska se vaikeuttaa elämää. persoonallisuushäiriöistä ei oikein voi "parantua", pitkälle senkin takia ettei siihen yleensä itse näe syytä. minusta persoonallisuushäiriöt ovat vain luonnetyyppejä jotka ovat nimetty häiriöiksi koska ne ovat muita kohtaan ikäviä, kenties jonkun verran normaalista poikkeavia, vaikka hyvin yleisiä ovatkin. luonnettaan ei voi muuttaa tai alkaa välittämään muista terapialla.
 
vierass
[QUOTE="hmm";27559916]ihmisten seurassa olo on jatkuvaa näyttelyä ja taktikointia. valehtelen, esitän ja pidän päällä roolia jossa olen kiinnostunut heistä, kun todellisuudessa kaikki ovat minulle totaalisen yhdentekeviä. vältän seuraa ja keskityn suurimman osan vapaa-ajastani vain itseeni.[/QUOTE]

Eikö näyttely ja taktikointi väsytä? Onko mahdotonta vaan olla huomioimatta epäkiinnostavia ihmisiä? Miksi näyttelet?
 
"hmm"
[QUOTE="vieras";27560012]Luuletko, että ihmiset ovat huomanneet sinussa jotain "outoa"?[/QUOTE]

niiden mielestä joille ei ole tarvetta esittää olen varmasti vain epämiellyttävä ja itsekäs ihminen, mutta en usko että kukaan sitä sen enempää miettii. aviomiestä lukuunottamatta en juuri ole tekemisissä yksittäisten ihmisten kanssa, ja mieheni on suhteellisen typerä ja helposti huijattavissa joten hänkään ei ole ihmetellyt mitään.
 
F60.2
Sosiopaattinen persoonallisuus: "Persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia piittaamattomuus sosiaalisista velvollisuuksista ja paatunut välinpitämättömyys toisten tunteita kohtaan. Käyttäytymisen ja vallitsevien sosiaalisten normien välillä on karkea epäsuhta. Epämiellyttävät kokemukset kuten rangaistukset eivät helposti muuta tällaista käyttäytymistä.

Turhaumien sietokyky on alhainen samoin kuin aggressiivisen ja väkivaltaisen käyttäytymisen kynnys. Henkilöllä on taipumus moittia muita tai puolustella kaunistelevin järkeistyksin käytöstä, joka johtaa hänet selkkaukseen yhteiskunnan kanssa."

Kuinka tämä kaikki näkyy juuri sinun elämässäsi? Onko sinulla kavereita? Onko työpaikkaa? Pidetäänkö sinusta ihmisenä?
 

Yhteistyössä