olen sosiopaatti. haluatko kysyä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Sekä että. Eikö ne yleensä natsaa?
hyvin harvoin kellään on kaikkia mahdollisia oireita oikeastaan mistään sairaudesta. tai "sairaudesta".

mutta yleiset oireet löytyvät helposti googlellakin, esim.

-Kykenemättömyys toimia sosiaalisten normien tai lakien mukaisesti
-Petollisuus, joka ilmenee jatkuvana valehteluna tai muiden huijaamisena oman hyödyn tai nautinnon vuoksi
-Vastuuttomuus, impulsiivisuus tai kykenemättömyys suunnitella elämää eteenpäin
-Ärtyneisyys ja aggressiivisuus, joka esiintyy väkivaltaisuutena
-Piittaamattomuus omasta tai muiden turvallisuudesta
-Katumuksen puute, joka esiintyy piittaamattomuutena tai kykenemättömyytenä ymmärtää loukanneensa tai kohdelleensa väärin muita tai varastaneensa heiltä
-Muiden ihmisten hyväksikäyttö
-Narsismi

itse poikkean noista sillä että minulla on jonkinlainen mielikuva tulevaisuudesta, pystyn pidättäytymään väkivallasta enkä nyt varsinaisesti ole narsisti.
 
iks
Tulee mieleen se yksi Criminal Mindsin jakso, jossa isoveli tappoi pikkuveljensä ja tunki jotain rakennussarjan osia tämän kurkkuun, kun pikkuveli oli rikkonut hänen lennokkinsa. Eikä tuntenut missään vaiheessa katumusta veljensä tappamisesta. Tuo isoveli sitten diagnosoitiin sosiopaatiksi. Jotenkin karmivaa.

Tunnetko koskaan hallitsemattoman tuntuista vihaa tai ärsytystä läheisiäsi tai muita ihmisiä kohtaan?
 
"hmm"
Millaisia vanhempasi ovat? Miellyttäviä vai epämiellyttäviä?
miellyttäviä.

Minkä alan työtä teet? Tykkääkö työkaverit sinusta?
osa-aikanen tehdasduunari, työttömänä myyn kuvataidetta ja muotokuvia. en ole pakollista enempää tekemisissä työkavereideni kanssa, vetäydyn töissä ennemmin syrjään.

[QUOTE="vieras";27560072]Oletko itkenyt koskaan? Tarkoitan aikuisena.[/QUOTE]
raivosta kyllä mutta en muuten.
 
"hmm"
Tulee mieleen se yksi Criminal Mindsin jakso, jossa isoveli tappoi pikkuveljensä ja tunki jotain rakennussarjan osia tämän kurkkuun, kun pikkuveli oli rikkonut hänen lennokkinsa. Eikä tuntenut missään vaiheessa katumusta veljensä tappamisesta. Tuo isoveli sitten diagnosoitiin sosiopaatiksi. Jotenkin karmivaa.

Tunnetko koskaan hallitsemattoman tuntuista vihaa tai ärsytystä läheisiäsi tai muita ihmisiä kohtaan?
se on lähes jokapäiväistä, se oli osasyy miksi aikoinaan kävin psykiatrisella.
 
"bbb"
Onko sinulla lapsia? Tunnetko mitään heitä kohtaan? Entä vanhempasi? Tunnetko heitä kohtaan mitään? Huomasitko erilaisuutesi jo lapsena? Miten käyttäydyit lapsena? Siis haitko turvaa, hellyyttä, lohdutusta vanhemmiltasi? Kaipaatko/tarvitsetko toisen ihmisen kosketusta?
 
"hmm"
[QUOTE="bbb";27560104]Onko sinulla lapsia? Tunnetko mitään heitä kohtaan? Entä vanhempasi? Tunnetko heitä kohtaan mitään? Huomasitko erilaisuutesi jo lapsena? Miten käyttäydyit lapsena? Siis haitko turvaa, hellyyttä, lohdutusta vanhemmiltasi? Kaipaatko/tarvitsetko toisen ihmisen kosketusta?[/QUOTE]

ei ole lapsia. en tunne juuri mitään vanhempiani kohtaan. en huomannut ihan lapsena olevani erilainen mutta muut huomasivat, eikä minulla ole koskaan ollut kavereita. opin esimurrosikäisenä esittämään ja näyttelemään käytösmalleja tarvittaessa, sitä ennemmin olin vain välinpitämätön ja agressiivinen. en ole koskaan tuntenut tarvitsevani minkäänlaista lohtua, hellyyttä tai kosketusta.
 
"hmm"
Mistähän johtuu, että juuri sinä olet sosiopaatti? Jos vanhempasi on miellyttäviä. Eikö ajatella, että sosiopatia syntyy ympäristön vaikutuksesta?
en ole varma mikä on tällä hetkellä yleinen käsitys tai käsitykset sosiopatian synnystä, mutta itse uskon sen olevan vain luonne siinä missä mikä tahansa muukin, ja "sairaus" vain siksi että joku on niin päättänyt.
 
"hmm"
[QUOTE="bbb";27560145]Hurjalta kuulostaa! Mistä asioista saat mielihyvää? Koetko elämän miellyttävänä? Entä tarkoituksenmukaisena? Nautitko seksistä? Rakastatko itseäsi?[/QUOTE]

rakastan itseäni, ja mielihyvää saankin juuri itseeni liittyvistä asioista. huomion kohdistamisesta itseeni, materian omistamisesta, ulkonäöstäni. siitä että pystyn tekemään kauniita asioita, kuvataidetta jne. elämä ei kumminkaan kokonaisuudessaan ole kovin miellyttävää eikä varsinkaan tarkoituksenmukaista enkä nauti seksistä.
 
"bbb"
Tuo mielihyvän saaminen kauniista asioist ja niiden tekemisestä kuulostaa "normaalilta" verrattuna siihen mitä kerrot itsestäsi. Mielenkiintoista ja outoa, että jokin niin luovuutta vaativa asia on tärkeää sinulle. Muuten kuvailemasi kuulostaa jotenkin kovin "robottimaiselta" elämän suorittamiselta.
 
"hmm"
Kärsitkö siitä millainen olet? Haluaisitko olla välittävä, ystävällinen, empaattinen ja pidetty, vai onko se sinulle ihan sama?
Jonkun verran kärsin, mutta en ole ollenkaan varma että jokin toisenlainen elämä olisi yhtään sen helpompaa.

Olisiko kiva olla normaali?
olen mielestäni normaali vaikka tiedostan etten kaikkien mielestä ole. tässä tapauksessa normaalina oleminen tarkoittaisi kai siis sitä että muut lopettaisivat ajattelemasta minun olevan epänormaali, millä sitten taas ei ole minulle niin väliä.

Miksi sä olet parisuhteessa?
sen tuomien hyötyjen vuoksi.
 
rwg
[QUOTE="hmm";27560245]


sen tuomien hyötyjen vuoksi.[/QUOTE]

Mitä hyötyjä? Sanoit juuri, ettet koskaan kaipaa kosketusta, hellyyttä tai rakkautta, ja ettet myöskään pidä seksistä. On vaikea käsittää, mitä muita hyötyjä siitä saat. Tai no tietenkin, jos olet nainut miljonäärin..:D Mutta siis mitä muita hyötyjä mahdollisen taloudellisen hyödyn lisäksi?
 
"hmm"
Mitä hyötyjä? Sanoit juuri, ettet koskaan kaipaa kosketusta, hellyyttä tai rakkautta, ja ettet myöskään pidä seksistä. On vaikea käsittää, mitä muita hyötyjä siitä saat. Tai no tietenkin, jos olet nainut miljonäärin..:D Mutta siis mitä muita hyötyjä mahdollisen taloudellisen hyödyn lisäksi?
taloudellinen hyöty on minusta varsin tarpeeksi. ei tietenkään mitenkään välttämättömän tärkeä, mutta kun tähän on alkanut niin on yksinkertaisempaa jatkaa kun tehdä asialle muutoksia.
 
nojaa
mun mielestä et kuulosta sosiopaatilta, ehkä pelkäät olevasi sellainen, mun ex on sosiopaatti ja ihan erilailla ajattelee asioista. Mielihyvän tunnetta ei ole, lähinnä nautinnon tunteita harvoin. Hän on myös pedofiili (moraalin puute).

Mun mielestä sä kuulostat masentuneelta tai psykoottiselta + estyneen ja huomionhakuisen persoonallisuuden piirteitä. Ehkä myös sosiaalisia pelkoja.
 
"mnm"
[QUOTE="hmm";27560077]hyvin harvoin kellään on kaikkia mahdollisia oireita oikeastaan mistään sairaudesta. tai "sairaudesta".

mutta yleiset oireet löytyvät helposti googlellakin, esim.

-Kykenemättömyys toimia sosiaalisten normien tai lakien mukaisesti
-Petollisuus, joka ilmenee jatkuvana valehteluna tai muiden huijaamisena oman hyödyn tai nautinnon vuoksi
-Vastuuttomuus, impulsiivisuus tai kykenemättömyys suunnitella elämää eteenpäin
-Ärtyneisyys ja aggressiivisuus, joka esiintyy väkivaltaisuutena
-Piittaamattomuus omasta tai muiden turvallisuudesta
-Katumuksen puute, joka esiintyy piittaamattomuutena tai kykenemättömyytenä ymmärtää loukanneensa tai kohdelleensa väärin muita tai varastaneensa heiltä
-Muiden ihmisten hyväksikäyttö
-Narsismi

itse poikkean noista sillä että minulla on jonkinlainen mielikuva tulevaisuudesta, pystyn pidättäytymään väkivallasta enkä nyt varsinaisesti ole narsisti.[/QUOTE]

Tilanteeseen nähden vaikutat kuitenkin hyvin sairauden tunnolliselta, mikä osaltaan helpottaa. Sinulla on huono olla ja käyttäydyt sosiopaatille ominaisella tavalla, mutta tiedät mistä se johtuu ja miksi niin teet. Sikäli sairautesi ei ole raskaimasta päästä asteikkoa. Se ei kuitenkaan asiaa varmasti helpota, mutta auttaa sinua ymmärtämään.
 

Yhteistyössä