Olenko "kohtuuton", jos en päästä miestä risteilylle?

  • Viestiketjun aloittaja "Irmeli"
  • Ensimmäinen viesti
"Irmeli"
Miehellä olisi ensi viikoloppuna suunnitelmissa risteily työporukan kanssa. Itsellä raskausviikkoja 29 ja 2,5v lapsi.
Ongelma on se, ettei minulla ole mitään tukiverkkoa tai ketään, jolle soittaa jos jotain tapahtuu. Ainoat isovanhemmat jotka asuvat tunnin ajomatkan päässä, ovat reissussa eivätkä tavoitettavissa.

Tarkoitan tällä, että jos vaikka kävisi niin huono tuuri että vedet menisi tai muuta komplikaatiota, niin en saisi esikoista minnekkään hoitoon, jotta pääsisin lääkärin. Sairaalaan en lasta tietenkää voisi ottaa yöksi mukaan.
Lisäksi olen ollut erittäin väsynyt ja elän viikot ilman autoa, enkä pääse kulkemaan minnekkään täältä viikolla, viikoloput ovat nyt raskausaikana olleet minulle henkireikä, että jaksan taas tulevan viikon. Mies tekee pitkää päivää arkisin ja olen todella väsynyt. Toki mies on käynyt työmatkoilla ja baarissakin tänä aikana, mutta ei nyt ymmärrä minua ollenkaan kun pyydän häntä olemaan lähtemättä vedoten erityisesti siihen, että olen aivan pulassa, jos jotain tapahtuu ja mies on saavuttamattomissa.

Kerroin myös väsymyksestäni ja sanoin, että minulle on ihan ok että käy vielä muuten ulkona, mutta nin että on sellaisessa kunnossa että voi hoitaa lasta, jos jotain tapahtuu ja että pysyy kohtuullisen matkan päässä kotoa.
Ymmärrystä ei heru yhtään ja olen kuulemma kohtuuton.

Olenko?
 
"tiina"
[QUOTE="Irmeli";25906011]Miehellä olisi ensi viikoloppuna suunnitelmissa risteily työporukan kanssa. Itsellä raskausviikkoja 29 ja 2,5v lapsi.
Ongelma on se, ettei minulla ole mitään tukiverkkoa tai ketään, jolle soittaa jos jotain tapahtuu. Ainoat isovanhemmat jotka asuvat tunnin ajomatkan päässä, ovat reissussa eivätkä tavoitettavissa.

Tarkoitan tällä, että jos vaikka kävisi niin huono tuuri että vedet menisi tai muuta komplikaatiota, niin en saisi esikoista minnekkään hoitoon, jotta pääsisin lääkärin. Sairaalaan en lasta tietenkää voisi ottaa yöksi mukaan.
Lisäksi olen ollut erittäin väsynyt ja elän viikot ilman autoa, enkä pääse kulkemaan minnekkään täältä viikolla, viikoloput ovat nyt raskausaikana olleet minulle henkireikä, että jaksan taas tulevan viikon. Mies tekee pitkää päivää arkisin ja olen todella väsynyt. Toki mies on käynyt työmatkoilla ja baarissakin tänä aikana, mutta ei nyt ymmärrä minua ollenkaan kun pyydän häntä olemaan lähtemättä vedoten erityisesti siihen, että olen aivan pulassa, jos jotain tapahtuu ja mies on saavuttamattomissa.

Kerroin myös väsymyksestäni ja sanoin, että minulle on ihan ok että käy vielä muuten ulkona, mutta nin että on sellaisessa kunnossa että voi hoitaa lasta, jos jotain tapahtuu ja että pysyy kohtuullisen matkan päässä kotoa.
Ymmärrystä ei heru yhtään ja olen kuulemma kohtuuton.

Olenko?[/QUOTE]

mun mielestäni oot kohtuuton jos et päästä miestäs. Sulla kuitenkin vasta noinkin vähän viikkoja, joten tuskin siinä parin päivän aikana mitään sattuu.
Mun mies lähti 4 pvän työreissulle italiaan kun mulla oli viikkoja 38+, yritin kyllä pistää vastaan mutta lähtipä kuitenkin.
 
"juups"
No mun mielestä et ole kohtuuton, jos et päästä miestä risteilylle. Mäkään en päästäis, eri syistä tosin. Meidän parisuhteessa ei oikeen risteillä puolin eikä toisin yksin/kaveriporukassa, ja se sopii meille molemmille oikein hyvin. :)
 
"minä"
No en kyllä itse noilla viikoilla viitsisi toiselta risteilyä kieltää. En ainakaan, jos ei olisi erityistä syytä odottaa ongelmia.

Pitäisiköhän teidän yhdessä miettiä, miten saisitte paremman tukiverkoston itsellenne. Yrittäkää löytää vaikka joku opiskelija, joka voisi tarvittaessa auttaa lastenhoitokuvioissa.
 
voi olla että itsekkin pyytäisin miestä jäämään kotiin jos olisin oikeasti todella väsynyt, oon joskus pyytänytkin jos näin on ollu ja mies on jääny. mutta ei ketään voi pakottaa olla menemättä ja veikkaan että kyllä te selviätte sen 1 viikonlopun vai kauan se reissu nyt kestäiskään.
 
"123"
No voi toi kyllä nyt vähän kohtuuttomalta kyllä vaikuttaa.

Mutta jos vastuuttaisi vähän miestä, ja ehdottaisi että mies järjestäisi jonkun varalapsenhoitopaikan siksi ajaksi kun on itse poissa? Auttaisko se?
 
"kolmen äiti"
Kaksi kuukautta myöhemmin et olisi kohtuuton.
Nyt... joo olet kohtuuton.
Kyllä sinä yhdestä viikonlopusta selviät, kun suunnittelet vähän etukäteen (teet ostokset etukäteen jne)
 
"jhn"
No henkilökohtaisesti en rajottaisi miehen menemisiä vielä tuossa kohtaa ainakaan tuolla "jos raskauden suhteen jotain tapahtuu" -syyllä. Tuomiopäiväennustuksien mukaan on mielestäni turha elää. Jos sulla olisi viikkoja 39, niin silloin ymmärtäisin (toki jo vähän aiemminkin). Toisaalta, jos tilanne on se, että mies jatkuvasti juoksee jossain riennoissa ja sä olet ns. kotivankina, niin se ei tietenkään ole ok.

Eikö miehesi muuten voi jättää autoa sinulle viikonlopuksi (kun puhuit tuosta autottomuudesta), jotta pääsisit sinäkin johonkin lapsen kanssa?
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
olet
Haluaisin yrittää ymmärtää sinua, mutta olet kyllä kohtuuton. Muutenkaan en ymmärrä varsinkaan naisia jotka eivät päästä miestään risteilyille.. Ei ihmekkään ettei mies jaksa kauaa sellaisessa suhteessa..
 
"mie"
Munkin mielestä olet kohtuuton.... Jos viikkoja olisi sen kymmenen enemmän, niin ymmärtäisin sun huolen. Tai jos olisi riskiraskaus ja olisi todennäköistä joutua synnyttämä vaikka heti (onko?), niin silloinkin ymmärtäisi paremmin. Ja uskon, että miehesi ei silloin edes harkitsisi lähtemistä.
 
"hop"
[QUOTE="kolmen äiti";25906062]Kaksi kuukautta myöhemmin et olisi kohtuuton.
Nyt... joo olet kohtuuton.
Kyllä sinä yhdestä viikonlopusta selviät, kun suunnittelet vähän etukäteen (teet ostokset etukäteen jne)[/QUOTE]

Peesi.
 
Mä tavallaan ymmärrän sua kyllä. Raskaanaolo saattaa tosiaan viedä enemmän voimia,mitä ulospäin edes näkyy.Miehesi ei välttämättä ihan täysin tiedä ja ymmärrä sun fiiliksiä vaikka ne ääneen sanoisitkin. Lisäksi miehet on useemmin semmoisia,etteivät usko siihen pieneen mahdollisuuteen,että jotain ikävää nyt kävisi juuri silloin kun se huonoiten sopisi. Onko sulla ollut raskauden suhteen jotain syytä pelätä vaikka sitä vesien menoa tms? Jos kyse on ihan "vain" väsymyksestä niin ymmärrän myös miksi miehesi ei näe ongelmaa.

Itse antaisin miehen lähteä risteilylle tuossa tilanteessa. Ottaisin sen asenteen viikonloppuun,että se 2,5vuotias saa tehdä mitä huvittaa kunhan vain saan itse levätä. Katsotaan elokuvia hänen kanssa ja syödään herkkuja. Käydään ulkona sen verran mitä jaksetaan. Periaatteessahan yksi risteily vie vain yhden päivän. Lähtee lauantaina ja tulee sunnuntaina. Se on se yksi sunnuntai, joka pitäisi jaksaa. Vai asutteko kaukanakin Turusta tai Helsingistä että matkaan pitää lähteä jo reilusti ennen laivanlähtöä?

Mä sanoisin,että tuo on pitkälti myös sun omasta asenteesta kiinni,että miten se vuorokausi menee. Jos otat etukäteen jo kovan stressin niin todennäköisesti surkeeta siitä tuleekin. Kohtuuttomaksi en sua silti sanoisi. Kyllä sen verran pitää mun mielestä uskaltaa olla rehellinen,että myöntää sen,ettei halua toisen lähtevän oli syy sitten mikä tahansa. Mies kuitenkin pääsee risteilyille milloin tahansa (periaatteessa ainakin) niin yksi käynti vähemmän ei voi olla liian iso juttu. Vaimon ja perheen pitää mennä sen edelle vaikka se tylsää hänen mielestä olisikin.

Joo ei musta ollut nyt apua yhtään kun olen vähän molempien kannalla. Mua ärsyttää vaan tuo,että heti julistetaan toinen kohtuuttomaksi, jos kehtaa ilmaista pienenkin "itsekkään" pyynnön toiselle.
 
kökköliini
itse ainakin otin kaiken irti tuosta tilanteesta. ei tarvinnu huolehtia kuin itsestään ja esikoisesta niin SAI nukkua silloin kun tämäkin... sain levättyä väsymystä pois viikonlopun aikana kivasti.
 
No mä en ole miehen äiti joten en kiellä miestä lähtemästä.

Onko sulla ollu mitään oireita et siks on pelkoo ennenaikaisesta synnytyksestä?

Kuitenkin sulla voi mennä vielä 13vkoa ennenkuin laps syntyy niin musta yks viikonloppu 13 ei ole maailmanloppu.

Mutta joo kyllä meillä sais lähtee ja sanoisin et viikolla saa tehä sit lyhyempää päivää parina pvänä et saat levätä
 
Noupsis
musta oot vähän kohtuuton... mä kyllä päästäisin mieheni lähtemään, mutta me varmaan sovittaisiin että seuraava viikonloppu olisi siit 'mun' ja voisin itse mennä vaikka kaverin luo kylään tms.

Se on niin pieni todennäköisyys että raskauden kanssa noilla viikoilla sattuisi mitään, että se on mustakin vähän tekosyy... ei millään pahalla.

Väsymyksen ymmärrän kyllä, mutta siihen pitäisi tosiaan keksiä oku pitkäikäisempi ratkaisu kuin se että miehen menot kielletään. Entä jos hän on vaikka joku vkolppu kauheassa oksukakka taudissa?

Mieskin voi haluta rentoutua ja se auttaa jaksamaan taas ja sit seuraava vfkoloppu olisi sun vuoro, musta se olisi jees ja sit molemmat jaksaisi taas paremmin :)
 

Yhteistyössä