Olenkohan ylihuolehtiva äiti??

Olenko mielestänne ylisuojeleva lapseni suhteen,kun en päästä 1,2v.lastani mummolaan viikonlopuksi hoitoon..mummo asuu 150km päässä,näkee lasta ehkä 3kk välein,jos isä vie lapsen heille.Muuten yhteydenpito mesetystä,tekstiviestejä ja postikortteja lapselle(ei kyllä hirveästi niiden päälle vielä ymmärrä!!).Mummo käynyt meillä kolme kertaa lapsen syntymän jälkeen viipyen korkeintaan pari tuntia.
En usko,että lapseni edes vielä muistaa kuka on kyseessä,kun puhutaan mummosta,mutta painostus lapsen saamiseksi yökylään on aika ahdistavaa..mummolla on kuulemma niin kova ikävä.
Elän lapseni kanssa kahdestaan,isäänsä näkee viikonloppuisin,mutta ei ole vielä kertaakaan ollut muualla kuin kotona yötä ja nukkuminen on omassa sängyssäkin välillä tosi levotonta.Kaiken lisäksi imetän vielä..lapsen isän mielestä olen itsekäs ja ilkeä mummoa kohtaan,omasta mielestäni ajattelen lasta;mummolaan pääsee sitten,kun pystyy edes hieman ymmärtämään miksi äiti ei ole mukana.
Antakaa mielipiteitä,mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa?
 
Milestäni et ole ylihuolehtiva ja ymmärrän erittäin hyvin, miksi et halua lastasi päästää yökylään. Pyydä, että mummo vierailisi teillä ensin useammin, niin että lapsi oppisi hänet tuntemaan ja vasta sitten olisi mahdollisen yökyläilyn aika. Tekin voitte mennä lapsen kanssa yyhdessä mummon luo kyläilemään.
 
mielestäni voisi tehdä lapselle hyvää olla hiukan poissa kotoa.. varo että et tee lapsesta sinussa roikkujaa.. kaverilla on näin eikä pääse enää ees yksin vessaan...meillä on ekakerran tainnut olla yötä pois joku3-4kk ikäsenä.. juuri että tottuu oleen muualla... ja pumppu en keksitty imetystä ajatelen ja on lapsi jo aika isokin... kokeile että menee vaikka yhdeksi yöksi... uskon että tekee lapselle tosi hyvää... ja sinulle saat omaa aikaa...
mutta tää on vain minun mielipiteeni ja minä toimisin näin.. mutta kukin tavallaan
 
Minä annan lasteni olla rauhassa lähellä äitiä. Näin heille tulee hyvä perusturvallisuuden tunne, joka kantaa sitten aikuisenakin. Ensimmäiset yökyläilyt ovat tapahtuneet turvallisesti meillä omassa kodissa. Tyttö 3v on halunnut nukkua kyläilevän siskoni vieressä olohuoneessa. Yksi yö meni hyvin, mutta toisena yönä tuli äitiä ikävä ja tulikin viereeni loppuyöksi. Nukkuu tavallisesti samassa huoneessa meidän kanssa. Uskoisin, että muutaman vuoden sisällä tyttö uskaltautuu ihan yökyläilyihin pois kotoakin.

Mielestäni lapsemme ovat vähemmän riippuvaisia meistä vanhemmista kuin monilla, jotka ovat pyrkineet pitämään lapsiaan kauempana "omalta iholtaan". Itkukurkussa eivät ole joutuneet mitään tekemään, vaan ihan iloisin mielin aina uusiin seikkailuihin.
 
Minun milestä et ole ylihuolehtiva ollenkaan! En minäkään antaisi lasta yökylään vastaavanlaisessa tilanteessa. Annat sitten kun sinusta itsestäsi tuntuu että lapsi pärjää. Kyllä sekin aika vielä koittaa. Isälle terveisiä että pitää kunnioittaa äidin tunteita tässäkin tilanteessa. KYLLÄ ÄITI TIETÄÄ PARHAITEN KOSKA ON SOPIVA AIKA!!!
 
Kiitos mielipiteistä..kieltämättä tarvitsisin kyllä omaa aikaa,ollaan pojan kanssa ehkä liiankin kiinni toisissamme.En vaan haluaisi aloittaa näin rajusti kyläilyjä mummolassa;heti koko viikonlopuksi ilman äitiä tai isää ei kuulosta hyvältä,tiedän,että ainakin yöt tulisivat olemaan yhtä huutoa!!
Muut vaihtoehdot eivät vain tunnu sopivan mummolle eivätkä isälle..en kuulemma saa viedä lasta mihinkään muuallekaan hoitoon,kun en suostu tähän suunnitelmaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 20:53 Annastiina kirjoitti:
Kiitos mielipiteistä..kieltämättä tarvitsisin kyllä omaa aikaa,ollaan pojan kanssa ehkä liiankin kiinni toisissamme.En vaan haluaisi aloittaa näin rajusti kyläilyjä mummolassa;heti koko viikonlopuksi ilman äitiä tai isää ei kuulosta hyvältä,tiedän,että ainakin yöt tulisivat olemaan yhtä huutoa!!
Muut vaihtoehdot eivät vain tunnu sopivan mummolle eivätkä isälle..en kuulemma saa viedä lasta mihinkään muuallekaan hoitoon,kun en suostu tähän suunnitelmaan!
Älä välitä lapsesi isän rajoituksista, yökyläily täytyy nimenomaan aloittaa sellaisesta paikasta, missä lapsi kokee olonsa turvalliseksi. jos sinulla on joku muu paikka, minne lapsesi voisi mielelläänkin mennä yöksi, niin vie hänet ihmeessä sinne. Meillä molemmat lapset ovat erittäin reippaita ja päivällä jäävät ihan minne vaan ilman äitiä, mutta öisin on toinen juttu. Minun vanhemmilleni menevät suht hyvin ja esikoinen on yökyläillyt kummitädin kanssakin, mutta kauempana asuville appivanhemmilleni ei edes vanhempi, kohta 3 v, uskalla jäädä. Mummo ottaa tämän turhan henkilökohtaisesti, vaikka mieheni on hänelle monet kerrat sanonut, että antaa ajan kulua. Esikko nimittäin saa ihan hysteerisen itkukohtauksen, kun häntä yrittää saada anoppilaan yökylään, joten ei todella tulis mieleenikään häntä jättää...

Et siis ole ylihuolehtiva, tuollaisia äitien kuuluukin olla!
 
Jonahha
Et ole ylihuolehtiva, missään tapauksessa!

Lapsesi on aika pieni vielä, hänen paikkansa on olla omien vanhempien vierellä, opetella yökyläilyyn "vieraissa" paikoissa vanhempiensa kanssa. Hänellä on aikaa kyläillä yksinkin mummonsa luona myöhemmällä iällä monta kertaa!
 
eikö siitä nyt jokainen itse saa päättää milloin lapset saavat mennä yökylään?
turha siinä kenenkään on painostaa tai arvostella oli sitten isä tai kuka tahansa.

älä huoli tutuillani on 12v poika ja 7v tyttö eivätkä ne saa vielä jäädä kaverille yöks kun ovat niin pieniä kuulemma...
 

Yhteistyössä