oletko 100% varma , että

  • Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
juu
Mulla kävi kans OYSissa silleen et tuotiin yöllä naapuriäidin vauva rinnalle. Kummallakin poika vauvat ja aikas paljon saman näköisiä. Onneksi vaihoin ekaks vaipan ennenkuin imetin ja huomasin rannekkeesta et ei olekkaan omani. Kyllähän hoitaja oli kauhuissaan kun vein sit vauvelin sinne lastenhuoneeseen takaisin :)
 
Olen varma. Vaikka mua kyllä huvittaa tuo paasaaminen siitä, kuinka mahdotonta vaihtuminen nykypäivänä olisi niiden rannekkeiden takia. Kaikki inhimillinen toiminta on altista vahingoille ja erehdyksille. Meidän esikoiselle ei muistettu laittaa ranneketta ollenkaan, koska sattui olemaan kätilöillä kiirettä. Huomasivat vasta kun oltiin kotiin lähdössä että ranneke puuttuu ja kauhistelivat siinä sitten kun kuulivat ettei sitä ollut koko viiden päivän aikana ollutkaan. B)
 
joo
muksu on kuin pienois malli isästään + synnärillä poistui minun viereltäni kerran n.5min ajaksi verikokeeseen,tuskin siellä hihnalla ottivat vauvoista verta;)+ihan saman näköisenä palasi viereen..
 
No ainakin noista alakautta tulleista olen, kun lätkäisty heti vauvan ranteeseen ranneke ja jouduin itse vielä tarkastaa että vastaa mun rannekkeen numerosarjaa. Kuopuksesta olin taju kankaalla joten en ole nähnyt numerorannekkeen laittoa mutta on niin vanhimman sisarensa näköinen etten epäile. Kyllä tuo on ihan omalta ainakin tuntunut alusta saakka :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
vauvasi on omasi ?
Tekstikoko: A A A
Vauvat vaihtuneet synnytyssairaalassa myös Suomessa
17.10.2007 21:31

Vauvat ovat vaihtuneet synnytyssairaalassa Suomessakin, kertoo Helsingin Sanomien haastattelema suomalaismies. Viime viikolla Tshekissä tuli ilmi tapaus, jossa kaksi perhettä saivat takaisin sairaalassa vaihtuneet vauvansa.

Helsingin Sanomien haastattelema mies kertoo, että syksyllä 1970 Helsingin Naistenklinikalla syntyi kaksi poikavauvaa. Imetysten välillä vauvat joutuivat vääriin sänkyihin ja sekaannus oli valmis.

Virhe paljastui, kun perheet olivat lähdössä kotiin. Vauvojen oikeat vanhemmat saatiin selville verikokeilla. Sittemmin synnytyssairaaloiden tunnistusjärjestelmää on uusittu.
S
Olen jos joku ei ole tullut yöllä perhehuoneeseen ja tahalleen vaihtanut vauvoja, mutta kyllä olisin tunnistanut oman lapseni jos se oltais vaihdettu.
 
vieras
No en voi kyllä aivan 100% varma olla, koska minun mielestä meidän lapsilla ei ole kauheasti yhdennäköisyyttä meidän vanhempien kanssa. Ja lisäksi lapset eivät ole olleet kokoajan vierihoidossa, joten periaatteessa on joku mahdollisuus, että lapseni eivät olisi omiani. Mutta vaikka näin jostain syystä olisi, en missään nimessä haluaisi tietää asiasta.
 
no olenhan mää nyt herran jumala jo synnytyssalissa lastani kattellu että vaikka joku sen seuraavana yönä ois vaihtanut niin huomaisin kyllä ettei olekkaan sama vauva,ei ne vauvat nyt niin samannäköisiä ole..eroja on ihan siinä missä aikuisissa..
"oletko varma että miehesi ei ole vaihtunut työpäivän aikana..." :LOL:
no joo,eri tietenkin jos sektio tehty nukutuksessa ja vauva vaihdettu jo ennen kun äiti heränny ja mukana ei ole ollu ketään tukihenkilöö jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
no olenhan mää nyt herran jumala jo synnytyssalissa lastani kattellu että vaikka joku sen seuraavana yönä ois vaihtanut niin huomaisin kyllä ettei olekkaan sama vauva,ei ne vauvat nyt niin samannäköisiä ole..eroja on ihan siinä missä aikuisissa..
"oletko varma että miehesi ei ole vaihtunut työpäivän aikana..." :LOL:
no joo,eri tietenkin jos sektio tehty nukutuksessa ja vauva vaihdettu jo ennen kun äiti heränny ja mukana ei ole ollu ketään tukihenkilöö jne..
Kun likka oli ollut mulla hetken heti synnytyksen jälkeen ja sitten mies lähtenyt häntä pesemään, niin en olisi huomannut vaikka olisi tuonut takaisin eri vauvan. Mä olin yksinkertaisesti niin väsynyt etten muistanut heti vauvan ulkonäköä.
 
Myy
Niin kyllä ainakin läheltäpiti-tilanteita sattuu edelleen. Mun kaverille tuotiin aamulla väärä vauva. Oli kyllä vähän katsellut, että ei ole hänen vauvansa näköinen, mutta synnytyksen väsyttämänä epäili itseään. Kunnes sitten huoneeseen tuli huonekaveri, joka ihmetteli, että miksi kaverini sylitteli hänen vauvaansa. Ja sitten syntyikin kauhea meteli, kun kaverini vauvaa ei löytynyt mistään! Hoitajat kävivät osaston kaikki vauvat läpi ja jokaisen vauvansängyn, eikä mistään meinannut vauvaa löytyä. Kunnes joku hoitaja tajusi katsoa vauvan omaan sänkyyn. Siellähän se edelleen nukuskeli, oli vain valunut sängyssä jalkopäätyyn mykkyrälle peiton alle. Kaverini ei arvatenkaan päästänyt vauvaa enää silmistään. Ei siinä mitään, mutta kun samantapainen juttu oli samassa sairaalassa tapahtunut jonkun aikaa aikaisemmin.

Omat lapseni voisivat periaatteessa olla vaihtuneet. Esikoiselta tipahti ranneke jonkun vaatteenvaihdon yhteydessä ja kuopukselta se piti leikata irti, kun kätilö oli laittanut sen niin tiukalle, ettei veri kiertänyt pojan kädessä.. Että voi olla, etteivät lapset olekaan meidän, mutta sisaruksia ne ainakin on :) Molemmilla kääntyy keskimmäiset varpaat samalla tavalla hassusti :)
 

Yhteistyössä