Oletko kaatunut raskaana?

Oon viikolla 36 raskaana ja onnistuin sit eilen tekeen komean ilmalennon suoraan mahalleni :/ Kädet kyllä laitoin suojaksi, mutta tuo maha on niin iso et kyllä se maahan osui ihan kunnolla. SVOlle soitin, ja neuvoivat seuraamaan vauvan liikkeitä ja omaa vointia. Onneksi tuntuu kaikki olevan ok, mutta kyllä sitä pahasti säikähti... :/

Onko muut onnistuneet sähläämään, vai oonko mä ainoa tohelo :D
 
Kaaduin tuota kuopusta odottaessani mahalleni viikoilla 39+jotain, jäisellä tiellä liukastuin. Pelästyin ihan kamalasti. Kättäriltä käskivät tulla näytille ja jäin sitten yöksi tarkkailuun. Kaikki oli siis hyvin, mutta onneksi jäin, koska yöllä meni vedet ja seuraavana iltana ukkeli sitten syntyi. Olin sopivasti valmiiksi laitoksella :)
 
Lex
Kyllä, jouduin raskaana ollessani kirjaimellisesti hyppäämään poikani perään to-del-la jäiseen ja jyrkkään mäkeen, kun pojan pulkka lipsahti irti siskoni käsistä. Kyllä pelotti jälkeenpäin, mutta siinä tilanteessa ei ollut paljon muuta tehtävissä.
 
minä myös
Liukastuin rv 35 ja kaaduin niin, että maha oikein kunnolla tömähti maahan. Soitin laitokselle ja pyysivät näytille. Jouduin jäämään osastolle sillä vauva oli käyrillä hiljainen ja ultran mukaan pientä tihkua oli istukan seudussa. Viikko sitten yhteensä vierähti osastolla. :( Vauva syntyi sitten rv 39 sektiolla (muista syistä, kaatuminen ei tähän vaikuttanut) täysin terveenä.
 
Mä olin ensimmäistä lasta odotellessa jotain, hm, varmaan n. vkolla 30 kun kierin portaat alas. Töistä lähtiessä kierreportaissa olin lähdössä välitasanteelta alaspäin kun joku valopää avasi tasanteen huolto-oven ja tönäisi mut ovella tasanteelta. Vetäisi äkkiä oven takaisin kiinni ja lukkoon kun näki että kaaduin portaisiin... Kierin puoli kerrosta portaita alaspäin.

Ilmeisesti siinä järkytyin kuitenkin sen verran pahasti, etten edes tajunnut mennä Naistenklinikalle tarkistukseen, vaikka olin ihan siinä vieressä. Vauvalle ei käynyt kuinkaan, itse sain komeat mustelmat.
 
Viimeksi muokattu:
lentäjän poika
minä tipuin muutaman portaan alas kun liukastuin talvella portaissa. Tulin kyljelleni alas. Komeat mustelmat tuli, mutta onneksi ei muuta. Olin tuolloin rv 32. Soitin neuvolaa, mutta kun vauvan liikkeet tuli normaalisti eikä mitään tihkumisia ollut niin jätettiin asia ihan minun seurattavaksi pariksi päivää. Toki muuten olisin mennyt näytille. Vauva syntyi 41+1.
 
"vieras"
mä kaatusin joskus rv 20+. oli talvi ja liukasta, joten lensin aika komeassa kaaressa kyljelleni. Säikähdin kyllä kovasti, mutta kun mun vointi oli mustelmia lukuunottamatta ihan ok ja vauvakin liikkui, niin ajattelin että kaikki on varmasti ok. mies sitten illalla pakotti kuitenkin soittamaan varmuuden vuoksi sairaalaan ja pyysivätkin näytille. Matkalla autolta sairaalan ovelle tein uuden samanlaisen ilmalennon :D kaikki oli kuitenkin hyvin ja terve vauva sieltä syntyi raskausviikolla 38+5
 
erry
Jep, jyrkässä alamäessä kaaduin kun käpy jäi jalan alle, ei käynyt kuinkaan ja sit ajoin autolla ojaan, onneksi pössähti pehmeään lumeen eikä käynyt kuinkaan, säikäytti vaan!
 
En näemmä ole ainoa tohelo :D Monta kertaa oon meinannut ennen eilistäkin kaatua, mutta oon aina ennen onnistunut löytämään tasapainon ennen muksahdusta. Jotenkin tuntuu ettei tän ison mahan kaa oo minkäänlaista tasapainoa ja kehon hallintaa...
 

Yhteistyössä