Oletko ottanut rotavirusrokotteen vauvalle? Syitä olla ottamatta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Nuoremmalle sai rotarokotteen ja alle 2 vuotiaana hän ei sairastanut yhtään ainutta oksennustautia, vaikka isosiskolla olikin parikin tautia sinä aikana, isosisko myös reilun vuoden ikäisenä oli pahassa vatsataudissa, ilman lääkäriä meni ohi, mutta sotkua tuli senkin edestä, että ajassa jos menisin taaksepäin, hänkin sen saisi, silloin se ei vielä ollut mahdollista.
 
"vieras"
Meillä oli lapsi sairaala hoidossa rotan takia ja oli tuolloin 2v, odotin kolmatta lastamme ja jouduin heikoille itsekin raskaana ollessani saadessani taudin.
Sen verran säikäytti lapsemme kuivuminen, että kahdelle nuorimmaiselle ollaan sitten rokotteet otettu eikä ole rankkaa rotaa näkynyt.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29170751]"Jos minulla olisi tyttäriä, saisivat he kohdunkaulansyöpärokotteen. "

Ei syöpään ole rokotetta.[/QUOTE]

Saatko paljonkin kiksejä näsäviisaudesta? Oikeinko orgasmin?

Kaikki tietävät, mitä tarkoitan, niin sinäkin: HPV-rokote on papilloomavirusrokote ja papilloomavirus on suurin kohdunkaulan syöpää aiheuttava tekijä.
 
"vieras"
En kiihkoile, teksti ei ole minun ja lähdekin on mainittu. Jutussa aika hyvin käydään läpi nämä lähteet, joita ihmiset lukevat tietoa hakeakseen. Pointtina olisi, että se mikä netistä löytyy, niin siihen pitää suhtautua varauksella.
Se oli sitä paitsi oikein hyvä teksti.

Me otettiin vauvalle rotarokote, niin kuin kaikki muutkin rokoteohjelmaan kuuluvat rokotteet. Siitä ei tullut mitään oireita.
 
"vieras"
Miksi joku ei rotarokotetta halua lapsille antaa? En siis väheksy sen antamattomuutta, vaan haluaisin tietää syyn.

Meillä toiselle lapselle ei otettu, mutta toiselle otettiin. Kummallakaan ei ole oksennustauteja ollut.
 
"Vieras"
Olen ottanut molemmille lapsille, koska jos sellainen rotavirus kohdalle sattuu, niin se saattaa pahimmillaan vielä pieneltä hengen. Sen takiahan se on rokoteohjelmaan otettu, että suojattais lapsia taudin ja sen jälkitautien vaarallisilta komplikaatioilta. Miettikääpä mitkä epidemiat saataisiin aikaan, jos kaikki tai suurin osa jättäisivät lapset rokottamatta. Palattaisiin taas 100-200 vuoden takaiseen aikaan, kun ihmisiä kuoli laumoittain (varsinkin pieniä lapsia) polioon, kurkkumätään ja ripulitauteihin ym.
 
"vieras"
[QUOTE="tämä";29170516]Ilmeisesti suolistotukoksen riski on rota- rokotuksen oireena. Sitten olen ymmärrätänyt että täysimetys suojaa myös taudilta hyvin.[/QUOTE]

Kuinka pitkään olet ajatellut täysimettää? Meidän 1v6kk ikäinen joutui lopulta tiputukseen sairaalaan, kun kaikki tuli ulos sekä ylä- että alapään kautta. Samana vuonna rotaviruksen aiheuttamaan kuivumiseen kuoli lapsi, ihan Suomessa.
 
"Taina"
Esikoisen ollessa pieni ei rotavirus-rokotetta vielä ollut ja hän vietti sen sairastuttuaan 9-kuukautisena 5 päivää Lastenklinkalla. Olin todella tyytyväinen kun kuopus sai kyseisen rokotteen ja säästyikin yhdeltä perheessä riehuneelta ripulitaudilta.
 
asdfdsf
Sisko antoi vasta ikään parin kuun ikäselle pojalleen rota-myrkyn. Palkaks vain vetelää shittiä ja pirummoista rääkymistä tähän mennessä. Kiva koittaa varmaan nukkua mahakipusen vauvan ryönytessä vieressä levottomana. Tietäähän sen mitä näistä höpsöpiikeistä seuraa. Pärjäis sitä varmaan ilmankin.
 
vieras*
Sisko antoi vasta ikään parin kuun ikäselle pojalleen rota-myrkyn. Palkaks vain vetelää shittiä ja pirummoista rääkymistä tähän mennessä. Kiva koittaa varmaan nukkua mahakipusen vauvan ryönytessä vieressä levottomana. Tietäähän sen mitä näistä höpsöpiikeistä seuraa. Pärjäis sitä varmaan ilmankin.
Jos unien vähyys on ongelma niin sillä vielä pärjää, sairaalassa lapsen ollessa tiputuksessa toivoi vsin lapsen pikaista toipumista, tuolloin ei vielä rokotetta ollut saatavilla ja lapsi ripuloi niin runsaasti ettei vaipasta enää erottanut pissaa ripulista, lopulta lapsi oksensi verensekaista yökköä, Suomessa on vielä 2000 luvulla lapsi kuollut rotaripulin aiheuttamaan kuivumiseen.
 
ehkä otin ehkä en
Meillä tuo tuli puskista koko rokoite kuopuksella. En ollut kuullutkaan koko rokoitteesta kun neuvolan ämmä (lue: Bitch) tuli kotikäynnille ekan kerran ja ruuttasi sen ruiskun suuhun ennenkuin kerkesin edes kissaa sanoa. Ei ollut siis aikaa edes ajatella koko rokotetta, saati saada siitä tietoa joten kyllä mua kyrsi aikalailla tuollainen röyhkeä, omavaltainen käytös.
No toista rotaa ei otettu.
 
vierailija
Sisko antoi vasta ikään parin kuun ikäselle pojalleen rota-myrkyn. Palkaks vain vetelää shittiä ja pirummoista rääkymistä tähän mennessä. Kiva koittaa varmaan nukkua mahakipusen vauvan ryönytessä vieressä levottomana. Tietäähän sen mitä näistä höpsöpiikeistä seuraa. Pärjäis sitä varmaan ilmankin.
Höpsöpiikeistä?

Rokote ja injektio eivät ole synonyymejä. Rokotteessa joki heikennettyjä ja eläviä tai ns. kuolleita viruksia laitetaan kehoon, jotta keho tuottaisi vasta-aineita itse. Rotarokote otetaan suun kautta, 2 millin litku. Yleensä rokotteet annetaan piikkinä, eli injektiona. Ne voidaan antaa myös nenäsumutteena, kuten influenssarokotus nyt muutaman kerran on pikkulapsille annettu.

Kannattaa tsekata itse asiat luotettavista lähteistä. Et selvästikään tiedä mistä puhut, kun vetoat siskon mukulan höpöpiikkeihin. Muutama uneton yö on kevyttä siihen verrattuna, että joutuu mahdollisesti raskaisiinkin sairaalahoitoihin.
 

Yhteistyössä