oletko pettänyt puolisoasi

höpöukko

Eikös se niin ole, että onnellisuus rakentuu pienistä asioista, kuten moni muukin asia.

Sanon vain, että lopeta tuo pettäminen oman itsesi ja oman miehesi takia. Joudutte molemmat kantamaan sellaista taakkaa, että jos ei kroppa ala reagoika niin psyyke vähitellen.

En ala neuvomaan, aikuinen nainen tietää mitä tekee ja sen seuraukset.

Ps. Mulle opetettiin ainakin jo lapsena, että tulella ei saa leikkiä.....
 
Anu ja Kia!

Tiedän tarkalleen mistä puhutte...
Arvelisin vielä että ikänne on tuossa 30 nurkilla... Kriisiä pukkaa ;) !!

Ja muille!

On niin kovin helppo arvostella juuri niin kauan kunnes joutuu itse vastaavanlaisten asioiden kanssa kohdakkain...
Itse kuuluin ennen samaan kastiin tuomitsin ja moralisoin. Enää en sitä tee... Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee ja asioilla on aina kaksi puolta. Uskon väestöliiton parisuhdetutkimukseen jossa sanotaan että yli 70% puolisoista pettää jossakin vaiheessa avioliittoaan. Paitsi että prosentit ovat varmasti todellisuudessa vieläkin korkeammat.

Hyvää loppuvuotta KAIKILLE tasapuolisesti !
 
Ja taas täällä joku lipsauttaa luvan pettää parisuhteessa... onhan meitä muitakin , jopa 70%- tyyliin.Se tuo turvallisuuden tunnetta,tyyliin haluan olla niin kuin muut, en erilainen.., Tai mitäs tuosta, muutki tekevät niin...Pitäis ottaa niin sanotusti itse kunkin järki käteen ja ajatella ja päättää itse. Vaikkei petäkään toista, voi olla onnellinen ja - juuri silloin! ;)
 
anu
Anne!

Olen 25.....

Kriisi voi olla joo, koskakohan se menee ohitse...

Haluaisin vain niin olla yhden miehen kanssa onnellinen ja perustaa perhe ja olla aina uskollinen..
se on harras toiveeni!

 
höpöukko
Sanon suoraan, että tämä koko homma alkaa jo kuulostaa selittelylle ja hyväksynnän hakemiselle puolelta ja toiselta.

Nii-in valtaosa ihmisistähän on uskomatonta kyllä "laumaeläimiä". Siihenhän hyvät mainoskampanjatkin perustuvat ja suositut tv-sarjat jne.

Kyllä se on #&%£$!*, jos pitää kirjoista lukea ja dokumenteista katsoa mikä on oikein parisuhteessa. Jos ei polla sen vertaa säteile (yleistettynä) niin antaa mennä vaan.

:wave:
 
Anu ja Kiia voisivat tosiaankun kuvitella nyt itsensä puolisoidensa asemaan !! Miltäpä sitten tuntuisi ?!? :kieh:
Jännä...ettei tuohon aiempaan kirjoitukseeni ollut kummallakaan pokkaa ottaa kantaa.......Luusereita, minkäs teet :attn:
 
lillamy
ANU JÄTÄ MIEHESI!! itse seurustelin 4 vuotta miehen kanssa, jota rakastin mutta silti jutustamme puuttui jotain. 3 vuotta kärvistelin, sitten ollessani vaihdossa ulkomailla (samoin kuin poikaystäväni tahollaan) tapasin toisen miehen johon ihastuin aivan sekopäisesti. olisin tehnyt mitä vain tuon toisen miehen eteen, jopa muuttanut toiseen maahan. olin jo kauan ennen tuon toisen tapaamista ollut onneton suhteessani, mutta en vain saanut tarpeeksi rohkeutta tehdäkseni oikean päätöksen..

oma poikaystäväni sai syrjähyppyni selville ja siitähän meteli nousi. hän kuitenkin oli valmis antamaan anteeksi ja minä syyllisyydentunnoissani halusin vielä yrittää. puoli vuotta meni hyvin, luottamusta rakennellessa. yritin vakuutella itselleni että hyvä tästä vielä tulee, ja suunnittelin poikaystäväni kanssa yhteenmuuttoa. ensimmäiset kuukaudet yhteisessä kodissa menivät hyvin, mutta sitten totuus iski. tajusin etten voi elää loppuelämääni miehen kanssa josta välitän paljon, mutta joka ei ole sielunveljeni. pari kuukautta mietin ja mietin, itkin ja punnitsin vaihtoehtoja. sitten keräsin rohkeuteni ja kerroin päätöksestäni poikaystävälleni. olimme kokeneet yhdessä paljon noiden neljän vuoden aikana, eikä päätös ollut helppo. monta kertaa öisin mietin onko tämä nyt virhe, tulenko koskaan löytämään ketään "oikeampaa".. poikaystäväni otti asian raskaasti, mutta tyytyi päätökseeni. sanoi jopa odottaneen että jonain päivänä näin teen.

yksin ei ollut varaa asua ihanassa kaksiossamme, joten etsin minäkin oman asunnon ja aloitin itsenäisen elämän. päätin etten edes deittaile ketään vain deittailun vuoksi, halusin vain olla yksin ja selvittää pääni. tieto siitä että itsekin osoittauduin pettäjäksi oli todella vaikeaa hyväksyä, ja se oli suuri syy miksi päädyin eroon - vaikkakin vuoden viiveellä! miten voisin olla miehen kanssa jota olen kerran voinut pettää..? toivon exälleni mahtavan naisen, sellaisen joka rakastaa ja arvostaa häntä yli kaiken.

itsekin sitten vihdoinkin löysin unelmieni miehen. sellaisen jota en ikipäivänä haluaisi pettää. olen aina haaveillut miehestä, joka riittäisi minulle omana itsenään. aloin jo pelätä että odotukseni ovat liian korkeat, ja exäni kanssa "tyydyin" vuosiksi mieheen, joka ei täyttänyt kaikkia tarpeitani.

tällä hetkellä olen onnellisesti naimisissa ja odotan meidän esikoistamme. mieheni on minulle kaikki kaikessa, en edes voisi ajatella ketään toista!!! toki on varmasti ihmisiä, jotka eivät koskaan missään olosuhteissa kykene yksiavioisuuteen. itse opin kerrasta. enkä kai olisi koskaan pettänytkään jos olisin ollut täysin onnellinen edellisessä suhteessani. anulle voimia hyväksyä tosiasiat, olet sen velkaa sekä itsellesi että miehellesi"!!
 
Olen pettänyt. En ole asiasta ylpeä kuten arvata saattaa. Olen ollut mieheni kanssa nyt 15 vuotta yhdessä. Näiden vuosien aikana olen pettänyt useita kertoja, mutta kolmesti olen ihastunut ja rakastunut tulisesti. Luulin olleeni rakastunut ja luulin, että elämäni näiden miesten kanssa olisi ollut jotain taivaallista. Nyt suljen silmäni ja kiitän, että en mennyt lankaan. Olen edelleen mieheni kanssa ja meillä on reilu vuoden ikäinen lapsi. Olen onnellisempi kuin koskaan.

Nyt kolmekymppisenä, kun muistelen elämääni taaksepäin, itseni tunnistaminen on vaikeaa. En ymmärrä kuinka olen voinut tehdä mitään niin oksettavaa. Tunteet olivat niin voimakkaita silloin. Tunteet saivat minut tekemään tekoja, joita järki piti kammottavina. Valehtelin ja teeskentelin. Minusta tuli kuningatar, joka hallitsi. Olihan se nautinnollista, kun mihet "rakastivat".

Sitten vain jokin sai minut miettimään elämääni. Tein päätöksen, joka pitää edelleen. Otin elämäntehtäväkseni kunnioittaa miestäni. Olen ylpeä itsestäni. Rakkaudentunnustusten loputtomasta suosta ei ollut helppo nousta. Nyt minua ei kiinnosta kuin oma perheeni ja sen hyvinvointi. Tiedän, että en enää petä. Rakkaus perheeseeni on niin vahva.

Anuille ja muille antaisin neuvoksi tuon, jota joku toinenkin jo ehdotti: Pysähdy hetkeksi ja mieti mitä SINÄ todella haluat. Älä mieti miten voisit muita miellyttää. Kun olet päättänyt mitä haluat, toteuta se. Se tuskin on kivutonta, mutta lopulta erittäin palkitsevaa. Pettäminen on lopetettava. Se saastuttaa ihmismielen.

Rohkeutta päätöksiinne!
 
KIA

Olen "pettäjä", mutta pääsin siitä tavasta yli... Ja olen ylpeä siitä! =)
Joku voi nauraa, että pettäjä pettää uudelleen... Voi olla, ei koskaan voi sanoa ei koskaan.. :'(

Mutta että mieheni katsoi minun touhuja 12v, mutta silti luottaa ja rakastaa. Onko se luopumisen pelkoa vai mitä? Sille en löydä vastausta... Mutta ainakin minä omalta osaltani rakastuin uudelleen mieheeni, jonka kanssa roikuin ensin vain lasten takia. Mutta mieheni "vakuutti" minut uudestaan.....
Kaikki parisuhteessa elävät tietävät että jos on lapsia ero päätös ei vaikuta vain itseen, myös lapsiin... Näin miten se vaikuttaisi yhteen lapseeni. Joka käy terapeutilla meidän riitojen takia! Ja aikaisemman ero päätöksen....
Ja latemme tähden me teemme kaikkemme suhteen eteen. Vaikka mieheni miettiikin joskus kun lähden tyttöjen kanssa johonkin, että mitä teenkään...
Toistaiseksi kaikki hyvin. :wave:
 
Se on vain päätös, niin yksinkertaista se on! Joko sitä pettää tai ei!! On tietenkin olemassa ihmsiä, jotka ovat niin tunnekylmiä ja -köyhiä, ettei pettäminen saatikka suhde toiseen ihmiseen tunnu missään! En usko, että nämä ihmiset edes käsittävät, mitä rakkaus on!!!

Anu.. sää kuulostat tosi sairaalta ja oksettavalta tyypiltä! En voi käsittää noin moraalitonta ajattelutapaa tai elämäntyyliä. Miten ei oma polla kerro, ettei toista ihmistä saa kohdella noin, niinkuin sinä kohtelet miestäsi??

Sulla ei ole kyllä aavistustakaan siitä, mitä oikea kihlaus ja avioliitto tarkoittaa. Et taida edes käsittää, mitä on rakastaa miestä.

Tee palvelus ja vapauta se sun mies! Tosin miehesi on kyllä mielestäni aika reppana, kun katselee tuollaista #&%£$!*.. sehän sää olet, ainoa ero vain, ettet ota maksua!

 
syys-sade
Seksiriippuvaisiahan te olette!

Siitähän on tehty elokuvakin suomeksi, kattokaapa. Varmasti tutulta tuntuu...
Apua ja terapiaa tuohonkin saa.
Itse en moiseen lähtis mukaan, eikä miehenikään . monesti jutellaan kaikesta ja tommoset pettämisetkin mietitään miten pitkälle vois kumpikin olla menossa.
Onneksi ei ole meidän juttuja!.
:headwall:
 
anu
syys-säde..vertaatko ehkä levottomiin?

Olen joskus saanut kuulla että minulle sopisi se lause..."kun mikään ei riitä"...

Eihän tällaisessa asiassa todellakaan ole mitään hyvää mutta kun tuntuu että ei ole pkaotietä mihinkään..ja oikeasti haluaisin pois..

Onhan esim alkoholisteja jotka ehkä haluaisivat muuttaa elintapansa mutta ei voi...tai huumeiden käyttäjät saattaa haluta pois mutta ei pääse..

Mulla ei ole mitään hajua mihin ottaa yhteyttä ja jos sellainen paikka on, niin miten asiani esitän..

Oman mieheni olen saanut toistaiseksi suuremmilta tuskilta säästettyä koska en ole ns jäänyt kiinni enä..

Mitä silmä ei näe eikä korva kuule, sitä sydän ei sure...

Tottakai mä tiedän että teen väärin, tietenkin..
Mutta silti saan siitä jonkinlaista hyvää oloa, en osaa selittää..

En voi edes sanoa että teidän pitäisi ymmärtää tilannetta, mutta kaikki vaan tapahtuu...
yhä edelleen, enemmän kuin mitään muuta, haluaisin olla oikealle miehelle se oikea nainen ja ehdottoman uskollinen sellainen!
Onkohan minulla mahdollisuutta tähän ikinä :'(

Jos joku luulee, etten itse kärsi, on todella väärässä..ei ole helppoa kun elämä on raiteiltaan...

Tiedän että tässä tapauskessa mun kuuluukin kärsiä mutta tulevaisuutta ajatellen haluaisin apua tilanteeseen..
 
tuitsa
:( moi olen pettänyt miestäni ja kiinni jäin en tiedä minkä takia niin tein.Kai mä hain jännitystä elämääni tai sit olin vain kyllästynyt
siihen kun joudun aina olemaan yksin viikot täällä ja hain seikkailua että tulis elämään muutakin kuin tämä pelkkä lasten hoito.Mut mies antoi ihme ja kumma anteeksi mulle sen vaikka tein sen vielä kaksi kertaa.Mä en vain itse ole vieläkään antanut sitä anteeksi itselleni mut sen tiedä että enään en ikinä pelleille tällä suhteella sillä rakastan miestäni kamalan paljon ja tiedä että enään en sais anteeksi.
 
sivustaseuraaja
ANU:

katselepa tuota linkkiä ja mieti, onko sulla seksiriippuvuus vai rakkausriippuvuus

http://groups.msn.com/seksiriippuvuus/seksiriippuvuus.msnw

etene siitä linkeillä tai googlaa sanalla joka sua tuon mukaan kuvaa. hae itsellesi apua, sillä autat miestäsi ja luultavasti montaa muutakin miestä elämässäsi nykyhetkeä ja tulevaisuutta ajatellen...

kerro sit jatkoa, kiinnostaa jollain kummalla tavalla tää juttu...

 
kyösti
Onnellinen kirjoitti:

Valehtelin ja teeskentelin. Minusta tuli kuningatar, joka hallitsi. Olihan se nautinnollista, kun mihet "rakastivat".

Tai mistäpä sitä tietää.... ehkäpä "pojat" halusivat vain pimperoa ja siksi lirkuttelivat.

Itsekkin olen tuohon joskus alistunut, mutta olen sitä saanut mitä halusinkin, en enempää.
:$
 
Onhan meitä petettyjä .
Mietittekö ravintolassa tai työmatkalla "harmittoman"pettämisen seurauksia.
Tiedän ,että määrätyissä miesporukoissa 25-30 naiset ovat haluttua seuraa.Yli nelikymppistä miestä imartelee tälläinen huomio.
Varmasti tulee juomat maksettua yms.
Useasti hakeudutte vielä ukkomiesten seuraan,saadaksenne haastetta vai siksi ettei jää mukaan roikkumaan niinkui vapaa mies voisi jäädä.
Tuleeko koskaan mieleen montako ihmistä olette teoillanne vahigoittaneet, tai rikkoneet perheen. Tiedän että tekoon tarvitaan aina kaksi,silti kyseenalaistan moraalin. Miltä tuntuisi itse joutua petetyksi ja jätetyksi?
 
anu
ihan pakko antaa mielipde että ei nämä pettämiset todellakaan tapahdu aina baarissa, yöllä ja kännissä..valitettavasti..

tiedän tietysti valitettavasti tämän omalta kohdaltani, en ole koskaan baarista kenenkään mukaan lähtenyt ja muutenkin vain sellaisten ns.kunnon miesten, en naisten miesten...

mutta siis oma tilanne on se että haluaisin apua..tuolla oli linkki eräälle sivustolle jossa kävin lukemassa ja tunnen kyllä itseni sieltä..
sydämeeni sattuu todella kovaa, ja olen toisaalta siitä tyytyväinen..minulla siis on tunteet ja koen huonoa omaatuntoa..
mutta pelkään..

Kirjoitin tuolla sivulla olevaan ositteeseen tilanteeni mitään kaunistelematta ja toivon että sitlä otetaan yhteyttä...


Tuhat ja yksi keraa olen nyt miettinyt että jätän tämän ns uuden miehe ja olen vaan omani kanssa ja niin edespäin..
mutta samaan syssyyn tuleeepätoivo että mitä jos sittenkään en valitse oikein ja että mitä jos en tulekaan onnelliseksi jne jne..

en osaa tällä haavaa oikein kertoa tilnateesta enempää, sama tilanne jatkuu ja muhun sattuu enemmän ja enemmän..
tuntuu välillä iltaisin että en yksinkertaisesti jaksa enää..
pää särkee, oksettaa ja on todella paha olla...

yritän tehdä töitäplajon ja harrastaaa niin unohdan hetkeksi mutta töissäkin on muutamien viikkojen aikana tullut kyyneleet silmiin...
olen niin hukassa ja sattuu vaan :'(

sattuu kun en voi ollaedes itselleni rehellinen, puhumattakaan muista...
välillä tuntuu että olisi helpompaa jättää kaikki kerralla, jos tiedättemitä tarkoitan.....
mutta en kuitenkaan halua, rakastan elämää ja kaikke atäät mitä täällä on..

haluaisin vain oman itsekunnioitukseni takaisin ja olla onnellinen...
 
Hyvin vastailtu ,kunnollisten miesten kanssa?
Onko mies silloin kunnollinen , kun on jonkun toisen aviomies?
Teidän laistenne naisten määrä tuntuu yleistyvän.Kaikki on saatava nyt heti ja kaikkea on voitava kokeilla. Mikään ei riitä , mihinkään ei olla tyytyväisiä. Mitä yhteistä teillä on avo/aviokuppaneiden kassa.Käyttekö missään yhdessä tai harrastatteko mitään yhteistä?
Onko koko elämä vain MINUNelämääni?
Kovin tuntuu tyhjältä. Moni kakku päältä kaunis mutta mitä onkaan sisällä.
Miesporukoissa lomailevan ja reissaavan miehen läheisenä olen kokenut koulutusmatkojen, seminaarin, ym seuraamukset.
Jotkut naiset ovat valmiita suhteeseen missä tilanteessa hyvänsä.
Mikä meitä naisia vaivaa?
 

Yhteistyössä