Oliko toinen synnytys helpompi ku ensimmäinen?

  • Viestiketjun aloittaja mamiska
  • Ensimmäinen viesti
IhanaValo
Oli reilusti helpompi toinen. Ekaa kun piti kaksi päivää "savustaa" ulos yksiöstään ja ponnistusvaihe pitkittyi väärän tarjonnan takia ja vauvan koonkin ehkä. Aikaa itse synnytykseen meni melkein 12 tuntia.
Toisen kans ei oikeestaan ollu kun mennä sinne ja kärvistellä hetki, mennä jakkaralle ja ponnistaa vartti. Tässä aikaa meni 5-6 tuntia.
 
Beep
Mulla oli puolet nopeampi, puolet kivuttomampi (ponnistusvaihe + epiduraali vaikutti heti kunnolla, ekalla kerralla puudutti vain puolet, meni jotenkin vinoon) ... sanoisin siis että puolet helpompi kaikin puolin. En suostunut ottamaan petidiiniäkään toisella kerralla, josta meni pönttö aivan sekaisin. Ekassa synnytyksessä olin kun tosi törkeässä kännissä.
 
miumau
Mullaki kiinnostais tietää.. :) Nyt toista raskautta edetty viikoille 33 ja hermostuttaa ihan pirusti tuleva synnytys. Ensimmäisen kohdalla kätilö hämmästeli ettei uskoisi että olen ensisynnyttäjä kun meni niin "nopsaan" niin hirvittää että kuinka nopiaa tuo toinen sitte voi syntyä..
 
Toinen oli nopeampi kun ensimmäinen, siltäosin helpompi. Mutta paljon kipeämpi ja rajumpikin se oli, tosin johtunee osittain siitäkin etten saanut muuta kuin ilokaasua,muissa kun olen saanut epiduraalinkin. Ponnistaminen kakkosen kohdalla kesti kaikkein kauiten, eikä voimat meinanneet millään riittää. Mutta kolmas oli nopein ja kaikkein kivuttomin synnytys.
 
joo
Toinen synnytys oli helpompi, nopeampi, lyhyempi ponnistusvaihe, pienempi eppari, vähemmän kipuja, eikä käynnistystabuja eikä imukuppiakaan tarvittu. Synnytyksen jälkeen kävelin itse lv-osastolle, ekan jälkeen vietiin sängyllä. Vauvat olivat kooltaan saman kokoisia kahdessa synnytyksessäni.
 
Toinen oli vaikeampi ja kipeämpi. Synnytys käynnistettiin ja avautuminen tapahtui niin vauhdilla sit loppujen lopuksi etten meinannut jaksaa ponnistaa ja kivut oli niin ***stä kun ei ehtiny saada puudutuksia mitään. Meinas vauvalle käydä köpelösti mut onneks sitten ei kuitenkaa.
 
khyl
no joo olihan se tavallaan... esikosta synnytys rapia 20h, josta ponnistus 3min.. joutu vauhittaa ku pysähty epiduraalin myötä, mut nukuin koko avautumisvaiheen ja herättivät kesken unien ponnistamaan ku pää oli jo osin ulkona.... kakkosta synnytin 3h17min josta 4min ponnistusta, kipuja ei pahemmin ollu kummassakaan synnytyksessä (ekassa vei epiduraali mukanaan ja tokassa niitä ei pahemmin ollu olleskaan, tokassa sain 0,5h enne ponnistusta intradekaalin (vaimikäsenytoli)
 
äiti08
Onkohan sillä merkitystä tuleeko toinen lapsi pienellä vai isolla ikäerolla.

Eli helpompi synnytys 1v ikäerolla kun kroppa muistaa miten synnyttää vai 2-3v ikäerolla kun on toipunut vihdoin ekasta synnytyksestä?
 
vieras
PALJON hitaampi kuin eka synnytys, alkuun supistukset siedettävämpiä jonka takia en ottanut epiduraalia. Paljon kivuliaampi myös..oli kylläkin virhetarjonta joka huomattiin vasta kun lapsi oli tulossa ulos.
 

Yhteistyössä