Olin niin iloinen pitkästä aikaa ja sitten menin ja ruttasin miehen auton..

  • Viestiketjun aloittaja manna
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Siis tuo puskuri on niinkuin IRTI,ei ole rutussa.Puskurin alta näkyy nyt jotain osia,on sellainen 10 cm irti.Irtosi siitä lampun alaosasta.Renkaan yläpuolella oleva pelti on hiukan lommolla.
Mies meinasi että VOI EHKÄ itse korjata,lähetin kuvan hänelle tuosta.
Puskuri on kiinni ruuveilla eli jos se on törmäyksessä irronnut niin se on silloin revennyt jostain kiinnikkeestä eli jotain on hajonnut. Mahdollistahan se toki on korjata mutta riippuu tosiaan paljon siitä miten ja mistä se on vaurioitunut.

Jos lokasuojassa on "terävä" lommo eli pelti on selväsi vekillä, se vaatii oikaisun, paklauksen ja maalauksen. Pelkkä lokasuojan maalaus maksaa helposti muutaman satasen. Jos lommo on pyöreäreunainen painauma, sen voi saada "pullautettua" takaisin muotoonsa painamalla takapuolelta. Se pitäisi tehdä mahdollisimman pian ennen kuin metallin jännitys poistuu ja pelti asettuu muotoonsa. Eli jos vaan pääset lommon takapuolelle niin yritä painaa se ihan vaan käsin suoraksi.
 
Mie
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No puskurinhan saa takas sit kiinni jos ei ole vaurioitunu? Ja jos tiedätte jonkun joka osais pellin oikoa niin halvemmaks tulis.
Siis mistä ihmeestä tiedän!puskuri ei ole lommolla vaan irti.mistäs en tietää saako takaisin kiinni!puskurin alta oli lähtenyt joku 10cm muoviviipale irti,en tiedä mistä kun ei näy päälle päin.
No sitten on varmaan uuden puskurin osto jos sieltä on irronnut pala.. Mutta siis jos olis joku tuttu jonka sen PELLIN lommon oikaisi en tarkottanu puskuria!
 
minä
Älä nyt sitä murehdi. Odota siihen asti, kun mies tulee reissusta. Kuulet miehen arvion asiasta. Voi olla, että on vaan osat irti ja ne kun laittaa paikoilleen, niin on siinä. Pieni lommo voi jäädä korjaamattakin.
 
Ei voi muuta kuin ihmetellä joidenkin ihmisten suhteita :/ ... Jos tuo tapahtuisi meillä, mies varmasti lohduttaisi minua, kun kuitenkin järkyttyneenä ja itkien kertoisin mitä tapahtui. Eiköhän se tärkein asia olisi, että olen kunnossa. Toisekseen minä en kyllä korjausta joutuisi yksin maksamaan omasta kotihoidontuestani, varsinkaan jos mies olisi hyvällä palkalla. Mutta kukin tyylillään...
 
itsekin kolaroinut
Alkuperäinen kirjoittaja tälläsin kanssata:
talvella meidän isännän nimissä olleen perheen auton...

ja oikeesti hyvin hissunkissuin ajoin... liukasta kun oli auto lähti käsistä kaadoin betoniporsaan oikella auton kulmalla ja tumpsahdin tyhtytolppaan...

ulkoisia vaurioita ei näyttänyt autoon tulevan... mutta joo... korjaamo lasku oli reipas neljätonnia...

kasko oli... eli maksoimme itse autosta sen reippaan satkun...
ja auton vakuutusmaksut nois reippaan 500e vuodessa...
tämähän siinä on, kannattaa tosiaan selvittää omavastuun lisäksi paljonko vakuutusmaksut nousevat, ne nousevat useammaksi vuodeksi ennenkuin bonukset kertyvät entiselle tasolle:(
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Ei voi muuta kuin ihmetellä joidenkin ihmisten suhteita :/ ... Jos tuo tapahtuisi meillä, mies varmasti lohduttaisi minua, kun kuitenkin järkyttyneenä ja itkien kertoisin mitä tapahtui. Eiköhän se tärkein asia olisi, että olen kunnossa. Toisekseen minä en kyllä korjausta joutuisi yksin maksamaan omasta kotihoidontuestani, varsinkaan jos mies olisi hyvällä palkalla. Mutta kukin tyylillään...
Niinpä! Mies maksoi kiltistä MINUN autoni (kakkosauto) korjaukset ja huollot koko hoitovapaani ajan. Ei todellakaan suuttuisi/ raivoaisi, jos kolaroisin. Ja meillä on paljon parempi ja uudempi "ykkös"auto kuin ap:lla.
 
hohhoi
mä en kans ymmärrä tommosta parisuhdetta. siis en vaan voi käsittää. jos mulle kävis noin niin mies soittas vakuutusyhtiöön ja pistettäs auto kuntoon, rahat tulis yhteiseltä tililtä, eikä mitään syyllistämistä tai vittuilua tulis kummankaan puolelta. luultavasti mua kiukuttais se, että turhaan meni rahaa mun törppöilyn takia johon mies sanois, et kulta se on vaan rahaa!!

ei tulis mieleenkään, että se kumpi on kodinhoidontuella makselis sen niistä kodinhoidontuista, kun kyse on MEIDÄN yhteisestä perheestä, meidän lapsista, meidän elämästä ja meidän rahoista! ja näin ollut aina. ja molemmat siis olleet kodinhoidontuella eikä koskaan mietitty että sun rahat, mun rahat, sun..
 
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
mä en kans ymmärrä tommosta parisuhdetta. siis en vaan voi käsittää. jos mulle kävis noin niin mies soittas vakuutusyhtiöön ja pistettäs auto kuntoon, rahat tulis yhteiseltä tililtä, eikä mitään syyllistämistä tai vittuilua tulis kummankaan puolelta. luultavasti mua kiukuttais se, että turhaan meni rahaa mun törppöilyn takia johon mies sanois, et kulta se on vaan rahaa!!

ei tulis mieleenkään, että se kumpi on kodinhoidontuella makselis sen niistä kodinhoidontuista, kun kyse on MEIDÄN yhteisestä perheestä, meidän lapsista, meidän elämästä ja meidän rahoista! ja näin ollut aina. ja molemmat siis olleet kodinhoidontuella eikä koskaan mietitty että sun rahat, mun rahat, sun..
Tätä ei voisi enempää peesailla. :flower:
 
manna
en edes aio kysyä mieheltä.
kitos triplaisä tiedosta.painauma on sellainen pehmyt,kuten kuvailit mutta enpä uskalla siihen mennä koskemaan.
ja vielä,minulla on olut kortti 15 v eikä koskaan ole sattunut mkitään.Mieheni sen sijaan on rytännyt autonsa varmaan 4 kertaa..
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
en edes aio kysyä mieheltä.
kitos triplaisä tiedosta.painauma on sellainen pehmyt,kuten kuvailit mutta enpä uskalla siihen mennä koskemaan.
ja vielä,minulla on olut kortti 15 v eikä koskaan ole sattunut mkitään.Mieheni sen sijaan on rytännyt autonsa varmaan 4 kertaa..
Anteeksi, mutta miten tasaatte sen, että menetät palkkatulosi hoitovapaan aikana? Mies tienaa ja porsuttaa, kun sinä kituutat YHTEISEN lapsenne kotihoidon takia?
 
manna
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
en edes aio kysyä mieheltä.
kitos triplaisä tiedosta.painauma on sellainen pehmyt,kuten kuvailit mutta enpä uskalla siihen mennä koskemaan.
ja vielä,minulla on olut kortti 15 v eikä koskaan ole sattunut mkitään.Mieheni sen sijaan on rytännyt autonsa varmaan 4 kertaa..
Anteeksi, mutta miten tasaatte sen, että menetät palkkatulosi hoitovapaan aikana? Mies tienaa ja porsuttaa, kun sinä kituutat YHTEISEN lapsenne kotihoidon takia?
No,meillä on uudehko omakotitalo,jonka lainaa mies lyhentää.Ja lapsiakin on 3..
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
en edes aio kysyä mieheltä.
kitos triplaisä tiedosta.painauma on sellainen pehmyt,kuten kuvailit mutta enpä uskalla siihen mennä koskemaan.
ja vielä,minulla on olut kortti 15 v eikä koskaan ole sattunut mkitään.Mieheni sen sijaan on rytännyt autonsa varmaan 4 kertaa..
Anteeksi, mutta miten tasaatte sen, että menetät palkkatulosi hoitovapaan aikana? Mies tienaa ja porsuttaa, kun sinä kituutat YHTEISEN lapsenne kotihoidon takia?
No,meillä on uudehko omakotitalo,jonka lainaa mies lyhentää.Ja lapsiakin on 3..
Kukin tavallaan... Meillä mies maksoi asumiskulujen lisäksi (ei mitkään pienet) muutkin kulut ja muisti hemmotella. Ei ollut tapana pitää toista kituuttamassa, jos toisella oli rahaa.
 
NyytinHoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
en edes aio kysyä mieheltä.
kitos triplaisä tiedosta.painauma on sellainen pehmyt,kuten kuvailit mutta enpä uskalla siihen mennä koskemaan.
ja vielä,minulla on olut kortti 15 v eikä koskaan ole sattunut mkitään.Mieheni sen sijaan on rytännyt autonsa varmaan 4 kertaa..
Anteeksi, mutta miten tasaatte sen, että menetät palkkatulosi hoitovapaan aikana? Mies tienaa ja porsuttaa, kun sinä kituutat YHTEISEN lapsenne kotihoidon takia?
No,meillä on uudehko omakotitalo,jonka lainaa mies lyhentää.Ja lapsiakin on 3..
Ja silti on mun rahat, sun rahat..?
 
Pipa
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
mä en kans ymmärrä tommosta parisuhdetta. siis en vaan voi käsittää. jos mulle kävis noin niin mies soittas vakuutusyhtiöön ja pistettäs auto kuntoon, rahat tulis yhteiseltä tililtä, eikä mitään syyllistämistä tai vittuilua tulis kummankaan puolelta. luultavasti mua kiukuttais se, että turhaan meni rahaa mun törppöilyn takia johon mies sanois, et kulta se on vaan rahaa!!

ei tulis mieleenkään, että se kumpi on kodinhoidontuella makselis sen niistä kodinhoidontuista, kun kyse on MEIDÄN yhteisestä perheestä, meidän lapsista, meidän elämästä ja meidän rahoista! ja näin ollut aina. ja molemmat siis olleet kodinhoidontuella eikä koskaan mietitty että sun rahat, mun rahat, sun..
Tätä ei voisi enempää peesailla. :flower:
Juu, ihan samaa mieltä!

Kerran olen miehen autoa kolhinut/ naarmuttanut, eikä todellakaan tarvinnut pelätä että mies suuttuisi. Itseäni harmitti jo valmiiksi niin kovaa, että itketti, mutta mies kulta se vain otti ja halasi :heart:
 
Hisu
Mun mielestä jos on erilliset rahat, niin ap:n "kuuluu" maksaa tuo. Mutta noita huutoja asiasta en ymmärrä. Jos vahinko tapahtuu ja ap korvaa vahingot, niin mitä aihetta on huutaa? Kai sä ap olet huutanut miehellesi kun on itse autoaan rytännyt?
 
elämä on lahja
Hei manna! En lukenut muita vastauksia, mutta älä itke enää. Jossitteleminen on ihan turhaa. Joskus on vaikea keksiä selitystä, mutta kaikella on tarkoituksensa. Ehkä sinä osasit nyt huomata sen ilon mitä koit ennen tuota. Eikös ollutkin ihana tila se ilo. Pyri siihen. Pelti on vain peltiä, sitä saa uutta. Raha on vain rahaa. Murehtiminen on vain hukkaan heitettyä energiaa. Onnellisuus ja ilo ovat ihania asioita. Älä itke enää, miehesikään ei ahlua, että sinä itket. Sinä itse et halua olla surullinen.
 
manna
Alkuperäinen kirjoittaja elämä on lahja:
Hei manna! En lukenut muita vastauksia, mutta älä itke enää. Jossitteleminen on ihan turhaa. Joskus on vaikea keksiä selitystä, mutta kaikella on tarkoituksensa. Ehkä sinä osasit nyt huomata sen ilon mitä koit ennen tuota. Eikös ollutkin ihana tila se ilo. Pyri siihen. Pelti on vain peltiä, sitä saa uutta. Raha on vain rahaa. Murehtiminen on vain hukkaan heitettyä energiaa. Onnellisuus ja ilo ovat ihania asioita. Älä itke enää, miehesikään ei ahlua, että sinä itket. Sinä itse et halua olla surullinen.
kiitos.on vain niin vaikeaa (muutenkin),mies jatkuvasti matkoilla työn puolesta,minä kotona lasten kanssa.pienin on vasta 9kk.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Siis tuo puskuri on niinkuin IRTI,ei ole rutussa.Puskurin alta näkyy nyt jotain osia,on sellainen 10 cm irti.Irtosi siitä lampun alaosasta.Renkaan yläpuolella oleva pelti on hiukan lommolla.
Mies meinasi että VOI EHKÄ itse korjata,lähetin kuvan hänelle tuosta.
Puskuri on kiinni ruuveilla eli jos se on törmäyksessä irronnut niin se on silloin revennyt jostain kiinnikkeestä eli jotain on hajonnut. Mahdollistahan se toki on korjata mutta riippuu tosiaan paljon siitä miten ja mistä se on vaurioitunut.

Jos lokasuojassa on "terävä" lommo eli pelti on selväsi vekillä, se vaatii oikaisun, paklauksen ja maalauksen. Pelkkä lokasuojan maalaus maksaa helposti muutaman satasen. Jos lommo on pyöreäreunainen painauma, sen voi saada "pullautettua" takaisin muotoonsa painamalla takapuolelta. Se pitäisi tehdä mahdollisimman pian ennen kuin metallin jännitys poistuu ja pelti asettuu muotoonsa. Eli jos vaan pääset lommon takapuolelle niin yritä painaa se ihan vaan käsin suoraksi.
Sä olet Triplaisä ihana kun miehisen järkevästi neuvot aina täällä! :heart: Samoin tuo sun toinen kommetti yhteisistä rahoista lämmittää sydäntä. Suurin osa palstailevista miehistä vain toteaisi tyylin: oma moka, mitäs kolaroit.. :kieh: Katohan nyt Manna saatko korjattua lommon ohjeiden mukaan?!?
 

Yhteistyössä