Olisitko tyytyväinen reilun 2000 €:n kuukausipalkkaan?

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
??
Nettona saan käteen reilut 1500 €.
Lisäksi verottomia korvauksia keskim. 700 €/kk.

Näillä palstoilla kun ihmiset tuntuu tienaavan järjestään 3000 - 4000 €/kk ja moni kirjoittaa ettei alle 30 000- 40 000 €:n vuosipalkoilla kuulemma edes harkitse töihin lähtemistä.

Itse olen ihan tyytyväinen, vaikka suurempi palkkakaan ei haittaisi, ottaen huomioon työn vaatimukset. Rahaa kuitenkin jää tässä elämänvaiheessa säästöön reilusti joka kuukausi, ja nyt on jo säästössä mukava pesämuna (reilu 25 tonnia) johonkin isompaan kertahankintaan.

Olen maltillinen rahankäyttäjä. Ostan tavaroita harkiten, mutta panostan nykyisin laatuun, toisin kuin kymmenisen vuotta sitten opiskelijaelämää viettäessä.
 
ghj
No riippuu mitä pitäisi tehdä. Jos mä saisin mun työstä noin vähän, en olisi. Jos mä saisin mun unelmatyöstä ton verran, ehkä olisinkin. Tai onhan toi aika vähän, mutta kuitenkin...
 
Leanna
Rehellisesti sanottuna, en olettaen, että tekisin edelleen samaa työtä kuin nyt. 50% palkanalennus ei tuntuisi mukavalta. Toisaalta jos tekisin jotain ihan muuta, ryhtyisin vaikka taivaanrannan maalariksi, niin toki riittäisi. Enkä nyt tarkoita tuolla taivanrannan maalarilla mitään alentavaa tai että lorvisin vaan. Tarkoitan että jos tekisin jotain sellaista, josta todella pidän.
 
tt
No jos olis työ josta todella tykkäisin ja jos olisi varaa. Tällä hetkellä olen ainoa palkansaaja perheessämme, kun toinen opiskelee, joten mun palkka tulee tosiaan tarpeeseen.
 
"Jooo"
Todellakin olisin! Se olis meidän perheelle luksusta jos semmosen rahasumman kotiin kantaisin. :-D Meillä kaikkineen yhteiset tulot miehen kanssa ovat 1400 e/kk.. joten..
 
??
Jatkan vielä aiheesta sen verran, että varmaan olisin tyytymättömämpi, jos asumiskuluni olisivat suuret, ja olisi asuntolainaa, ja paljon. Silloin suuremmalle palkalle kyllä löytyisi käyttöä.
Nyt asun ihan mukavasti, (mutta kohtuullisen vaatimattomasti) edullisesti, omistusasunnossa. Elän varojeni mukaan :)

T:Ap
 
"joku"
tällä koulutukselle en olisi tyytyväinen tuohon summaan, vaikka työttömänä (nyt äitiyslomalla) olenkin. Oman alan töitä olen tehnyt reilun 3000 € bruttopalkalla, mikä on myöskin alle suositusten...
 
v
No sullahan jää 2200€ käteen, sehän on ihan hyvin, jos teillä kaksi tienaajaa. Mulla jää 3 tonnin kk palkasta reilut 2000€ nettona. Nyt ainoana tienaavana kuusihenkisessä perheessä tuntuu vähältä kyllä :/
 
Turkilmas
Yli 2000€ kuussa käteen on kyllä todella hyvä palkka! Mitkäköhän ne tulorajat mahtaa olla naisilla? Siis hyvätuloisen raja. En tiedä mikä bruttopalkkasi on, mutta noiden verottomien lisien vuoksi saat suunnilleen samaa palkkaa kuin mitä 3000€ tienaava saisi. Ja 3000€/kk palkka taitaa ylittää jo hyvätuloisen rajan.

Valtaosa "naisten töissä" (hoitajat, myyjät, siivoajat jne. jne.) olevista voi vain haaveilla palkastasi edes bruttona. Itse esim. olin aiemmin vakkarina kaupassa töissä, ylimmällä palkkaluokalla, vastaavana osastolla (eli sain vastuulisää) ja paiskin hulluna ylitöitä. Mun vuositulot oli tuolloin 24 000€, eli brutto 2000€/kk. Ja mulla siis oli tuolloin tosi hyvä palkka verrattuna moneen muuhun myyjään.

Tuollainen raha käteen olisi hyvä jopa miesvaltaisilla aloilla, joten sun on ap syytäkin olla tyytyväinen :).
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
??
Yli 2000€ kuussa käteen on kyllä todella hyvä palkka! Mitkäköhän ne tulorajat mahtaa olla naisilla? Siis hyvätuloisen raja. En tiedä mikä bruttopalkkasi on, mutta noiden verottomien lisien vuoksi saat suunnilleen samaa palkkaa kuin mitä 3000€ tienaava saisi. Ja 3000€/kk palkka taitaa ylittää jo hyvätuloisen rajan.

Valtaosa "naisten töissä" (hoitajat, myyjät, siivoajat jne. jne.) olevista voi vain haaveilla palkastasi edes bruttona. Itse esim. olin aiemmin vakkarina kaupassa töissä, ylimmällä palkkaluokalla, vastaavana osastolla (eli sain vastuulisää) ja paiskin hulluna ylitöitä. Mun vuositulot oli tuolloin 24 000€, eli brutto 2000€/kk. Ja mulla siis oli tuolloin tosi hyvä palkka verrattuna moneen muuhun myyjään.

Tuollainen raha käteen olisi hyvä jopa miesvaltaisilla aloilla, joten sun on ap syytäkin olla tyytyväinen :).
Brutto on 2025€ ja netto noin 1550€ (+ km-korvaukset ja päiväraha).
Mutta. Auto on välttämätön työssäni, ja todellakin varsinainen rahareikä, joten melko suuri osa siitäkin rahasta menee polttoaineeseen ja auton ylläpitoon.
 
bb
Saan 2400 euroa toimistotyöstä enkä todellakaan ole tyytyväinen. Kyllähän sillä summalla pärjää, mutta palkan pitäisi olla suhteessa tekemääsi työhön ja sitä se ei kyllä ole. Mieheni on samalla alalla mutta eri firmassa ja saa pari sataa euroa enemmän pelkkää peruspalkkaa, plus lisät ja heillä lisäksi ylityöt saa rahana. Palkan lisäksi mulla ois valitettava ehdoista muutenkin, mutta kun on valtiolla hommissa, niin ei auta kuin odottaa neuvotteluja ja vakinaistamista.
 

Yhteistyössä