Olisko kukaan innokas aloittaan nutrilett-kuuria?

Huomenta kaikille!
Tänään aloitan täys nutrauksen ja kiitos väinötär tiedoista, koitan kehitellä lapsille selityksen syömiseeni.. Söitkö ihan normaalisti lasten kanssa vai kävitkö henkilökunnan tilassa esim.kahvihuoneessa juomassa pirtelön? Samaa linjaa menen minäkin että jos juhlia maistan aavistuksen verran, pääsee helpommalla,ilman sen kummempia selityksiä. Tottahan se ottaa oman aikansa että elimistö menee taas ketoositilaan mut hiilareita elimistössä sit sen verran vähä että tuskin sitä kolmea päivää mikä lähtötilanteessa. kahvia juon nutrin lisäksi ja tietty vettä vähintään sen 3litraa päivässä ja pepsimax:sia ajttelin pahimpaan .... ja light mehuthan sallittuja myös.
Mulle eräs tuttu sanoi kerran että kylmää vettä ei kuulemma sais juoda, kun on vähäkalorisella elimistö kuulemma käyttää niin kauheasti kaloreita veden lämmittämiseen, ja siks niin vaarallista. Mites teillä juotteko veden kylmänä vai huoneen lämpöisenä?

Mulla tätä painoa sen verran paljon että 20kg ensin pois ja sitte katotaan. Olenkin asennoitunu että kunhan jouluna edes joku tuttu huomais pudotuksen, jota tottakai tulee!


Tsemppiä kaikille! Pysytään tiukkana! ;)
 
No en mä tiiä onko tuossa nyt mitään suurempaa sillä ne jauheet pitää sekottaa kylmään veteen, ainaki niin ohjeessa on.. Tuon ketoosi tilan saa atkinsillakin joten ymmärtääkseni nutrauksessa ei ihan ole kyse siitä (mitä nyt kävin lukeen aiheesta) mutta toki sillä sen voi saavuttaa.. muttaku alkaa asiaa järkeileen että vaikka söis terveellisen aamupalan ja pienen päivällisen + loput korvaa nutreilla niin silti se kalorimäärä ja paljo alle sen mitä normisti syömällä ja kun ihminenki kuluttaa sen n.1500 kaloria tekemättä mitään niin silti laihtuu mutta hitaammin. Mutta toki jokainen tyylillään... nostan hattua niille jotka pystyy täysnutraan sillä mä en pysty millää jättää aamupalaa syömättä |O joten syön sen ja loput ateriat nutraan :D
Vaa'alle en ole vielä uskaltanu nousta koska vasta 3s päivä menossa joten ajattelin maanantaina sit uskaltautua ja ehkä yllättyä taikka pettyä :saint:

Mutta jees, tiukkana ollaan B)
 
galudia söin ihan normisti ryhmässä, mutta ne pirtelöt ravistelin yleensä ryhmän ulkopuolella ihan vain siksi, että naprot villiintyivät ihan mahdottomiksi, kun ravistelin juomaani :D tosin tein siitä muutaman kerran esityksen ja olivat ihan mykistyneitä (järkytyksestä kai) et mitä teen. Vähän ravistelin purkki tyyliin tikotiko..
Kylmää vettä tms kylmiä juomia saa kyllä käyttää. Liikuntaa pitää hiukan hellittää, ettei ihan törkeen rankkaa maratonia ala vetämään, juuri niukan kalorimäärän vuoksi. Mutta itse kyllä liikuin kohtuu paljon silloin, kun tosi tiukalla kuurilla olin, nyt hiukan rennompi ote jo, kun muutama kilo enään jäljellä.

LeLu täysnutrauksessa menee parissa viikossa ketoosiin ja juuri siksi onkin helppoa nutrata kun herkkujen himo häviää. Jos kcal määrä menee yli 800 vrk:ssa niin sitten ketoosin edut häviää ja tulee nälkä tms kurjia oireita. Eli homma kohtuu vaivatonta ja helppoa mitä tiukemmin pystyy nutraamaan.

Kasviksia saa käyttää sitten lisänä 100kcal vrk:ssa, etikka, sitruunanmehu tms. kaloriton vaihtoehto salaatinkostukeeksi, jos tarvetta. Itse olin pari ekaa viikkoa pelkillä pusseilla ja voi mikä taivas oli syödä pelkkiä salaatteja, ne oli taivaallisen hyviä ja minähän en ole koskaan pitänyt rehuista ilman kastikkeita.

Leipä on jäänyt lähes kokonaan pois ruokavaliostani, samoin peruna. Toki perunaa syön joskus lounaalla töissä, mutta jos samalla kunnon raaste tai salaatti tarjolla jätän potut väliin. Eli valintaa pitää tehdä, mutta niin paljon helpommin sortuu syömisiin, kun osanutrailee, helpompaa siis täysnutrailla.
Toinen täysnutrauksen hyväpuoli on se mieletön energisyys joka tulee ketoosin myötä, tosin viikon täysillä nutrattua saattaa kärsiä päänsäryistä ja kylmyyden tunteesta, itse en kokenut niitä kuin pari päivää. Pääsin todella vähällä.

Hyvä kun olette alkaneet, oikeasti paino lähtee vauhdilla ja jo viimeistään 3-4vko:n päästä saatte uusia housujanne! Itse kutistuin alaosata H&M:n vaatteilla koosta 44-46 kokoon 38 10 vko:n aikana.
 
|O |O |O |O
Mulla on NÄLKÄ... :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

siis mun kcalit ei mee yli 800... aamulla syön ruisleivän ja juon teen joten ei millään 200kcalia ja lopun päivää oon nutreilla ja tosin popsin porkkanaa jos paha nälkä iskee.. Kylmä mulla on ollu nyt 2 iltaa ja tänään niin väsynyt päivä, väkisin oon pihaa laittanu ettei pystyyn nuku... Meneekö siinä tosiaan pari viikkoa et pääsee ketoosiin??? Wikipedialla oli et parissa päivässä :ashamed: ja voimakkaammillaan 5-6tena päivänä... Mä niin ootan että tulee tuo viikko täyteen :D :D Josko sitte helpottas... Mutta täytyy sanoa että olen yllättyny... mulla on nyt 4s päivä menossa ja tänää eka tiukka päivä vaikka eilen muksuilla oli karkkipäivä niin pystyin helpostikki oleen ilman ja kattoa vaan vierestä ja nuuskutella niitä hyviä tuoksuja :p mutta tänää |O |O |O Tuntuu et mikää ei riittäis, voisin syyä vaikka hevosen :x Tosin eilen kävin puntarilla :whistle: En sitte pystyny ottaa maanantaihin vaikka niin vannotin... mutta oli kiva punnata -1,4kg (tosin nestettä mutta tuntuu silti pirskatin hyvältä) :D :D :D :D Jos nyt siirtäis punnausta vaikka keskiviikolle jos sais yllättyä enemmän B)

väinötär Siis ymmärsinkö oikein et oot ollu TÄYSnutrauksella sen 10 viikkoa... ??? Vai oletko tietyn viikkomäärän jälkeen korvannu vain osan aterioista??
Tänäänkö on tällänen väsynyt päivä niin tuntuu kyllä ettei tekstiäkään ymmärrä vaik kolmeen kertaan lukis B) :LOL:
 
Ei helvatti. Onks nää ihan oikeesti näin kamalia saada alas ??? Maku ei ees olis paha, mut miks nää on näin jauhosia, yökkäyttää ihan tosissaa. :$ Enks saa sekotettuu kunnol vai mikä on, oisko mitään vinkkejä ? ;) Eilisestä täällä siis alotettu, ja vaikka väkisin mennää. :)
 
LeLu se miten nopeaan menee ketoosiin riippuu aikalailla siitä kuin puhtaasti nutraa, eli viikossa jopa vajaassa ja toisilla se pari viikkoa. Oireita alkuun tosiaan just mitä sinullakin jo on, mutta ohi menee ja sitten onkin tosi hyvä ja energinen olo!

Minulla eilen oli normi ruokapäivä, eli en enään täysillä nutraile kuin päiviä silloin tällöin. Tänään olen osa nutreilla, tai niin no yritän..

Niiz sekoita hyvin kylmään veteen ja jos omistat jonkin lasten kannellisen pillimukin niin juo niistä, itselläni maku parani, kun juoman tuoksut jäi umpinaiseen pulloon. Muutenkin kannattaa vaan juoda ja syödä vauhdilla maistelematta. Se jauhoisuus just tulee esiin makustelemalla. Itse ravistelen sekaisin jopa keitot kylmään veteen ja sitten mikroon 3-4min. Nutriletin oma pullo on huono, siis se uuden mallinen joka on sellaisen omituisen urheilujuomapullon mallinen, siinä jää aina jauhot reunoille.

Sitten yksi vinkki millä saan ne keitot alas niin on PepsiMax ja paljon :ashamed: yhteen keiton syömiseen kulutan reilun puolilitraa tuota juomaa. Koukkuun en ihme kyllä ole jäänyt, mutta hampaat tummuu, et ei niin hyvä ratkaisu, mutta toimiva ikävä kyllä. Toinen ehkä hiukan terveellisempi vaihtoehto on ne light mehut olisiko nimeltään fun light. Ilman noita ei ne keitot mene alas millään. Pirtelöistä en itse kykene juomaan enään kuin sitä suklaanmakua, on oikeastaan hyvää kun laitan pikakahvijauhetta sekaan. Niin ja jotkut sanoo, että jos antaa pirtelön seisoa vaikka yön yli jääkaapissa niin se jauhoinen maku häviäis. Itse en testannut koskaan.

Niin ja olin 10 viikkoa täysin nutreilla :D , otin yhteyttä terkkaan ja juteltiin voinko tehdä niin ja hän totesi että voi aivan hyvin olla, koska olen perusterve ilman mitään vaivoja (paitsi olin lihava). Ei diabetes oireita, ei korkeaa verenpainetta tms. terve kuin pukki. Niinpä sitten kärvistelin sen 10vko nuterilla. No tunnustan, et maistelin perheen ruokaa mitä heille valmistin ja oli muutama ulkomaanmatka jossa söin kevyesti mutta normisti ja aina jatkoin matkojen jälkeen ja tosiaan paino laski -15,7kg eli lähtö oli 84,9kg ja lopetus 69,2kg tuona aikana ja jos olisin ollut 100% pelkästään nutreilla ihan kokonaan olis painoa lähetenyt paljon enemmänkin.

Nyt olisi tarkoitus jo lopetella, mutta oikeasti on vaikeaa olla syömättä tavallista ruokaa kohtuudella, pitäisi laskea kcal:ta mutta töissä on aika vaikeata arvioida annoksen kcal määrää, vaan eiköhän senkin opi. Aion jatkossakin pitää nutri päiviä, jos paino alkaa nousta ja vielähän minulla on tavoiteeseenkin matkaa, kun laskin tavoiteen 67kg, ennen se oli 69kg. Nyt olis tarkoitus olla 1200kcal dietillä kunnes tavoite saavutettu, ellei sitten tavoite taas siirry. Tässä hommassa tulee muuten ahneeksi sulattamaan kroppaa uusiin muotoihin. Kävin muuten eilen pitkästä aikaa sauvomassa lentokentän ympäri pariin kertaan ja taas nyt aamulla :D illalla en taida päästä toiselle lenkille :ashamed:
 
Huomenta kaikille!
Nyt kun viikko vierähtänyt aloituksesta, joka ei minun kohdallani pidä paikkansa. OLen siis nutrannuut virallisesti muutaman päivän... lukemat

25.5 92,6kg
01.6 91,5kg
pudotusta yhteensä 1,1kg

Jotenki olen kuitenki tyytyväinen pudotukseen, vaikka tiedän että jos olisin ollut täysnutrilla koko viikon olisin voinut saada ehkä lähelle 4kg pois. Toivottavasti nyt parempi viikko edessäpäin.
Nyt nutrilettia ostaan...
Tsemppiä!
 
Niiz Mä ainaki laitan enemmä vettä mitä siinä ohjeessa on, niin ei maistu niin jauholta :whistle: Musta ne on hyviä, siis sulkaa ja mansikka :D

Noh mutta mulla ei sitte oo tiputusta tullu yhtään, ei edes 100grammaa kolmannen päivän jälkeen :headwall: Siis nyt menossa 6s päivä :( Alkaa pikku hiljaa tuntuu että ja paskat, minähän syön ku ei tällä ole vaikutusta :kieh: Mutta sinnillä taidan olla ku olen kuitenki 3 pakettia ostanu joten ei haluais rahoja laittaa tuhkana tuuleen... Mä olen kyllä syöny porkkanaa, tomaattia, kurkkua pahinpaan puremiseen mut sehän oli sallittua :D Pää ollu kipee nyt toista vai kolmatta päivää... tai ei kipee mut kummittelee tuolla jossain takaraivon takana...
 
Huomenia!
Ikävää LeLu ettei painosi ole vielä pudonnut, luulen kyllä että tippuu sitten vauhdilla kun rupeaa tippumaan. Itselläni vaikutttaa aina ennen menkkoja tai niiden aikana että turvottaa ja paino ei laske. Ihanaa että sinnittelet silti. :hug:

Minulla ei maistu pirtelöt jauheelle kun sekoitan tupperin sekoittimella (jolla voi kermankin vaahdottaa) ja kylmään veteen. Juon kaakaopirtelöä ja kanakeittoa, kanakeiton lämmitän sekoittamisen jälkeen.
 
LeLu olethan muistanut juoda 2-3l vuorokaudessa kalorittomia juomia? Lisäksi kysyn montako pussia olet syönyt niitä jauheita, niin ja kasviksiakin pitäisi laskea eli vain se 100kcal max päivässä. Eli nyt tarkkana ja yritä olla ihan pelkillä pusseilla niin varmasti paino putoaa. Ole sisulla, varmasti se paino lähtee siitä putoamaan!! Lisäksi muista et pelkillä pusseilla kalorimäärä on 500-600 päivässä+mahdolliset kasvikset päälle, jos leipää syö lisäksi niin se kalorimäärä onkin ja aika äkkiä liian suuri, toki alle 1200kcal:llä laihtuu, mutta paljon maltillisemmalla tahdilla ja tässähän on ideana nopea painonpudotus.

Mutta uskon kyllä painosi pian lähtevän laskuun :hug:
 
glaudia juu tosiaan menkkojen pitäis alkaa nyt lähipäivinä joten kait mä sinnittelen ja lasken sen piikkiin tänki.. tosin aamulla puntari näytti -0,5kg joten ei ihan hukkaan ole menny :D Olo on kyllä ruippa joten jotain siellä tapahtuu...

väinötär Juu muistan juoda...ja 4pussia otan tuon aamupalan lisäks.. joten olen laskenu et jos 4pss + aamupala = pyöree 640kcal + kasvikset 50kcal = 710kcal joten ei kyllä 1200kcaliin mene.. Mul on se 800kcal maximi... Ruippa olo on kyllä kuten tuossa glaudialle kirjotin... tosin mä nyt uskon siihen et menkat tekee tehvävänsä sillä mulla on aina se edeltävä viikko kauheen turpee olo... noh mut nuilla mennää ja katotaa mite menkkojen jälkee käy ;) Niin ja oli se tosin se -0,5kg eilisestä joten saan nähä miten akan käy :D
 
:D :D :D
Täytyy olla tyytyväinen mut jotenki jo kaipaa ruokaa... Oon muutaman kerra nyt kyllä joutunu vetää leipää ja teetä ku alkanu heikottaa... ja sitte tämä samperin menkkamussutus ei auta asiaa yhtään |O |O |O Koko ajan pitäs tunkee suuhun jotain mut ku ei oo edes nälkä... syömisenhimo iskee |O |O :snotty:
 
:wave: Täällä ollaan!
Mulla kans menkkaviikko ja ei paljoa ole paino kyllä laskenu :(
Huomenaamuna sitte näkee onko ollenkaa. Jatkuva väsymys ja turvotus ollu, eikä mikään jaksa kiinnostaa, nyt viimeset päivät ja menkat loppusuoralla. Kyllä on ollu PIIIITTKKÄÄÄÄ viikko, mulla kun kestää sen 7 päivää!! :headwall:
Tänään ollu jo hiukkasen pärempi päivä! :/ Mielitekoja vastaan joutuu tosissaan kamppailemaan :headwall: :headwall: Toivottavasti tulosta olis tullu!

Hienoa LeLu pudotuksesi oli loistava, naköjään kannattaa sitkuttaa!!
 
Huomenta!

Tänään virallisesti punnituspäivä..
25.5 92,6kg
01.6 91,5kg
08.6 91,0kg
pudotusta yhteensä 1,6kg

joten eipä hurraamista
|O toisaalta parempi näin kuin että plussaa vaikkei voi kyllä riemuita!
Mitenkäs muilla? vai onko vielä mukana menijöitä?
Yritän käydä vastedes päivittelemässä tietoja joka päivä josko paremmin pysyis kurilla!!!
Tsemppiä tulevaan päivään.
 
Itse aloitin nutrauksen 8.6.2010.Ensimmäisenä päivänä sorruin omenaan ja muutamaan tomaattiin,toisena päivänä söin yhden normaali aterian,tänään yritän pysyä vaan ja ainoastaan nutrilla.Pari viikkoa ennen tätä Nutrilett kuuria lopetin kokonaan karkin-,sipsien-,limujen- ja roskaruokien syönnin,lisäsin liikuntaa ja söin terveellisesti,tippu vähän painoa.Nyt sitten yritän pitää 2-4 viikon nutrauskuurin ja katsoa mitä tapahtuu.Tajusin vasta et valitsin vähän "huonon" ajankohdan nutraukselle,koska pian on juhannus.Ollaan menossa perheen kanssa mökille ja tokihan siellä olis luvassa grillailua ja alkoholin nauttimista...Siksi ajattelin,että nyt 2 vko ja juhannuksen jälkeen uudet 2vk.Lähtöpaino on 67kg,tavote ois päästä siihen 50-55 kiloon eli entisiin mittoihin.Lihoin näin paljon kun aloitin lääkityksen joten jännä nähä et tippuuko se paino kunnolla vai pitäskö lopettaa koko lääkitys tai vaihtaa se toiseen.Itse ostin kasviskeittoa ja hyi helvetti et se oli kamalaa,parin kulauksen aikana yökkäsin monta kertaa ja luovutin.Nyt sitten juon pelkästää Nutrilett chocolate shakea ja Meal patukoita.Syön kolme pirtelöä ja yhden patukan päivässä.Siksi että yhessä patukassa on kahen pussin verran ravinteita.Mun mielestä tää suklaapirtelö on oikeesti hyvää samoin tää patukka.:)
 
Mukana ollaan :wave: ... ainaki puoliltaan... Mä siis en jaksanu enää, 13pv pirtelöillä ja täytyy sanoa et mulle tuli täys nääntyminen :ashamed: Oon nyt kolmisen päivää ollu normisti mut kuitenki ajattelin osanutrata.. Tosin ostan itelle crossin joten eipä nuilla nutreilla viiti paljoa urheilla ku ei oo edes terveellistä.. Mutta edelleen laihdutus (yrittää) jatkuu mut vähä höllemmin...
 
Mulla on näköjään nyt eka päivä ku ei oo nälkä.:) Tai no,nyt ku sen sanoin ni varmaa on kohta nälkä.:D Mä ajattelin Nutrata nyt sen kaks viikkoo ja heti juhannuksen jälkeen uudet kaks viikkoo...Juhannuksena ku tulee otettua ja syötyä grillattua ruokaa,mut sehän kuuluu jussiin.:) Mun on kyl helppo jatkaa terveellisel linjal kuurin jälkee ku alotin sen jo ennen nutrausta.:)
 
Se on kyl paha ku alkaa tekee mieli niin yrittää voittaa se himo :ashamed: Mutta sit saa olla ylpee itestään =) Ei se kauaa kestä ku voip tehä jo ruokaa sitä haluamatta mut tarpeeks kauan ku on niin tulee jumalaton nälkä :kieh: (ainaki mulla nääntyminen) Mut voihan siihen lisäks syödä pelkkää protskuu ku se ei kerry mihkää :p Mä ainaki oon niin lihan ystävä et voisin vetää tolkuttomia määriä ja niinpä ajattelinki et jos osanutrais ja sit ois "atkinsilla" :D Pakko saada protskua jos meinaa reenata... ku nutrauksen aikanahan täytyy välttää rehkimistä joten jostain on sit siihen se ravinto vedettävä... Hienoa meikänki puhua ku mulla vielä ees oo reenivälineitä :/ Mutta sen mä aijon hankkia ja sit kilot saa kyytiä :kieh:
 
Moi!
Mulla tuli täys repsahdus kun tuntui että pino kuihtuu.. :headwall:
Huomenna taas!!! aloitan täysnutrauksen, ja ihanaa immeiset kun olette mukana :hug: yksin en nimittäin onnistu. Isäntä vittuilee koko ajan ja sekös ottaa päähän |O Nyt aion näyttää sille!
 
Huomenia!
mulla nyt paino sama ku viimeks eli 91kg ei plussaa eikä miinuksia! Eli nyt taistellaan mielihaluja vastaan toden teolla.. pitäis keksiä jotain mielenkiintoista tekemistä että pysyis pois keittiöstä. Pihallekaan ei viitsi mennä kun vettä tulee..
Aurinkoisia päiviä odotellessa B)
 
Heippa!

Pistetääs glaudia pinoon pikkusen ääntä :D Isäntä on parasta aikaa postissa hakemassa 15 päivän satsia nutreja. Tilasin 12 päiväksi kanaa ja kasvista ja yhden paketin suklaata :p Huomenna aloitan.. Vaaka sanoi ystävällisesti sopimuksensa irti aamulla, ostan huomenna uuden patterin ja rukoilen että se herättää vanhan pojan henkiin..jos ei niin sitten saan uuden masinan vasta viikkojen päästä :ashamed:

Mulla on toukokuun lopussa -09 syntynyt lapsi, raskauskilot sain pois viime heinäkuussa ja siitä olen pudottanut vielä +/- 12 kiloa. Nyt on paino tyssännyt ja into vähän hiipunut.. Yritän tällä saada uutta potkua hommaan. Ennen kuolemaansa vaaka vilautti lukemia 73.1, mikä onkin varmasti aika todellinen. Kun sais tuonne 65kg niin olisin onnellinen ja lakkaisin valittamasta. Tällaisella pätkällä vielä tuo päälle 70 on painoindeksissä liikaa..

Saattaa olla että en kerkeä joka ilta nettiin, mutta saattaapa olla että kerkiän, aika näyttää :kieh:

Terkuin Anu
 
Moikka!
Ilmoittaudun mukaan :wave:
En kuitenkaan usko ihan täysnutraavani mutta pakko kuitenkii saada kiloja pois :headwall:
Paino nyt 69kg
Tavoite 56kg
Eli 13 kiloa pois :kieh:

Ärsyttää..
Toivottavasti täältä tulis apua tähän :ashamed:
Kaikille piiiitkäää pinnaaaa :saint:
 

Yhteistyössä