Olisko neuvoja?!

  • Viestiketjun aloittaja Tupuna
  • Ensimmäinen viesti
Tupuna
Heippa kaikki!

Mä oon 34v. ja odotan ensimmäistäni rv:llä 36!
Nyt on tullut vaivaksi puutuneet sormet. :/ Ensin ne vaivasi vaan yöllä, mut on ollut jo jonkun aikaa (viime lauantaista lähtien) oikeen käden ekat nivelet koko päivän puuduksissa. Aika ikävä tunne, eikä tahdo saada pulloa auki tms.
Olin tällä viikolla rv 36 lääkärillä ja se vaan totesi, että; "Vai on sulla sormet puuduksissa." Muutenkin taisi olla oikein ruudinkeksijä. Meinasi unohtaa mitata masunkin! Koitin vihjata hierojasta, mútta ei tullut vastakaikua. (Ensi raskaudessa - jos luoja suo sellaisen - menen kyllä yksityiselle kaikki noi lääkärikäynnit. Ei noista arvauskeskuslekureista oo mihinkään!)
Eilen menin sitten omatoimisesti hierojalle ja olo tuli mukavan pehmeäksi. Hieroja sanoi, että yö voi olla vähän leveoton, mutta sitten saattaa helpottaa. Vaan ei oo helpottanut!!
Onko jollain kokemuksia? Mikä voisi auttaa? Ei millään jaksais koko loppu aikaa olla puuduksissa.... :\|
 
ludde
Minnekähän mun vastaus hävisi. Kirjotin kyl äsken sulle. Eli mul oli ihan sama vaiva. Oikean käden kaikki sormet puutuneet ja vasemmastakin muutama. Johtuu nesteen kertymisestä kroppaan. Eipä siihen auta mikään muu kuin synnytys. Pari päivää viel synnytyksen jälkeenkin oli puutuneet. Sit pikkuhiljaa palautui. Yritä jaksaa =)


Niinpä niin...mähän vastasin sulle jo toiselle sivulle. Olenpas hajamielinen =)

 
heimotar
MOi! mulla oli yksi kaveri jolla myös koko raskauden ajan nivelet kipeät sormissa ja sormet puuduksissa. Meni ohi heti raskauden jälkeen :)

Ei sulla enää kauan tuo raskaus kestä. joten koeta vaan kestää! :heart:
 
jänöllä nuo sormet puutuivat myös, kertyy sitä nestettä vähän joka sopukkaan..... ihan hirveätä välillä kun piti "läpsytellä" käsiä yön jäliltä että ne sai "liikkeelle".... mitään poppakonstia ei taida olla tuohon jutuun kyllä, ja epäilen sitä, että hieronnasta olisi kovinkaan suurta hyötyä.
 
Tupuna

Minä tässä taas!
Joo, voi olla ettei toi hierojakaan auta...
Jostain juur kuulin, et akupuntio voisi kai auttaa. Hinta voi tietty olla aika huimaava... Voi olla ettei auta kuin kärsiä.
Ens viikolla menen kylläkin hierojalle uudelleen, jospa se kuitenkin auttais!
Tsemppiä kohtalotovereille! ;)
 
Mulla oli loppuraskaudesta sormien nivelet tosi ipeet ja putuivat sormetkin välillä ihan tunnottomiksi. En niihin mitään apua keksinyt, mutta syynnytyksen jälkeen aika pian kikki palautui normaaliksi kun nesteet ja pieni turvotus hävisivät. Onnea sulle loppurytinään ja kaikkea hyvää teille kaikille.
 
Jos sormet puutuu ja varsinkin yöllä raskaana ollessa, on kyseessä rannekanavaoireyhtymä. Täällä yksi vaivainen.
Mulla kyllä välillä puutuu vieläkin toisinaan - liittyy ammattiini. Mutta käykääpä lukemassa tuosta canalis carpi syndroomasta - eli rannekanavasyndrooma tms. www.tohtori.fi
Sieltä saa tietoa muuhunkin kivasti. Tuo em. vaiva ei ole hengenvaarallinen ja synnytyksen jälkeen tilanteen pitäisi korjautua itsestään. ;) :wave:
 

Yhteistyössä