Oliskohan kannattanut rokottaa lapsensa?

vierailija
No esim nuo allergiat. Yksi syy allergioiden lisääntymiseen on tutkimuksien mukaan siinä, että elimistön puolustusjärjestelmällä ei ole enää luontaisia tehtäviä, jolloin se alkaa ”taistella” vaarattomiakin aineita vastaan.
Samoin yleisen puolustusjärjestelmän käyttämättömyys johtaa elimistön huonompaan puolustuskykyyn. Tällöin ns. vaarattomat perussairaudetkin käyvät kohtalokkaiksi.

On siis parempi palata takaisin keskiaikaan..
ei rokotuksia, ei lääkkeitä, ei antibiootteja.
Minulle on jäänyt sellainen fiilis, että potilaat pienenkin flunssan alkaessa on vinkumassa antibioottikuuria lääkäriltä.

Ihmisen oma puolustujärjestelmä hoitaa hoitaakseen jos hoitaa ja parantaa.
Siinä on kyllä puolensa minunkin mielestäni, sillä vain silloin vahvimmat ja fiksuimmat geenit omaavat lapset ja aikuiset jäävät henkiin jatkaakseen tätä h...tin tyhmää sukupuolvea eteenpäin.
 
vierailija
Montako henkeä ovat säästäneet Suomessa tai muualla kuin kehitysmaissa?
Ja mitkä rokotteet ovat säästäneet?

On eri asia sairastaa afrikan saastaisella leirinuotiolla kuin Suomessa puhtaassa pedissä. Ja jonkun rokon sairastaminen on aika lailla vaarattomampaa kuin jonkun vesikauhun sairastaminen.

Tuollaisia ”vaikuttavia” heittoja on helppo heitellä, mutta niiden avaaminen ja todentaminen on huomattavasti hankalampaa.

Suomessa ja länsimaissa ei ole sairaaloissa mitään Jumalia kuitenkaan pelastamassa potilaita, siellä kuollaan myös.
Jos pohtii mitä rokotteet säästävät mm inhimillisessä mielessä. Potilas on kipeä kun saa tuhkarokon. On pois koulusta tai töistä.
Jos ajatellaan vielä yhteiskunnallisia maksuja Vanhempi on pois töistä hoitamassa lastaan. Tuhkarokkopotilas nykyisin tuskin on kotona sairastamassa siistissä pedissään, vaan eristyksissä sairaalassa. Sairaalakustannukset + jos nyt vielä saa jälkitauteina kuolemaan johtavan jutun, on varmaan tehohoidossa.
Nämä kustannukset siis kertautuvat kun näitä potilaita tulee yhä enemmän ja enemmän. Kustannuksia tulee myös siitä että yritetään nyt estää tämän epidemian leviäminen pohjanmaalla. Ylimääräisiä hoitajia alueelle rokottamaan näitä rokottamattomia. Aivan varmasti on sairastanut lisää mm vauvoja joita ei ole rokotettu. Rokottomattomia raskaana olevia, joille tulee sikiöille kehitysvamma rokosta. Kustannuksia lisää kehitysvammaisten hoidosta koko heidän elämänsä ajan.
 
vierailija
Suomessa ja länsimaissa ei ole sairaaloissa mitään Jumalia kuitenkaan pelastamassa potilaita, siellä kuollaan myös.
Jos pohtii mitä rokotteet säästävät mm inhimillisessä mielessä. Potilas on kipeä kun saa tuhkarokon. On pois koulusta tai töistä.
Jos ajatellaan vielä yhteiskunnallisia maksuja Vanhempi on pois töistä hoitamassa lastaan. Tuhkarokkopotilas nykyisin tuskin on kotona sairastamassa siistissä pedissään, vaan eristyksissä sairaalassa. Sairaalakustannukset + jos nyt vielä saa jälkitauteina kuolemaan johtavan jutun, on varmaan tehohoidossa.
Nämä kustannukset siis kertautuvat kun näitä potilaita tulee yhä enemmän ja enemmän. Kustannuksia tulee myös siitä että yritetään nyt estää tämän epidemian leviäminen pohjanmaalla. Ylimääräisiä hoitajia alueelle rokottamaan näitä rokottamattomia. Aivan varmasti on sairastanut lisää mm vauvoja joita ei ole rokotettu. Rokottomattomia raskaana olevia, joille tulee sikiöille kehitysvamma rokosta. Kustannuksia lisää kehitysvammaisten hoidosta koko heidän elämänsä ajan.

jatkan vielä..
Ja nämä lisääntyvät kustannukset maksetaan ihan me itse veroprosentin nousulla.
 
vierailija
Eikös tämä lapsi ollut ulkomailla ja sieltä saanut rokon eli tod.näk. lentokentällä on tartuttanut silleen oikein mukavasti useita alle 1 v. ja muita huonon vastutuskyvyn omaavia ihmisiä. Voi kestää aika kauan ennen kuin ymmärretään heillä olevan tuhkarokko, jos eivät siis ole Suomesta ja kuulleet asiasta. Hoitoon meno siis viivästyy ja jälkitautien riski kasvaa.
 
vierailija
Olen sairastanut tuhkarokon, kun olin pieni. Silloin se oli ihan normaali lastentauti eikä tappava mörkö josta nousee tällainen haloo.

Jooh, silti, rokottakaa ne lapsenne, valitkoon aikuisena sitten jos haluavat olla ilman rokotuksia (influenssa, jäykkäkouristus ym), ajatelkaa omaa persettä pitemmälle
 
vierailija
Olen sairastanut tuhkarokon, kun olin pieni. Silloin se oli ihan normaali lastentauti eikä tappava mörkö josta nousee tällainen haloo.

Jooh, silti, rokottakaa ne lapsenne, valitkoon aikuisena sitten jos haluavat olla ilman rokotuksia (influenssa, jäykkäkouristus ym), ajatelkaa omaa persettä pitemmälle
Kyllä niitä lapsia kuoli, mutta niistä ei pidetty meteliä. Ei niistä kirjoiteltu lehdissä tai kerrottu TV:ssä . Eikä netissä.. kun ei sitä sillon tainnut vielä ollakaan.
 
vierailija
Musta on sangen typerää vähätellä rokotteen voimaa. Tuhkarokko ei ole ollut eikä ole mikään ns. tavallinen lastentauti vaan jälkitautiensa vuoksi hyvin vaarallinen ja tappava tauti. Jos itse on onnistunut sairastamaan sen aikoinaan ja helpolla pääsemään, niin hyvä niin - olkoon kiitollinen hyvästä tuuristaan. Kaikille kun ei niin onnekkaasti käy.

Lisäksi on syytä muistaa että tuhkarokko on vaarallinen myös aikuisille. Vaikka sinut olisikin rokotettu sitä vastaan, niin esim.sairastaessasi autoimmuunisairautta olet jälleen riskiryhmässä radikalisti heikentyneen puolustuskykysi vuoksi.

Suotta ei olla oltu tyytyväisiä juuri rokotteen johdosta tapahtuneesta tuhkarokon häviämisestä. Valitettavasti vinksahtaneet hourupäät, jotka rokotusvastaisuudessaan vetoavat milloin mihinkin pilvienmuodostelmaan ja musta tuntuu- fiilikseensä, ovat tuoneet tuon taudin uudelleen koko maailman tautikartalle.
 
vierailija
No esim nuo allergiat. Yksi syy allergioiden lisääntymiseen on tutkimuksien mukaan siinä, että elimistön puolustusjärjestelmällä ei ole enää luontaisia tehtäviä, jolloin se alkaa ”taistella” vaarattomiakin aineita vastaan.
Samoin yleisen puolustusjärjestelmän käyttämättömyys johtaa elimistön huonompaan puolustuskykyyn. Tällöin ns. vaarattomat perussairaudetkin käyvät kohtalokkaiksi.
Niin pyysin ihan tieteellisiä todisteita siitä, että juuri rokotteet ovat lisänneet allergioita.

Miksi tuhkarokkorokotusta ei kannata ottaa, ihan tieteelliset perustelut kiitos ja vielä lista niistä haittavaikutuksista? Vaikkapa sinulla, lapsillasi? Itse olen ottanut sen nyt aikuisiällä, kuten tuolla alkupäässä kirjoitin, sillä en halua tuota sairautta ja mahdollisia jälkitauteja. Olen kuullut aikuisena sairastuneista ja se on todella rankka, samoin kuin vesirokko aikuisena.
 
vierailija
Musta on sangen typerää vähätellä rokotteen voimaa. Tuhkarokko ei ole ollut eikä ole mikään ns. tavallinen lastentauti vaan jälkitautiensa vuoksi hyvin vaarallinen ja tappava tauti. Jos itse on onnistunut sairastamaan sen aikoinaan ja helpolla pääsemään, niin hyvä niin - olkoon kiitollinen hyvästä tuuristaan. Kaikille kun ei niin onnekkaasti käy.

Lisäksi on syytä muistaa että tuhkarokko on vaarallinen myös aikuisille. Vaikka sinut olisikin rokotettu sitä vastaan, niin esim.sairastaessasi autoimmuunisairautta olet jälleen riskiryhmässä radikalisti heikentyneen puolustuskykysi vuoksi.

Suotta ei olla oltu tyytyväisiä juuri rokotteen johdosta tapahtuneesta tuhkarokon häviämisestä. Valitettavasti vinksahtaneet hourupäät, jotka rokotusvastaisuudessaan vetoavat milloin mihinkin pilvienmuodostelmaan ja musta tuntuu- fiilikseensä, ovat tuoneet tuon taudin uudelleen koko maailman tautikartalle.
Juuri näin!
 
vierailija
Osaat laskea ihan itse.
Vertaa mikä oli suomen lapsikuolleisuus ennen sotia ja mitä se on nyt.
Täs välissä toki on luotu koko terveydenhuolto- ja neuvolajärjestelmä ml rokotusohjelma, et pelkästään rokotteiden määrän vaikutusta suomessa voi olla vähän vaikea arvioida, mutta se kuuluu osana pakettiin.
Tämä!

Mua hirvittää ihan, että jotkut nuoremman sukupolven edustajat ovat valmiita romuttamaan sen, mikä on suurella työllä saavutettu.

Ja mitä tulee rokotteiden maksullisuuteen - nyt siis lapsille rokotusohjelma ilmainen (okei no verovaroin kustannettu), niin tiedättekö, miten kallista tutkimus on? Juuri tuli juttua siitä, että jotakin syöpätutkimusta ei kyetä tutkimaan riittävästi tutkimaan, koska ei saada varoja.

Ja sitä paitsi, ilmaiseksiko lääketehtaiden pitäisi työtään tehdä? On paljon terveydelle haitallisia elintarvikkeita ja silti jengi mättää niitä. Miksi ei silloin rääytä, että ne valmistajat tekee rahaa.

Oikeasti, luottakaa nyt hihhulit asiantuntemukseen!
 
vierailija
Ymmärrän AivanSaman aloituksen, mutta älkää erehtykö leimaamaan idiootiksi. Tämä koko rokotuskielteisyys tuolla alueella henkilöityy yhteen erittäin älykkääseen, taitavaan, karismaattiseen ja kouluttautuneeseen naiseen. Nimi löytyy googlaamalla. Häntä voi henkilökohtaisesti pitää vastuussa siitä, että tuolla alueella on erittäin alhainen rokotuskattavuus, niin alhainen, että se ei enää täytä laumasuojaa. Youtubesta löytyy videoita ja kyseessä on erittäin vakuuttava ja siten erittäin vaarallinen ihminen. Oli 2015 kuvatun videon perusteella raskaana, joten taas tuli yksi rokottamaton lapsi lisää.
Mielenkiintoista. En löydä, anna joku vinkki hakusanaan ja pitääkö hakea ruotsiksi vai suomeksi?
 
vierailija
vierailija
“A single death is a tragedy; a million deaths is a statistic.” tuumasi joku aikoinaan.. tässä yksittäisestä ihmisestä on saatu hirveä mediavöyhötys.

Lehmät tappaa vuosittain moninkertaisesti enemmän mutta kukaan ei ole kieltämässä lehmiä.

Hirvet tappavat kymmeniä enemmän eikä kukaan ole kieltämässä hirviä (niitä ei saisi varmaan kohta edes metsästää?).

Yksi keppostelija joka viilti eilen Prismassa vartijan kaulan auki on uutispimennossa. Tarkoituksellako vähätellään? Tuskinpa.

#prioriteetit

ja takaisin ylikselle...
 

Yhteistyössä