OLKAA TARKKOINA!!!!

Vau mikä ihana lääkäri oli tämä yksityisen nainen. Polin mies gyne oli antanut aivan puuta heinää olevat ohjeet:
#kierron 5.-9. päivä clomifen tabletit 1x2
#kierron 14. ja 16. päivä pregnyl piikit
#EI TARVITSE SEURANTAA...palaa asiaan kolmen kk päästä
Tässä edellisen ohjeet.

Tänään naislääkäri antoi uudet ohjeet:
#nyt kuukautisten alettua varaan heti munarakkulaultran kierron 14-16 päivälle
#kierron 3.-7. päivä clomifen tabletit 1x1
#ultrassa katsotaan sitten tarvitaanko enää piikkiä.

Lääkäri kertoi polilla olevan hirveää kiirettä ja edellinen lääkärini on siellä yksin, ei puolustellut tätä vaan sanoi suoraan että tällä poli gynellä on tapana vissiinkin pistää vaan summassa noita lääkkeitä.

Lääkäri oli iloinen kun olin ottanut selvää asioista. Tarvitaan todella seurantaa eikä voi popsia miten sattuu.

Oli todella ihana käynti ja huoli hoidon oikeanmukaisuudesta ratkesi.Ensi viikolla aloittelen sitten clomit.

Yksityisen kassalla tuli sitten vielä uusi iloinen järkytys: hinta vaan 26 e!!! Lääkäri oli ottanut minulta hintaa alakanttiin ja kela korvasi osan. AJATELLA!!!OLEN POLIN PASKALÄÄKÄRILLÄ MAKSANUT POLI MAKSUN 22e ELI MELKEIN SAMAN MITÄ NYT JA HOITO OLI SITTEN AIVAN ERI ÄÄRIPÄÄSTÄ!
 
Toi on erittäin valitettavaa että edelleen läkäreillä on asenne clomifenin osalta että se on niin mieto lääke ettei se tarvitse seurantaa.
Tää on ihan yleinen käytäntö ympäri Suomea ja potilaan eli asiakkaan tulee aina vaatia seuranta ultra, vaikka popsisi vaan clomeja.

Toivottavasti teillä menee nyt hyvin lääkärin kanssa, sitä en kyllä ymmärrä miks sut ultrataan vast tuolloin eikä ennen mahdollista omaa ovulaatiota eli kierron 10-13 päivä. Tällöin olis näkyvissä meinaan se et onko mahdollisesti useampia munarakkuloita kehittynyt ja jopa irtoamassa. Monisikiö raskaus vaara kun piilee myös clomifenissa ja tiedän tapauksia jolloin on annettu jopa yhdyntä kielto, koska on ollut niin monta rakkulaa että riski on ollut jopa liian suuri.
 
Peuhu
HUH HUH onneksi pääsit sinne yksityiselle eikä ollut sen kallimpi :) Toivotaan nyt tulosta näistä clomeista ettei enempää tarttis "häslätä" hoitojen kanssa :) . Pidetään peukut pystyssä.
 
Kirppu: ehkäpä tuo ultra aika johtuu siitä että oma kiertoni on mitä sattuu ja joskus oli kierto reippaasti yli satakin päivää. Nyt kuitenkin sain sen haluamani seurannan ja toisen lääkärin mielipiteen:)


Peuhu: mitenkäs teillä jaksetaan? Meinaatkos testailla silloin 15 päivä vai jo isänpäivänä? (vai muistelenko nyt ihan väärin....taidan minäkin olla uteliaammasta päästä:)
 
Peuhu
Kyllä on kumma kun muakin noi toisten asiat täällä lapsettomuus puolella kiinostaa vaikka muuten en ole utelias luonne :D :D

Joo meinaan kyllä sit testata jo isänpäivänä ja jos näyttää negan niin uudestaan tiistaina jos menkat ei ole alkanut. Mitään raskaus oireita ei mulla ole ja niissä estrogeeneissä on ihan samoja sivuvaikutus oireita kuin raskaudessa joten vaikka olisikin oireita niin ei välttämättä merkaa mitään. Olen yrittänyt olle tarkkailematta kaikkia nippailuja ja pahaa oloa ym :)
 

Yhteistyössä