Oman lapsen komentaminen

  • Viestiketjun aloittaja Kysyn
  • Ensimmäinen viesti
Äiti maa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2005 klo 09:02 Nikitön kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 22:27 Sertifikaatti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 22:00 taustalta kirjoitti:
[eipä Hensku-80 paljon tässä osiossa kirjoittele.enkä usko ,että kiinnostaa kamalasti edes vastata tuommoisille kateellisille,kakaramaisesti käyttäytyville ja tyhmiä kyseleville.oli joukossa muutama ihan asiallinenkin kommentti. esim. "vieras" nikillä kirjoittavan kommentti, jossa käsketään tutustua ohjaavaan kasvatukseen.
Eihän tää voi olla enää totta. Tuokaas sitä rautalankaa, että voidaan selittää tälle neropatille, missä mennään :headwall:

TYHMIÄ kyseleville??????????????????? :(
Kirjoitat: ..'Kommentti, jossa käsketään tutustua ohjaavaan kasvatukseen..' No miksi hemmetissä siitä ei nyt sitten voi kyseleville selvittää.

Kun kiinnostusta kerran olisi.

Ei ymmärrä tätä sekopäiden seurakuntaa
Mielenkiintoa olisi, mutta yks vaan kinaa itsekseen. :eek:
Voi ei miten sinä jaksat. :headwall: :headwall: en usko, että kukaan muu kuin sinä kinaa itsekseen. \|O vaihtelet nikkiä ja vastailet itsellesi, haukut ja arvostelet ohjaavaa kasvatusta käyttäviä ja ymmärrät viestit tahallasi väärin. :headwall:
Ootkohan ihan terve? Täysin asiallista on ollut ohjaavasta kasvatuksesta kiinnostuneiden kysymykset. Omat kommenttisi aivan käsittämättömiä.

Ei ole haukkumista tai arvostelemista kysyä, että pitääkö toisten lasten/aikuisten olla tämän ohjaavaa kasvatusta nauttivan lapsen maalitauluna kunnes hän suvaitsee olla heittelemättä kivillä tai hajottamatta paikkoja.

 
tämä viestiketju on ja pysyy pelkkänä riitelynä. eikä tunnu siitä muuksi muuttuvan.
täällä on kyllä muistakin aiheista pitkäksi venyneitä viestiketjuja, joissa asiallisen keskustelun sijaan syytellään ja riidellään ja sitten väitetään että joku vaihtelee nimimerkkiä ja riitelee itsensä kanssa *hojjoijaa*

ohjaavasta kasvatuksesta ei tässä viestiketjussa sitten tullut sen suurempaa neuvoa ai edes sopua siitä, että mitä se loppujen lopuksi pitänee klikata tuo linkki :p
itse keskusteluhan kuitenkin alkoi oman lapsen komentamisesta ja .. niin siis mistä, unohdin jo. :headwall:

minä ainakin poistun tältä erää tästä "keskustelusta", enkä aio palata tänne edes toisella nikillä. jatkakaa inttämistänne rauhassa, kaunista kesää kaikille :wave: :flower:
 
sandeliina-75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2005 klo 15:11 jeps kirjoitti:
Ja olisi hienoa, jos lapselle osattiaisi opettaa "toista ei saa lyödä!" mutta miten se menee perille, jos lasta itseään lyödään?

Käyn äiti-lapsi-piirissä, jossa käy myös lapsi, joka lyö toisia. Vahdin omaani haukkana, kun he ovat paikalla, mutta en ennätä aina.
Jälleen kerran tämä samainen suloinen kauniisti puettu 3-vuotias ennätti ja läjäytti avokämmenellä minun muksuani (alle 2 v) poskelle. Siksi, että pienempi käveli tämän isomman ohi, 3-vuotias istui pöydän ääressä ja pienempi käveli siitä ohi !!??. :ashamed: \|O Äiti seisoi vieressä eikä reagoinut mitenkään. Minä kyllä reagoin, mutta en ollenkaan niin kovasti kuin mitä sisällä kiehui! Komensin tätä lasta, mutta olisi tehnyt mieli nakata seinään koko kakara! Ja äiti perässä!
Tälle lapselle ei ole opetettu EI sanaa, mutta tukkapölly, luunappi ja varmasti kaikenmaailman muukin fyysinen kuritus on käytössä. Miten muuten noin pieni lapsi osaisi olla NIIN ilkeä muille lapsille !
:ashamed:
Minua hävettäisi, jos oma lapseni olisi tuollainen! Minua hävettäisi oma vanhemmuuteni, jos oma lapseni peilaisi noin selvästi kodin huonoa ilmapiiriä, omaa huonoa oloaan.

Joo toi on just niin ärsyttävää, ku kauhukakaran oma äiti ei sano yhtään mitään, vahtaa vaan tyhmänä vieres, kun oma terroristin alku kiusaa muita...paitsi joskus, en tiiä mikä on syynä, kun joskus taas huudetaan täysillä ja otetaan tukkaan kiinni ja välillä ei just yhtään mitään kommenttia..mitähän lapsi siitäoppii?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2005 klo 10:15 tyhmä kirjoitti:
tämä viestiketju on ja pysyy pelkkänä riitelynä. eikä tunnu siitä muuksi muuttuvan.
täällä on kyllä muistakin aiheista pitkäksi venyneitä viestiketjuja, joissa asiallisen keskustelun sijaan syytellään ja riidellään ja sitten väitetään että joku vaihtelee nimimerkkiä ja riitelee itsensä kanssa *hojjoijaa*

ohjaavasta kasvatuksesta ei tässä viestiketjussa sitten tullut sen suurempaa neuvoa ai edes sopua siitä, että mitä se loppujen lopuksi pitänee klikata tuo linkki :p
itse keskusteluhan kuitenkin alkoi oman lapsen komentamisesta ja .. niin siis mistä, unohdin jo. :headwall:

minä ainakin poistun tältä erää tästä "keskustelusta", enkä aio palata tänne edes toisella nikillä. jatkakaa inttämistänne rauhassa, kaunista kesää kaikille :wave: :flower:
Luehan vähän tarkemmin :headwall: on monia asiallisia viestejä. Esim. nikillä "Anu" kirjoittaneen viestit ovat asiallisia ja niissä on oikeaa tietoa. "Anu" on viesteistä päätellen joku kasvatusalan ihminen.
 
lurppa
itse kyllä sen viidennen kerran jälkeen komennan. ensin puhun ja selitän, siten kun ei mene perille, niin tuumaan, että ei on ei, enkä ala perustelemaan sen kummempia. kyllä aikuisella pitäisi olla sen verran auktoritettia, että muksulle menee viesti perille.

ehkä on lapsia, jotka uskovat nättiä puhetta ja sanomista. meillä ei ole, ja jos siihen alkaa, saa selittää ummet ja lammet moraalista maapallon pyörimiseen..:)

minusta lapselle pitää osata sanoa ei ja älä. eihän loppujenlopuksi itsestäkään sen pahempi ihminen ole tullut, vaikka onkin kasvatettu vanhanajan komentelu/kieltotyyliin.

kaikessahan on rajat, muiden ihmisten kohtelussa ja ylipäätänsä elämisessä. maailmassa ei tehdä aina, niinkuin itsellä tekee mieli. on asioita, joita ihminen ymmärtää sisäisen moraalin perusteella, ja on asioita, joihin lapsi tarvitsee ohjausta ja joskus kieltoakin.

lapsi on kuitenkin aina lapsi, eikä lapsella moraali ole aikuisen tasolla, se pitäisi aina muistaa.

ja aikuisen pitäisi muistaa lapsen tunteet ja lapsen maailma, kuitenkaan unohtamatta, että itsellä on käsissä kallisarvoinen savi, josta valaa pohja ihmiselle, josta lapsi tulee..
 

Yhteistyössä