On käsidesit tehneet kauppansa =D

  • Viestiketjun aloittaja sikahulluusiskeny
  • Ensimmäinen viesti
sikahulluusiskeny
Kävin 5:ssä eri kaupassa, missä olin nähny että käsidesiä. Niin kaikissa oli loppunu. Menin sitten apteekkiin hakemaan, niin sieltä löytyi vielä muutama pullo. Kassaneitikin sanoi, että on käsidesit menneet kuumille kiville nyt muutaman viikon aikana =)
 
vieras
Mulla on käsidesipullo kulkenut nyt mukana käsilaukussa. Käytän sitä lasten kanssa niin, että kun tullaan kaupasta niin laitetaan sitä käsiin. Ei muuta enkä mielestäni osoita mitään hysteriaa toimimalla näin - olen mielestäni ainoastaan järkevä.

Mutta täällä on kaupoissa näkynyt käsidesiä olevan hyllyissä ihan joka puodissa, ei ole hamstrattu siis vissiin. Ja apteekissa samaten oli, kun hain desinfiointiainetta haavoihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on käsidesipullo kulkenut nyt mukana käsilaukussa. Käytän sitä lasten kanssa niin, että kun tullaan kaupasta niin laitetaan sitä käsiin. Ei muuta enkä mielestäni osoita mitään hysteriaa toimimalla näin - olen mielestäni ainoastaan järkevä.

Mutta täällä on kaupoissa näkynyt käsidesiä olevan hyllyissä ihan joka puodissa, ei ole hamstrattu siis vissiin. Ja apteekissa samaten oli, kun hain desinfiointiainetta haavoihin.
Millainen pullo sulla on? Meinaan että tuo meidän pumppupullo on aikas iso.....
 
Mulla on aina purkki käsidesiä... ei me sillä lutrata kuitenkaan, vaan on sitä varten jos mahatauti jyllää ja ko mie se aina olen joka veljen lasten yökät siivoilen niin... tai jos käsitellään lihoja tms nii sen jälkeen sitte käsidesiä. Ja tännään hain uuen purkin ko entinen loppu. Mutta en sikalenssun takia, nöyp. :xmas:
 
v
Mulle ainakin sanoi sairaanhoitaja terveysneuvonnassa, että ei ole Suomessakaan liioiteltua käyttää käsidesiä nyt esim. kaupungilla shoppailemassa ollessa tms. Mulla on kotona, käsilaukussa ja autossa omat pullonsa. Oli sitten hysteeristä tai ei.
 
vieras
Meillä on kotona pumppupullo just mahatauteja yms. varten. Laukussa on sellainen pieni pullo, josta otetaan aina ennen reissussa syömistä tai jos muuten lapset on lähmineet kaikki paikat läpi jossain sottaisessa paikassa. Myös vessakäynnin jälkeen laitan reissussa käsidesiä, kun ei kaikkialla aina ole kovin siistejä yleiset vessat... Sikataudin vuoksi en muuta tapoja. Meillä pestään muutenkin jo aina kädet, kun tullaan ulkoa sisälle ja ennen kuin käydään ruokapöytään. Ei se ole mielestäni hysteeristä vaan hygienista.
 
Osaattehan myös oikein käyttää sitä?

Eli kunnolla ruutataan kädelle, josta on tehty ns kuppi sille, ja toisen läden sormenpäät yksitellen ensin kastetaan siinä ja sitten levitetään toiseenkin käteen, hierotaan kunnolla n 30sek että kaikki imeytyy
 

Yhteistyössä