On kyllä tasan vika kerta kun on yövieraita lapsella

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vierailija, 19.05.2017.

1. vierailija

vierailija Vieras

Jessus. Esittivät nukkuvaa joten menin ite nukkuu, sit saan herätä keski yöllä kikatukseen ja ties mihin metelöintiin kun lapset on vähä päättäny valvoo. Tahallista vedätystä ja sääntöjen rikkomista. No hyvä on, ei oo yökylään enää tulossa ketään eikä tuo meidän lapsi lähe yökylään mihinkään. Kerran nukkua ei osata. 7lk isosisko on nukkunut 2tuntia jo, pikkuset senku rehaa..

2. vierailija

vierailija Vieras

Relaa hei vähän...

Huomenna on lauantai ja lapsetkin saavat nukkua pitempään. Ja yökyläilyyn kuuluu tavallaan kirjoittamattomana sääntönä se että yritetään valvoa ja koska se on jännää- poikkeaa normiarjesta- niin se kikatuttaa.... Muistelepa omia lapsuudenaikaisia yökyläilyreissujasi :)? Lienet ihan samanlainen ollut...tokikaan et sitä myönnä nyt kun pidät tuosta napakan topakasta aikuisuudestasi kiinni. Joskus on vain hyvä hiukan katsoa tilanteita läpi sormien... Ja ihan varmasti kohta nukahtavat hekin.

3. vierailija

vierailija Vieras

Selkeästi saaneet liian vähän koivuvitsaa kun uskaltavat uhmata.

4. viisikymppinen isoäiti

viisikymppinen isoäiti Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.04.2012
    Saadut tykkäykset:
    548
    hei, muistele omia lapsuusaikojas ja yökyläreissuja. etköhän tehny ihan samaa. ei se maailma kaadu, jos joku ilta yö ei mene ihan sääntöjen ja ohjeiden ja aikataulujen mukaan. eikös ole tarkoituskin, että yökylässä on kivaa.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  5. 0oo0

0oo0 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    310
    Meillä on selkeät säännöt yövlvomisessa.

Kas kun me saatetaan -tai ainakin mies- mennä viikonloppunakin aikaisin duuniin. Silloin ei pidetä meteliä ja hiljaisuus alkaa viimeistään yhdeltätoista.

Jos haluaa silti elämöidä, saa painua kaverin kanssa saunarakennukseen ja riekkua vaikka koko viikonlopun putkeen.

6. vierailija

vierailija Vieras

Ja mitä ajattelit yökyläilyn tarkoittavan??

Ja ihan itse päättelit että ihan tahallaan esittivät ja valehtelivat? Kukaan ei voinut herätä välillä? Kyllä sua nyt on loukattu julmasti.
    Ja jos asenne on tuo, nii jätitkö lapsille muuta vaihtoehtoa kuin valehdella? Ettet alunperinkin laittanut yökyläilyn ehdoksi, Että sitten myös nukutte!!

7. vierailija

vierailija Vieras

Voi kiesus!
    Voisit riisua sen kiristävän pipon, lämpöasteetkaan ei anna aihetta enää sen käytölle.
    Eikö se vaan ole mukavaa, että lapsilla on kivaa. Tuskin kukaan menee pilalle jos yhtenä yönä on hiukan ääntäkin.
    Tai sitten minä oon vähän vinksahtanut, kun tykkään kuunnella sitä kikatusta ja höpinää, mitä tytön huoneesta kuuluu kun kaveri on yökylässä. Ja meiltä kyllä löytyy korvatulppia, jos jostain syystä alkais jurppimaan..

8. 0oo0

0oo0 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    310
    Moittijat ovat ilmeisesti sekä yksilapsisia että sinkkuja?

Tai sit kasvattavat tulevia pikkuterroristeja jotka saavat meluta niin ettei muu perhe saa nukkua.

Joku järki ja kuri olla pitää!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  9. Echo

Echo Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.09.2008
    Saadut tykkäykset:
    870
    Mun mielestä yökylässä saa riekkua vaikka aamuun.
    Mutta jos vanhemmat on menossa aikaiseen töihin, silloin vaan supatellaan 23 jälkeen.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. vierailija

vierailija Vieras

Kato kun löysit monista vaihtoehdoista yllättäen ääripään, huonosta päädystä :D

Kerran yökyläilyjä järkätään niin - mun mielestä - silloin hiukan löysennetään pipoa eikä olla kireinä. Eli saa valvoa ja kikatella. Ja yleensä yökylät järjestetään niin ettei vanhemmat ole aamulla töihin lähtemässä...tai niin täällä ainakin tehdään :).

Toki mitään ylenpalttisia metelöintejä ei pidetä mutta...kannattaa muistella niitä omia yökyläilyreissuja ;)

11. 0oo0

0oo0 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    310
    Näin. Ja toki myös sisarukset pitää huomioida.

12. 0oo0

0oo0 Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    310
    Kun mä muistelen omia yökyläreissuja niin me katseltiin Dallas tai Dynastia irtokarkkeja tai patu-pötkylöitä nauttien ja sen jälkeen alettiin hipsiä petiin. Vimeistään puoliltaöin oli taju kankaalla kun koko alkuilta oli pingottu pitkin kylää.

Ja mä olin usein yökylässä. Tai kaveri meillä.

13. vierailija

vierailija Vieras

Juuri näin :)

Ja jos viikolla yökyläillään niin, että seuraavana aamuna on koulua ja töitä, niin silloin hiljaisuus klo 22 viimeistään.

Mutta viikonloppuisin ja lomilla saa ääntä ja kikattelua kuulua vaikka keskellä yötäkin

(Jaa juu, olen kolmen lapsen äiti, mieskin löytyy ;) )

14. vierailija

vierailija Vieras

Järki ja älyhoi nimenomaan. Ja ainut "järkevä" lopputulos on rangaista lasta äärimmäisellä ylilyönnillä; Ei enää ikinä yövieraita, eikä lapsi mene yökylään.

Täys lapsen elämän terroristi tuo vanhempi.

15. vierailija

vierailija Vieras

Me kun oltiin yökylässä niin nukuttiin kaikki saunarakennuksessa. Ei ne vanhemmat siellä kytänneet ja menivät sekä tulivat töidensä mukaan.

16. viisikymppinen isoäiti

viisikymppinen isoäiti Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.04.2012
    Saadut tykkäykset:
    548
    mulla on kuusi lasta, koskaan ei ole ongelmia ollut. vierailut ajoitettu niin, että vanhempienkaan ei ole tarvinnut olla ylhäällä skarppina. ja se kikattelu ja naurahtelu ja juttelu ei ole ainakaan meitä häirinnyt. isompiin mölyämisiin on käyty joskus pyytämässä, että hiljempaa.

17. Lunatic

Lunatic Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.05.2015
    Saadut tykkäykset:
    1 316
    Itse tulen vaan hyvälle tuulelle jos lapsen kaveri yötä ja kikattavat ja hekottavat keskenään.. vaikka muka nukkuvat.

18. vierailija

vierailija Vieras

varsinki sitten teineinä parempi kun riekkuvat kotosalla kuin kylillä. Tosin kyllä joskus sanottu älämölöstä jos sitä keskellä yötä. Klo 23 ny vielä harvoin pienetkään yökyläilijät nukkuu. About hiljaisuus sitten kun vanhemmat menee nukkuun.

19. No voihan räkä! Yökylä on niitä huippujuttuja lapsille. Ei niistä pidä pelipaitaa repiä. Ja onhan se selvä juttu, että ei siinä vieraat eikä omat heti unta palloon saa, kun hauskaa on valvoakin.
    Onhan jokainen vanhempi kuitenkin aina varmistanut, että vierailu sopii ja ajankohta ok. Ei lasten yökylävierailut voi olla maailmaa mullistavia hermoromahduksen aiheuttajia.

20. feger

feger Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.09.2004
    Saadut tykkäykset:
    633
    Maailmassa on muutenkin ihan liikaa sääntöjä lapsilla. Yökyläilyt oli just parhautta :love::barefoot:

Voita itsellesi unohtumaton muodonmuutos ja hemmottelupäivä – hae mukaan!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu