"Ongelma" vaippojen käytössä.

  • Viestiketjun aloittaja Äippä -13
  • Ensimmäinen viesti
Äippä -13
Olen muutama kuukausi sitten synnyttänyt ja raskauden loppuajan (n. 1kk) jouduin käyttämään vaippoja yllättävien virtsarakon tyhjenemisien takia. Mieheni ei reagoinut vaippojen käytöön mitenkään olihan minulla hyvä selitys. Nyt olen kuitenkin huomannut etten haluaisi lopettaa vaippojen käyttämistä ollenkaan. Ongelma vaan on, että miten selitän miehelleni miksi minulla on edelleen vaipat käytössä. Tyttö on kohta kuukauden ikäinen ja vielä olen pystynyt laittamaan käytön synnytyksen jälkeisiin plaa plaa juttuihin (jota mies ei tietenkään ymmärrä). Pitäisikö minun keksiä, että synnytyksen jälkeen voi tulla jokin virtsarakon pidätyskyvyn menetys ja esittää sitten etten haluaisi niitä vaippoja käyttää vaikka todellisuudessa haluan? Onkos kenelläkään antaa hyviä vinkkejä asian tiimoilta?
 
"vieras"
Miksi et halua lopettaa vaippojen käyttöä? Onko olosi jotenkin turvaton ilman vaippoja? Pelkäätkö että lasket allesi? Jos sinulle on jäänyt sellaisia pelkoja, kannattaa hakea apua. Samoin jos sinulla on pidätyskyvyttömyyttä, niin hae apua siihen.
 
  • Tykkää
Reactions: Niksuli_94
Jos sinulla on jokin elimellinen ongelma virtsan pidättämisessä, hakeude lekuriin. Fyssan lähete luultavasti tiedossa, voinevat kokeilla myös antikolinergisiä lääkkeitä jos virtsarakko ylivilkas. Jos taas riippuvuus on henkistä niin kokeilepa siirtyä hissukseen isompaan siteeseen, pienempään siteeseen ja lopulta pikkuhousunsuojaan.
 
Äippä -13
[QUOTE="vieras";28820648]Miksi et halua lopettaa vaippojen käyttöä? Onko olosi jotenkin turvaton ilman vaippoja? Pelkäätkö että lasket allesi? Jos sinulle on jäänyt sellaisia pelkoja, kannattaa hakea apua. Samoin jos sinulla on pidätyskyvyttömyyttä, niin hae apua siihen.[/QUOTE]

Ei mulla ole turvatonta oloa tai en pelkää laskevani alle. Tiedän, että voin lopettaa vaippojen käytön vaikka samantien. En vaan mitenkään halua niistä "luopua". Luokiteltakoon kyseinen "mielihalu" sitten fetismiksi, sairaudeksi, perverssiksi ei mulle ole väliä eikä se vaikuta mitenkään vaippojen käyttöön jatkossa. Ainoa mikä siihen vaikuttaa on se kuinka uskottavan selityksen asiasta pystyn antamaan paljastamatta asian todellista puolta.

Tuo, että synnytyksen jälkeen olisi tullut joku pysyvä vaiva/ vamma on vaan yksi mahdollinen selitys miehelleni. Sitä en tiedä kuinka kauan se sitten sitä uskoisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Niksuli_94
"vieras"
Erikoista että joku aikuinen haluaa käyttää vaippaa ilman todellista syytä. Mä en jaksais pitää sidettäkkään 3-4 päivää kuukaudessa,kun on menkat. Hiostaa ja tuntuu muutenkin inhottavalle.
 
Äippä -13
[QUOTE="mie";28820908]Haluatko pitää vaippoja siksi ettei mies haluaisi intiimiä kanssakäymistä kanssasi? Haluat siis olla rauhassa ja toipua synnytyksestä?[/QUOTE]

halua pitää sen takia vaippoja. Kyllä meillä on intiimiä kanssakäymistä enkä missään tapauksessa halua sen loppuvan. Ehkä olen vaan tottunut ja huomannut kuinka "huoletonta" on vaipoissa ja sen takia en haluaisi niistä luopua.
 
wets
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä -13;28821020:
halua pitää sen takia vaippoja. Kyllä meillä on intiimiä kanssakäymistä enkä missään tapauksessa halua sen loppuvan. Ehkä olen vaan tottunut ja huomannut kuinka "huoletonta" on vaipoissa ja sen takia en haluaisi niistä luopua.
Lasketko allesi kun tiedät vaipan olevan siellä? Teetko isotkin asiat housuun vai pysyykö vaippa aina kuivana koko päivän? Käytätkö yölläkin vaippaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Niksuli_94
Äippä -13
Lasketko allesi kun tiedät vaipan olevan siellä? Teetko isotkin asiat housuun vai pysyykö vaippa aina kuivana koko päivän? Käytätkö yölläkin vaippaa?
Tietenkin lasken alleni kun vaipat on jalassa. Muutenhan siinä housut kastuis :) En tee isoahätää vaippaan, mutta pissaan kyllä. Mulla on semmoiset vaippahousut käytössä eli ei ole suurta hätää jos isohätä yllättää. Vaippaa pidän muuten koko ajan poislukien tietenkin pesut.
 
  • Tykkää
Reactions: Niksuli_94
"vieras"
Miksi ihmeessä HALUAT pitää vaippoja? Ei oikeesti tulee mitään hyvää syytä, jos ei ole fyysistä tarvetta.
kaikkeen aina hyvä syy ja kukahan senkin määrittelee?? Katsos jollekkin se syy voi olla hyvä ja toiselle taas ei. Vähän sama asia kun alkais määrittelemään "Normaalin ihmisen". Jos on kiintynyt pitämään vaippoja ja pystyy sen kanssa elämään eikä siihen liity mitään rikosta niin mikäs siinä.
 
  • Tykkää
Reactions: Niksuli_94
Äippä -13
[QUOTE="Mie";28823571]Siis mitä, lasket allesi vaipat jalassa ja tykkäät siitä? Hae apua.[/QUOTE]

oli taas kommentti. Ei voi ku hymyillä. Sen takiahan pidän juuri vaippoja, että voin niihin lirautella aina tarpeen tullen, kun siltä tuntuu :) Mitä pahaa siinä on ja mihin mun pitäis apua hakea?? Sitä vaan on joidenkin vaikea ymmärtää asiaa mikä on niille vierasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Niksuli_94
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä -13;28820637:
Olen muutama kuukausi sitten synnyttänyt ja raskauden loppuajan (n. 1kk) jouduin käyttämään vaippoja yllättävien virtsarakon tyhjenemisien takia. Mieheni ei reagoinut vaippojen käytöön mitenkään olihan minulla hyvä selitys. Nyt olen kuitenkin huomannut etten haluaisi lopettaa vaippojen käyttämistä ollenkaan. Ongelma vaan on, että miten selitän miehelleni miksi minulla on edelleen vaipat käytössä. Tyttö on kohta kuukauden ikäinen ja vielä olen pystynyt laittamaan käytön synnytyksen jälkeisiin plaa plaa juttuihin (jota mies ei tietenkään ymmärrä). Pitäisikö minun keksiä, että synnytyksen jälkeen voi tulla jokin virtsarakon pidätyskyvyn menetys ja esittää sitten etten haluaisi niitä vaippoja käyttää vaikka todellisuudessa haluan? Onkos kenelläkään antaa hyviä vinkkejä asian tiimoilta?
lähestymistapaa. Illalla, kun piltti on mennyt yöunille niin aloita miehesi kanssa keskustelu vaipoistasi. Vähän vaikka tähän tyyliin "Häiritseekö sinua, kun joudun pitämään vaippoja ja mitä tuntemuksia se herättää?" Vastauksesta voit sitten päätellä tai esittää tarkentavia kysymyksiä. Voihan olla, että miehesi ei asiaa millään pahalla ajattele ja ehkä jopa hyväksyy asian. Näin pääsisit miettimästä asiaa ja keskittämään voimasi arkeen ja sen pyörittämiseen.
 
"Huhhuh"
Suvaitsevaisuus kunniaan!
Ja toisaalta.... Kärsin siis KÄRSIN pienestä virtsankarkailuongelmasta näin 6 vkoa synnytyksen jälkeen. Ja se pienikin lirahdus Tenassa on aika ällöttävä. Haluaisinko elää miehen kanssa, joka tieten tahtoen kusee housuunsa? En.
 
laskupää
[QUOTE="Pepe";28828217]Hyvä provo, kannattaisi kyllä opetella laskemaan. "Muutama kuukausi sitten synnyttänyt", " Lapsi kohta 1kk"[/QUOTE]

Hyvä Pepe. Opettele itse lukemaan.
 
Ole rohkea
On hienoa kun Sinusta vaippa tuntuu mukavalta ja tahdot pisstat siihen. Minusta Sinun ei tarvitse sitä miehellesi mitenkään kovasti selitellä. Sanot vaan, että tarvii vielä pitää toistaiseksi. Kaikkea Hyvää Sinulle.
 
  • Tykkää
Reactions: Niksuli_94

Yhteistyössä