Ongelmia Carenan matkasängyn kanssa...

  • Viestiketjun aloittaja kaako
  • Ensimmäinen viesti
kaako
Osaisko joku ystävällisesti auttaa... Saimme parisen vuotta vanhan Carenan matkasängyn ilman käyttöohjeita ja nyt emme saa sitä koottua. Sivulaidat ja pohjan olemme saaneet nostettua ylös, mutta päätyjä emme. Niissä tuntuu selvä lukitusmekanismi olevan ja käsin laidan saa painettua suoraksi, mutta emme saa päätyjä lukittua siihen asentoon. Onko siinä joku vitsi, nappi tai joku muu millä päädyt saa lukittua? Olemme pyöritelleet sänkyä ympäriinsä emmekä onnistu sitä kokoon saamaan. Osaisiko joku auttaa?
 
Mul on kans joku matkasänky ja siin on sillai et ensin päädyt, sit sivut ja vasta lopuksi pohja alas. Mä oon aina suosiolla kääntäny sängyn pohja ylöspäin ja painanu sit ne reunat alas niin oon saanu sen kasaan. On sen verran jäykkä et oon havainnu ton parhaaks keinoks saada se helposti kasaan. Mut se purkaminen onki sit eri asia, sen kans mäki oon pari kertaa tapellu.
 
Se on tarkkaa hommaa tuo matkasängyn avaaminen ja sulkeminen =)

Eli meillä toimii ainakin niin, että kasatessa pitää ensin nostamalla molempia päätyjä keskikohdasta ylöspäin ja lukita ne näin suoriksi, sitten sama reunoille ja vasta sitten painetaan pohja alas.

Kasaaminen sitten niin, että ensin pohja ylös, sitten vapautetaan reunat taas nostamalla keskikohdasta ylöspäin ja vasta kun molemmat sivut avattu lukistuksesta niin sitten sama päädyille.

Ja voin sanoa, että välillä saa taistella, vaikka tietääkin miten pitäisi menetellä :LOL:
 
meillä on tuo Carenan matkasänky myös ja välillä samoja ongelmia. kokoamisjärjestystä en nyt muista, mutta en olekaan sitä montaa kertaa tehnyt. :ashamed: on enemmän miehen ja mun isän (papan) hommia. he sen taitavat. ;) jos itsellä ollut ongelmia, olen laittanut takaisin kasaan ja aloittanut alusta. yleensä tuo jo pelkästään auttaa...
 
Siis ne Carenan matkasängyn reunat ei lukitu, jos pohja on jo painettu alas. Eli sen pohjan pitää olla vielä silleen "löysällä" että ne laidat saa lukittua. Eli ihan viimeseks vasta painaa sen pohjan alas! Ja kun purkaa, niin ensin nostaa sen pohjan ylös.
 

Yhteistyössä