Onko 12 päivän kuukautiset normaaleja?

vierailija
Ei kuulosta ihan normaalilta. Onko vuoto runsasta koko sen ajan? Onko ne aina ollut pitkät, vai nyt muuttunu? Minkä ikäinen olet, neljänkympin lähellä tulee muutoksia.
 
Näin on ollut muutaman kuukauden, ensin tulee noin viikon tummaa töhnää, sellaista mustaa kökköä, ei kovin runsasta. Sitten alkaa kirkas runsas punainen vuoto ja molempia yhteensä kestää noin 12 päivää. Lähes 2 viikkoa aina.

Sitten se loppui kuin seinään ja 30 päivää ekasta töhnäpäivästä sama ihanuus alkaa alusta.
Lähestyn 40-ikävuotta uhkaavasti. Kipuja ei ole eikä muuta mutta pelkään, että gyne antaisi vain ehkäisypillerit tms hormonitabletteja ja niitä en halua. Eli olisi ihan turha käynti.
 
Näin on ollut muutaman kuukauden, ensin tulee noin viikon tummaa töhnää, sellaista mustaa kökköä, ei kovin runsasta. Sitten alkaa kirkas runsas punainen vuoto ja molempia yhteensä kestää noin 12 päivää. Lähes 2 viikkoa aina.

Sitten se loppui kuin seinään ja 30 päivää ekasta töhnäpäivästä sama ihanuus alkaa alusta.
Lähestyn 40-ikävuotta uhkaavasti. Kipuja ei ole eikä muuta mutta pelkään, että gyne antaisi vain ehkäisypillerit tms hormonitabletteja ja niitä en halua. Eli olisi ihan turha käynti.
Kyllähän sä voit silti lääkärissä käydä. Ei se ainuttakaan pilleriä väkisin kurkkuusi tunge.
Mut eihän toi mitenkään ole normaalia, että naisella menkat kestää kaks viikkoa. Asia varmasti häirittee itseä, mutta tommoinen alkaa pikkuhiljaa häiritä miestäkin.
 
Näin on ollut muutaman kuukauden, ensin tulee noin viikon tummaa töhnää, sellaista mustaa kökköä, ei kovin runsasta. Sitten alkaa kirkas runsas punainen vuoto ja molempia yhteensä kestää noin 12 päivää. Lähes 2 viikkoa aina.

Sitten se loppui kuin seinään ja 30 päivää ekasta töhnäpäivästä sama ihanuus alkaa alusta.
Lähestyn 40-ikävuotta uhkaavasti. Kipuja ei ole eikä muuta mutta pelkään, että gyne antaisi vain ehkäisypillerit tms hormonitabletteja ja niitä en halua. Eli olisi ihan turha käynti.
Eeeen mä nyt sitä ihan turhana pitäis*inttää vastaan* koska - tiiätkö mitkä on hemoglobiini arvosi? Ni, etpä taija tietääkään ja ne nyt olis ainakin hyvä katsoa. Ja ihan oikeesti - ei noin pitkä vuotoaika ole normaalia. Joskus joutuu vain itsensä parhaaksi ja hyväksi tekemään myönnytyksiä omissa periaatteissaan.

Ei se haitaksikaan ole, lääkärissä käynti.
Soitapa aikaa huomenna:)
 
Voi ei:confused:

En tiedä hemoglobiinia... Mistähän tuollainen vaiva voi edes johtua? Muusta kuin että vanhenee? Toisethan aloittaa lasten tekemisen tässä iässä:confused: Minä olen kyllä valmis.
Oli meininki tehdä lapsia tai ei niin normaalia tuo ei ole.
Tapoihini ei kuulu käskeä naisia yhtään mihinkään mutta jos olisin miehesi niin kyllä mä käskisin sinut lääkäriin. Ja veisin.
 
Ei kuulosta normaalilta, kannattaa tarkistaa, vaikka mies ei olisi edes hysteerinen eritepelkoinen.
No mä en ole mitenkään hysteerinen tai eritepelkoinen.
Jos itselläni ripuli kestää pari päivää niin en mä sen vuoksi lääkäriin lähde.
Mut jos se kestää kaks viikkoa niin sit jo lähden.
Eli asialla ny ei ole mitään tekemistä mun seksihimojeni kanssa.
Kyllä mieskin osaa olla huolissaan puolisonsa hyvinvoinnista. ja jos menkat kestää kaks viikkoa niin puoliso ei voi hyvin.
 
No mä en ole mitenkään hysteerinen tai eritepelkoinen.
Jos itselläni ripuli kestää pari päivää niin en mä sen vuoksi lääkäriin lähde.
Mut jos se kestää kaks viikkoa niin sit jo lähden.
Eli asialla ny ei ole mitään tekemistä mun seksihimojeni kanssa.
Kyllä mieskin osaa olla huolissaan puolisonsa hyvinvoinnista. ja jos menkat kestää kaks viikkoa niin puoliso ei voi hyvin.
Okei, ehkä ymmärsin väärin. Tuo:
"Asia varmasti häirittee itseä, mutta tommoinen alkaa pikkuhiljaa häiritä miestäkin." kuulosti lähinnä siltä, että muuten kuin huolesta häiritsee.
 
vierailija
Mene lääkäriin. Epämääräiset vuodot voivat olla merkki vaikka syövästä ja sen mahdollisimman varhainen toteaminen on tärkeää. En halua pelotella, mutta vuotohäiriöt pitää ottaa vakavasti.
 
Okei, ehkä ymmärsin väärin. Tuo:
"Asia varmasti häirittee itseä, mutta tommoinen alkaa pikkuhiljaa häiritä miestäkin." kuulosti lähinnä siltä, että muuten kuin huolesta häiritsee.
No et sinä ymmärtänyt väärinkään.
Menkkaseksi ny ei ole fantasioissani kovinkaan korkealla joten jos puolison menkat kestää puoli kuukautta niin kyllä se alkaa häiritä jo seksielämääkin.
Mut kyllä huoli puolison terveydestä olis isompi kuin omat himoni.
 

Yhteistyössä