Onko 45-46-vuotiaalla mahdollisuuksia tulla raskaaksi?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minusta tuossa on surullinen ajatus se, että aika todennäköisesti yhteinen aika jää melko lyhyeksi. Kun "lapsi" on 30, äiti onkin jo 76..yhteinen aika jää todennäköisesti sitä lyhyemmäksi mitä myöhemmin lapset tekee.
Niin todennäköisesti, mutta yhtä hyvin äidin voi menettää 1-vuotiaana.

Surullista olisi mun mielestä se, että ei saisi lapsia ollenkaan jos kuuntelisi muiden saarnoja liian vanhana äidiksi tulemisesta. Ei kaikki saa lapsia alle 30-vuotiaana syystä tai toisesta. Koska tämän tajuaa nämä kerrasta paksuksi-tyypit.
 
vierailija
Tähän voisi sanoa, että yli nelikymppinen äiti hiekkalaatikon reunalla paimentamassa pientä lastaan, ei ole mikään harvinaisuus.

T: 45-vuotias äiti (lapsi 2-vuotias ja lääkärin apua tarvittiin kovasti. Kehotan käymään yksityisella alan lääkärillä katsastamassa tilannett pikimmiten)
Se yli nelikymppinen ei tiedä lasten hoidosta yhtään sen enempää mitä muutkaan ekan lapsensa saaneet. Siitä ei ole neuvomaan ketään vaikka kuinka olis lukenut oppaita ja valmistautunut kaikkeen.
 
vierailija
Se yli nelikymppinen ei tiedä lasten hoidosta yhtään sen enempää mitä muutkaan ekan lapsensa saaneet. Siitä ei ole neuvomaan ketään vaikka kuinka olis lukenut oppaita ja valmistautunut kaikkeen.
Mistäs tuon tiedät? On mahdollista, että se yli nelikymppinen on hoitanut vauvoja työkseen jo 25 vuotta, joten voi hyvin tietää enemmän lastenhoidosta kuin 18-vuotias teinimamma. Oliko muuta?
 
vierailija
Niin todennäköisesti, mutta yhtä hyvin äidin voi menettää 1-vuotiaana.

Surullista olisi mun mielestä se, että ei saisi lapsia ollenkaan jos kuuntelisi muiden saarnoja liian vanhana äidiksi tulemisesta. Ei kaikki saa lapsia alle 30-vuotiaana syystä tai toisesta. Koska tämän tajuaa nämä kerrasta paksuksi-tyypit.
Niin, valitettavasti 1-vuotias voi menettää yhtä hyvin äitinsä mutta äärimmäisen paljon todennäköisempää se on myöhemmin.

Ei minulla ole ongelmaa ymmärtää sitä, että kaikki eivät saa lapsia alle 30-vuotiaana. Niin moni asia voi tulla eteen. Mutta 45-46 vuotias on mielestäni jo liian vanha haluamaan äidiksi. Minun mielestäni. Aikaa ja keinoja olisi ollut käytettävissä jo aiemmin.
 
vierailija
Niin, valitettavasti 1-vuotias voi menettää yhtä hyvin äitinsä mutta äärimmäisen paljon todennäköisempää se on myöhemmin.

Ei minulla ole ongelmaa ymmärtää sitä, että kaikki eivät saa lapsia alle 30-vuotiaana. Niin moni asia voi tulla eteen. Mutta 45-46 vuotias on mielestäni jo liian vanha haluamaan äidiksi. Minun mielestäni. Aikaa ja keinoja olisi ollut käytettävissä jo aiemmin.
Luuletko että kaikki haluavat lapsen hinnalla millä hyvänsä?
Moni haluaa lapsen miehen kanssa parisuhteessa.
 
vierailija
Niin, valitettavasti 1-vuotias voi menettää yhtä hyvin äitinsä mutta äärimmäisen paljon todennäköisempää se on myöhemmin.

Ei minulla ole ongelmaa ymmärtää sitä, että kaikki eivät saa lapsia alle 30-vuotiaana. Niin moni asia voi tulla eteen. Mutta 45-46 vuotias on mielestäni jo liian vanha haluamaan äidiksi. Minun mielestäni. Aikaa ja keinoja olisi ollut käytettävissä jo aiemmin.
Mikään ikä ei ole liian vanha haluta ja kaivata äidiksi. On sitten eri asia toteuttaako asiaa. Ei toisten haluamisia voi määrätä.
 
vierailija
Niin varmaan haluaa. Mutta myös se pitäisi osata hyväksyä että kaikkea ei voi aina saada.
Montako lasta sulla on? Kuinka helposti sait heidät ja minkä ikäisenä?

Mä olen valitettavan usein huomanut, että ne jotka vähättelevät tätä asiaa ja moittivat liian vanhana äidiksi tulemisesta ovat niitä jotka ovat itse saaneet monta lasta ja alle 30-vuotiaana. Eikä ole ollut vaikeuksia tulla raskaaksi ja puoliso on löytynyt tyyliin yläasteella. Ei tajuta, että ei se kaikilla ole noin. Kuvitellaan, että on joku ihmeen oikeus määrätä toisten tekemisiä. Ollaan sitä mieltä, että yli 30-vuotiaana ei saa saada lapsia. 31-vuotias on jo vanha äiti heidän mielestään. Mitäs ei löytänyt miestä aiemmin, mitäs kouluttautui korkeammin jne. Miksi ei tehnyt kuten minä! Minä, minä, minä, minä, minä.

Mä olen saanut ainoan lapseni 23-vuotiaana. Olisin halunnut ison perheen, mutta ei mennyt elämä niin. Mitäs en laittanut sitä menemään niin, näin varmasti ajattelee palstan täydelliset mammat. Eihän tällainen 37-vuotias saa enää edes haaveilla raskaudesta ja lapsesta! Hyi kamala!
 
vierailija
Mikään ikä ei ole liian vanha haluta ja kaivata äidiksi. On sitten eri asia toteuttaako asiaa. Ei toisten haluamisia voi määrätä.
Niin, haluaminen ja saaminen on tosiaan kaksi eri asiaa. Toivottavasti se jää 46-vuotiaalla haluamisen ja kaipaamisen tasolle. Se liian nuorena vanhempansa menettänyt varmaan haluaisi ja kaipaisi niitä vanhempiaan vielä enemmän.
 
vierailija
Montako lasta sulla on? Kuinka helposti sait heidät ja minkä ikäisenä?

Mä olen valitettavan usein huomanut, että ne jotka vähättelevät tätä asiaa ja moittivat liian vanhana äidiksi tulemisesta ovat niitä jotka ovat itse saaneet monta lasta ja alle 30-vuotiaana. Eikä ole ollut vaikeuksia tulla raskaaksi ja puoliso on löytynyt tyyliin yläasteella. Ei tajuta, että ei se kaikilla ole noin. Kuvitellaan, että on joku ihmeen oikeus määrätä toisten tekemisiä. Ollaan sitä mieltä, että yli 30-vuotiaana ei saa saada lapsia. 31-vuotias on jo vanha äiti heidän mielestään. Mitäs ei löytänyt miestä aiemmin, mitäs kouluttautui korkeammin jne. Miksi ei tehnyt kuten minä! Minä, minä, minä, minä, minä.

Mä olen saanut ainoan lapseni 23-vuotiaana. Olisin halunnut ison perheen, mutta ei mennyt elämä niin. Mitäs en laittanut sitä menemään niin, näin varmasti ajattelee palstan täydelliset mammat. Eihän tällainen 37-vuotias saa enää edes haaveilla raskaudesta ja lapsesta! Hyi kamala!
Nimenomaan juuri tajuan ettei se aina mene niin ja olen koko ajan korostanut että tämä on vain minun mielipiteeni. Minulla ei todellakaan ole oikeutta eikä halua määrällä ketään. Ajatuksiin minulla on oikeus ja ajattelen asiaa tässä kohti enemmän lapsen kannalta, miltä tuntuu menettää vanhempansa liian nuorena.

Anteeksi jos ajatukseni loukkaa sinua. En rinnasta tässä asiassa 37-vuotiasta millään tasolla 46-vuotiaaseen, jos se nyt yhtään helpottaa.

En ole aivan profilointisi kaltainen palstamamma, mutta jätetään se asia sikseen.
 
vierailija
Mun lähipiirissä tapaus jossa äiti synnytti 48 vuotiaana terveen lapsen. Isä silloin 36 vuotias. Ei ollut suunniteltu raskaus (ei pitänyt enää saada lapsia). Kukaan täysjärkinen tee aborttia pelkästään oman iän takia. Suvussa naiset eläneet keskimäärin 100 vuotiaaksi ja vanhemmat sisarukset jo aikuisia, eli uskoisin että hoitavia henkilöitä paljon jos jotain "ennen aikojaan" sattuu.

Mikäs kanta vanhempiin isiin? Useinhan ikäeroa saattaa olla 10-20v niin että mies vanhempi. Ja miehethän tilastollisesti kuolevat nuorempina, joten ainakin tämän nuoren aikuisen kavereiden vanhemmista isä monella jo kuollut yläasteen aikana erinäisistä syistä..
 
vierailija
Minusta tuossa on surullinen ajatus se, että aika todennäköisesti yhteinen aika jää melko lyhyeksi. Kun "lapsi" on 30, äiti onkin jo 76..yhteinen aika jää todennäköisesti sitä lyhyemmäksi mitä myöhemmin lapset tekee.
Tutkitusti valtaosa meistä tulee elämään pidempään kuin sen 80-vuotta. Kuolinilmoituksissa on lähes joka viikko 100 vuotiaita ja ylikin. Eivätkä nyt sata vuotiaiksi elännet ole saaneet lähellekään niin hyvää terveydenhoitoa tai ravintoa kuin me. Näin ollen kun täällä kerran tullaan todennäköisesti olemaan hyvin pitkään, niin miksei elettäisi täysillä ja kuten halutaan? Kukin tyylillään.
 
vierailija
No riippuu kai vähän koska sulla on alkanut menkat. Ajoissa vai myöhäisessä iässä. Munasolujahan on tietty määrä jotka joskus loppuvat. Voithan käydä tutkimassa, luulisi että sellaisia on. Tuo ikä on kai viimeisimpiä jolloin edes mahdollista. Vaihdevuodet luulisi alkavan pian, kun munasolut loppuvat. Riskiraskaushan se toki on eli kehitysvamman riski on suuri, raskausajan vaikeudet ja muut. Keskenmenon riski luulisi olevan myös suuri, jos sen uskot kestäväsi. Jos olet ensisynnyttäjä raskaus ei ole kovin suositeltavaa, mutta jos olet synnyttänyt aiemminkin niin kroppa kestää paremmin.

Raskautumisessa luulisi kestävän kauan, mahdollisesti jopa niin kauan että munasolut loppuvat etkä lapsia enään Saa. Tuossa iässä en kauheasti turhia toivoisi.

Toinen juttu on, että miten itse jaksat. Olet tosiaan vasta lähes 70 vuotias, kun lapset ovat täysi-ikäisiä. Tuon ikäisillä voi olla sairauksia ja muita vaivoja. pikkulapsiaika siinä 50 vuotiaana on rankempaa. Tuon ikäinen kun ei luonnollisesti ole tarkoitettu nukkumaan pätkissä ja valvomaan. Voi mennä pahasti psyyke sekaisin. Jos ei mitään selkäongelmia ja on hyvin hyväkuntoinen eli harrastaa urheilua, niin luulisi jaksavan paremmin.

Tietysti olet muiden äitien joukossa vanha, jos se nyt ei häiritse.
 

Yhteistyössä