Onko Adele liian eksoottinen nimi suomalaiselle tytölle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
juu
entäs mitä olette siitä, kuulostaako tyhmältä jos etunimi on Vanamo ja sukunimi tyyliin Möttönen (ei kyllä ole tuo sukunimi mutta samaan suuntaan). Olen ihastunut tuohon etunimeen, mutta se ei ehkä oikein sovi meidän sukunimeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
entäs mitä olette siitä, kuulostaako tyhmältä jos etunimi on Vanamo ja sukunimi tyyliin Möttönen (ei kyllä ole tuo sukunimi mutta samaan suuntaan). Olen ihastunut tuohon etunimeen, mutta se ei ehkä oikein sovi meidän sukunimeen.
Vanamo on perussuomalainen nimi (eikö?) joten mun mielestä se sopii yhteen minkä tahansa suomalaisen (tai vaikkapa ulkomaalaisenkin) sukunimen kanssa.
 
Ei ole ollenkaan. On kiva nimi. Ja kyllä toi Vanamokin käy ihan hyvin ihan tavanomaisen Möttösen kanssa. Ei kai sitä nyt tarkoituksella käydä hakemaan "tyyliin sopivaa" etunimeä, jos sukunimi on jotenkin tavanomainen tms.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Ei ole ollenkaan. On kiva nimi. Ja kyllä toi Vanamokin käy ihan hyvin ihan tavanomaisen Möttösen kanssa. Ei kai sitä nyt tarkoituksella käydä hakemaan "tyyliin sopivaa" etunimeä, jos sukunimi on jotenkin tavanomainen tms.
no minä kyllä ajattelen yleensä et mikä etunimi sopis sukunimeen, tai siis etten viitsi antaa esim. ulkomaalaisperäisiä etunimiä kun sukunimi on niin tavallinen. Esim. tästä Vanamo Möttösestä mietin että onko etu -ja sukunimi liian isossa ristiriidassa niin että nimestä tulee koominen. tyyliin Kukka-Maaria Hellanduudeli Keijutyttö Kökkö
 

Yhteistyössä