onko adoptio oikea ratkaisu vai aivan väärä

Teinistä aikuiseksi?
Oli heinäkuu 2014 sain ihanimman uutisen koskaan, olen raskaana.
Päätökseni oli heti että pidän lapsen enkä edes mieti aborttia,
luulin mieheni olevan samaa mieltä. Olin pitään todella innoissani tulevasta
lapsestani, kunnes alkoi painostus aborttiin ja kaikkeen muuhun aborttiin en ikinä
suostunut.
Nyt olen rv31 ja koko ajatus uudesta elämästä ahdistaa, masentaa ja en ole enää
ollut oma itseni pitkään aikaan.
Päässäni pyörii miljoonia asioita annanko lapsen adoptioon? pidänkö lapsen itselläni
vai mitä teen aika alkaa käymään vähiin.
Miehni ei ole valmis isäksi ja on sanonut että lähtee pois jos lapsi tulee,
se on todella raskasta kuunneltavaa. Nyt kun olen alkanut puhua adoptiosta niin
kaikki vaatii liika vastauksia ja päätöksiä samalla sekunnilla, mutta miten mä voin
tehdä näin ison ja elämää mullistavan päätöksen tosta noin vain? miten ikinä pystyn
elämään asian kanssa että olen antanut lapseni pois josta alussa olin niin innoissaan
ja onnellinen.
Jos pidän lapseni pelkään että en pärjää kahdestaan jos mieheni oikeasti ottaa ja
lähtee. Osaanko olla hyvä äiti, pystynkö antamaan kaiken tarpeellisen lapselleni
tuleeko lapsestani ikinä onnellinen kanssani.
Kuitenkaan en voi tehdä päätöksiä hätäisesti tai sen takia että voisin pitää parisuhteeni
pystyssä. Kaiken tämän kaaoksen keskellä samaan aikaan toivon että mieheni muuttaisi mielensä, mutta turhaan
joka viikko kuulen lauseen '' pilaat mun elämän kun pidät lapsen mitä en halua''
sekin ahdistaa niin paljon kuulla tuollaista, musta tehdään koko aja se paha ihan
sama mitä päätänkään.
Olen niin umpikujassa kun ihminen vain voi olla enkä tiedä mitä tehdä... onko kenelläkään ollut yhtään
saman kaltaista tillannetta tai kokemuksia mistä voisi olla edes vähän helpotusta ja apua.

-
 
Älä ihmeessä luovu lapsesta vain koska mies siihen painostaa. Mies ei ole mitenkään reilu, jos pistää sinut valitsemaan itsensä ja lapsen välillä. Miehiä kyllä aina löytyy, mutta oma lapsi on aina oma. Mitenkähän sinulla on nyt mennyt? Olisi kiva kuulla.
 

Yhteistyössä