Onko enään ketään kuka ei ole facessa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minä en oo. Kaikki entiset koulukaverini ovat ja sen olen saanut huomata yhteydenpidossa: suurin osa "ei jaksa kun se on niin hankalaa" pitää yhteyttä sähköpostilla.

Onneksi olen saanut paljon uusia kavereita, jotka eivät ole Facessa. Ihan livenä tavataan ja jutellaan. :)
 
naamabook
Olin aikoinaan kovasti sitä vastaan. Uuden harrastukse takia liityin, eikä kaduta. Enkä ollut ainoa porukassa. Saan paljon tärkeää tietoa sieltä, rinnakkainen sähköpostiverkko on nykyisin täysin lamaantunut. Facettomat ovat ihan ulkona uusista tärkeistä asioista.

Ehkä joka toinen viikko lataan mielenkiintoisia kuvia sinne. Ihan mainio tapa ikuistaa tärkeitä asioita loppuelämäksi.

Alussa hyväksyin kaveriksi tuntemattomia, en enää, joitain lemppasin ulos. Liiat kaverit on riesa päivitystensä takia, kun en viitsi notkua siellä paljoa. Harva kaveri ei ole, ja kumpikaan veljistäni ei ole facessa.

Suosittelen kyllä, varsinkin jos lempiharrastuksella on omat sivut.
 
vierailija
Ihan rehellisesti ja suurella sydämellä sanon, että ne jotka sitä eniten vastaan ovat, ehkä saisivat siitä eniten. Se kun ei tosiaan ole mikään nuorisokanava, vaan keski-iän ylittäneiden mammojen some. Siellä kerrotaan miten lapsen lapset ovat tulossa kylään ja postataan kuva itse tehdystä täytekakusta. Siellä "lässytetään" milloin milläkin murteella vanhojen koulukavereiden kanssa ja ihmetellään sitä miten talvi tuli tänäkin vuonna.

Ja se mikä monelle vanhemmalle facebookin käyttäjälle näyttää tulevan jotenkin yllätyksenä on, että se oma facebook rakentuu omista kavereista. Että se ei olekaan joku iso universaali portaali missä kaikki vain kertoo ventovieraille, että mitä kuuluu. Ei kun että "tässähän näkyy vain mitä mun ystäville kuuluu".

No niin.
 
vierailija
Ihan rehellisesti ja suurella sydämellä sanon, että ne jotka sitä eniten vastaan ovat, ehkä saisivat siitä eniten. Se kun ei tosiaan ole mikään nuorisokanava, vaan keski-iän ylittäneiden mammojen some. Siellä kerrotaan miten lapsen lapset ovat tulossa kylään ja postataan kuva itse tehdystä täytekakusta. Siellä "lässytetään" milloin milläkin murteella vanhojen koulukavereiden kanssa ja ihmetellään sitä miten talvi tuli tänäkin vuonna.

Ja se mikä monelle vanhemmalle facebookin käyttäjälle näyttää tulevan jotenkin yllätyksenä on, että se oma facebook rakentuu omista kavereista. Että se ei olekaan joku iso universaali portaali missä kaikki vain kertoo ventovieraille, että mitä kuuluu. Ei kun että "tässähän näkyy vain mitä mun ystäville kuuluu".

No niin.
No jaa, mä en ainakaan jaksa roikkua kavereissa kii koko aikaa ja se on yks syy miks en kuulu faceen... jos joku haluaa tietää mitä kuuluu nii pistää ihan viestiä tai soittaa. Niin mäkin teen eikä ongelmia ole. Ja miks pitäs jotain kuvia levitellä? Ei kiitos. Haluun tietää mitä kavereille kuuluu mut ei kaikkia kissanristiäisiä kuvineen jaksa.
 
Välttelin sitä tarkoituksella ihan viimeiseen asti, mutta kun uuden lempiharrastukseni siivellä tuli vinkkiä, että siellä on se paras kanava josta saa kaikkien tuoreimman tiedon meitä kaikkein kiinnostavimmista asioista.

Tuli liityttyä, enkä todellakaan kadu. En oo edelleenkään mikään aktiivisomettaja,enkä ikinä tule sellaiseksi, mutta on löytynyt mm. paljon mukavia sukulaisia ja kadonneita koulukavereita samanhenkisten harrastajien lisäksi.

Ja se rinnakkainen, harrastajien s-postiverkkomme on muuten ihan totaalikuollut, ne jotka ovat ulkopuolella, missaavat tosiaan paljon mielenkiintoista tietoa omassa harrastuksessaan. Suoraan sanoen ne jää jälkeen, kuin nallit kalliolle. Alallamme on kehitys huimaa juuri nyt..

Läheskään kaikkia kaveripyyntöjä en kyllä hyväksy, koska haluan tietää ja tuntea edes jotenkin kaikki. Tyhjänpäiväiset "kaverit" jotka puhtaasti vaan haluaa satoja tai tuhansia ns. kavereita, on kyllä puhdasta roskapostia, en ees tavoittele sataa kaveria juhlavuoden kunniaksi em syyn takia

Summattuna, ainakin ne, joilla on itselleen antoisa harrastus, ja jossa on aktiivinen oma ryhmä, niin silloin suosittelen kybällä

Nähty on, ja en tosiaan kadu liittymistäni (y)

Terv.

Jännämieheksi tituleerattu HB ;)
 
vierailija
No jaa, mä en ainakaan jaksa roikkua kavereissa kii koko aikaa ja se on yks syy miks en kuulu faceen... jos joku haluaa tietää mitä kuuluu nii pistää ihan viestiä tai soittaa. Niin mäkin teen eikä ongelmia ole. Ja miks pitäs jotain kuvia levitellä? Ei kiitos. Haluun tietää mitä kavereille kuuluu mut ei kaikkia kissanristiäisiä kuvineen jaksa.
Niin no sitähän ei tiedä kun siellä ei ole, eikö? Se on vähän väsynyt selitys, että "en jaksa kirjoittaa jokaisesta vessassa käymisestäni" tai että "jos haluaa olla yhteydessä, niin voi soittaa".

Eipä tätä kannata enempää selitellä. Kaverit sitten soittelevat sinulle ja ei vessakäyntejä kannata raportoida. Oikeassa olet.
 
vierailija
Niin no sitähän ei tiedä kun siellä ei ole, eikö? Se on vähän väsynyt selitys, että "en jaksa kirjoittaa jokaisesta vessassa käymisestäni" tai että "jos haluaa olla yhteydessä, niin voi soittaa".

Eipä tätä kannata enempää selitellä. Kaverit sitten soittelevat sinulle ja ei vessakäyntejä kannata raportoida. Oikeassa olet.
Miten niin "väsynyt selitys"? Pitäskö keksiä joku uus modernimpi selitys vai? Olin facebookissa joskus aikojen alussa mut en silloinkaan juuri käyttänyt sitä joten häippäsin enkä ole takaisin kaivannut. Uskon kyllä että vähintään jokin vastaava on edessä kunhan lapset kasvaa mutta se on sit sen ajan murhe.
 
vierailija
Miten niin "väsynyt selitys"? Pitäskö keksiä joku uus modernimpi selitys vai? Olin facebookissa joskus aikojen alussa mut en silloinkaan juuri käyttänyt sitä joten häippäsin enkä ole takaisin kaivannut. Uskon kyllä että vähintään jokin vastaava on edessä kunhan lapset kasvaa mutta se on sit sen ajan murhe.
No kun se kuvastaa täysin väärää kuvitelmaa koko Facebookista. Se on yhteydenpitoväline. Ylipäänsä kysymys "oletko Facessa" on jotenkin hassu. Yhtä hyvin voisi kysyä "oletko sähköpostissa". Facebook on vain väline vaihtaa kuulumisia omalle lähipiirillesi. Se on kuin puhelinnumero. Se miten sitä käyttää, riippuu käyttäjästä, ei siitä itse järjestelmästä. Jos et halua raportoida vessakäynneistä, niin tuskin teet sitä puhelimellakaan. No miksi sinulle tulisi pakottava tarve tehdä näin Facebookin välityksellä? Tai vastavuoroisesti jos vaikka tyttäresi laittaisi näkyvillesi Facebookissa valokuvan tekemästään kakusta, niin onko oikea vastaus sinulta "ei voisi vähempää kiinnostaa". Ajattelin, että sanotko noin mahdollisesti puhelimellakin, että "älä kerro tuosta aiheesta, mua ei kiinnosta".

Eli juuri sun kaltainen jäärä saisi siitä ehkä kaikkein eniten irti. Itselleen! Mutta kenenkään ei tarvitse pitää yhteyttä ystäviinsä. Ei puhelimella, sähköpostilla, joulukortilla tai Facebookilla. Ihan tämä on vapaan tahdon varassa oleva asia.
 
vierailija
No kun se kuvastaa täysin väärää kuvitelmaa koko Facebookista. Se on yhteydenpitoväline. Ylipäänsä kysymys "oletko Facessa" on jotenkin hassu. Yhtä hyvin voisi kysyä "oletko sähköpostissa". Facebook on vain väline vaihtaa kuulumisia omalle lähipiirillesi. Se on kuin puhelinnumero. Se miten sitä käyttää, riippuu käyttäjästä, ei siitä itse järjestelmästä. Jos et halua raportoida vessakäynneistä, niin tuskin teet sitä puhelimellakaan. No miksi sinulle tulisi pakottava tarve tehdä näin Facebookin välityksellä? Tai vastavuoroisesti jos vaikka tyttäresi laittaisi näkyvillesi Facebookissa valokuvan tekemästään kakusta, niin onko oikea vastaus sinulta "ei voisi vähempää kiinnostaa". Ajattelin, että sanotko noin mahdollisesti puhelimellakin, että "älä kerro tuosta aiheesta, mua ei kiinnosta".

Eli juuri sun kaltainen jäärä saisi siitä ehkä kaikkein eniten irti. Itselleen! Mutta kenenkään ei tarvitse pitää yhteyttä ystäviinsä. Ei puhelimella, sähköpostilla, joulukortilla tai Facebookilla. Ihan tämä on vapaan tahdon varassa oleva asia.
Samaa mieltä mutta "toisinpäin" eli kun se on yksi yhteydenpitoväline muiden joukossa niin samalla yksi tarpeeton kytättävä lisää. Ja minulla ainakin kävi niin että tuli vähän liikaakin niitä yhteydenottoja liian monelta ja sit niitä omituisia pahastumisia kun et vastannu johonkin hälläväli juttuun yms. Onhan nuo ihmisten asenteet varmaan muuttunut mutta silloin sain tarpeekseni mielensä pahoittajista ja tekopirteistä feikki-ihmisistä.
 

Yhteistyössä