onko ihan ok että 10v lapsi uskoo joulupukkiin??

  • Viestiketjun aloittaja "nuttu"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25047324:
no kyllä mun mielestä pitäis jo kertoa. mä olen jo senkin takia kertonut, kun toiveet on alkaneet käydä vallan mahdottomiksi, kun lapsi kuvittelee, että voi toivoo jonkin 1000 euroa maksavan jutun, koska sen kerta pukki tuo
No voihan lapsi toivoa vaikka kuun taivaalta, mutta lapselle voi myös kertoa ettei joulupukkikaan tuo kaikkea mitä keksii toivoa ;)
 
"mä"
[QUOTE="vieras";25047425]Taitaa lapsi vedättää teitä[/QUOTE]

Näin mäkin luulen . Meillä 9v "uskoo" mutta en tiedä feikkaako jotta sais paremmat lahjat.
Pikkuveli 5v uskoo vielä täysillä .
 
vedätystä
Mä mietin tätä kanssa kun kaveri kertoi 10-v:n kirjoittaneen tontulle kirjeen. Epäilen lapsen vedättävän vanhempiaan, äitinsä on ihan onnesta soikeena kun poika "uskoo" pukkiin
 
Oma 9v ainakin uskoo ja ei se nyt epänormaaliakaan ole ja ei mulla ole mitään tarvetta asiaa alkaa oikomaan sen enempää kuin uskomattomille teineille tai uskoville leikki-ikäisillekään. Toisinsanoen se on vain lapsen usko joka sen uskoo ei se, että aikuiset sitä sen enempää uskottelisikaan.
 
Kyllä sitä saa uskoa pukkiin niin kauan kun haluaa. Minusta vanhemmat pilaavat ns. joulumielen lapselta jos kertovat. Itse 19v ja vanhempani eivät ole koskaan kertoneet ettei pukkia olisi ja kyllä tiedän että pukilla on apureita, mutta miostä vanhemmat voivat olla sata varmoja ettei oikeaa joulupukkia todella ole? Onhan maailmassa uskontoja ja uskomuksia. Kaikki varmasti uskovat (siis jotka uskovat sanan merkityksessä) että ON jumala ja ON jeesus ja pyhä henki. Miksi ei siis myös joulupukki. Hän kun on aivan yhtä todistettu.
Ja mitä lasten kiusaamiseen tulee, niin nykyaikana on sääli, kun lapsien ei anneta olla enää lapsia, jotta heitä ei kiusattaisi.
Joulupukkiin uskovat lapset sekä lapsenmieliset ja heille joulu on oikea joulu vaikka naapurinsetä olisikin joulupukin apurina, oikea pukki kun ei ehdi kaikkialle :)
 
"liinis"
Olisin sanonut, että on ok. Hiukan kyllä epäilen, että uskooko oikeasti vai haluaako vain uskoa.
Tuon nonparellin kirjoituksen jälkeen olen kyllä sitä mieltä, että kertokaa totuus ja äkkiä!
 
"vieras"
Omassa suvussa oli yksi tapaus joka ihan vilpittömästi vielä reilu 9 vuotiaana uskoi joulupukkiin..Asia ratkaistiin hankkimalla seuraavana jouluna pukki joka ei kovin hyvin osannut hommaansa :) Poika silmät säihkyen odotti ovella kun pukki tuli ja hetken päästä totesi: Höh, mutta sehän on X!
 
"mjää"
kait meilläkin 9v ja 7v uskoo.. tai sit ei. Kovasti aina joulupukista puhutaan/odotetaan/jännitetään, mut kuitenkin jos kysytää mistä oot saanu tän auton, nii vastaa joululahjaks mummolta ym. toivottavasti tajusitte ;)
 
"vieras"
Mä vähän luulen ettei vaan haluu kertoo teille ettei enää usko. Mä en saa oikeen selvää tuosta meidän 8vuotiaasta. Yks päivä puhu pikkusiskonsa kanssa ja sano että joulupukki on ukki. No puhuu silti joulupukista hirveesti... No nytpähän tiedetään ettei ukki saa enää pukin töitä :)
 
Sanoisin, että typerintä mitä voi tehdä, on kertoa, ettei joulupukkia ole.
Mä olen 25v ja olen edelleen vakuuttunut, että näin lapsena tontun :D Voi kun vois vielä vilpittömästi uskoa joulupukkiin ja joulun taikaan...

Kyllä se lapsi sieltä maanpinnalle putoaa, ihan ilman sinun apuasi. Saattaahan hän tietääkin jo. Turha siitä sen enempää keskustella.
 
Voisi hönöt vanhemmat vähän miettiä kuinka noloa noin isolle lapselle on kunhan ikätoverit kuulevat lapsen tietämättömyydestä
Eiköhän ole jo aikoja sitten joku sanonut hälle, ettei joulupukkia ole. Aina löytyy näitä vanhempia jotka täräyttävät sen lapselle heti kun mahdollista. Ja isommat lapset nauttivat saadessaan kertoa sen pienemmälle.

On nolompiakin asioita kuin uskoa joulupukkiin.
 

Yhteistyössä