onko ihminen hullu jos hän puhuu itsekseen?

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei hullu mutta ei minun mielestä käy täysillä.
kerro lisää...vaikkapa täysillä käymisestä.
Mun mielestä ihminen on yksinkertainen jos täytyy itsekseen puhua.
entäpä jos onkin päinvastoin...

Jos asioita ei voi tehdä muutoin kun käskemällä itseään tai selostamalla itselleen ympärillä tapahtuvia asioita niin kyllä jossain kohti viiraa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei hullu mutta ei minun mielestä käy täysillä.
kerro lisää...vaikkapa täysillä käymisestä.
Mun mielestä ihminen on yksinkertainen jos täytyy itsekseen puhua.
entäpä jos onkin päinvastoin...

Jos asioita ei voi tehdä muutoin kun käskemällä itseään tai selostamalla itselleen ympärillä tapahtuvia asioita niin kyllä jossain kohti viiraa.
Mun täti tekee noin.. mutta mä luulen, että siihen vaikuttaa se kun hän on asunut yksin viimeiset 35 vuotta ainakin.. puhuu siis itselleen välillä niinkin että joku on vieressä..
 
JONSERED Karhunkantaja
Minulla on tarkkaavaisuushäiriö ja toimin paremmin, kun käskytän itse itseäni, toisinaan ääneen. Mutta tekeekö se minusta hullun? Ei tee. Ihan yhtä kahelin olen joka tapauksessa.

Se, että muuttaa tekemisensä sanalliseen muotoon, auttaa hahmottamaan aikaa ja tilaa. Mutta voihan höpinät hoitaa päänsä sisälläkin, sama juttu, eikö? ;) Eli hullu on, jos itse itseään neuvoo. :kieh:
 
vieras
"Itsekseen puhuminen hyödyllistä

Itsekseen mutiseminen ei ehkä näytä järkevältä, mutta se auttaa parempiin suorituksiin. Psychology Today kertoo Floridassa tehdystä tutkimuksesta, jossa vertailtiin ihmisen suorituskykyä parantavia menettelytapoja. Siihen osallistuneet tikanheittäjät kokeilivat kaikkea Zenistä mielikuvatekniikoihin yrittäessään osua keskelle tikkataulua eli häränsilmään.

Myönteisesti itsekseen mutisseet saivat parhaat tulokset. Itsensä verbaalinen psyykkaaminen tyyliin "pystyn siihen, pystyn siihen..." sai hyvien tulosten lisäksi aikaan kohottavan mielentilan, jossa kaikenlaiset hommat sujuivat kuin tanssi.Tieto voi muuttaa käsityksiämme omituisista höpöttäjistä, lehti arvelee. "

http://yliopistolehti.helsinki.fi/1996_10/yllyhy.htm

Eli puhuminen itsekseen on viisasta.
 
Aloin ihan miettimään ketkä kaikki tuntemani tätä tekevät, niin tajusin kaikkien olevan naisia ja äitejä. Eli voiko meille äideille jäädä päälle höpinät, mitä on aina pikkulapsille höpisty työntouhujen keskellä? Itse en ainakaan koe olevani hullu, mutta hävettää toki, kun hoksaan kaupassa yksin ollessa miettiväni ääneen, että otanko tätä vai tuota. Yleensä kun mietin sitä asiaa, niin puhun samalla lapselle ja tavallaan mietitään sitten yhdessä :/
 
IhanaValo
:ashamed: Jos noin aatellaan niin täältäkin löytyy yks hullu..
Toisinaan tulee itekseen höpöteltyä..tai oikeestaan aika useinkin. Ja joskus kissoille :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
tooop
Juttelen aluksi itseni kanssa, sen jälkeen se muuttuu vaan muuttuu huudoksi. joskus lyön itseäni ja sanon että luovutan sitten lopetan. mutta vähän ajan päästä tapahtuu sama
 

Yhteistyössä