Onko järkeä tehdä laihdutuspäätös ennen joulua?

Päätin että nyt lähtee ainaki 10 kiloa läskiä (en tiedä vielä tarkkaan että miten). :cautious:

Mutta mites jouluglögin siemailu pitkin joulunalusaikaa, syöntipiparisatsi nro 1, syöntipiparisatsi nro 2 ja sit kolmannella tehdään vieraille "the varsinaiset piparit" & piparitalo? Torttuja ainakin 5 satsia ennen joulua?
Pikkujoulut?

Ja aatto. Suklaarasioita kasoittain ja jouluruokaa, tirisevä kinkku. :cry:

....vai palaanko laihdutusasiaan suosiolla vasta joulun jälkeen?
Mitään ituhifistelyjoulua tyyliin "herkuttele aattona ruokalusikallisella linssi-ja kikhernerosollia" en halua, koska en halua lasten näkevän itkevää äitiä jouluna.
Laihdutuskuuri on itsensä huijaamista ja turhaa stressaamista.

Ylipaino on käyttämätöntä energiaa, joka lähtee liikuntaa lisäämällä. Lenkkeily voi olla tylsää. Tanssi, jumppa, luistelu, hiihtäminen, pyöräily ... jokaiseen päivään mahdollisimman paljon hyötyliikuntaa.

Askelmittari kännykkään.

Laihduttaminen ei lisää enrgiankulutusta. Keskitysleirin ruokavalio?
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Laihdutuskuuri on itsensä huijaamista ja turhaa stressaamista.

Ylipaino on käyttämätöntä energiaa, joka lähtee liikuntaa lisäämällä. Lenkkeily voi olla tylsää. Tanssi, jumppa, luistelu, hiihtäminen, pyöräily ... jokaiseen päivään mahdollisimman paljon hyötyliikuntaa.

Askelmittari kännykkään.

Laihduttaminen ei lisää enrgiankulutusta. Keskitysleirin ruokavalio?
Väärin väärin ja väärin. Laihtumisessa 90% vaikuttaa syöminen...
 
Laihdutuskuuri on itsensä huijaamista ja turhaa stressaamista.

Ylipaino on käyttämätöntä energiaa, joka lähtee liikuntaa lisäämällä. Lenkkeily voi olla tylsää. Tanssi, jumppa, luistelu, hiihtäminen, pyöräily ... jokaiseen päivään mahdollisimman paljon hyötyliikuntaa.

Askelmittari kännykkään.

Laihduttaminen ei lisää enrgiankulutusta. Keskitysleirin ruokavalio?
Niino en mä kuurista oo puhunutkaan vaan yleisesti laihduttamisesta, ja elämänkestoiseen muutokseen pyrin.

Oon mä täs 5 vuoden aikana hiljaa pyrkinyt tekemään pieniä valintoja, mut leipomisharrastus ja joulunaika on huono yhdistelmä.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Nyt on se kilsan lenkki heitetty. Melkein puoli kilsaa hölkkäsin, mies ihmetteli että miten mä yhtäkkiä lähdin lentoon kuin pyryharakka. :rolleyes:

Mut nyt meillä on sit perinteinen yömyssy eli omppuviiniä lasilliset. Eihän tää näin voi mennä....
Vaihtakaa se omppuviini punaviinilasillisiin:) ja ilman mitään ylimäärästä pulla annosta sitte:cautious:
 
Mitä ihmettä syöt jouluna???
Tai no, kaipa ne voi monella tapaa valmistaa. Meillä lorahtaa kermaa ja voita lähes joka ruokalajiin, joten jouluaterian kalorimäärä todennäköisesti riittäisi viikon tarpeisiin :D

Siis kinkussahan ei oo (ellei sitä ällöä ihrakerrosta syö) rasvaa kuin nimeksi. Rosolli taas on melkis terveellistä. Ja herneet! Laatikot ilman voilorausta varsin kelpoja. Sillien rasvahappokoostumus hyvä ja rasvaista kalaa pitäisi muulloinkin syödä useamman kerran viikossa eli lohellekin siunaus.

Mulle heikoin paikka taitaa olla juustot jotka eivät perinteiseen pöytään edes kuulu. Ja se glögi.


Niiiiiiin joo, ja kun leipoo torttuja tai pasteijoita niin kannattaa muistaa herkullinen ja kevyempi vaihtoehto eli itsetehty rahkavoitaikina.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Siis kinkussahan ei oo (ellei sitä ällöä ihrakerrosta syö) rasvaa kuin nimeksi. Rosolli taas on melkis terveellistä. Ja herneet! Laatikot ilman voilorausta varsin kelpoja. Sillien rasvahappokoostumus hyvä ja rasvaista kalaa pitäisi muulloinkin syödä useamman kerran viikossa eli lohellekin siunaus.

Mulle heikoin paikka taitaa olla juustot jotka eivät perinteiseen pöytään edes kuulu. Ja se glögi.


Niiiiiiin joo, ja kun leipoo torttuja tai pasteijoita niin kannattaa muistaa herkullinen ja kevyempi vaihtoehto eli itsetehty rahkavoitaikina.
Rahkavoitaikina on ihanaa, mut onko sekään kevyttä kun on voita?
Voi siis on mun lemppari leivonnassa.
 
Rahkavoitaikina on ihanaa, mut onko sekään kevyttä kun on voita?
Voi siis on mun lemppari leivonnassa.

Sadassa grammassa voita 700 kcal
Sadassa grammassa rahkaa noin 60 kcal
Sadassa grammassa vehnäjauhoja 360

Eli jos tekee taikinan 200 grammaa voita, 200 grammaa rahkaa ja reilut kolme desiä jauhoja (noin 200 grammaa) niin kaloreita kertyy 2240 kun pelkällä voilla niitä olisi 3520.

Lskinkohan mä jotain väärin? o_O
 
Siis kinkussahan ei oo (ellei sitä ällöä ihrakerrosta syö) rasvaa kuin nimeksi. Rosolli taas on melkis terveellistä. Ja herneet! Laatikot ilman voilorausta varsin kelpoja. Sillien rasvahappokoostumus hyvä ja rasvaista kalaa pitäisi muulloinkin syödä useamman kerran viikossa eli lohellekin siunaus.

Mulle heikoin paikka taitaa olla juustot jotka eivät perinteiseen pöytään edes kuulu. Ja se glögi.


Niiiiiiin joo, ja kun leipoo torttuja tai pasteijoita niin kannattaa muistaa herkullinen ja kevyempi vaihtoehto eli itsetehty rahkavoitaikina.
Joo, vedän jo pelkästään piirakoita voilla ja kylmäsavulohella sellaisen määrän joulupyhinä, että parempi kun en edes mieti muita syömisiäni :D
 
Siis kinkussahan ei oo (ellei sitä ällöä ihrakerrosta syö) rasvaa kuin nimeksi. Rosolli taas on melkis terveellistä. Ja herneet! Laatikot ilman voilorausta varsin kelpoja. Sillien rasvahappokoostumus hyvä ja rasvaista kalaa pitäisi muulloinkin syödä useamman kerran viikossa eli lohellekin siunaus.

Mulle heikoin paikka taitaa olla juustot jotka eivät perinteiseen pöytään edes kuulu. Ja se glögi.


Niiiiiiin joo, ja kun leipoo torttuja tai pasteijoita niin kannattaa muistaa herkullinen ja kevyempi vaihtoehto eli itsetehty rahkavoitaikina.
Olen muuten joskus aikapäiviä sitten saanut pikkujoulujen liiasta glögin juomisesta niin järkyttävän krapulan, että ei ole yli kymmeneen vuoteen maistunut se perinteinen punainen glögi. Sellainen vaalea onneksi sentään menee :p
 
Niino en mä kuurista oo puhunutkaan vaan yleisesti laihduttamisesta, ja elämänkestoiseen muutokseen pyrin.

Oon mä täs 5 vuoden aikana hiljaa pyrkinyt tekemään pieniä valintoja, mut leipomisharrastus ja joulunaika on huono yhdistelmä.
Tos on semmoinen juttu, että mikä on vuosien mittaan kertynyt niin ei se millään ihmekuurilla päivässä lähde.
Jos juo joka päivä neljä kuppia kahvia ja laittaa jokaiseen yhden sokeripalan niin se on vuodessa voipaketti vyötäröllä. Tai vyötäröltä pois jos sen jättää tekemättä.
Ongelma ei o joulu, pikkujoulut tai synttärit tai satunnainen punkkulasi. Eikä edes viikottainen karkkipäivä.
 
Tos on semmoinen juttu, että mikä on vuosien mittaan kertynyt niin ei se millään ihmekuurilla päivässä lähde.
Jos juo joka päivä neljä kuppia kahvia ja laittaa jokaiseen yhden sokeripalan niin se on vuodessa voipaketti vyötäröllä. Tai vyötäröltä pois jos sen jättää tekemättä.
Ongelma ei o joulu, pikkujoulut tai synttärit tai satunnainen punkkulasi. Eikä edes viikottainen karkkipäivä.
Niinhän se on. Mutta kun mun joulunvietto alkaa jo marraskuun puolella niin melkein 2 kk eli 1/6 vuodesta on herkuttelua. :barefoot:
 
vierailija
Eipä se lenkkeily laihduta vaan syömisen muuttaminen. Lenkkeily toki iso askel jos ei liiku paljoa, me jotkut läskit liikutaan koko päivä...
(en tarkoita että E olis läski)
 

Yhteistyössä