Onko jollain

  • Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
mietin
muulla silleen et asuis eri paikkakunnalla kun ex puoliso? Kertokaa miten toimii lasten ja tässä meijän tapauksessa isän näkeminen ja lasten oleminen parin sadan kilometrin päässä?
Isä ei ole ajatuksesta iloinen että oon lapsen kanssa pois muuttamassa, mutta näin olen tekemässä ja nyt tarviin neuvoja ja kokemuksia miten te ootte järjestäneet kuljetukset ja muut? Kumpi maksaa matkat? Onko jotain muuta mitä pitäis ottaa huomioon?
Kertokaa, mä oon ite ihan hukassa!
Kiitos jo etukäteen! :flower:
 
Sen parempaa tietoa ei ole, kun se että matkakustannukset yleensä puolitetaan. Tuli vastaan meillä tapaamissopimuksia tehdessä. Me kylläkin asumme lähes naapureissa.. toivottavasti joku osaa kertoa tarkemmin!
 
Isä on kyllä velvollinen maksamaan matkat mutta suositellaan että maksettaisi puoliksi varsinkin on kyseessä noin pitkä matka ja sinä olet se joka muuttaa. Jos ette pääse sopuun on isällä oikeus vaatia elatus maksua pienemmäksi kustannusten lisäännyttyä mutta muutenkin joutuu tapaamiset sopimaan uusiksi koska noin pitkää matkaa ette varmaan halua lapselle kauhean usein , onhan se lapsellekin raskasta jos esim. joka tonen viikonloppu joutuu reissaamaan 400km. toivotaan että saatte asiat sovittua :)
 
Mun exä asuu myös toisella paikkakunnalla n. 150 kilsan päässä. Hän muutti. Ei maksa elatusmaksuja, vaan saan ne kaupungilta (ja tietty perivät isältä takaisin). Tytöt käyvät isällään n. 5 kertaa vuodessa, joskus harvemminkin. Ennen hoidettiin kuljetukset autolla, joko hän haki tai minä vein. Nykyään kulkevat junalla, kun ovat niin isoja. Sen jälkeen, kun lasten matkassa tuli tilinumero, ja viesti että sanokaa äidille että vois välillä laittaa hänen tililleen rahaa, olen maksanut menomatkat. Ja jos ei satu olemaan rahaa, sitten iskä viikonloppu siirtyy.
 

Yhteistyössä