Onko juoksijoita?

Vautsi inkkukinkku :flower: :hug: !
Mulla nyt 2 1/2 viikkoo ollu lomaa; viimeinen viikko on menny ilman juoksulenkkiä, muutako kaksostenvaunujen kanssa juossu pari kertaa 4 km ... :eek: Onko tossa ees järkee :xmas:
Pihahommat on vieny sen verran mehuja, et ei ole enää illalla pateja lähteä juoksulle vaikka jalkaa vipattaiskin. No ens viikolla arki koittaa ja mä ryntään tutulle seiskalle! :wave:
 
Onneksi olkoon inkkukinkku!
Juoksit minuutin paremman ajan kuin minä. Maaliintulo on kyllä se hienoin hetki.

Minä kävin lomalla kotosalla. Treeni vaatteet oli mukana ja kävin kymppejä juoksemassa, kävelyllä, salilla ja patikoimassa 30km.

Kuitenkin anopin ihanilla ruuilla tuli 2kg painoa, jotka täytyy kyllä hetimiten karistaa pois. Huh huh. Joka kerta käy samalla tavalla. Aluksi sinnittelen sitä herkkumäärää vastaan viikon, mutta lopulta on antauduttava ja maisteltava kaikki herkut. :LOL:

Tänään sitten 11km juoksulenkki täällä kotosalla ja kyllä teki tiukkaa ja oli niin vaikeaa loppuun saakka. Jalat kuin kaksi puupökkelöä. Onneksi tiedän että helpottaa, kunhan vaan jaksaa käydä lenkillä.

Siispä lenkkeillään nuo pari kiloa pois näin aluksi. =)
 
Heips. Edellispäivänä kävin lenkillä ja 9 km taittui ihan niinkuin ennenkin. Eli ei tolla muutaman viikon tauolla näimmä ollut merkitystä.
Manta on ollu anopin ruuissa :D . Tuntuu, et loman aikana ittelläkin on tullu kilo tai pari :ashamed:
Ihana juosta, kun ilma on jo hiukan viileämpää
=) . Hyviä lenkkeilykelejä kaikille!
 
inkkukinkku, onnea =) :flower: Mulla se urakka edessäpäin.... kauheet kun pingotte lujaa... ja minä ajattelin jos menisin 2h30min puolikasta :whistle:

Nyt olen ollut flunsassa ja en ole päässyt puoleentoista viikkoon lenkille, mutta eilen sitten pääsin ja menin 9km vaihtelevassa maastossa. Ja seuraavaksi sitten lisätään tota asfalttia, ettei jalat huuda hoosiannaa koitoksessa.

Lämmittelettekö jotenkin ennen lenkkiä? Entäs lenkin jälkeen venyttelyt?
 
mulla ton puolikkaan jälkeen kiinnostus laskenu lähelle nollaa juoksujen osalta.
Enkä kyllä juoksekkaan ennen ku sille tuntuu, pientä lenkkiä oon tehny juosten, mutta muuten kyllä liikkuminen maittaa. Kävelly oon paljon, ihana näin syksysissä ilmoissa kävellä. Yli tunninki lenkkejä oon tehny ja nautin! =) Samoin meidän lähelle on tehty ulkoilmakuntosali johon oon välistä juossu ja siel jumpannu. Ja kuntosalilla aion nyt talvea vasten käyä säänn.kerran viikkoon.
Ennen juoksuja lämmittelen kävellen n.2-5min reipasta kävelyä-sitten juosten. venyttelyt ois niin tärkeitä, mutta aikas laiska oon venytteleen.heilautus sinne-tänne...jne :ashamed: tarkotus on kyl lenkin jälkeen venytellä, mutta useesti niin kiire, ei jaksa..ym. mut sit vkonloppuna pyrin hyvin venytteleen.. tämmösiä täällä..
 
viivin, hyvinhän sä nuita pitkiä matkoja jaksat juosta! Eikä se sen kummempi oo jaloille asfaltilla juosta ku soralakaan, jos harvoin asf.lenkin tekee..jos on kovempi, ni on kyl nopiampiki.
vippis sul ollu juoksu!? tuuhan kertoon miten meni! nyt ollu kyl loisto kelejä juosta, kun niin viileät ilmat.
Mulla tuo juoksu edelleen vähän lepovaiheessä, kuntosalista oon nyt innostunu. ja hyvähän se näinki, et talvee vasten jotain muuta välillä tekee ja lihankuntoa nostattaa.. kyl mä sen lenkin-kaks viikossa teen ja jonkinverran kävelen. Liikkumisia en kuitenkaan oo tauolle jättäny. :)
 
Vallan kivasti meni. 1h 24min oli aika. Ja jäi tunne, että parempaanki ois pystyny - oli kaveri mukana, ja vähä hänen tahtiin mentiin :) Mutta ens vuonna sit ehkä se puolikas, tai tavoteajallinen rantaraitti :)
 
:/ juoksu meni ihan penkin alle. Aamulla alkoi jännittämään niin paljon ettei edes juoma mennyt alas. Juoksuun lähdin kuitenkin liian kovaa ja matkalla en pystynyt jstain syystä juomaan????? 16km kohdalla alkoi jalka kramppaamaan tosi paljon ja oli pakko lähteä kävelemään ja kävelin maaliin saakka. No tästä opin jotain..... rauhallisesti ja nesteet ont osi tärkeet. Aika meni sitten ihan surkeeksi 2h38min :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja viivin:
:/ juoksu meni ihan penkin alle. Aamulla alkoi jännittämään niin paljon ettei edes juoma mennyt alas. Juoksuun lähdin kuitenkin liian kovaa ja matkalla en pystynyt jstain syystä juomaan????? 16km kohdalla alkoi jalka kramppaamaan tosi paljon ja oli pakko lähteä kävelemään ja kävelin maaliin saakka. No tästä opin jotain..... rauhallisesti ja nesteet ont osi tärkeet. Aika meni sitten ihan surkeeksi 2h38min :(
..jos sä viimeset 4km oot kävelly, niin hyvähän toi aika on :eek:

..jospa sä et ens kerralla jännittäs nii kovin. Ja tosiaan mielummin lähtä vaikka pikkasen liian hitaasti, ja lopussa sitten kiriä. Tuollasesta jääpi varmasti vähä ikävä maku suuhun.
 
viivin: voi kurja :/ :hug:
No yhdyn Vippiksen sanoihin; et jos sit seuraavalla kerralla ei jännittäis niin paljon, et pystyis juomaan. Nesteytys on tooosi tärkeetä.
Mulla lenkkeilyssä saldona nolla . En oo kerenny, jaksanu, viittiny ja halunnu :D
 
minäki tykkään juosta! :D lenkkeilen 1-2kertaa viikossa.enempää ei ehdi.mies viikosta ma-to pois kotoa.yksin lasten kans sen ajan.kävelen aikapaljo.kuntosali ja pyöräily harrastuksena myös.
juoksulenkkien pituus vaihtelee.semmosia 10km-16km menee..
 
Moi!
Tervetuloa Pai-30

Mulla oli melkein 2kk tauko! Ihan pakotin itteni lähtemään juoksulle. Mut voitteko uskoa, 3 km tuntui raskaalta :ashamed: . Kunto ihan nolla :snotty: . Kesällä lähtenyt massa tullu takaisin ainakin osin :| . Nyt ajattelin aloitella 3-4 km 2x vko. Josko se siitä alkais taas... Hiukan on tollasta jojoilua :whistle:
Mut halua olis =) . Jos tollaseen 5 km lenkkiin pääsis niin se riittäis mulle. Enempä aikaa ei pysty oikein raapimaan mistään !
Intoa kaikille! =)
 
Hei. Täällä on selvästi juoksijoita =) Olen ite harrastanut juoksua noin 3 vuotta ja yhden 1/2maratonin olen saanut naputeltua. Nyt olen raskaana ja olisin vain halunnut semmosta tiedustella, että ootteko juosseet alkuraskauden aikana ja kuinka kauan? Eka muksu on 3,5v eli en harrastanut juoksua ennen hänen syntymää. Joten raskausajan juoksusta ei kokemuksia kauhiasti ole. Nyt on ollut flunssaa ja hirmunen pahoinvointi, eikä puhettakaan että vielä lähtisi lenkille pomppimaan ylösalas... Ihana lukea teidän innostavia juttuja. Tekis kyllä mieli itse vetää heti lenkkitossut jalkaan! Vaan flunssassa ei auta.
 
aama2 Minä juoksin aivan alkuraskaudessa noin 1-2kk. Sitten en enää uskaltanut, mutta harrastin kaikenlaista muuta liikuntaa aktiivisesti.
Kuntosalilla kävin viikolle 37 saakka. Vältin tietenkin raskaita lihaskuntoharjoituksia, mutta poljin kuntopyörää ja crosstraineria ahkerasti. Kotona minulla on pieni stepperi, jolla poljin noin 2-3 kertaa viikossa aina 30 minuuttia kerrallaan. Raskaus meni loistavasti loppuun asti.

Juoksun saralla on mennyt hyvin. Innostus on taas löytynyt.
Vaihdoin työpaikkaa ja innostuin juoksemaan työmatkastani 2 viimeistä kilometriä, kun kerrankin on työpaikalla kunnon suihku henkilökunnalle. Juoksen kylläkin sen vain parikertaa viikossa, sillä välillä on kiva mennä ihan auton kyydissä ovelle asti. Lisäksi olen juossut viikolla yhden kympin lenkin ja viikonlopulla yrittänyt käydä vähän pidemmän lenkin.
Ruokavaliokin on ollut tarkassa syyningissä ja vähän on painokin pudonnut. Jee!

Mielessä pyörii jo ilmottautuminen ensi kevään juoksutapahtumiin. Jos yrittäisi taas sitä puolikasta... =)
 
Moi!
aama : tervetuloa =) . Minä en ole juossut raskausaikana.
Viikko oli taas väliä juoksussa :ashamed: . eilen taas vaivaiset 3 km + muu harjoittelu.
Tänään painelin kaksostenrattaiden kanssa ( 3 lasta kyydissä :whistle: ) samanmoisen lenkin juosten ja kävellen.
Ruokapuolikin on nyt tarkkailussa, mutta ei kauhean tiukassa. Enemmän kasviksia, hedelmiä, kanaa, kalaa ja vähemmän leipää, pastaa, perunaa, makeaa ! Jos sais itteensä kuosiin ... :p
 
Moikka

Ennen vauvan tulos juoksin 6km lenkin maanantaina, keskiviikkona ja lauantaina.Tiistaisin hölkkäsin pidemmän matkan ja joka vuosi on ollut tapana käydä juoksemassa paavo nurmen 10km, paitsi tänä vuonna. Raskaana ollessani kävelin/hölkkäsin melkein joka päivä en nyt ihan 6km.
Nyt kun on alle 3vk vanha vauva ei paljoa kerkeä, mutta vauvan vanhetessa, aloitan taatusti taas juoksu harrastuksen! Ja ensi alkuun kävely vaunujen kanssa
 
Mulla raskausaikana jääny juoksu pois n.25 viikon tietämillä. ei vaan enää sillai kule,ku alkaa painaan jo kohtu tuonne alas,tuntuu jotenni niin ilkeältä... no nyt en oo raskaana.tyttö on jo pian 8kk ja juoksut kulkee kohtalaisesti. n.2 krtaa viikossa pääsen lenkille.kävelen kyllä päivittäin ja kuntosalilla kerran viikossa,vastapainoksi.tänään kävin pikasen iltalenkin 5.8km ja 29min. viimeviikolla 2lenkkiä 11.5km/1.08h (vauvan kans) ja 4.5km/25min kuntosalille hölökytellen. kyllä minä nautin ihanasta talvi-ilmasta lenkkeillessä.=) ja muutenni.. kertoilkaahan miten juoksut kulkee näin talvikeleillä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja aama2:
Hei. Täällä on selvästi juoksijoita =) Olen ite harrastanut juoksua noin 3 vuotta ja yhden 1/2maratonin olen saanut naputeltua. Nyt olen raskaana ja olisin vain halunnut semmosta tiedustella, että ootteko juosseet alkuraskauden aikana ja kuinka kauan? Eka muksu on 3,5v eli en harrastanut juoksua ennen hänen syntymää. Joten raskausajan juoksusta ei kokemuksia kauhiasti ole. Nyt on ollut flunssaa ja hirmunen pahoinvointi, eikä puhettakaan että vielä lähtisi lenkille pomppimaan ylösalas... Ihana lukea teidän innostavia juttuja. Tekis kyllä mieli itse vetää heti lenkkitossut jalkaan! Vaan flunssassa ei auta.


tervetuloa aama2 mukaan!! =)
Tuo raskausajan juoksu on niin henk.koht. jotkut pystyy hyvinkin juokseen, toisilla ei onnistu vaik kuin ois aiemminkin juossu. Hiasteitahan siinä on jos pahoinvointia on..ym..
Mulla nyt reilu 16 raskausviikoa menossa ja vielä pystyy juokseen. Ainut on kun hb niin alhaalla et haukon henkeä ku kala kuivalla maalla.. :LOL:
viimeksi juoksin reilu 17rv:lle ei mul mitään painon tunetta ollu tai muutakaan vaivaa, en vaan viittiny rasittaa kohtua, lantionpohjaa..ym..kun nuita raskauksia on mulla takana usiampi..
varmaan muutama viikko viel mennään, mut hiihtokelejä kyl kovasti oottelen. Erittäin hyviä korvaavia lajeja kyl on, etten hampaat irvessä ala väkisin juokseen.
Nyt kun näin hyvä luminen talvi on niin hiihtelen het kuhan nuo ilmat vähän lauhtuu tuosta -23 mitä nyt on.. :whistle: :xmas:
Lenkit hyvin viel kulkenu kävellen ja välistä juosten, hitaita mut sit pitempiä ny ollu.

 

Yhteistyössä