Onko juoksijoita?

Onko tänä kesänä aloittaneita? Miten menee?

Itse aloitin vasta nyt elokuussa. Tarkoitus oli seurata sportin juoksukoulua millä jaksaisin juosta 5 km yhteen menoon. Jaksoin kuitenkin hölkätä tuon matkan jo ensimmäisellä kerralla, joten hölkkäilin sitten jonkun aikaa sitä suoraan. Nyt olen pidentänyt matkan 10 kilometriin. Loppumatka menee jo vauhdikkaammin eli juosten. Sykkeet on kuitenkin vielä melko korkealla (ka 148).

Kokeneempien mielipiteitä olisin kaivannut, mulla on muuta peruskuntotreeniä (esim. spinningiä), mutta olisko syytä kävellä välillä jos sykkeet alkaa esim. mäessä nousta vai laskeeko ne "itsestään" sitten kun harjoituskertoja tulee lisää. Millaisilla sykkeillä te muut juoksette?
 
Täällä yksi juoksemisesta innostunut. Tai ehkä parempi sana olisi hölkkäämisestä innostunut. Säännöllisen epäsäännöllisesti olen aiemminkin juoksua harrastanut jo usean vuoden ajan, mutta juurikin varmasti tuosta syystä se on aina tuntunut todella raskaalta. Ja sykkeet nousevat todella korkeisiin lukemiin.

Nyt sitten kirjauduin adidaksen juoksusivuille elokuussa ja asetin tavoitteeksi juoksua 2krt/vko 4viikon ajan. Mitään sen kummallisempaa ajallista tai matkatavoitetta laittanut, niin menen kun hyvältä tuntuu. Aika kun on se joka viime kädessä rajoittaa tuota harrastusta. Mies vuorotöissä ja minä teen 3iltana iltavuoroa myös. Vaunujen kanssa juokseminen on taas hankalaa ja raskaampaakin. Tuon 2krt vielä pystyy jollain tapaa järjestää.

Lisäksi ma on jumppaa, ti kuntopiiri, su ratsastusta ja joka päivä käyn tuollaisen n. 5km kävellen. Noihin väleihin sitten yritän juoksemista sovittaa, niin että minkään raskaan ratsastustunnin tai jumpan jälkeen ei olisi seuraavana päivänä juoksua, sen kun yleensä huomaa korkeina sykkeinä ja tukkoisina jalkoina ;)

Tuollaista 5km juoksen nyt ja tavoite olisi parantaa aikaa. Sitten kun se on parempi niin sitten pidentää matkaa. Sykkeet päivästä riippuen n. 146-163. Pyrin pitämään alle 170, sitten kävelen hetken jos tuon yli menee.
Minusta tuo sinun keskiarvosi kuulostaa todella hyvältä..Jos noihin lukemiin pääsisin niin olisin tyytyväinen.

Yksilöllisiähän nuo sykkeet tietysti ovat. Minulla tuollainen 165 on sellainen että henki kulkee ihan hyvin ja askelkin on vielä suht kevyt ;) Luulisin että kuulun porukkaan jolla syke on korkea luonnostaan, siksi en siitä niin välitä vaikka huimissa lukemissa välillä pomppiikin. Pohjakunnon pitäisi kuitenkin olla ihan ok.

 
minä juoksen.oon juossu oikeastaan aina.ikkää en oo käyny vaikkapa maratonia,en ees puolikasta.. haaveena seki.ihan omaksi ilokseni harrastan.teen n.3 kertaa viikossa 10 kilometrin lenkin.tunti siihen menee.syke alussa 135-145 ja lopussa 155-165.kävelen 5 minuuttia loppumatkasta ja "ravistelen".jos käyn lyhyemmän lenkin,se on n.45min.ja teen sen nopeammalla "tempolla".
kerran aloin juosta kuntoplussan maraton-koulun juoksuohjelman mukaan,mutta seki tyssäs siihen ku en pystyny meneen puolimaratonille vaikka olin suunnitellu. haaveena se edelleen... ehkä enskeväänä jos kaikki menee ok.....
usein käyn lenkillä vauvan kans.mulla on juoksurattaat.
 
No mä kanssa mietin sitä, että pitäisikö vaan juosta sitä 5 kilometriä ja yrittää saada vauhtia lisää, mut sitten halusin juosta sen vähintään tunnin. Mulla menee tuohon 10 kilometriin tunti ja 5 minuuttia, eli aika hissukseen menen. Mun lenkkireitillä on paljon mäkiä ja pitää sit vähän aikaa sipsutella että saan sykkeet alas. Ei tuo 150 syke vielä mullakaan mitään huohotusta ole, ehkä se on sitten ihan ok. Maratonista haaveilen minäkin :) .

Täytyypä käydä tutustumassa tuohon adidaksen juoksusivuun.

Miten teillä polvet kestää juoksemisen? Itselläni just nyt vähän kipeät. Onkohan juoksutekniikassa jotain pielessä? Kukahan osais opettaa oikeaa juoksutekniikkaa?
 
Olen harrastanut juoksua jo vuosia välillä enemmän ja välillä vähemmän. Sain kolme kuukautta sitten pojan, joten juoksuharrastus on ollut pitkään katkolla ja nyt taas sitä uudelleen virittelen. Haaveenani on aina ollut puolikas maraton ja kenties joskus jopa kokonainen, mutta jotenkin on tuntunut, etten sitten kuitenkaan ole niin hyvässä kunnossa, että kehtaisin osallistua mihinkään juoksutapahtumaan. Minä kun kuitenkin olen vain sellainen "hölkkäilijäjuoksija". Ny kuitenkin olen ottanut tavoitteekseni osallistua puolikkalle maratonille ensi kesänä. Noudatan Kuntoplussan treeniohjelmaa, jonka aloitin tällä viikolla. Peräti kaksi lenkkiä takana sitä noudattaen -vau. Jostakinhan on aloitettava. =) Juoksen vaunujen kanssa, sillä muutoin en oikeastaan pääsisi lenkille kuin vasta yhdeksän jälkeen vauvan nukahdettua. Illalla vauveli nimittäin viihtyy tissillä ja ennen sitä en ennätä ilman vauvaa lenkille, sillä yrittäjämieheni tekee ihan mielenkiintoisen mittaisia työpäiviä.

Tuossa ohjelmassa juostaan välillä kevyempiä ja välillä rankempia lenkkejä sykkeitä seuraillen. Välillä juostaan kovilla sykkeillä ja välillä ihan vain kävellään. Aiemmin olen juossut samaa vauhtia ja aika lailla samaa matkaakin viikosta toiseen, joten hieman vielä ihmettelen tällaista treeniä.

Minä haluasin kovasti "vertaistukea" treenaukseeni.
Huvittaisiko jotain alkaa myös treenaamaan puolikkaalle ja esim. raportoimaan viikottain treenauksistaan ja kannustamaan yhteisen tavoitteen saavuttamisessa? :attn: :attn: :attn:
 
Tuolla Kuntoplusssan juoksuohjelmalla (sillä joka juoksijan käsikirjasta löytyy) minäkin aloitin juoksemisen ennen kun raskauduin. Tosin sen 0-> 5km ohjelman..Välillä kyllä turhautti juosta niitä muutaman minuutin pätkiä, mutta ehkä se on hyväkin aloittaa niin että nivelet ja muut heikommat osaset pääsevät myös mukaan.

Parin vuoden satunnaisjuoksentelun jälkeen nyt juoksen jopa(!!) 6km =n.45min lenkkiä. Eli todella hitaasti.. Ensi kesäksi olisi kiva asettaa tavoite kymppiin, mutta enpä tiedä kuinka käy juoksun kun talvi tulee.. Asutaan sen verran syrjässä että tuota tietä jota kesällä juoksen ei talvella aurata kuin muutaman kerran.. Toiseen suuntaan lähtiessä pitäisi juosta valotonta isoa tietä pitkin. Mutta turha ehkä sitä on vielä murehtia :)


Onko sinulla kesätuulia80 juoksurattaat vai aivan tavalliset yhdistelmät? Eikö rattaitten kanssa ole raskas juosta?

Itse juoksin muutaman lenkin vaunujen kanssa ja se ei kyllä sopinut alkuunkaan.. Tai sitten kuntoni on aivan liian huono moiseen.. Tyttökin on 2v. kohta ja siis aivan tavalliset yhdistelmät on meillä käytössä. Isolle asfalttitielle en vaunujen (ja koirien) kanssa uskalla lähteä, on juostava tuolla epätasaisella metsäautotiellä. Tuosta syystä hylkäsin nuo vaunut ja koitan sitten sovitella juoksemista kummankin vuorotyöhön. Yleensä menee tuonne 21-22 ennen kuin pääsen juoksemaan.

Viime lenkin juoksin taskulampun valossa pilkkopimeässä. Pitää vaan luottaa siihen että koirat reagoivat jos joku isompi metsänelukka on tiellä vastassa ;)

Minulle tuo puolikas on vielä liian kova pala purtavaksi, mutta tuo kuntoplussan 10km/60min voisi olla se oma realistisempi tavoitetteeni.
 
Heissan kaikille!

Olipas kiva löytää tällainenkin sivusto, joskus tuntuu, että meitä juoksun harrastajia pidetään hulluina itsensä rääkkäjinä:) Kukapas nyt juoksusta tykkäisi... saatikka juoksisi vapaaehtoisesti:)

Mutta tosiaan...minäkin olen tämmöinen satunnaishölkkääjä ja hölkkäilen pääasiassa omaksi huvikseni hyvin hissukseen. Olen juossut satunnaisesti pisimmillään 10km:n lenkkejä ja vähitellen kypsynyt ajatukseen puolikkaasta maratonista.

Onkos kesätuulialla jo paikka tiedossa:) Missä vaiheessa kesää olet suunnitellut toteuttaa tämän juoksun? Mielestäni tässä on nyt hyvin aikaa harjoitella, kun sinnikkäästi vetää vaan lenkkarit jalkaan satoi tai paistoi.

Minullakin on välillä suunnittelua tuon ajankäytön suhteen, meillä vajaa 2-v poika ja 4kk tyttövauveli. Mies on kyllä kovasti kannustanut minua tähän harrastukseen, joten lenkillekin olen päässyt melkoisen hyvin. Nyt olen hölkkäillyt n.kuukauden kolme kertaa viikossa. Lyhimmillään 4km lenkkejä ja pisimmillään tuon 10km. Täytyisi kai vähitellen alkaa nostamaan noita kilometrimääriä. Vaikka ei minulla ole oikein käsitystä, että tuijotanko mieluummin kelloon vai kilometreihin. Mutta hyvä olohan juoksemisesta tulee!

Minäkin olen laittanut juoksuni ylös tuonne adidaksen sivuille, ihan hyvältä palvelulta se vaikuttaa. Juu, sellainen "viikkoraportointi" olisi kiva juttu. Voisi hieman vertailla olotiloja ja miten juoksu kulkee. Kun muuten ei tuttavapiirissä ole niin hirveesti näitä juoksusta innostuneita mammoja. Minulla on kyllä tavoitteena pudottaa hieman painoakin, joten tämä juokseminen on siihen varmasti yksi parhaista keinoista. Liikuttekos muuten, esim.kuntosalia lisäksi? Minä olen suunnitellut sitäkin.

Mutta juoksuintoa kaikille ja yritetään pitää tätä pystyssä:) Jos vaikka jotenkin voisimme tsempata ja auttaa toisiamme!
 
moi! täällä on myös yksi joka haluisi juosta puolikasta maratonia ensi kesänä. en ole juossut pitkää matkaa ikinä. raskauden jälkeen kohta 2 v. niin haluisin päästä takaisin mittoihin. Huomasin miten kunto eteni ja nyt olen ottanut niskasta kiinni ja ajattellut että lähden juoksemaan puolikasta ensi kevät/kesä.

Miks ei tehdäs oma aihe puoli maratonista ja kerrotaisi miten menee ja minne kisaan ollaan ajattellut mennä, katsotaan kun sitten lähtee ens kevät/kesä.

 
huomenna pitäis sitten mennä samalaiselle lenkkille kuin eilen. semmonen 4,5 - 5 km lenkki. Teen niin että kävelen yhden biisin ja sitten hölkkään/juoksen toisen biisin riipuen sen tahdista. en pysty katsomaan kelloa kuinka kauan olen joussut. minun mielestä tämä taktiikka sopii hyvin minulle.

Puhuin tänään mieheni kanssa että haluaisin juosta puolimaratonin keväällä ja hänkin sanoi että se kiinostaisi. Nyt minulla on juoksu seuraa,:D mutta minulla on enemmän harjottelua kuin hän (hän on paremmassa kunnossa). :D
 
Vaunujen kanssa juokseminen on tosiaan hieman raskaampaa ja lisäksi saa olla tarkkana, että juoksuasento pysyy hyvänä. Juoksen kuitenkin vaunujen kanssa, koska siten pääsen juoksemaan milloin haluan. Nyt olen kyllä muutaman kerran käynyt juoksemassa illalla pojan nukahtamisen jälkeen, mutta tiedän, että kunhan illat vielä pimenevät entuudestaan ja ilma viilenee, minua ei saa ulos enää yhdeksän jälkeen. Nostan kyllä hattua Häkkyrälle, kun jaksaa illalla pimeässä syrjäisellä tiellä juosta. Minusta ei olisi siihen. Vaununi eivät ole varsinaiset juoksurattaat, mutta kolmirattaiset kuitenkin, joten ovat hieman kevyemmät ja ketterämmät.

Puolikkaan maratonin juoksupaikka ei ole vielä tiedossa, mutta varmaan tässä Oulun lähettyvillä ajattelin juosta. Oulussakinhan olisi toukokuussa Tervamaraton, jolle voisi osallistua, jos kuntoa olisi jo silloin riittävästi.

Eilen meinasin luistaa lenkistä, mutta ennen pojan iltatouhujakävin täällä lueskelemassa juttuja ja innostuin sitten vielä kuitenkin lenkille. Kävin kevyen lenkin eli juoksin puoli tuntia ja kävelin alussa ja lopussa viitisen minuuttia. Lenkki luisti hyvin ja siitä tuli hyvä olo, mutta yöllä alkoi kurkkua kivistää ja nyt on kovin flunssainen olo. Täytyy pitää pari päivää taukoa treenissä.

Uudet juoksulenkkarit pitäisi käydä hommamassa. Tarvitsen täyspronaatiotuetut kengät, jotta jalkapöytäni kestävät juoksua. Kunnon juoksukengät ovat vaan niin pirun kalliita ja kaiken lisäksi niiden ostaminen on lopulta melkoista onnenkauppaa. Eihän sitä kaupassa hölkkäilyn perusteella pysty sanomaan, ovatko kengät sopivat pitempää matkaa juostessa. Nyt mulla on ollut Asicsit, joista tykkään, ja taidankin ottaa nuo vanhat tossut mukaan, kun uusia lähden ostamaan ja yrittää löytää mahdollisimman samanlaiset.

Raportoidaanko vaikka esim. maanantaisin edellisen viikon treenit ja edistyminen? Tietenkin voi muutenkin käydä vuodattamassa motivaation puutetta tmv. silloin, kun tuntuu.

Itselläni ei ole raskaudesta juurikaan kiloja jäänyt, mutta ruokavaliossa olisi kyllä parantamista. Tulee nimittäin herkuteltua päivittäin ja muutenkin syön vähän mitä sattuu. Olisi kunnon kohottamisen kannaltakin parempi hieman laittaa ruokailutottumuksia uusiksi. Enemmän hedelmiä ja marjoja ja vähemmän pullaa, karkkia ja jäätelöä! No joo, voihan sitä yrittää hieman tuohon syömisenkiin panostaa...

Muuta treeniä en ole juuri juoksun lisäksi harrastanut, mutta ostin kotia pallon ja ajattelin sillä hieman alkaa treenailla. Olen joskus käynyt pallojumpassa, joten tehokkaita liikkeitä on kyllä tiedossa, kun vain saisi aikaiseksi jumpata. Tärkeäähän olisi vahvistaa lihaksia varsinkin keskivartalosta (ja varsinkin minun, jolla ei vatsassa ainakaan ole mitään lihaksia tällä hetkellä eikä selkäkään niin vahva ole).

 
No niin, olin eilen koko päivän tampereella työn takia enkä jaksanut enään ilta kymmeneeltä mennä juoksemaan. Mutta kun olen opettaja niin tiesin että minulla on puoli päivää tänään vapaata niin menin aamulla tunnin kävely/juoksemaan.

En pystynyt juoksemaan ihan kunnolla kun oik taka reisilihas oli kipeä, mutta vähän hölkkäsin ja sitten loppulta juoksin pienen pätkän. Perjantaina tai sitten lauantaina ajattelin sitten vetää ihan pitkän lenkkin ja jos oikea jalka on paremmassa kunnossa niin yritän saada vähän vauhtia muuten teen pitkän ja rauhallisen lenkkin.

ilmoitteellaan vaan maanataisin miten vikko mennyt.
 
Heips,

Minä innostuin tänään tekemään hieman lihaskuntoliikeitä. Sain vanhemman vesselin yökylään mummon luo, joten on ollut mukavaa jumppailla samalla kun vauveli katselee ja hekottelee vieressä:)
Minullakin nuo vatsalihakset niin surkeassa jamassa, että niille on pakko alkaa tehdä jotain. Samoin selkä...ne on kuitenkin aika oleelliset juoksussa, että asento pysyy hyvänä. Oottekos miettineet noita lantionpohjalihaksia? Onko ollut ikäviä tuntemuksia "alakerrassa" lenkin päätteeksi? Jossakin vaan suositellaan juoksun aloittamista n.6kk synnytyksestä, mutta en minä jaksanut odottaa sitä aikaa. Olen yrittänyt tehdä niitäkin harjoituksia, ettei vaan joutuis joskus virtsankarkailusta tai kohdunlaskeumasta kärsimään!

Joo, tuo kerran viikossa raportointi kuulostaa hyvälle. Eli ensi viikolla aloitetaan! Kummasti sitä saa intoa omille lenkeille lähtöön, kun lueskelee muiden reippaasta menosta. Minä kävin viime viikolla juoksemassa cooperin! Melkeinpä 20v on vierähtänyt edellisestä. Voi kamala, onko sitä jo näin vanha! Työpaikka tarjosi tuommoisen mahdollisuuden, niin pitihän sitä käydä kokeilemassa. Hyvän tuloksen sain omaan ikäryhmääni verrattuna, eli hyvin se meni. Oli melkoisen erilaista juosta kovaa koko sen 12minuutin ajan verrattuna noihin minun lönköttelylenkkeihin. Päätinkin, että tuollaisia todella kovia vetoja pitänee tehdä aina silloin tällöin. Siitä tulee ihan oma fiilis!

Kengät joo pitäsi saada....pitäneekö odottaa joulupukkia vai saiskohan rahat jostakin kokoon. Ne maksaa niiiin hirveesti ja todellakin melkoista arpakauppaa.Mulla nämä nykyiset Brooksin ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Pysyäkö sitten merkkiuskollisena...Vasemman jalan kenkä vaan puhki etuvarpaan kohdalta, ei kyllä juoksua haittaa mitenkään, mutta kyllä noilla jo hölkyttelyä takana.

Ei minullakaan kiloja jäänyt raskauksista, mutta vartalon muoto on jotenkin aivan muuttunut. Pitäisi saada tuo vyötärönseutu jotenkin takaisin esiin, vähän sellaiseksi tasaiseksi pötköksi olen jäänyt. Sehän vaatisi sitä kuntosalia! Mutta ennen raskauksia sauhuttelin tuota tupakkaa:( ja sen lopettamisen myötä minulle tuli n.10kg. En silti ole mielestäni lihava, mutta en viihdy nykyisessä painossani, tiedätte varmaan mitä tarkoitan. Ja olishan sitten hieman kevyempi juoksennellakin. Tuon ainaisen makeanhimon kun saisi taikomalla pois... kaipa se tämän harrastuksen myötä vehenee, toivotaan niin!

Mutta eipäs tässä kummempia!Hellurei ja juoksuintoa vaan!
 
Onpas täällä ollut ihanat keskustelut menossa, itsellä on ollut kiireitä enkä ole kerinnyt koneelle enkä lenkillekään.

Ihan yksin olen minäkin joutunut juoksemaan, paitsi että viimeisimmälle lenkille mies uskaltautui mukaan ja oli elämänsä onnessa kun jaksoi hölkätä mun kanssa 9 km. Ja viimeisen 3 km vieläpä kovempaa kuin minä!! Onneksi mun itsetuntoni kesti tuon :LOL: .

Mulla on tavoitteena 4 vuoden sisällä tuo kokonainen maratoni juosta, joten ensi vuonna tai seuraavana pitäis puolikaskin mennä. Se vaan, että mulla on "ohjelmistossa" tosi paljon kaikkea muutakin liikuntaa, en oikein kerkeä lenkkipoluille kun 1 tai max 2 kertaa viikossa. Ja kun tulee kylmä ja pimeä, tarvitsisi tosiaan vaikka täältä sitä tsemppiä, että tulisi lähdettyä sinne poluille.

Juoksuharjoittelusta löysin hyvät sivut, tässä muillekin kiinnostuneille:

http://www.juoksija-lehti.fi/Default.aspx?tabid=204
 
:wave: Hyppään mukaan tähän joukkoon. Vuosia jolkotin aina "vaan" 5km lenkkiä, mutta sitten lopetin kun tulin raskaaksi. Vasta viime keväänä, kun kuopus oli 1v6kk niin oli sellainen olo, ettei juostessa sisuskalut valu alakautta ulos :/
Mutta nyt juoksen 5km intervalleja tai kovaa (minun kohdalla 5min/km) ja lisäksi pitkiä hitaita lenkkejä 10-18km. Pitkät lenkit menee 6min/km vauhdilla. Investoin adidaksen lenkkareihin, joissa koko pohja iskuvaimennettu ja oli kyllä hyvä ostos =)
Tavoitteena on ensi kesän Paavo Nurmi -maraton Turussa :eek: :ashamed:
 
Mulla siis oli viime viikolla 2. harjoitteluviikko ja kehnosti meni, sillä flunssa sotki suunnitelmat. Käytännössä siis kävin juoksemassa maanantaina 30 min. + 5 min. kävelyä alkuun ja loppuun ja sitten alkoi sairastelu. Perjantaina jumppailin pallolla puoli tuntia ja sunnuntaina kävin reippaalla 75 minuutin kävelyllä. Nyt alkaa vointi olla kunnossa, mutta jos ei ihmeitä tapahdu, jää lenkki tänäänkin väliin. Poika on nimittäin sairaana ja viime yö meni hyvin pitkälti valvoessa. Nyt ei ole kauheasti energiaa mihinkään ylimääräiseen, vaikka juoksulenkiltä sitä energiaa kyllä mukavasti saisi, jos tulisi lähteneeksi. Juoksun jälkeen on aina niin hyvä olo.

Meitähän on kivankokoinen porukka toisiamme tsemppaamassa. Vaikka tänään on juoksun suhteen huonot fiilikset, tämän viikon tavoitteeni on neljä lenkkiä.

Poikani (3,5kk) syntyi muuten hätäsektiolla, joten sillä olen uskaltautunut nyt jo juoksemaan ja hyvältä on tuntunut alapään osalta. Leikkaushaavani vaan tahtoo kipeytyä juoksusta hieman ja pallolla jumppailusta huomattavasti enemmän kuin hieman. Lääkäri on kuitenkin antanut luvan liikkumiseen ja tuollainen kipuilu kuulemma loppuu aikanaan. Melko epämiellyttävää se kyllä on. Jossain vaiheessa tuntui, että pääsin helpolla, kun en pystynyt synnyttämään alakautta, mutta pikkuhiljaa alan tulla toisiin aatoksiin, kun on tällaista ajoittaista kipuilua vieläkin. No, ei anneta sen häiritä :) .

Jaksakaahan juosta, vaikka sää näyttäisi olevan melko kehno!
 
Heips kaikki! Täällähän on mukavasti porukkaa =) Minäkin tulisin mukaan jos vain sopii? Vaikka tavoitteeni alustavasti onkin se 10km, eikä puolikas niinkuin teillä muilla.

Viime viikolla aloitin kuntoplussan ohjelman mukaan 10km. Alkuun 5min kävelyä, 1min juoksua + pikavenytykset sitten juoksua 20min, kävelyä 2min ja juoksua taas 20min. Helpolta tuntui vaikka olikin aamulenkki.
Olen nimittäin niin aamu-uninen että mielummin juoksen illalla kun aamulla. Ei vain ollut vaihtoehtoa kun töissä meni 22 asti ja sen jälkeen ei lenkkipolut enää jaksa innostaa :ashamed:

Toinen kerta olikin sitten pikalenkki myös aamulla 20min juoksua, takkuista oli, mutta aikaakaan ei olisi ollut pidempään lenkkiin.

Flussaa on ollut täälläkin liikkeellä. Ensin tytöllä, sitten minulla. Nyt olo alkaa jo olemaan parempi ja suunnittelinkin illalla käyväni lyhyen ihan kevyen lenkin oman kunnon ja omantunnon mukaan.

Juoksemaan ehdin varmaan vain 2 kertaa viikossa. Kolmas kerta korvautuu aerobicillä, ratsastuksella tms. Kävelemässä käyn joka päivä n. 1h lenkin. Välillä ihan rauhallisesti, välillä sitten koitan pitää sykettä yli 130. Lisäksi tuolla stepperillä poljen kun on aikaa ja teen omia kotijumppia pallolla ja käsipainoilla.

Minulla myös on kenkäongelmia. Jalkani on todella kapea (jotain kapeaa minussakin ;) ) ja lisäksi tarvitsen kunnon pronaatiotuen. Nyt taitaa olla adidaksen supernovat(?!) menossa..

Ja vettä tulee täälläkin, mutta eipä tuo sää vielä haittaa, sateessa on virkistävääkin välillä juosta.. Kirjoitelkaahan kuulumisia, niin saa kunnon tsempin päälle tuonne lenkkipolulle ;)
 
Äsh, tekis niin mieli lähteä juoksemaan kun lukee näitä teidän juttujanne, mut ei auta, mulla odottaa pumppitunti. Huomenna olis se viikon ainokainen lenkki, tai jos sunnuntaina aamulla jaksais käydä sen toisen kerran. Mulla on nimittäin "lukujärjestys" ihan täysi, 9 ohjattua tuntia viikossa + nämä juoksulenkit siihen päälle. Ja uimassakin pitäis jossain välissä käydä. Mulla on lenkkareina brooksit, sopii just mun jalalle. Ensimmäisen kerran oikein pyysin apua lenkkarin valintaan, enkä itse ottanut sitä ensimmäistä paria hyllystä.
 
noniin päivä myöhässä mutta tästä tulee minun viikko raportti.

aloitin maanantaina ihan säännöllisen juoksun että pystyn juoksemaan puoli maratonin keväällä

maanantaina puoli tuntia sillai että yhden biisin kävely+ yhden biisin juoksu/ hölkkään.
keskiviikkona kävin aamupäivällä lenkkillä kun oli hyppytunti (olen ope).
lauantaina tein minulle pisin juoksulenkin tai hölkkäsin 7,5 km.
eilen kävin jumppassa tanssi tunnilla kun ei huvittanut käydä juoksemassa kun täti on käymässä.

Ihailen tätä porukkaa kun täs on kivasti porukkaa jo mukana.

itselläni on nike kengät, ei hyvät. olen käynyt jalkaanalyysissä ja ne ehdotti minulle ascis juoksukengät, en muista mallia ulkoa mutta sain esitteet.
 
Heissan!

Se siitä maanantairaportoinnista ainakin minun kohdaltani...Nythän on jo keskiviikko! Mutta parempi myöhään...

Eli viime viikolla oli melkoinen liikuntainnostus:) Keskiviikkona kävin juoksemassa viikon pitkän lenkin eli 12km, matalalla sykkeellä peruskestävyysalueella.Hyvältä tuntui ja mietinkin, että jos vähitellen nostais nuo pitkät lenkit 15 kilometriin. Ei kai sen pidempiä tartte juosta harjoitellessaan puolikkaalle?

Perjantaina likkakaveri sai houkuteltua uimahalliin vesijuoksuun! Suosittelen kaikille! Oli erittäin tehokkaan oloista ja minä olin ainakin ihan puhki 45min. vesijuoksentelun jälkeen. Pitäis ottaa kai joka viikkoiseksi tavaksi.

Lauantaina kävin 6km:n juoksulenkin mäkisessä maastossa. Ylä- ja alamäkiä sopivasti koko matkan, tuntui todella mukavalta vaihtelulta. Kun olen juossut melkeinpä tasaisessa maastossa tähän saakka.

Sunnuntaina sitten käytiin miehen kanssa patikoimassa (saatiin "vauvat" mummolle hoitoon!) 24km. Se oli kyllä RANKKA reissu, mutta tulipahan tehtyä:) Käveltiin siis, mutta maastossa meneminen kyllä on myös oma lajinsa. Sunnuntain jälkeen sitten päätin elpyä pari päivää ja tänään pitäis yrittää lenkille. Olo on ainakin niin energinen, että oikein jo juoksujalkaa vipattaa!

Juoksu ja liikuntaintoa kaikille. Nyt ei ehdi mitään muuta:) Tsemppiä!
 
oon -79 ja juossu koko ikäni.ikkää en oo juossu mitään maratoneja ,mutta aikomukseni ois tervamaraton oulusa enskeväänä. tähän mennessä tälläviikolla tehtyä:
ma :20min.täysillä rattaiden kans.
ti :puoli tuntia koht.nopeaa + sählyä 1h15min. (tämähän käy intervallista B) )
to : 1h (10km) sykkeellä 150 eli aika hissukseen.
vien eskarilaisen kävelemällä joka päivä kouluun ja haen,eli tästä tulee 6kilometriä kävelyä.(pukkaan kaksosten rattaita)
ensviikolla alkaa "kunnon kohotus" harjotus niin että viikossa on 1 vauhtijuoksu,1intervalli ja 1-2 kestävyys(pitkä ja hidas) harjotus. haluan juoksuun lisää nopeutta kuten myös kestävyyden parantamista. mulla on vauva nyt 8kk.
lenkkarit ostin kesälä adidakset,täysvaimennetut ja älyttömän hyvät mulle. makso 52e ovh.139,- eli halvalla lähti.
eli intoa piisaa ja kaikille muillekk sitä intoa!!!!!!!!!! =)
raportoidaan joka viikko niin toinen saa toiselta lisää potkua "pertsuuksille"!! :LOL:
 
En päässytkään ke lenkille, huomenna on pakko mennä, satoi tai paistoi.

Tuosta harjoittelumäärästä sen verran, että eräässä haastattelussa kokenut maratoonari sanoi, että viikossa pitäisi juosta sen maratonin verran yhteensä, eli hän juoksee sen 42 km pätkissä. Tuosta kait vois sit ajatella, että jos puolikasta harjoittelee, niin kannattaa juosta sen 21 km vähintään /vko? Siihen mulla olis kyllä mahkut, jos kaksi lenkkiä juoksen. Se kilsa siihen toisen perään ei ole mikään ongelma.
 
sääri vaivasi alkuviikosta, mutta
Tiistaina 2h kävelyä sisältäen 4km pururadalla ylämäet juosten (arvatkaapa missä kunnossa oli kankut seuraavana aamuna :eek: )
Keskiviikkona rivakkaa pyöräilyä 1h 20min
Torstaina 4km pururataa koko ajan hölkäten
Perjantaina aamulla 11,5km hölkkää ja 3km kävelyä, illalla vielä reipas 5km juoksu
Sunnuntaina ohjelmassa perheen kera pyöräilyä :)
 
tään viikon lenkit:
ma: 20min.täysillä juosten (vauva rattaissa)
ti: 30min.kohtalaisen kovaaa vauhtia+ sählyä 1h15min
to: 1h (10km) syke 150.juoksua
la:1½h kävelyä (reipasta)
su: 30min. vauhtijuoksu
eli n.20kilometriä juoksua ja kävelyä 10km + 6km/pv ku pojan vien eskariin.
ihan kohtalaisesti. enemmän kilometrejä pitäs yrittää saada vielä viikolle lisää.
mut kyl se tästä

:)
 

Yhteistyössä