Onko kahden perättäisen keskenmenon jälkeen toivoa?

Heip!!!

Minulla oli viime kesänä kaksi peräkkäistä km:a :'( Nyt rv 27+3 ja lujaa mennään loppua kohden :heart:

Tämä kolmas oli semmoinen "hups", oltiin jo päätetty, että annetaan nyt vauva heeveiden olla vähän aikaa ja korjataan parisuhdetta keskenmenojen rasituksilta... No, toisin kävi, super iloinen yllätyshän tämä oli ja pitkään, varmasti viikoille 230 olin aivan varma, että menee vielä tämäkin kesken, vasta nyt olen alkanut luottaa jauskoa, että kyllä tämä tästä, toukokuun lopulla meillä on kirkuva ja karjuva nyytti sylissä :heart:

Ru 27+3 :heart:
 
Kiitos :heart: Toivotaan ja uskotaan hyvään huomiseen, eikä stressata liikoja. Nämä asiat on kuitenkin niitä, mille itse ei juurikaan mitään voi :| Nautitaan niistä pikku hetkistä, mitä tää elämä eteen antaa :)

Ei kannata heittää kirvestä kaivoon, koskaan ei tiedä, josko se elämä yllättää iloisesti :heart:
 
Hei! Minulla oli kaksi peräkkäistä keskenmenoa reilun vuoden sisällä v. 2006, molemmat n. rvk 10. Nyt sitten kotosalla 5kk ikäiset kaksospojat, joiden odotus sujui hyvin peloistani huolimatta. Lääkärin mukaan nuo kaksi keskenmenoa peräkkäin oli vain huonoa tuuria. Ehkä niin. Voimia sinulle ja kaikille keskenmenon kokeneille! :heart:
 
ja kyllä se pelottaa.. nyt 8 +3.

Sain keskenmenot ennen kuopusta joka nyt 10 kk. Keskenmenot olivat ns. helppoja rv 5-6 ja selvisin ilman mitään toimenpiteitä. Toisen keskenmenon jälkeen ei ehtinyt tulla menkkoja vaan tulin raskaaksi ja odotin tuota prinsessaa pelon sekaisin tuntein. Kaikki meni hyvin.

Nyt kun päätettiin aloittaa prosessi vielä yhden saamiseksi, varauduimme samaan aikatauluun että kestää 1-2 v. tokasta kierrosta pamahti. Nyt jännittää mutta yritän olla rauhallisin mielin. Mitään kun en stressaamalla voita. Niin, ja jokainen raskaus (myös keskeytyneet) ovat alkaneet kun greippimehua olen juonut.. kutsukaa hulluksi mutta niin se on. Juon sitä nyt varmuuden vuoksi joka aamu. :D


Kyllä keskenmeno itkettää vaikka olikin ns. helppoja fyysisesti. Haikeus valtaa mielen kun niitä ajattelen. Kunpa kenenkään ei niitä tarvitsisi kokea!
 
toive81 Mulla on ollut "nuoruudessa" pitkä kierto ja joskus vielä nykyisinkin. Multa löydettiin polykystiset munasarjat about 10 vuotta sitten, mikä ilmeisesti aiheutti nämä pitkät kierrot. Kun yritimme ensimmäistä kertaa raskautta 6 vuotta sitten, niin mulle tehtiin joitakin lapsettomuustestejä ja todettiin, että yhden kierron aikana ei tapahtunut ovulaatiota ollenkaan. En ole sitten varma, olisiko ovulaatio tapahtunut myöhemmin sen kierron aikana, mutta ei ainakaan sillä kierrolla silloin kuin piti.

No sit me saatiin 2 lasta ihan normaalisti ilman keskenmenoja tai mitään ongelmia ja vieläpä ihan luomuna. Ennen lastentekoa söin Diane Nova e-pillereitä. Toisen lapsen syntymän jälkeen kävin jossain vaiheessa gynellä ja hän sanoi, että polykystisyys on osaltani parantunut täysin. Syynä lääkäri piti joko noita pillereitä tai sitten kahta normaalia raskautta.

Nyt on sitten ollut taas välillä pitkiä kiertoja, mutta en ole koskaan oviksia tikuttanut. Näiden kahden lapsen jälkeen mulla on ollut nyt 2 keskenmenoa, mutta en sit tiedä liittyykö tähän mitenkään. Mielenkiintoinen tää keskustelu joka tapauksessa! Taidan mennä apteekin kautta kotiin multitabsit hakemaan. Pitäisiköhän hakea jopa nuo primaspanit... Olisko pelkästä aspiriinistä vastaavaa iloa? Vai saako sitä edes syödä niin pitkään...

Mutta toive81 - ei pitkä kierto siis välttämättä ole syy keskenmenoihin, mutta olisi ehkä hyvä selvittää, mistä pitkä kiertosi johtuu. Mä tiedän kuinka turhauttavaa on tehdä sit joitain raskaustestejä kun ei ole mitään käsitystä kierron pituudesta. Muistan kuinka ahdistavaa oli, kun kuukautiset oli vaikka pari viikkoa myöhässä ja teki sit sen testin jo, ku ei enää jaksanut odottaa ja aina vaan negaa... Mutta kyllä se sit meidän kohdalla yhdellä kerralla olikin plussaa ja sitäpä en sit uskonutkaan plussaksi kovin helpolla. Luulin, että testi oli jotenkin vioittunut...

Mutta tsemppiä teille kaikille!
 
Mulla on 3 keskenmenoa vuoden sisällä :'( Ensimmäinen km otti kovimmille. Nyt jotenkii viimesimmän plussatestin jälkeen sitä km:a jo osas "odottaa". Sehän mun kohtalo tuntuu olevan. Viimesimmästä km:sta oli jälkitarkastus viime viikolla. Meillä alotettiin nyt myös tutkimukset. Verikokeita on otettu meistä molemmista. Yks verikoe on mulla vielä edessä sitten kun km:sta on kulunu 3kk. Kamala pelko on, että kokeista selviää sellasta, että me ei voida koskaan saada omaa lasta. Ennen oli haaveena monta lasta, nyt oltais enemmän kun onnellisia ees siitä yhdestä. Yhtään kun ei vielä ole!

Toivon kaikille jaksamisia!
 
Hei vaan! Minä koin kolme keskenmenoa viime talvena, raskausviikoilla 5,6 ja 7. Nyt tärppäsi uudelleen ja pelko on kokoajan että milloin se sieltä ulos tulee, jotenkin siihen on jo tottunut. :'( Mutta yritys on siitä huolimatta kova eikä toivoa ole vieläkään menetetty, voimia kaikille kanssasisarille! Kyllä se vielä onnistaa!! :heart:

Niinu&itiö 5+3
 
Täälä 2 km takana 02/08 ja 04/08. Eka päättyi rv 5 ja toka rv7, mut kehitys oli loppunut jo rv5.
Eilen sain testiin haamuplussan ja kyllä jännittää. Tuhrua on tullut jo pari päivää, aina kun nostelen poikaa tms. Edellisessä raskaudessa oli sama juttu. Joten ei tiedä hyvää. No ainakin pääsen tutkimuksiin. Olen parin viikon ajan syönyt disperin 50mg... katsotaan miten käy?

Minkälaisia tutkimuksia 3 km jälkeen otetaan?
 
Voi meitä. :/
Meillä tilanne nyt sellainen, että joulukuussa todettiin tuulimuna, jonka jälkeen pidettiin useampi kierto taukoa, sitten tärppäsi pian mutta viime vkolla sain tuomion että luultavasti alkuraskauden keskenmeno. :/
Vuoto ei ole alkanut, kipuja on vähän ollut ja toivonkin että pian soittaisivat polilta jotta saan sitten jälleen ne lääkkeet ja tyhjennys alkaisi.
Pelottaa kyllä jonkun verran, meillä on yksi lapsi joka helposti alulle saatiin, nyt mietityttää että miksi nämä?

Voimia toivotan, meille kaikille!! :hug:
 
Mulla oli eilen 4. peräkkäinen km. Meillä on ennestään kaksi lasta (00 ja 03, jollain toisellakin oli juuri samoin?!). Ensimmäisen aikana mulla oli pitkä, yli 60-päiväinen kierto ja gyne sanoi heti, etten voi tulla raskaaksi, koska noin pitkässä kierrossa ei tapahdu ovulaatiota. Kolmessa kuukaudessa kuitenkin tulin raskaaksi ihan luomuna. Toista yritettiin turhaan reilu puolivuotta, kunnes sain clomit ja toisella clomikierrolla tulin raskaaksi. Sit alkoi nää km:t. Ensimmäinen sai alkunsa "tupla"clomeilla, mutta päättyi jo rv 6+0, kotona tuli kaikki ulos. Toinen km-raskaus oli yllätysluomu (clomikiertojen välissä), jossa nähtiin sykekin rv 6+0. Rv 10 aloin vuotaa ja vauva oli kuollut jo rv 6+6, lääketyhjennys. Kolmas km-raskaus oli IVF. Vuosin aivan hirveästi koko raskauden ajan. Aluksi kohdussa oli hematoma, joka valui ulos ja rv 12 todettiin etinen istukka, mutta vuodelepokaan ei vauvaa pelastanut. Syntyi rv 13, ensin kotona, sit lääketyhjennyksellä ja lopuksi vielä kaavinta päälle. Sit oli yks PAS, joka ei tuottanut edes positiivista raskaustestitulosta. Tämä viimeinen oli ihana luomuihme. Syke löytyi rv 6+4 ja taas alkoi vuoto&kivut rv10. Vauva oli noin rv 7+4 -ikäinen. Lääketyhjennys kovien kipujen saattelemana.

Tossa IVF-raskaudessa kokeiltiin minidisperiniä/asperiniä, mutta se lopetettiin jossain vaiheessa, koska vuosin niin paljon ja se saattoi vielä lisätä vuotoa. Kolmannen km:n jälkeen tehtiin tutkimuksia, joista ei löytynyt mitään. Hyytymistekijöissäkään ei ollut vikaa. Nyt neljännellä kerralla ottivat vielä muutaman verikokeen, myös mieheltä kromosomitutkimus. Kertakaan sikiötä ei ole saatu tutkittavaksi patologille.

Mitään selityksiä ei siis olla saatu. Kovasti vielä vauva haluttaisiin, en vaan tiedä miten monta km:a sitä oikein jaksaa?!!! Ensi viikolla saan puhua lapsettomuushoitoklinikan gynen kanssa. Odotan mitä hän sanoo asioista. Jotenkin vaan on sellanen mieli, että täytyyhän mussa olla jotain vikaa, kun saan peräkkäin neljä km:a.
 
Itsellä kans viime vuoden sisällä kolme raskautta ja kaikki kesken viikoilla 5-7. 4-kuukauden välein tulin raskaaksi ja kaikki mennyt spontaanisti alkaen selkäkivuilla. kaksi pientä ennestään 03,04 syntyneet normaali raskaudet kummassakin. nyt tein plussan eilen viikkoja olisi 6 ja pelko ihan hirveä.. tänään alkoi selkä tulla taas kipeeksi :headwall: saanähä miten tässä taas käy :ashamed:
 
Voimia kaikille kohtalotovereille :hug: Tulin päivittämään tilannetta, eli meillä on ollut kaksi perättäistä keskenmenoa (7+ sekä 11+5). Odotimme edellisen keskenmenon jälkeen yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä. Nyt näyttää siltä, että ensimmäinen yrityskierto tuotti tulosta, sillä raskaustesti näyttää positiivista. :heart:
 

Yhteistyössä