onko kellään lapsilla samalainen allergia tai atooppia?Kuvat

Moi Kaikkille!
Haluaisin kysyä teillä kellään on lapsilla allergia tai atooppinen ihottuma!
Jos on samalainen ihottuma teidän lapsilla niin mikä se on jos allergia niin mihiin? maidon? viljan? päärynä tai omena? kun en löydä vastausta kun etsin itse.Jospa täältä olisi apu minulle. Kiitos kaikkille vastaneille !!!

siellä on vielä syntymämerkki ei ihotuma punainen, valeanpunainen on joku atooppia tai allergia....kaulussa
http://b.foto.radikal.ru/0606/bdf4ced7090f.jpg

http://b.foto.radikal.ru/0606/4595704d9435.jpg
tämä kuva on pepun ylä puolella :(

 
se niinkuin hyppi paikasta toisen oli ensiksi tollainen
http://d.foto.radikal.ru/0606/3a0f158f9bd8.jpg
sitten muutui kun ylhäälä kuvat.
Oli ensiksi jaloissa kädeissä, sitten pepun yläpuolella ja selän ylä puolella nyt meni kaulalle ja korvien taksee ja päässä myös on ja otsassa ja pepulla on vielä vähä jäi...


oliko kellään samalaista?
tämä kaikki tapahtui 1viikossa.
 
aika punaiselta näytti ja taisi olla myös nyppyä?? Meiilä tuli alkuun maidosta punainen iho johon nousi nyppyä. Näytti siltä uin poika olisi juossut nokkospuskassa. Viljoista meillä oireillaan kellertävillä, kuivilla läiskillä. Oliko teillä jokin uusi ruoka-aine tullut kuvioihin lähiaikoina kunnäppyä alkoi ilmetä? Vahvasti näyttää kyllä allergiselta reaktiolta mutta paha mennä sanomaan että mistä tulee kun oireet erilaisia aina eri ihmisillä. Kun on noin paljon pahentunut tuo ihottuma niin luultavasti lapsi on saanut jatkuvasti sitä allergiaa aiheuttavaa. Kannattaa alkaa pitämään ruoka-aine päiväkirjaa ja soittaa heti maanantaina neuvolaan niin pääsette allergiatesteihin. Tsemppiä!
 
Lapset reagoivat niin eri tavalla allergiatapauksissa. Meillä oli samantyyppiset oireilut ennen kuin vilja-allergia todettiin. Ota yhteys neuvolaan, sieltä ohjaavat eteenpäin tutkimuksiin ja saat ohjeita ja lähetteen allergiatutkimuksiin yms. :flower:
 
Jaloissa olevat nypyt näyttävät mun mielestä enemmänkin esim.hyttysen pistolta. Mutta yläkropan ihottumat ovat selvästi atooppista ja samalla myös mahdollisista ruoka-allergioista johtuvaa ihottumaa :\| Mun pojalla oli nimittäin vauvana tismalleen saman näköinen niska ja kun pääsi raapimaan sieltä oikein kunnolla niin verillehän se meni ja se arpi oli järkyttävän näköinen :( Ja selässä+pepun yläpuolella olevat ihottumat on ihan atooppisen näköistä. Aivan kuin meillä. Poitsu oli allergian alussa allerginen monille ruoka-aineille. Alkuun pois siis yleisesti allergisoivat eli maito,kotimaiset viljat,peruna,porkkana,sitrushedelmät jne jne. Jos ette ole jo allergiaa itse epäilleet niin heti kantsii tilata aika tutkimuksiin,siis kun arki koittaa. Kokeilepa rasvata nyt alkuun ainakin kortisonilla,että helpottaa,jos et ole jo sitä tehnyt =) Tsemppiä!

Niin teillä niskassa oleva läntti olikin syntymämerkki...mutta oli vain niin saman näköinen kuin meillä ja oli allergiaa :ashamed: <br><br>
 
kiitos kaikkille! :flower:

ju se läikkä oli syntymämerkki.

ju me mennään neuvolan maanantaina toivotavasti ottavat heti sinne.

Miten he ottavat ne testit (allegria testit?) verinäyte ihan? tavalisesti niinkuin aikuisille? :( pelottaa. Rosa on 1,3v.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2006 klo 17:43 alexandra85 kirjoitti:
kiitos kaikkille! :flower:

ju se läikkä oli syntymämerkki.

ju me mennään neuvolan maanantaina toivotavasti ottavat heti sinne.

Miten he ottavat ne testit (allegria testit?) verinäyte ihan? tavalisesti niinkuin aikuisille? :( pelottaa. Rosa on 1,3v.
verestä taitavat juu ottaa. Ne testit ei vaan oo täysin luotettavia joten jos teillä maitoallergiaa tai vilja-allergiaa epäillään niin kela vaatiii altistuksen jotta voitte apteekin maitoa tai mitään tukia saada. Toivotaan että olisi vaan ihan jostain vähempipätöisestä ruoka-aineesta kyse niin ei tarvii edes altistaa.
 
miulle tuli mieleen joku rokko. viikon kestokin viittaisi...? jos ei ollut siis mitään uusia ruokia tms.? pidetään peukkuja rokon puolesta, silloinhan se menisi suht nopeasti ohi.

meillä on kahdella lapsella atooppinen iho ja varsinkin eka oireili iholla. oli erilaista.

nyt kuopuksella on niska-hartiaseudulla punaista syheröä ja ajattelin, että kyseessä olisi meillä hikinäppylät. olen rasvannut kortisonilla antanut atarxia. jos ei häviä näiden helteiden jälkeen, niin pitää alkaa epäillä ruoka-ainetta. maitoallergia meillä jo onkin. hyvä oli siis kuulla, että jollain oli ruoka-aineallergia näkynyt niskassa, meillä kun se on tähän asti ollut niitä harvoja allergiavapaita-alueita. ;)

allergiatesti verikoetta varten voi ostaa puuduttavan laastarin. meillä testit aina tehty lastenlääkärin kautta.

tsemiä!
 
Meillä kans aivan samanlaista.Aluksi epäilin hikinäppylöiksi,mutta neuvolassa oli sitä mieltä että olisi jotain muuta.

Neidillä oli silloin kaulassa niitä ja neuvolassa epäili että kuola tai puklu jääny hautoon sinne,mutta nyt on tullut uudestaan kaulaan ja kasvoihin joten ei ainakaan ole kuolan tai puklun aiheuttama.Tällä kertaa on pahempi kuin viimeksi.

Alkaa epäilyttään että olisko sittenki alergiaa,varsinki kun kiinteitä on syöty vasta reilu kuukausi.Tyttö 7kk nyt.

Tulethan kertomaan mitä teille sanottiin neuvolassa.
 
mitä ne puudutus laastarit ovat? miten ne toimivat? onko ihan turvalisia lapsille?

kerron ju mitä neuvolassa sanovat =)

toivotavasti ei paljon erehdyvät kun minun kanssa oli,luulivat ensiksi että joku tulehdus, antoivat antibiotiit :( minä vielä ruokin silloin rintasta Rosa.Sitten luulivat että syyhy,ostin kallis voidetta ei se ollut se :\| sitten että jotain maksan kanssa :eek: no minä olin jo ihan pettänyt siihen lääkärin, ja menin pois terveyskeskustasta ja menin yksytyisen lääkärin ja siellä nainen katsoi käsiä sanoi nopeasti että atooppinen ihottuma. :\| silloin se vasta selvisi, kuiteenkin joskus vaivaa onko se se, vai joku allergia. Hän ei lähettänyt minut mihinkää testille :\| pitäisi varmaan itse mennä ja kokeilla jospa löytäisivät jotain.
Onko ne kallit? Tein 3v. sitten en muista,silloin sanoivat että ole mihinkää allergia.


Tuli paljon tekstia :)
Anteeksi virheistä, olen ulkomalainen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2006 klo 22:03 alexandra85 kirjoitti:
mitä ne puudutus laastarit ovat? miten ne toimivat? onko ihan turvalisia lapsille?

Onko ne kallit? Tein 3v. sitten en muista,silloin sanoivat että ei ole mihinkää allergia.


Tuli paljon tekstia :)
Anteeksi virheistä, olen ulkomalainen.
 
emme pääset neuvolan, ei ottivat,kun aikoja ei ollut,ja sanoivat että ei ne tajua niistä ihotumista yhtä mitää :/ ja sanoivat pitää mennä terveyskeskuksen lääkärille yleislääkärille, iholääkärille on mutkampi mennä :( varasin aika huomenna klo 10:00.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 16:13 Alexandra85 kirjoitti:
emme pääset neuvolan, ei ottivat,kun aikoja ei ollut,ja sanoivat että ei ne tajua niistä ihotumista yhtä mitää :/ ja sanoivat pitää mennä terveyskeskuksen lääkärille yleislääkärille, iholääkärille on mutkampi mennä :( varasin aika huomenna klo 10:00.
voi että :( Meillekin sillon kun allergioista neuvolassa kyselin sanottiin että ensin pitää mennä terveyskeskukseen yleislääkärille joka sitten kirjoittaa lähetettä eteenpäin mutta sitten kirjoittivatkin lähetteen suoraan neuvolasta allergialääkärille. Vaadi sitten huomenna että pääsette allergialääkärille seuraavaksi, ettette turhaan joudu juoksemaan lääkäriltä lääkärille!
 
harmi juttu! itse olen kans huomannut että ei neuvolassa oikein tiedetä noista,sanotaan vaan et lapsilla on kaiken näköistä näppyä.

Itse olen yrittänyt soittaa koko päivän tk:een jotta pääsisin näyttämään lääkärille nuita näppyjä kun tuntuu et koko ajan tulee lisää,kohta on koko naama täynä,mutta kun ei sielä vastata puhelimeen.

Olen miettinyt että voisiko sittenki olla hikinäppyjä,o nämä niin hankalia juttuja.

Toivottavasti saat huomenna hyvää palvelua.
 
Meillä on kaksi moniallergista lasta ja annan sinulle yhden neuvon. Ole napakkana siellä lääkärissä koska sinä tiedät ja tunnet lapsesi parhaten!!! Älä anna lääkärin vain kohauttaa olkpäitään ja sanoa että "katsellaan tilanteen kehittymistä"... Vaadi lähete allergiatesteihin äläkä tyydy vähempään. Tulethan kertomaan miten meni =) !
 
Juu ehdottomasti kaikki pitää vaatia :kieh: Meilläkin neuvolassa vaan vähäteltiin pojan ihoa (mikä oli täynnä punaisia,kuivia laikkuja) ja sanottiin olevan hormoninäppyä ja jopa neuvolakortissa lukee,että iho siisti :eek: Täysin välinpitämätöntä! Mä oon kanssa sitä mieltä,että oma äiti tuntee lapsensa parhaiten ja siihen omaan vaistoon kannattaa aina luottaa. Lopulta minäkin silloin soitin neuvolaan ja vaadin lääkäriajan josta sitten lopulta päästiin allergiatesteihin. Luettelin sitten testin jälkeen neuvolatädille hyvin koppavasti kaikki ne lukuisat ruuat joille poika oli allerginen ja joita vaan vähäteltiin :kieh:
 
Jepsis
Hei,
Nuo pikkunäpyt ovat atooppista ihottumaa. Meillä niitä näppyjä tulee mm. antibioottikuurista ja jostain muista ruoka-aineista.
Kutisevat kamalasti jne.
Nuo toiset sormenpään kokoiset läikät ovat ekseemaläikkiä.
Meillä nekin ovat allergialäikkiä, mutta ovat vähän hitaampia kuin nuo näppyset. Ne tulevat viivellä ja lähtevät hitaammin pois.
Kortisonia tai sinkkivoidetta niihin käytämme.
 
Jepsis: juu ne isommat näppylät kestävät pitempää kun ne pikkuiset...

kävin terveyskeskuksessa :( te varmaan arvatte jo mitä siellä tapahtui.
Lääkäri kysyi vain että paljonko ovat kestäneet,mä sanoi että viikon.
Hän sanoi että hän on varmaa että ne ovat hikinäppylät :(
minä sanoi että en usko että ne on hikinäppylät, hän sanoi että varmaan ovat ja häviävät kyllä, minä sanoi että jos kuukauden jälkein jos ei häviävät niin mitä sitten teen....hän sanoi että varmaan hääviävät :(
minä olen varmaan semmonen tyhmä en vaatinut sitä allergialääkerin lähetettä... Minä toivon ton lääkärin kanssa että ne on hikinäppylät.
sanoin että kutitavat vielä, hän sanoi laittaa kortisoni voidetta niihin...


ja näppylät ihan niin kuin tahalleen ovat rauhoituneet kun olimme siellä lääkärillä, olivat ihan hävineet :eek:
(minä keroin kyllä että ne illalla ovat pahemmin, kun aamuisin)

sellaista
tarkailen jospa ne häviävät
 
http://d.foto.radikal.ru/0606/fb38e7cd4d82.jpg

voiko nämä olla hikinäppylät?
En ikinä ollu nähnyt hikinäppylöittä. :/

Vieras: onko teillä sellaiset näppylät?

Nyt äsken otin kuva,miksi ne illalla kasvavat, tulevat esin niin hyviin ja aamulla häviävät :/ Hyvä juttu että eivät kutita ainakin nyt.
 
en osaa sanoa onko nuo hikinäppyjä,mutta meillä tulee suoraan sellaisia pienempiä mitä niisä toisissa sinun laittamissasi kuvissakin oli.

kävimme yksityisellä tänään kun ei päästy kunnan,ehkä parempi niin,koska nyt saimme heti vastauksen.eli meillä nämä näpyt johtuvat atoppisesta ihosta.ja saimme perusrasvoja ja hydrocortisonia reseptille.

nyt ei tarvitse elää epätietoisuudessa eikä tarvitse koko ajan miettiä.

näytitkö muuten nuita kuvia lääkärille,kannattaa ottaa ens kerralla mukaan,varsinkin jos ne ovat illalla pahemmat.

 
Atoopinkon äitee
Kyllä noissa kuvissa on ihan selvästi atooppisen ihon omaava lapsi.
Iho voi reagoita tai olla reagoimatta. Voi kukkia omaa elämäänsä tai kukkia allergian vuoksi. Sitä pitäisi selvittää että minkä tyyppinen atooppikko on kyseessä eikä päivitellä hikinäppylöiksi.

Joskus paljon oireita katsonut maallikko on paljon viisaampi kuin terveyskeskuslääkäri. Siellä on niitä lääkäreitä jotka elämässään ekaa kertaa näkevat ekseemaläikän, ei ihme että menee peukalo suuhun.
 
Minusta nuo näyttää nokkosihottumalta. Meilläkin tytöllä on atooppinen iho ja välillä puhkeaa nokkosihottuma esim. flunssaviruksen aikana. Lisäksi tytöllä on maitoallergia, joka oireilee myös nokkosihottumana.
Lue täältä lisää:
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=714/sprog=4/grp=2/menu=1/
HUOM! Allergialääkkeitä ei saa antaa alle 6v lapselle ilman lääkärin määräystä.

Onko lapsellasi vakuutus? Jos on, niin suoraan yksityiselle, jossa allergiatestit tehdään nopeasti ja sen enempää olkaa kohauttamatta. Jos joudut käyttämään neuvolan palveluita, niin vaadi tosiaan allergiatestit heti. Jos et vaadi, niin asiaa jahkataan monta viikkoa/kuukautta ennenkuin antavat lähetteen tutkimuksiin.
 

Yhteistyössä