Onko kellään mitään kokemuksia Motonetin huollosta? Tarttisi katsastuksesta ilmenneitä vikoja korjailla...

  • Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti
"opiskelija"
Katsastusmies mulle myrkyn lykkäsi: pakoputki vaihtoon, takajarru laahaa, edestä molemmin puolin jarrut/jarruletkut vaihtoon. Korjauskehoitus tuli vielä "koiranluusta".

Opiskelijana ei ole varaa mennä merkkihuoltoon auton kanssa, eikä ole ketään tuttuja joka autoja osaa rassailla (ja itse en ymmärrä vioista sen vertaa että tietää mitä pystyisi tekemään hyvän päivän tutuilla ja mitkä jättää suosiolla korjaajalle).

Onko jollain kokemusta tuosta Motonetin huollosta? Olettaisi että se on ainakin aavistuksen halvempi, ne kun myykin niitä varaosia..
 
No koiranluu ei ole kallis, eikä tuo jarruhommakaan nyt miltään ihmeelliseltä tunnu kuulostavan, tulipa mieleen, ettei siellä olis jotakin opinahjoa, johon voisi viedä, varmasti halvempi kuin korjaamot normisti.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;26848475:
No koiranluu ei ole kallis, eikä tuo jarruhommakaan nyt miltään ihmeelliseltä tunnu kuulostavan, tulipa mieleen, ettei siellä olis jotakin opinahjoa, johon voisi viedä, varmasti halvempi kuin korjaamot normisti.
Tossa 5km päässä olisi kyllä amiksen autopuoli, mut koulut alkaa vasta 14. päivä ja 27 pitää uusiokatsastaa auto. Ja ekan viikon aikana ne ei korjaa mitään, tokalla viikolla ne vasta aloittaa. Ja siinä kestää kauan (viikko tai kaksi), koko sen ajan tarttisin autoa... Elokuun loppuun asti mulla on töitä, siihen asti tartten autoa. Kouluun pääsen sitten jotenkin, jos en muuten niin pyhällä hengellä :)
 
"vierailija"
[QUOTE="aapee";26848219]Mut täällä (Porissa) on ainakin korjaamo. Pari kuukautta sitten tuli Motonetin uuteen lisäosaan. Ajattelin et varmaan muissakin kaupungeissa on korjaamo.[/QUOTE]
Joopa, niin se korjaamo on porin motonetin yhteydessä, mutta ei kai entinen rekkakuski ja entinen bussikuski osaa korjata vaativia korjauksia, öljynvaihto ja muu pieni remppa voi mennä mutta en suosittele niitäkään tehtäväksi siellä.
 
vierailija
Katsastusmies mulle myrkyn lykkäsi: pakoputki vaihtoon, takajarru laahaa, edestä molemmin puolin jarrut/jarruletkut vaihtoon. Korjauskehoitus tuli vielä "koiranluusta".

Opiskelijana ei ole varaa mennä merkkihuoltoon auton kanssa, eikä ole ketään tuttuja joka autoja osaa rassailla (ja itse en ymmärrä vioista sen vertaa että tietää mitä pystyisi tekemään hyvän päivän tutuilla ja mitkä jättää suosiolla korjaajalle).

Onko jollain kokemusta tuosta Motonetin huollosta? Olettaisi että se on ainakin aavistuksen halvempi, ne kun myykin niitä varaosia..
 
vierailija
Vein Servon Oy Espoo eli Motonet korjaamoon autoni nelipyöräsuuntaukseen. Auto oli edellisellä viikolla katsastettu ja erikseen pyydetty katsastusmiestä katsomaan tarkkaan alustan välykset ettei suuntaus menisi hukkaan. Servon Oy löysi kuitenkin 1100 eurolla väljiä niveliä. Kun kerroin että auto on juuri katsastettu ja todettu välyksettömiksi ja kyseiset puslat oli juuri vaihdettu meni vastaukset oudoksi muminaksi ja väljien nivelten paikat muuttuivat puheissa kolmeen kertaan. Olen onneksi itse korjaillut autoja sen verran, että huomasin huijausyrityksen. Firman tapa tuntuukin olevan houkuttelu edullisella suuntaushinnalla ja olemattomien vikojen löytäminen autosta. Vein autoni toiseen paikkaan missä mitään välyksiä alustasta ei löytynyt. Toista kertaa en tule Servon Oy:n palveluksia käyttämään
 
Mätänet-korjaamo
Just hain autoni Servonilta pois ja ihan varmasti viimeistä kertaa. Kärryyn piti vaihtaa levyt ja palat kaikkiin kulmiin. Lisäksi yksi käsijarrukenkä oli vaihtokunnossa. Yritin tehdä työn ensin itse, mutta levyt olivat liian tiukalla kerrostalon pihassa irti hakattavaksi.

Laskua tuli pelkälle työlle 541,20€? Mikähän mahtaa olla Servonin mekaanikon tuntihinta? Aivan käsittämätöntä rosvousta muutaman tunnin työhön. Kun kysyin, että miten tämä hinta voi olla näin kova, niin huonosti Suomea puhuva vanhempi mies naureskeli, että ainahan ne voi vaihtaa itse. Pitäkööt tunkkinsa. Vien jatkossa merkkihuoltoon.
 
vierailija
Viimeinen kerta mullekin. Tuli talvikelit tänään pääkaupunkiseudulle ja aloitin jokavuotisen renkaanvaihdon parkkipaikalla itse tehden. Mitä vittua! Kaikki renkaanpultit oli väännetty Servonin pari kuukautta sitten käyttämässä huollossa niin tiukalle, että ei tavallisella rengasraudalla lähtenyt ihmisvoimin irti.

Ei auttanut muuta, kuinlähteä kauppaan hakemaan pitempää vartta, jolla homma saatiinkiin taas kerran tehtyä.

On kyllä ihme porukkaa siellä, kun pitää asiakkaalle tuollaista tehdä. Jos olisi pitänyt hajonnut rengas vaihtaa kesken reisuun, niin ei olisi onnistunut.

Mätänet-korjaamo on tuolle puljulle ihan osuva nimitys.
 
vierailija
Huolto oli edessä. Jakopäähihna ja muut härpäkket vaihtoon. Hinta 500 e. Juuri katsastettu. Huollosta jaettuna emäntä ihmetteli tuntuupa oudolta. Ajatteli että oli samalla vaihdettu talvirenkaat. 15 limsaa ajoi. Kun moottorista alkoi kuulu sen verran kovaa meteliä. Hinausauto paikalle. Kaveri totesi heti että jako päin persettä. Moottori hajalla. Vietiin...mäyäkirjaamo tutkii. Ei muka löydä vikaa ja jako muka OK. Haluaa avata kannen mutta haluaisi maksattaa sen asiakkaalle. Sanoi vain että kyse on sattumasta. Teknikko kävi autoa tutkimassa ja selkeä korjaamon vika. Silti haluavat kiistää. Nyt reklamaatio tehty. Seuraavaksi kuluttaja asiamies ja käräjät ja en usko että käräjillä sattumilla mennä. Turun Motonet vaihdettava halvoilla osilla, ei ota vastuuta eikä kuuntele asiakasta. En edes renkaiden vaihtoa siihen firmaan luottaisi enää. Karttakaa koko mätäkorjaamoa. Menkää oikeesti ammattikirjallisuutta vaikka siellä maksaakin enemmän. Työn laatu on ihan eri.
 
vierailija
Ei pätevää henkilökuntaa motonetissä.

Tilasin tiskiltä öljyfiltterin ja oletin tietenkin, että se on sopiva, mutta eipä ollutkaan, antoi bensa auton filtterin, kun olisi pitänyt olla diesel.

Eikä tietenkään kuittia löydy enään mistään......

Tilaan jatkossa netistä osat niin on ainakin palautusoikeus kun jää parempi kuitti talteen
 
vierailija
Motonetin huoltohan ei ole mikään ketjuliike sinällään, vaan Motonet-kauppojen yhteyteen on rakennettu tilat korjaamoille ja niissä tiloissa toimii vuokralaisina korjaamoyrittäjiä Motonetin valotaulun alla. Konseptiin kuuluu se, että osat haetaan Motonetista (josta siis toki löytyy ihan oem-osia), mutta hinnoittelu on käsittääkseni ihan yrittäjästä kiinni ja laskulla lukee korjaamoyrittäjän firman nimi.

Kokemusta on yhdestä Motonet-korjaamosta (Helsinki Roihupelto). Korjaamo oli siisti ja työ tehtiin asiallisesti. Kommunikointi puhelimitse pelasi ok. Hinta oli aika normaali. Ei huippukallis, mutta varmasti olisi löytynyt halvempi, jos olisi oikein lähtenyt metsästämään. Missään nimessä ei kannata kuvitella, että Motonet-korjaamo olisi joku superhalpa paja, jossa olisi kaupungin parhaat diilit vain sen takia, että se toimii halpakauppana tunnetun osaliikkeen yhteydessä. Kyllä ne nyrkkipajat ovat erikseen ja näkeehän sen niistä toimitiloistakin, että vuokra ei ole Motonetin tiloissa halvempi kuin jossain teollisuusalueen 50 vuotta vanhassa peltihallissa (esim. Tattarisuo Helsingissä).
 
vierailija
Varokaa tätä paikkaa ellei pankkitili ole kunnossa.
Kerran ryöstetty, sama työ tehty toisessa paikkaa kokemuksen jäkeen 1/3 hinnalla.
Lisäksi työlle ei tule takuuta kun vika uusiutuu..
 

Yhteistyössä