Onko kenelläkään ollut mies mukana neuvolassa?

  • Viestiketjun aloittaja Raskaana
  • Ensimmäinen viesti
Neuvolan täti
Olen ollut vuosia äippäneuvolassa töissä :). Tottakai mies saa tulla mukaan vaikka joka kerta. Harvinaista se on. Yleensä ehkä yhdellä kymmenestä on ensimmäisellä kerralla mies mukana ja muilla kerroilla ei juuri koskaan. Mutta isät ovat todellakin tervetulleita!
 
"vieras"
No tietysti on ollut. :) Vaikka myönnettävä on, etten mä sitä joka kerta äitiysneuvolaan halunnut. Ekalla kerralla tuli ja aina kun ultrattiin tai oli lääkärintarkastus. Lastenneuvolassa onkin sitten käynyt yhtä paljon kuin minäklin, yhdessä ja erikseen lapsen kanssa.
 
"Vieras"
On ollut useimmilla käynneistä mukana molemmissa lapsissa (esikoisen kanssa enemmän kuin tokan). Työvuorot osui helposti kohdilleen, meillä on usein arkivapaita ja vkl töitä ja mies halusi sitä kautta päästä lähemmäs vauvaa.
 
"Huoh"
Mies kävi tosi uskollisesti mukana neuvolassa ensimmäisessä raskaudessa. Neuvolan vanhalle tädille se tuntui olevan tosi outo paikka, ikinä tämä ei oikein osannut sanoa miehelle mitään tai sitten kysyi "miltäs nämä elämänmuutokset nyt isästä tuntuvat" niin kuin mieheni olisi jokin urospaviaani. Kerran istuivat hiljaa koko ajan kun minä kävin vessassa purkkiin pissimässä :D

Nykyään mies hoitaa esikoista kun minä käyn äitiysneuvolassa. Ja täti muistaa edelleen vähän väliä mainita, että meillähän oli se osallistuva isä...
 
Kyllä mun mies on ollut mukana aina kun vaan on voinut, niin äitiysneuvolassa kuin lapsen kanssakin, niin ekassa kuin tässä tokassakin raskaudessa. Musta olis itseasiassa nyt jopa outoa mennä neuvolaan yksin :D
 
totta kai
Meillä on 1,5 vuotias lapsi, ja ollaan molemmat oltu joka ikinen kerta yhdessä neuvolassa, niin raskausaikana ja sen jälkeen. Minusta se on ollut mukavaa, niin myös miehestänikin. Kyllä miehellekkin tulee vaikka minkälaisia tuntemuksia ja kysymyksiä raskaudenaikana mieleen, ja mikäs parempi paikka niistä keskustella kuin neuvola. Neuvolatäti on hyvin aina ottanut molemmat mukaan käynteihin, ja ihan tervetullut mieheni on aina ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
"äiti88"
On ollut aina, noh, raskausaikana 1 kerta jäi pois miehen töiden vuoksi ja nyt lapsen neuvolasta jäi kerran pois töiden vuoksi. Muuten on ollut kaikki kerrat mukana ja järjestää aina töitänsä niiden mukaan että ei jäis välistä...
 
"Vieras"
On ollut kerran. Nyt neuvolasta tuli oikein pyyntö josko mies voisi tulla mukaan kun on se laajempi lääkärintarkastus ja jota varten pitää täyttää sellainen lomake jossa kysymyksiä perheen olosuhteista yms.
 
"Vieras"
Ei ollut kertaakaan mukana. Oli ihan mun oma valinta, en halunnut miestä sinne (eikä tuo kyllä kovasti sinne tunkenutkaan). Rakenneultrassa oli mukana, samoin synnytystapaultrassa. Oli mukana myös sektiossa sekä sairaalassaoloajan minun ja vauvan kanssa perhehuoneessa.
 
"vieras"
Meillä oli ekassa raskaudessa mies mukana jokaisella kerralla :) Nyt kun on toinen tulossa, niin oli mukana muistaakseni ekalla kerralla ja tietty joka ultrassa ja äippäpolikäynnillä, kun mua seurataan sielläkin. Perusneuvolakäynteihin (jossa vain punnitaan jne.) en ole enää huolinut mukaan, kun ne on itsestäkin aina niin tylsiä :)
 
"Maria"
Täälläkin on mies ollut mukana sekä äitiys- että lastenneuvolassa. Raskausaikana oli n. joka kolmas kerta, miten töiltään pääsi. Lapsen odotus oli mielestäni yhteinen asia. Samalla lapsen tulo konkretisoituu paremmin myös miehelle. Ja siellä saattoi sitten kysyä kaikki mieltä painavat kysymykset. Meitä askarrutti silloin se, miten jaksamme lapsen kanssa ilman tukiverkostoa, kuten mummoja. Siihen saimmekin apua. Jos saisimme toisen lapsen, niin sitten ei varmaan olisi niin usein.
 

Yhteistyössä